Helmivauvojen ihanaiset odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
apuwaaa...mua pelottaaaaa synnytys.... [:(]

mitään oireita ei oo siihen tapahtumaan viel viittaavaa,mutta muistissa on kokemuksia 5vuoden takaa... pelkään että vauvalla ei kaikki ok ja ite tyrin koko homman jotenki..tai jos en kestä kipua.. jos tulee ikävä kätilö ku koko ootusajan ollu nii paskaa toimintaa jo neuvolassaki.. semmone heitteille jätetty olo ....

mä oon ollu kotosalla jo 4kk ku työttömän kai kuuluukin.. huoh.. päivät menee ODOTTAESSA kirjaimellisesti.. odotan ukkeliani kotiin ja odotan että joku tekisi jotain täällä kotona ku ei ite PYSTY kipujensa vuoksi.. oon siis ollu todella vaativana läheisiä kohtaan..ja siitä kauhee syyllisyys .... monesti makaan ja makaan ja makaan vaan, odotan että pääsee kauppareissulle mukaan ja sit taas odotan seuraavaa päivää.. aika masentavaa ja tylsää!

sain onneksi aikaseksi kerätä vaatekaapistani ylimääräset poies ja vein ne kirpparille autolla [:)] se oli reippainta piiiitkästä aikaa.. ja nytpä onki tekemistä ku saa aina iltapäivästä lähteä järkkäilemään sitä kirppispöytää kondikseen!

yöunet on ihania mutta niitä on haastavaa löytää... puuduttaa paikkoja,kyljen kääntö tosiaanki tuskaisaa ymsyms, ku muutenki makaa nii paljon jo päivällä, nii kyllästyttää totaalisesti koko sänky..

mutta ...valivali viestiä tänään.. toivottavasti muilla ei näi heikolla hapella päivät ? [8|]

ps. huomasimpa tickerin katkaravun päässeen finaalikokoonsa!!!!!! <3 [:D]

Kuulostaa siis siltä että teillä muilla menee ihan yhtä jännittävissä merkeissä nää päivät kuin mulla [&o]

Kaivoin jo taas virkkuukoukun ja langat esiin. Kesällä virkkasin vauvalle peiton ja sen jälkeen innostus lopahti, mutta nyt taidan taas alottaa. Pitäisköhän sit kun loma alkaa niin käydä hakemassa jotain pirteen väristä uutta lankaa.

Mä tulin jo kolmen aikaa töistä ja sitten odottelin että mies tulis ja äskenhän se tossa piipahtikin ja mua 15min viihdytti ennenkuin lähti poraamaan jotain lamppua sen äidin kattoon. Nyt sitten odottelen että se tulis sieltä takas. Tosin sit se varmaan avaa telsun.

Mua nauratti toi sipsterin facebookin farmi [:D] mäkin oon sitä viljelly, nyt on kyllä jo vähän kyllästyny. Yritin myös lähteä cafe worldiin, mutta ilmeisesti vielä en ole riittävän kyllästynyt.

viimeinen, mulla on sama juttu, LA oli 1.3, mutta ne muutti sen ultrassa 23.2 eli siinä mielessä pelkään että yli menee. Toisaalta rakenneultran ja viikolla 25 tehdyn yksityisen ultran mukaan vauva keskimäärästä isompi eli ehkä se tosissaan on vanhempi kuin menkkojen mukaan. Ei voi muuta kuin toivoa että saadaan helmivauvat..

Nyt on sitten synnytys onnellisesti takana! [:)] Aikaisilla viikoilla (34+1) tosin, mutta poika on hyvässä kunnossa keskolassa. <3  Painoa 1755g ja pituutta 43cm. 2.1. poika siis syntyi lähes 20 tunnin urakan jälkeen.

OI Ihanaa!! Paljon onnea pittunen ja pikkumies!!! <3 Ja tietysti muu perhe! :) 

Viimeksi taisit kirjoitella myrkytysoireista? Käynnistettiinkö sen takia vai lähtikö omaa päättäväisyyttään tulemaan? [:D]
Voi ettäläisen että!!!! Kerrothan lisää synnytyksestä kunhan ehdit.. Aikanne kuluu varmaan nyt siellä keskolassa hoidellen pientä..  Hienoa, että poitsu on kunnossa!! [:)]

Heip!
Vielä olisi 4 vkoa LA:n ja katsotaan tuleeko etukäteen vai meneekö pitkäksi. Yhtenä päivänä oli todennäköisesti harjoittelu supistuksia (kivuliaita siis), mutta kun ei ole aikaisempaa kokemusta niin on vaikea sanoa. Tuntui kuin kropan sisällä kyljissä olis ollut joku lihaskramppi ja tuntui myös selän puolella. Hengittäminen ja oleminen yleensäkin oli todella hankalaa. Piti mennä vuoteeseen pitkäkseen ja keskittyä oikein hengittämiseen jotta se olotila lähti pois. Joten jos ne supistukset sitten ovat sellaisia, niin ei ole herkkua tiedossa jos sellaisia pitäisi kestää monta tuntia..

Itselläkin SF-mitta on huidellut yläkäyrillä ja jopa sen yläpuolella, joten pääseen torstaina ultraan jossa tarkistetaan, ettei ole liian iso jööti tulossa. Ihan kiva nähdä kaveri pitkästä aikaa. Vaikka eihän se mahdu siihen ruutuun kokonaan, mutta jos nyt jotakin käsitystä saa pienokaisesta...

Pikkuinen on ollut pää alaspäin jo Joulukuun alusta lähtien, joten potkut ja muljahdukset tuntuvat tuossa masun päällä ja on itseasiassa hieman vinossa että osuu välillä hyvinkin nasevasti oikean puolen kylkiluihin. Välillä täytyy tuuppia takaisin päin ja torua kun kovasti meinaa tunkea ja punkea.

Närästys ja turvotus edelleen hieman kiusaa. Tosin ei se turvotus nyt mitään kovin suurta ole, mutta sormuksia en ole muutamaan vkoon viitsinyt yrittää enää sormiin.

Yö unet ovat välillä vähän hakusessa. Kylkeä tulee vaihdettua useasti ja silloin yleensä havahdun tai herään. Vessassa käyntejä ei ole joka yö, mutta hieman harmittaa kun ei ole ihan niin helppo enää saada pitkiä yöunia. Päivisin en oikein viitsisi torkkua kun sitten ei illalla tule uni. Noh, katsotaan miten tässä jaksetaan.

Olo on vielä olosuhteisiin nähden hyvä, mutta saahan tuo tulla heti kun siltä tuntuu... ;) Hieman jänskättää se synnytys, että miten se sitten menee ja kuinka kivulias se sitten on, mutta en viitsi sitä etukäteen murehtia kun ei se siihen auta kuitenkaan.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille vielä viimeisiin viikkoihin!

Jaha täällä oli kirjoittamisen aikaan laitettu ensimmäisiä vauvauutisia :)
Onnea kovasti ja toivottavasti kaikki sujuu tästäkin eteenpäin oikein mainiosti! :)

HEI KAIKILLE JA ONNEA pittunen!
Mahtavaa oli lukea että joku jo meistä on pyöräyttänyt vauvan maailmaan[:)]
Meillä muutto meni hyvin ja itse tosin rehkin vähän turhan liikaa.. eli kovisteli tuo maha vähän väliä, mutta onneksi ei ole kivuliaita supistuksia vielä ollut.
Saatu jo kaikki laitettua paikoilleen ja vieläkin, kun aamuisin herään niin hymy on huulilla! On tämä niin ihana kämppä nyt ettei se ainakaan masenna oloa[:)]
Tuossa mies jo kokosi hoitopöydän ja sängyn ja minä ompelin sänkyyn päiväpeiton pojalle ja hoitopöytään on laitettu jo kaikki vaatteet sun muut[:)]

Itsellä ollut tuota puuskutusta jos hieman kävelee edes.. roskiksille matkaa jotain 50-100 metriä niin siinä matkassa jo alkaa painamaan todella ilkeästi eikä voi kävellä oikein nopsaa.. tulee mieleen pingviini talvi säällä[:D]
Yöt on kans alkaneet olla aika kiusallisia! Ensinnäkin tuon painon tulon takia olen alkanut kuorsaamaan öisin ja herään kun on tyyny ja poski ihan kuolassa! HYI! Sitten menee se muuan minuutti kun vaihdan kylkeä hitaasti ja sitten unen saan vasta vartin päästä JOS saan.. Puuskutan aina samalla ja silloinkin kun yrittää nousta vessaan.. mies aina herää ja kysyy unenpöpperössä mihin mie nyt oon menossa.. ressukka sano tuossa yksi päivä että hän kysyy sillä kun kuulostan siltä kuin olisin lähdössä synnyttämään jo[:D]
Kun välillä tosi hitaasti nousen ja puhisen ja välillä pinkasen tikkuna ylös ja tyyliin juoksen vessaan.. voi toista.. mahtaa tuo mies ottaa enempi stressiä tästä ku mie [:)]
Sitten on niitä liitoskipuja alavatsassa tosi paljon ja viimeyönä vessaan mennessä jouduin ihan rasvaamaan mahan ku oli tosi kimmoisa ja inhottava olla.

Joo ja tänään oli sitten neuvola tuossa aamupäivästä.
Aamupainon mukaan olisi tullu kahdessa viikossa vaan n.500g/vko mut sittenhän mie söin ennen neuvolaa ja puntari näytti jo 1150g/vko ja taas sain huutia.. tuo siis vaan nousee. Mulla tullu kaiken kaikkiaan kiloja alusta asti nyt sen 20kg!! Pahasti tuntuu siltä että jos kilo viikossa mennään niin menee jo se 25 rikki...
Mut tuokin tekee täälläkin kun on turvotusta varpaissa ja nilkoissa tosi paljon iltaisin ja sormet on kuin kymmenen paksua nakkia!
Kahden viikon päästä on sitten tuo ultra... vai mikäs synnytystapa arviointiko se on samassa?
Minulta mittaavat lantion ja vauvan pään sun muut että mahtuuko tulemaan.. ihan sen takia kun kävin sillon pelkopolilla niin katsovat kaikki systeemit.
Mulla sf-mitta oli 31cm.. edelleen menee joka toinen viikko keskikäyrän yläpuolella ja joka toinen viikko alapuolella.. aika hassua[:)]

Täällä myös potkut vähentyneet ajat sitten ja tilalle tullut sitä liikehdintää, että nostaa pyllyn, jalan tai käden ihan selvästi pintaan ja liu`uttaa mahaa pitkin raajaa ja sitten laskee sen piiloon.. silleen jännästi..
Hikkaa on myös täällä ja ihan varmaan valehtelematta 3-5 kertaa päivässä ja öisin vielä 2-3kertaa eli tosi usein hikottelee meidän mies, mutta mulla se hikottelee jotenkin massun pintaan päin ja tuntuu vaan joltaki elohiireltä joka ei lopeta [:D] ja maha pomppii ihan selvästi.. jotenki ku vieraita aina on niin laitan käden eteen ettei ne näe kun niin selvästi alkaa tuo massu pomppimaan minne sattuu[:D]
Minun pienimies on kääntyny pää alaspäin jo varmaan sen 6-7 viikkoa sitten ja neukkutäti sano että siellä kuopissaan se on sievästi jo, mutta en nyt tiijä voiko sanoa niin sievästikkään, kun niin alhaalla ensinnäkin että on niin ärsyttävä jo liikkua ja olla ja .....

Itsellä ei pelota synnytys kun en sitä ajattele yksinkertaisesti enää. Tulee vaan mieleen että syntyy sitten ku syntyy ja otan sen niinkuin raskaana työpäivänä ja pusken tuolta sellaisen melonin ulos.
Kaverit ainakin sano usea että se on niinku valtava ummetus ja pusket sitä p**kaa ulos isommassa muodossa tosin[:D]
En sit tiedä mutta tällaisena he minulle sen kuvitti tämän ponnistusvaiheen..
Ja sit se avautuminen ku sattuu niin tulen ajattelemaan sitä niin, että se on edistystä sille ihmeelle joka tulee ulos ja saa uuden elämän! tms...

Piti kysymäni nytten teiltä! Miten se isyysloma hommeli.. miten pitkä se nykyään sitten on kun eikös se muuttunut tässä vuoden vaihteessa?
Mies soitteli kelalle kahdesti ja katso kelan sivuilta ja sai 3 erilaista vastausta!! Ettei nyt oikein tiedä mitä niistä uskoo.. jännä kyllä ettei ne tuollakaan sitten sitä tiijä ku puhuvat ihan erilailla..

Mun mielestä isyysvapaa on se 18päivää (arkipäivät + lauantait lasketaan). Jos isä pitää hoitovapaan lopusta sen 12 päivää, saa ylimääräiset 12 päivää (yht. 24 päivää) ja jos äidin äitiysloma on alkanut 1.1.2010 tai sen jälkeen, saa isä vielä ylimääräiset 12 päivää eli yhteensä 36 päivää (arkipäivät + lauantait).

Eli 18 päivää ja jos pitää sen hoitovapaan 12 viimeistä päivää, niin noiden 18 päivän lisäksi 36 päivää.

Tässä käsityksessä itse olen!

Sash79, Myrkytysoireiden takia jouduin osastolle 30.12 ja lääkäri jo väläytteli että leikkauslapsi tulee kun myrkytys pahenee...No, 1.1 meni sitte aamulla vedet ihan omikseen ja siitäpä se sitte lähti käyntiin..poika syntyi sitte 2.1. klo.17.19.
Synnytyksestä sitten mitä nyt muistan... Eli vedet meni seitsemän aikaan aamulla ja siitä alkoiki sitte supistukset epäsäännöllisen säännöllisinä. Säännölliset supparit alko sitte joskus klo 21-22 ja yhden aikaan yöllä siirryttiin saliin. Salissa kipeydyinkin jo kunnolla ja ilokaasua antoivat (ja tuli aivan kaamea olo!) melkein heti saliin menon jälkeen. Ilokaasu kun ei sitte auttanu mitään niin sain sitte Oxynorm-pistoksen ja se helpotti. Sain nukkua suppareiden välit aivan täysillä ja epiduraali laitettiin sitte viiden aikoja aamulla kun olin avautunu 4cm, sitte sitä unta mulla riittiki iltapäivään ja ponnistusvaiheen aloitin puoli neljän aikoja..Se oliki sitte se asia joka teki synnytyksestä vaikean. Kätilö arvioi väärin sen, että olisin ollu täysin auki ja ponnistin tunnin aivan turhaan...toinen kätilö katto tilanteen ja tuumi etteihän tää vielä aivan auki olekaan ja jotenki sormillaan työnsi kohdunkaulaa haitolta pois...tunnin sitte vielä ponnistin ja poika oli ulkona eikä mikää oo ikinä tuntunu niiiin helpottavalta! sanoin synnytyksen jälkee miehelle etten taida enää tähän touhuun ruveta, mutta nyt ku pari päivää menny ja kerenny käydä asiat läpi niin tulin siihen lopputulokseen et ehkä sitte parin vuoden päästä uudelleen. [:D]
Ja tosiaan totta ne tämän kokeneet puhuvat kun sanovat ettei tätä vain voi suunnitella ja tehdä niin kuin itse haluaa kun ei ikinä tiedä miten se sitte etenee ku aika koittaa...En minäkää ois ikinä uskonu et nukun kakskolmasosaa koko synnytyksestä... [:)]
Mutta nukkukaa ja levätkää niin paljo ku ikinä pystytte vielä avautumisvaiheen aikana ni jää niitä voimia siihen ponnistukseen sitte! Sitte se kipu nimittäin vasta on sellasta kipua ettei oo ennen niin kipeesti käyny, ainakaa mulla.

ai niin ja piti sanoa tuosta onkos kellään alkanut juuri henkeä ahdistaa mitenkään?
Itsellä seistessä!! Siis jos seison ihan vähän aikaa niin huomaan haukkovani melkein happea tai silleen hengittäväni ihan tosi tiheästi ja kun istun niin helpottaa.. liekkö tuo vauveli jotenki oudosti painaa tuolla.. mutta erikoisinta että henkeä ahdistaa seistessä..

Suuret onnittelut pittuselle ja miehelle pikkuisesta! Olipa ihana uutinen!
Hallitus, mua hengästyttää ja "haukon henkeä" lähinnä öisin, kun lähden vessaan. Mulla on vatsa vielä niin ylhäällä, että se taitaa osaltaan aiheuttaa sitä. Siitä huolimatta vauvan pään liike ja pikku nyrkit aiheuttaa sen, että käyn joka yö vähintään viis kertaa yön aikana pissalla.
Runsas seisominen aiheuttaa puutumista jaloissa , selässä ja vatsassa - on pakko ainakin kumartua eteenpäin ja hengitellä syvään, mieluiten pitäis päästä istumaan. Saattaa kyllä olla ennakoivia supistuksia. Mulla on esikoisen syntymästä yli 10 vuotta, eikä mulla silloin ollut mitään ennakoivia supistuksia. Ekat supistukset oli silloin ne, jotka synnytykseen johtivat ja ne teki tosissaan kipeetä heti ekoista lähtien. Siksi en siis ole ihan varma ennakoivista suppareista - siis mitä ne on - mutta luulen, että nää on niitä, koska vatsakin kovettuu silloin pinkeäksi palloksi.
Mun suurin ongelma on ollut nyt väsymys, en tahdo jaksaa mitään. Luulen, että mulla on hemppa laskenut. Sitä kun ei ole tsekattu neuvolassa vähään aikaan, mulla kun se on tavallisesti hyvä. Nyt ois viikko lääkäriin ja yritän kitkutella sinne asti.
Juu ja ahdistaa se, ettei liikkuminen ole enää niin helppoa. Lasken päiviä laskettuun aikaan enkä olis pahoillani, vaikka vauva syntyis pari viikkoa ennen sitä. Mutta kai vauva tulee, kun on itse siihen valmis.[;)]

Närästyksestä...Onko kellään muulla närästys yltynyt niin pahaksi että on yrjö lentänyt? Mulla viimeksi tänään[:'(] Polttaa kurkussa oikein kunnolla ja sitten nousee ihan ylös että on pakko juosta vessaan ja oksu lentää[:'(] Erityisen paljon oli tällasta flunssan yhteydessä, ja ajattelinkin että se jotenkin oli siihen yhteydessä...mutta ei sittenkään[&o] Mut toisaalta yks neuvolatädeistä sanoi närästyksen häviävän kun synnytys lähenee, ja mähän haluisin että vauva syntyis vaikka hiukan yliaikaisena, joten yritän ottaa tän närästyksen positiivisena asiana[;)]

Hallitus: Mua hengästyttää nukkuessa. Saa nukkua suu auki ja tätä on ollut jo kauan. Muutenkin tuntuu välillä että ilma loppuu keuhkoista vaikkei mitään portaita olis nousukkaan.

Pittunen: Onnea[:)]

Hengenahdistus: tuttua kauraa... ollut jo pitkään. Pahimmat ahdistuskohtaukset mä saan AINA kassajonossa. Siis aina... [:D] Pahimpina aikoina joutui "puhaltamaan" ihan sängyssäkin köllöttäessä kun niin tuntui, että se hengittäminen on semmosta liian pientä. Edelleenkin monta kertaa päivässä joutuu ihan vetämällä vetämään happea sisään, kun tulee se fiilis et on unohtanu hengittää. Vaikka mullakin vauva ollut jo ikuisuuden laskeutuneena lantioon, ettei enää niin pahasti paina keuhkoja [8|] 

Onnea uuteen kotiin, Hallitus ja muu perhe! Just tuota se on!! Ihanaa herätä uudessa kodissa... [:)]
Niin sitä kuitenkin ylisuorittaa vaikka kuinka yrittää ottaa iisisti.. Heh.. Mulla ihan sama juttu. "jos mä nyt tuon yhden laatikon vielä tyhjennän".. jne [;)]

Kuorsaus ja muu krohina... Mä säpsähtelen hereille kans omaan kuorsaamiseen?!? Välillä ihan naurattaa kun saatan herätä kolme kertaa peräkkäin siihen samaan ennenkuin tajuan ottaa huikan vettä ja vaihtaa asentoa... Ukkokulta herää välittömästi kun yritän mielestäni "äänettömästi" vaihtaa kylkeä ja kysyy "Mikä on?? Onko kaikki hyvin??" Heh..

Synnytyspelko on jostain syystä ohittanut mut. Siis tietysti se jännittää, mutta semmoista suoranaista pelkoa ei ole. HelmiMasu kannattaa mainita neuvolassa, että synnytys pelottaa niin saat tukea paremmin!!! Voihan se olla, että itsekin menee ihan paniikkiin kun tulee tositoimet eteen, mutta olen yrittänyt suhtautua niin, että luonto kyllä hoitaa lapseni ulos ja ongelmatilanteissa apua on kuitenkin saatavana!

Isyysloma muuttui juu tässä vuodenvaihteessa. Tosin sekin meni meiltä ohi parilla päivällä kuten ne paremmat vanhempainrahatkin. Muistaakseni koskee niitä joiden laskettu aika on 5.2 ja sen jälkeen. Toi on kyllä jännä kun Kelaan soittaa niin ei ne perkeleet tiedä itsekään omista päätöksistään ja sitä saa eri vastauksia.. Mutta juurikin noin kun KiCa kertoi, niin minäkin olen käsittänyt..

pittuselle kiitos synnytystarinasta.. Vahvistaa päätöstäni olla suunnittelematta mitään etukäteen ja ottaa kaiken niinkuin tuleman pitää!

Ylihuomenna viimeinen neuvolalääkäri... hurjaa... Niin se vain koputtelee kotipesää tuo minun haikara nyytti nokassaan.. [:)] Enää VIIKKO ja pieni papunen ei ole enää ennenaikainen vaan ihan täysiaikainen iso vauva! [:D] On tää vaan niin ihanaaaaaa... (Katellaan sit kun ollaan 2 viikkoa yliajalla, että kuinka ihanaa.... [;)] )

rusinapulla: Poikkean kommentoimaan tuota närästystä: kokemusta on!  Mulla on refluksitauti taustalla ja raskaus on pistänyt kyllä tosi koville.  Syksyllä piti olla muutama päivä sairaalassakin kun kouristi ja poltteli ylävatsaa niin ankarasti.  Silloin sain sitten onneksi Omeprazolia reseptin (aikasempia refluksilääkkeitä kun ei saanut käyttää raskauden aikana) - se estää vähän väkeviä happoja syntymästä.  Mutta sitä pitääkin syödä liki päivittäin ja parhaina päivinä vielä n.6 Rennietä lisäksi.  Mulla auttoi öisin VÄHÄN kun nostin sängyn pääpuolta tyynyillä ja peitoilla ylös.  Harmina siinä taas oli että en oikein osannut niin pystyssä nukkua...  Mutta eipä ainakaan tarvinnut säilyttää mahan sisältöä suussa koko aikaa...  Joka tapauksessa närästyksen pitäisi EHKÄ helpottaa siinä vaiheessa kun lapsi laskeutuu alemmas lantioon.  Sitä odotellessa :)

Pittuselle onnea hurjasti! Oijoi, nyt näitä synnytystarinoita alkaa tulla, miten jännittävää aikaa!

Mullakin on ollut tässä kaikkea toivetta synnytyksen suhteen, mutta toissayönä taisi olla eka kivulias supistus. Koko alavatsa meni kuin kramppiin, tuli hiki ja sitä kesti vähän aikaa. Olin aika unenpöppörössä eli en oikein tiedä mitä tapahtu. No, kuitenkin, vähän alko mietityttämään toi synnytys että jos se on sitten tommosta tuntitolkulla. Saa nähdä mitä käy mun toiveelle selvitä ilman epiduraalia.. Taidan nyt unohtaa nuo toiveet kun ei kellään ole kuitenkaan mennyt "suunnitelmien" mukaan.

Joo ja tosta kuorsaamisesta ja rohinasta: mä kyselin mieheltä että saako se ollenkaan nukuttua kun ramppaan vessassa ja kyljen kääntäminen on sellanen operaatio aina, niin hän totesi, että se ei haittaa yhtään kun oot hereillä, mutta hän ei saa nukuttua kun mä rohisen unissani niin paljon [:D]

Ja hengenahdistuksesta jo valittelinkin, että syödessä pitää välillä pysähtyä hengittelemään ja sohvalla maatessakin tuntuu välillä että happi loppuu. Todella epämiellyttävää.

Meillä on sänky nostettu päätypuolesta kirjojen päälle (n.10-15cm) miehen refluksitaudin takia, mä luulen että se auttaa nyt raskaudenkin aikana. Kannattaa kokeilla. Siihen vinossa nukkumiseen tottuu kyllä.

Lepposaa loppiaista kaikille [:)]

huiiii ku PALJON tekstiä tullu !!!!!!! [:D]

Pittunen ONNEA NYYTISTÄ!!!!! <3 <3

Hallitus :
Ihana kuulla että viihdyt hyvin uudessa kodissa ja jaksoit sen muuttourakan!

Mulla "muikku" kuulemma kans painumassa lantioon ja silti henki ahtaalla välistä.. oikee tuntuu et vauveli työntelee illasta varsinki itteensä oiiiiikeeen suoraksi koko pituuudeltaan [8|]...ei tunnu kivalta.

Viime yö meni suht ok..heräsin 2krt pissalle mutta unta yht. 12h !! [:)] Näin aamupäivästä ei pelota mikään.. eli kai tuo synnytykseen liittyvä kivunpelko iskee illemmasta..ku aikaa junnata ajatuksiaan moneen suuntaan.
kävinhän mää siellä pelkopolillakin.. ja viime synnytyksestä käytiin asioita lävitte ja aika normisti mulla se meni.. 8h13min oli kestäny..ja ponnistusvaihe sillo vain 13min!... Mutta se mitä jänskään eniten on ku avautuminen otti 3vrk kivuliaat supparit sillo ... toivon todellaki et olis helpompaa toisen kohalla.. niiiin ja sillo jäi istukka kiinni ja jouduin käsinirrotukseen ja tuli kohtutulehus yms. nehä toki nyt tiedossa etukäteen.. Odotin kai eka synnytyksestä iha eri asioita. Nyt koittanu ajatella itekki et tulee mitä tulee ja menee miten menee, etten pettyis tai yllätttyis negatiivisesti vaikka taas tulis 2vko:n sairaalassa olo.Pääasiahan se on että terve vauveli syntyis <3 [:)]

Ja KIITOS haluan sanoa kaikille teille jotka täällä palstalla hengailette kanssani, teidän juttunne ja murheenne ovat antoisaa luettavaa!!Ite koen saaneeni paljon tukea jota en muualta osais hakeakaan. [:D]

Hyvää loppiaista, lähden aamupalalle!

Onnittelut Pittuselle pienestä prinssistä, nyt on helmikuistenkin pistetili auki [:)]
Mullakin alkoi nyt äippäloma ja totisesti olen onnellinen, että tällä palstalla pääsee "tuulettelemaan" kaikkia asioita maan ja taivaan väliltä, muiden jututkin on aina mukava käydä lukemassa ja täältä saa mukavasti neuvoja ja tukea.

H-e-n-g-e-n-a-h-d-i-s-t-u-s on ihnottavaa ja juurikin kaupoissa pitää aina avata takkia, kun tuntuu, että talvivaatteet päällä on kuuma ja sitten ahdistaa vielä enemmän..

Onnea Hallitukselle uudesta kodista, nyt saat laittaa kaikki haluamasi pikkuista varten valmiiksi [:)]

Onko muilla mainittu tai todettu runsas lapsivesi? Mulla on mennyt koko raskaus suht normaalisti ja pääasiassa arvot ok, sf.mitta nyt huidellut viimeajat omiaan. Olin tiistaina äippäpolilla kontrollissa juuri tuon runsaan lapsiveden takia, mutta eipä ne löytäneet mitään syytä siihen. Totesi, että otetaan kahden viikonpäästä uusi kontrolliultra, jos ei sitä ennen nähdä synnytyssalissa. Tutki ja sanoi, että lantiossa on hyvin tilaa syntyä, kohdunsuu kuulemma pehmeä ja auki kahdelle sormelle (?) ja kaulaa vähän jäljellä, viikkoja nyt 33+6, silloin 33+5. Painoarvio pojasta oli 2345gr, mutta ei moittinut että olis mitenkään "tosi" suuri. Mutta meinas, että runsas lapsivedenmäärä tietää yleensä "ennenaikasta" synnytystä. Outoa, että paikat oli jo vähä auki, vaikka ei tosiaan kunnon kipeitä supistuksia olekkaan, runsaasti harjotussuppareita kyllä.

Me käytiin nyt sitten hankkimassa jo vaipat ym tykötarpeet, jos lähtö tuleekin aikasin, aika jännää [:)]

Hyvää loppiaista kaikille!

onnea tuhannesti  pittunen <3
kohta täällä saaki lukea kaikilta synnytys uutisia :)

itelläni alkaa tää selkä käymää niin kipeeks ettei oo tosikaan.
viime yönä jouduin ottamaan  särkylääkettä (mitä en koskaan ota) ja joka asento oli suoraan sanottuna paska. [:@]
mies sitten haki kuumaa vettä ämpäriin ja siinä kasteli pyyhettä jolla hieroi/painoi selkää..
en sitten tiiä kumpi loppujen lopuksi auttoi, mutta ensimmäistä kertaa piiiitkään aikaan yöllä kun pöngersin ylös sängystä vessaan niin ei särkenyt yhtään :)

mutta nyt taas ku hetken istunut sohvalla niin alkaa jomottaa.. [&o]toivottavasti ei tosiaan menis yhtään yli jos olo ei tästä parane.

Takaisin