Helmivauvojen ihanaiset odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nyt on tosiaan noi huonot olot lieventyneet tosta obsidanista, se eka kerta oli pahin, kun tosiaan tuntui et taju lähtee ja oksettaa ja heikottaa, eikä jaksanut ees liikkua, ja valotkin häiritsi.

Onneks helpotti sitten seuraavilla kerroilla.

Harmillisesti mulla alkoi aatonattona nousta pikkuinen lentsu, joka tuntuu päivä päivältä pahenevan. Mutta joulua jaksoin silti eilen viettää, ja pääsin hemmottelemaan itseäni poreammeessa lillumisellakin :) Rentoutti ihanasti, ja selkä ei oo ollut läheskään niin kipeä nyt.

Tääl on joulu menny aikas vähällä syömisellä, ei oikein pysty vetää hirveitä määriä ku tulee huono ölö. Suklaata ja marmeladia jonkin verran muttei niitäkää iha älyttömiä määriä... Noh keskiviikon neuvola paljastaa sitte totuuden! [:D]

Sain eilen kuulla yksillä synttärijuhlilla et ois niinku tyttömaha. Eipä ole vielä kukaa arvuutellu mitää mun mahasta.

Ooh!
Olipas iloinen yllätys Kelan asiointipalvelussa. Olen saanut päätöksen äitiyspäivärahasta, ja se on postitettu jo ennen joulua, mutta ei vaan vielä ollut joulun pyhien takia tullut kotiin asti.

Hyvä että sekin asia on pois päiväjärjestyksestä vihdoin.

Ihan loistavia uutisia kyllä! Piristi kummasti päivää.

Se olis joulut juhlittu! [:D] Oltiin vanhempieni luona siellä 400km päässä ja ihan hienosti jaksoin yhdellä pysähdyksellä molempiin suuntiin. Välillä nostelin jalkoja penkille ja hieroin nilkkoja. Alaselän puutumista pahempia "matkustusoireita" en havainnut, joten se meni kivasti se!

Nyt onnellisesti siis kotona taas. Olis sellanen "pieni" vaaterumba edessä kun saatiin aivan järkyttävä määrä vauvalle vaatteita. Siis ystävien käytettyjä. Niitä tuli monta laatikollista ihan pienistä 50 senttisistä ylöspäin, joten nyt ei ainakaan tule vaatteista pulaa.... ennemminkin säilytyspulaa jos jotain! Ne pitäisi nyt sitten lajitella ja pestä ja kuivata. Tykkään pestä omalla pesuaineella vaikka valmiiksi pestyjähän ne jo on... jotenkin sitä vaan on silleen jännästi vinksahtanut että ne on pestävä vielä.. [8|]

Huomenna paluu arkeen. Aamulla ensin neuvolaan kuuntelemaan haukut painonnoususta ja sen jälkeen Kelaan tappelemaan vanhempainrahasta ja sairauspäivärahasta. Mullehan tuli sellanen kiva pieni ylläri ettei työpaikka maksanut ollenkaan joulukuulta mulle palkkaa, koska sairaslomani on kestänyt niin kauan. Palkanlaskija sanoi, että hän hoitaa paperit Kelaan ei tarvitse tehdä mitään. Nyt sitten oli tullut postissa lomake täytettäväksi, että pitääkin itse hakea sitä korvausta ja siinähän sitten taas kestää viikkokaupalla.... Että mä sitten rakastan tätä byrokratiaviidakkoa..... Noh, jääköön sähkölaskut ja lainanlyhennykset. Kunhan saadaan lisää veronmaksajia armaaseen isänmaahan!! Tosin en tiedä mitä se tuleva veronmaksaja saa syödäkseen jos rahaa ei tule mistään.

Sorry taas toi paasaus, oon muuttunut kyyniseksi näiden viimesten viikkojen takaiskujen kanssa enkä jaksa luottaa enää minkään onnistumiseen. Joten olkoon kaikki laskut maksamatta.

Vauva kuitenkin ilmeisesti voi hyvin. Ahkerasti hän masussa pyörii, tökkii ja venyttelee...

Meinaattekos juhlistaa uuttavuotta jotenkin? Mä ajattelin vetää napani täyteen nakkeja ja perunasalaattia ja sen jälkeen nukkua koko vouhotuksen yli tulevaan vuoteen...

Sash79, olin ite sillä kelan sairauspäivärahalla reilun kuukauden ja se on ihan sairaan pieni, oliko 75% palkasta. Joutu vähä venyttää pennii. En onneks joutunu ite tekee sitä hakemusta! Tsemppiä sulle!

Juu pienihän se on ja sekin kun lasketaan niiden mun vanhojen tulojen eikä näiden oikeiden nykysten tulojen mukaan niin on vieläkin pienempi... mutta jos nyt edes muutaman pennin sieltä sais niin saisin edes omaa osuutta vuokrasta maksettua.
Loput vauvatarvikkeetkin jää jonnekkin hamaan tulevaisuuteen, mä en ole edes yhtään tuttipulloa hommannut.

moikka kaikille!!!
Se on sitten joulu takana ja meni kyllä hurahduksessa[:)]
Eli keskiviikkona mentiin miehen kans hänen isänsä möksälle ja vietettiin siinä yksi yö vaikka tarkoitus oli kaksi olla.. syötiin jo torstaina päivällä joulukinkkuja ja mies sitten ylläriksi totesi että mennään jouluksi sittenkin minun porukoille <3
Ajettiin sitten aattona sinne ja eilen ajelimme takaisin kotia.
Saatiin kolmen istuttava sohva, hoitopöytä ja sänky niin siinä sitten peräkärryn kans raahattiin ja menikin ajaessa melkein päivä vaikkei tuota matkaa ollut kuin 350km..
Harmiksi vaan huomattiin että se turvakaukalo oli sinne jääny ja sitten sängystä tai  hoitopöydästä joku osa myös..[8|]
Jospa sitä joku toisi sen ohi kulkiessaan.. myö kun ei enää käydä sielläpäin ennen synnytystä, kun tuota matkaa kuitenkin ja alko olla istumiset vähän jo tuskaa..

Tämän aamun jo pessy pyykkiä ja innostuin pakkaamaan tavaraa vieläkin lisää. Tekis mieli siivota mutta mitenpä sitä täällä siivoaa kun olohuoneessa pelkästään 20 pahvilaatikollista muuttotavaraa!![8D]
Joo siis meillä se muutto torstaina, eli koko päivä varmaan muutetaan ja illasta mies aiko kiskasta muutaman ölssin joutessaan ja mie meinasin jos sitä muumilimonaadia ostelisi itelle[:D]
Ei aijota raketteja ostella, kun kuitenki näkee täälläpäin ilotulitusta vaan ku pihalle kävelee.
Varmaan menee tavaroita järjestellessä se uusvuos meillä sitten[:)]

Eiköhän se uusi vuosi täälläkin mene nakkien ja perunasalaatin voimalla ja ajoissa nukkumaan [:)] Mies sanoi, että Lopella olisi näyttävä ilotulitus klo18, niin varmaan sinne ajellaan. Se on lapsienkin kannalta hyvä, niin ei tarvitse väkisin yrittää valvoa klo24 asti. 

Neuvolakuulumisia RV 34+5

Paino 85,1 (vain +200g viikko, OHHOH!) [:)]
RR 131/84 (neuvolan mittarilla näköjään aina korkeammat paineet kuin kotona... )
Hemppa 132 (wohuu, loistavaa!!)
SF 32 (kasvanut vain 1,5 cm viime mittauksesta... )

Pissa puhdas, vauvelin sykkeet 140-150 luokkaa. Nopein neuvolakäynti ikinä, vajaa 15 min ja olin takasin autossa. Piti ihan miettiä et unohtuko joku mut eipä kai... Itse en ollut kovin juttutuulella ni varmaan siksi meni noin nopsaa...

Ensi viikon perjantaina onkin sitten se viimonen neuvolalääkäri. Vika kokoarvio ym. huihuihui...

tutustumiskäynti synnytysosastolle olis ajankohtainen! Onneksi neuvolantättyrä muistutti, ois menny täysin ohi multa semmoinen visiitti... Tai mistä tota tietää vaikken nytkään ehtisi, soitin synnärille ja seuraava ryhmä missä oli tilaa on 19.1. Mulla on silloin RV 39.... [8|]  Nooooo... meiltähän meni ne valmennuksetkin vituralleen ni väliäkö tuolla. Meneepähän luonnollisesti kun ei ole ennakko-odotuksia [;)]

Hallitukselle hatunnosto kun näillä viikoilla vielä muuttelee.. Meidän muutto oli 6 viikkoa sitten ja silloin jo olin muuton jälkeen to-taa-li-sen poikki! Itse en joutunut kantelemaan, oli paljon kavereita auttamassa, mutta suunnilleen yhtä monta askelta sitä otti itse kuitenkin kun kanteli kaikkee mielestään "kevyttä" portaita alas ja ylös. Sitten tietysti kun ei malttanut jättää huomiselle niitä täysiä laatikoita vaan oli pakko vaan purkaa ja purkaa ja purkaa niin kauan että melkein simahti seisaalleen.. Heh... Mutta ihanaa se on aina päästä uuteen kotiin, onnea paljon!!

Kiitos Sash79 [:)]
Meillä mahtaa mennä niin että tämä neiti lähtee ensimmäisellä kuormalla uuteen kotiin ja saan ottaa kahvinkeittimen matkaan ja pistää poijille kahvia tulemaan.
On nimittäin 5-7 miehen kaveria lupautunut hommaan kun tietävät minun mahani koon ja mies ei antaisi minun nostaa edes "kenkiä maasta"[:D] (noin vertauskuvana)
Itse sitten keittelen miehille kaffettia ja saan heti alkaa purkamaan tavaroita laatikoista. Itse tosin tehnyt tämän muuton eteen melkein kaiken.
Mies kun töissä on ja päivällä käy tuomassa ruokatunnilla pahvilaatikoita niin minä päivät puuhastelen ja pakkailen!
Kaikki verhot kohta pesty ja silitetty ja muut irtonaiset sohvan selkänojat, täkit, petivaatteet...yms.
Mies käy töissä niin sama itsellä hoitaa tämä puoli ja välillä pitää taukoja kun näyttää ettei jaksa millään.
Mut kivaa on! Tuossa jo kolmena aamuna peräkkäin heränny hymyssä suin ja nähny unta muuttamisesta[:D]
On se jotenki erikiva päästä sisustamaan uutta omaa kotia! Mieskin sano et tuo homma jää sitten minulle suosiolla[:)]

Joulut juhlittu, vuoden vaihde lähenee [:D]

neuvola oli eilen ja tänään lääkäri

pissa ++ ja ++ ja sit silti viljelys tänää näytti negaa kaikki..hmm.. voipi jotku valkovuorot nostella nuita mun plussia,emmätiijä [:-]
verenpaineet 110/70
paino lähtöpainoon nähen +/- 0 eli sama 92kg edelleen..silti sanottiin et EI kärsi nousta yhtään..
sf-mitta 29cm , kuulemma raivotarjonnas neiti jo oli [:)]
lekuri teki sisätutkimuksen ku mulla vaivannu toooodella väsyny ja paha olo..unettomuus yms, nii kävin tuol terveyskeskukses.. k-suu kiinni mutta tooodella pehmeä [;)] eli ei pelkoa et olis synnytys lähestymässä vielä.

Mun tuttu sai iiiison pojan eilen aamulla [:)] <3 3990kg,52cm pitkä

Mulla menny joulunaika syödessä ja makoillessa,tänään sain itseni sentäs pulkkamäkeen.. (mäen juurelle töllään) ku esikoinen laski innolla mäkeä.Eipä sekään auttanu näköjään mun uniongelmiini.. tunnin pyörin polvet ja lonkat kipeinä äsken sängys ja heräsin syömään 4kpl hapankorppuja,nam.Jospa tämä univelka joskus tasottuis..hmmm... ei ole kiva valvoa vaik väsy kova [&o]

HUBAISAAAA VUOTTA 2010 kaikki mamit siellä !!!!!!!!

ps.Hallitukselle voimia muuttoon! se on jo henkisestikki raskasta puuhaa [:D]

joo, tää unettomuus alkaa kyllä ärsyttää. monena yönä en oo saanu unta kuin vasta ehkä 02.30 paikkeilla. turhaan en viitti ees mennä pyörimään tuonne sänkyyn, kun ei siitä tuu mitään...

Minäkin pitkästä aikaa kirjottelen...
Ihan ensiksi onko kellään muulla raskausmyrkytysoireita?
Meillä aatto meni KAKSssa tutkimuksissa ku painoa tullu yli kilo per viikko, paineet koholla ja valkuainen +. Sydänkäyrää ottivat, siinä onneks kaikki ok. Ultra yllätti meikäläisen kyllä täysin, isoa vauvaa kun pelkäsin odottavani diabeteksen takia..lapsen painoarvio oli 1540g ja sitä pitäis jo olla n.2100g...Eli ei huolta ainakaa siitä et viis kilosen joutuis ulos puskemaan..
Lääkäri vähän pelotteli, että luultavasti tammikuisiin siirrytään mikäli vauva ei kasva tai muuten tila pahenee..huomenna (tai siis tänään) se onneks selviää ku taas yks synnärireissu edessä ja siellä taas päästään ihastelemaan pikkusta ruudulta..
Mutta mies onneksi osaa ottaa huumorilla nämäkin asiat ja tuumi vain tuossa että jos käynnistykseen joudutaan ni oottasko ne ens vuoden puolelle ettei loppuvuoden lapsi tulisi [:D]  ei pääse meikäläinenkää liikaa ressaa ku toinen on toppuuttelemassa [:)]

Mulla oli just tos aamul neuvola ja kaikki oli hyvin. Pissa oli puhdas ja painoa tullu nyt 3viikossa 1,3kg, mut yhteensä 4,8kg alusta. Joulumarmeladit pamahtanu suoraan vatsaan! [:D] Hemis oli 115 ja se suositteli floradix? nestettä. Siis oli eri neuvolatäti ku normaalisti. Sf mitta oli 31cm. Se jopa tunnusteli miten Alfred on siellä ja onneks raivotarjonnassa!!! Syke oli 140-150. Sorry hiukan sekava kirjoitus, mut tuo unien vähyys rupee pikku hiljaa vaikuttaa... Josko vähän piristyis jos pystyis tuota rautavalmistetta käyttää. Mulla supistelee ihan älyttömästi, eilen illal kävin taas rahjustaa sen 2km lenkin ja meni vaivaset 55minuuttii. [:@] Ihan kiva! Ukko saa pukeutua pilkkihaalarii, jotta tarkenee lenkkeillä mun kanssa. Oon yrittäny joka toinen päivä käydä sen pimeän turvin kiertää ku ei kauheasti viitti päiväl kävellä ku mummot menee ohi... Noh oiskohan siinä taas kaikki! Hyvää uutta vuotta kaikille!!! Jaksamista kaikkien vaivojen kanssa, ei ole enää pitkä aika!!!![:D]

Eipä oo täälläkään ollu raskausmyrkytysoireita, eilen olin ylimääräsen kerran käymässä, kun sf-mitta ei viimeks ollut kasvanut ollenkaan. Nyt oli sitte tullu viikossa pari senttiä!! :) Taitaa olla niin, että pikkunen oli vaan jotenkin eri asennossa, ettei saanut täti "kunnollista" mittaa, tai jotain... Nyt kuitenkin kaikki hyvin, kuunteli myös sydänäänet samalla.

Ens ma olis mullakin sitte viimenen nlalääkärikäynti. Saa sen painoarvion ja arvioidaan synnytystapa. Kyllä tää aika vähenee tosi nopeeta tahtia!! :)

Jotain mun piti vielä kommentoida, mut nyt tuli unohdus :D Eipä oo yllättävää...

Hyvät vuoden vaihteet kaikille!! Mun tarvii alkaa laittaa paikkoja kuntoon iltaa varten, meille tulee vieraita vähän ottamaan viiniä ja istuskelemaan. Ensi vuoteen siis! :)

En ole vähään aikaan kirjoitellut, lukenut palstaa kylläkin. Meillä oli jouluna 15 vierasta, joten se tuotti hiukan ylimääräistä puuhaa...Vieraista 7 oli lapsia haarukalla 4-12 vuotta eli menoa riitti. Mukavaa oli, mutta kivaa on myös, kun saa olla vaan ihan rauhassa kotona ja levätä. Kinuskikakun kuorrutin juuri valmiiksi, viedään se tuliaisena paikkaan, johon ollaan menossa vastaanottaan uutta vuotta.
Viimeisellä neuvolakäynnillä mulla oli paino laskenut kilon, nyt painonnousua 9 kiloa. Jouluna puuhailu tais vaikuttaa! Sf-mitta oli kasvanut vain 0,5cm eli oli nyt 30,5cm. Laskeuduin yläkäyrältä lähemmäs keskikäyrää, ihan tarpeeksi tuota masua kuitenkin on... Verenpaine oli 116/74, vauvan syke 145 ja pissa ok. Viineinen lääkärikäynti määrättiin 12.1., vähän ajoissa, mutta näin saan kokeneemman lääkärin - hyvä niin, koska aiemmin on ollut se noin 18-vuotiaan näköinen tyttö, joka vaikuttaa lievästi sanoen epävarmalta.
Ihanaa vuodenvaihdetta kaikille mammoille - ensi vuonna meillä kaikilla tuhisee sylissä pieni käärö, sitä sopii odottaa![:)]

Jännittävää & Onnellista uutta vuotta!!!

[font="times new roman"]Huih kun olikin vilposta ulkona.. käytiin ukkelin kanssa köpöttelemässä vajaa puolituntia..  On se vaan tuskasta jo, ei mahda mitään.. Mulla on vatsa kovana koko ajan ja alapäähän tulee sukkapuikkoa minuutin välein vaikka kuinka yrittäisi kävellä hitaasti ja rauhassa. Hyvää teki saada kuitenkin vähän edes raitista ilmaa!! Nyt voikin taas hyvällä omallatunnolla köllöttää sohvalla loppupäivän kun on reippaana ulkoillut [;)]

Ajatelkaa... Ensi kuu on meidän kuukausi... Nyt kun ajattelee taaksepäin niin koko viime kesä ja tuo pitkä syksy tuntuu tosi kaukaiselta ja jotenkin... hmmm... epätodelliselta?!  Kaikki ne vaivat ja tuskat ja vitutukset on jossain kaukana takana ja nyt sitä vaan keskittyy tähän hetkeen ja edessä olevaan loppuhuipennukseen. Sekavia ajatuksia, mutta semmosia mun päässä nyt pyörii.

Monella täällä on nukkumisvaikeuksia... Mun nukkuminen parantui jostain syystä viikko- pari sitten. Nykysin huitelen semmosia 10 tunnin unia putkeen, enkä herää edes vessaan. Muutamana yönä olen herännyt tosin kipeään supistukseen, mutta sitten ollut taas taju pois samantien.. Ihme juttu.

Päivissä olen jotenkin täysin pihalla ollut jo pitkään. Kun ei käy enää töissä niin ei tarvitse tietää mikä viikonpäivä on menossa näköjään.. Ukkokulta se aina pitää mut ajantasalla kun kysyn mikähän päivä se tänään mahtaa olla? [:)]

Pinnasänkykin koottiin tuossa muutama päivä sitten.. Me ei olla vielä saatu hommattua sinne patjaa, mutta äitiyspakkauksen laatikon petasin valmiiksi odottelemaan.. Miten muuten onko kellään tietoa semmosesta kun se äitiyspakkauksen peitto on niin kamalan iso, että käytetäänkö sitä siellä laatikossa vai vasta pinnasängyssä? Vai käytetäänkö vastasyntyneellä edes peittoa?  Niin ja tuleeko se patjansuoja lakanan päälle vai alle? Tunnen itseni NIIN tyhmäksi... Yritin ajatella maalaisjärjellä, mutta menin vaan enemmän sekasin. Sorry...

Ah, uudenvuoden mäkihyppykisa alkaa justiinsa, palataan paistille!!
[:D]

Sash79: Peitto on tarkoitettu pinnasänkyyn. Vastasyntyneelle ei suositella peittoa tukehtumisvaaran vuoksi. Mä olen tosin kai joka kerta käyttänyt ihan pienelläkin peittoa, tällä kertaa oon hommannut semmoisen unipussin. Tietty sitä peittoa voi käyttää kapalona, silloinhan vauva ei saa ährättyä sitä naamalleen. Se patjansuojus laitetaan lakanan alle [:)]

Tää on kyllä hyvä paikka! Oisin laittanu kyllä sen peiton jo ihan pikkuvauvalle... Täytyy etsiä siis jotain muuta! Kiitos kiitos!!!!

Takaisin