Helmivauvojen ihanaiset odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mitä sille sitten laitetaan päälle jos ei peittoa, apua kertokaa [8|] Kannattaako ostaa sellanen unipussi? Vai mitä muut ajatteli käyttää? Mä oon kans pähkäilly ton sänkyasian kanssa.
Entä jos sitä peittoo ei vedä ihan leukaan asti ja jotenkin käärii sen vauvan siihen tyyliin rintaan asti. Vähään niinkun noissa synnytyssairaalakuvissa vauvat on?

Kiitos, kiitos viimeinen!!! [:)] Tunnustan typeryyteni, laitoin patjansuojuksen lakanan päälle... hahaha!
Mullakin taitaa olla joku unipussi saatujen kamppeitten mukana, täytyykin tutkia sitä vähän tarkemmin.

Kysyvä ei tieltä eksy.. Täällä on kiva kysyä tyhmiäkin kun aina joku ihana auttaa. Meneppä omalta äidiltä kysymään niin eihän se luota mun vauvanhoitotaitoihin enää koskaan..... [;)]

Silmu:Tuollai mä olen edellisille just laittanutkin... Tosin tietämättäni esikoinen kyllä taisi olla ihan peiton alla. Ei se vauva peittoa tartte, vaatteet vaan. Peittohan on enemmänkin opittu tapa...

Sash79: Mä en koskaan unohda kuinka annoin esikoiselle tuttipullosta veden seassa vitamiinitippoja... Aloin sit miettimään et kuin hiivatissa se saa ikinä juotua niitä [:D]. Ei tullu mieleeni et lusikalla vois antaa[8|]. Tai sit se kun vedin banaania siivilän läpi... Tajusin vasta myöhemmin et sehän muussaantuu haarukalla, mä en vaan sillon ollut käyttänyt banskua muuten kun kokonaisena ni eihän tuommoista voinut tietää.

Itse tilasin netistä sellasen kapalon vauvaa varten[:)]

http://www.sannas.fi/epages/GPL.sf/secy1q4ZhmunUc/?ObjectPath=/Shops/05032008-38045/Categories/%22Hyv%C3%A4n%20unen%20tuotteet%22/Kapalot/%22Orgaaninen%20puuvilla%22

Samasta paikasta näyttäis saavan unipussejakin!

Tosi "helppokäyttöisen" näkönen se kapalo tuossa linkissä. Saattaa joutuu tilaamaa, en osaa tehdä sellasta kapaloa viltistä... [:-]

Mut hikka-asiaa piti tulla kysymää. Vauva hikottelee tosi paljon ja mulla se tuntuu tuolla takapuolessa ja peräreiän kohilla. Onko kellää muilla? Täytyy myöntää et tuntuu tosi ikävälle...

Mun kaveri sai tänää pojan, 48cm ja 3176g. Nii ja paras et tän pojan piti olla tyttö... Mut eivät olleet kuitenkaa lähteneet vaaleapunasee rimpsumaailmaa vaa ostaneet molemmille sopivia vaatteita. [:D]

Piti tulla muokkaa tätä kirjoitustani ku unohdin osan. Kävin tuossa lenkillä/lyllertämässä koirien kanssa ja rupes supistelee ihan hirveästi. Ilmeisesti tuo pakkanen viel lisää supistelua!?! Noh sellane mummo kurvas mun vieree sellasel rengaspotkukelkkajutulla ku huohottelin siinä ja kysy et Tarviinko apua? kyllä hävetti... Siinä sitte selittelee et supistelee! Eli mummot pärjää paremmin pakkases ja lumes ku mää. Great!!! [:)]

sipster:
Juu, se hikka tuntuu mullakin jalkovälissä. kun kerta pääkin on siellä alhaalla. Ja silloin jos sattuu vauva olemaan kääntyneenä taaksepäin, se hikkakin tuntuu sitten siellä takapuolella :)

Netistä löytyy muistaakseni aika yksinkertaisia kapalointiohjeita, ja kapalointia opettavat käsittääkseni myös siellä sairaalassa ne hoitajat, ainakin jos heiltä pyytää.

heips taas pitkästä aikaa!!

Meillä oli neuvola viime keskiviikkona eli 30. päivä. Meillä olikin sitte kaikki arvot iha sekasin! Painoa oli tullu 950 grammaa per viikko, verenpaine 119/84 eli alapaineet koholla kun normaalisti alkaa aina seiskalla, pissanäytteessä kaikki yhellä plussalla. No onneks ens perjantaina on toi viiminen neuvolalääkäri ni ei tarvii mennä ekstra visiitille neuvolaan.

Liikunta alkaa olla jo tosi vaivalloista, kun tuo iskias ei anna rauhaa. Ja mulla kans välillä tosi kipeitä supistuksia, etenkin just iltasin. Eilen illalla en saanu nukuttua ku vast joskus kahen aikaan ja mussukka jättiki mut nukkumaan töihin lähtiessään. Eilen tuo könsikäs vaa nätisti tokas, että pitäskö se sun kassi pakata ku on ollu noita supistuksiakin jo.. [:D]

Joulu ja uusivuosi oli ja meni. Hauskaa oli vaikka jouluna saikin isompaa laumaa passata. Uutenavuotena syötiin isännän kanssa ja käytiin jo yhentoista aikaan nukkumaan. Mäki juopottelin pari alkoholitonta siideriä. [:D]

Hyvää tätä vuotta kaikille ja ensikuussa saadaankin jo omat pienet nyytit kainaloon!!

missä ne subissstukset luurailee grrrr[:-]
mulla ei tunnu mitään ..tai en vaan hoksaa mitää suppareita [:(]
muuten olotila on raskas,ahistava,ähkynen

pääkipu jumiutuneista niskoista vaivannu muutamana iltana,mutta positiiiiiivista on se että mun yöunet ovat palanneet!! aaah.. kuinka ihanaa onkaan ku saa herätä levänneenä [:D]

mä olisin jo niiiin valmis sairaalaan..hmph.. oon aika malttamaton jo.

Mäkin edelleen etsin niitä mun kadonneita yöunia..[:@] Ehkä tää on sitten sitä valmistautumista tulevaan. Jotenkin sitä on alkanut tehdä varmaan tosta nukkumisesta pienen ongelman ittelle, joka ilta tulee mietittyä "mitenköhän tää yö menee", jossain aijemmassa viestissä marisinkin, että öisin kylkiin ja lantioon koskee ja sitten väh. 2h välein on noustava kävelemään ja vessaan. Viime yönäkin sain unta joskus yhden aikaan, heräsin kolmelta ja toivoin, että olispa jo aamu, mut ei...siinä sitten pyörin viiteen asti sängyssä ja kiitos mun, meidän koko porukka oli ylhäällä jokainen koira mukaan lukien ennen kuutta. Mies reppanakin mietti aamulla, että koskakohan sitä seuraavaksi nukkuis hyvin...samaa itse odotan, KOVASTI [:-]

Nyt olis eka päivä äitiyslomaakin edessä..jotenkin sitä henkisesti on valmistautunut tähän jo pitemmän aikaa ja työkin alko tuntua muka epämiellyttävältä, vaikka pidän työstäni..ehkä mä oon henkisesti vierottanut itteäni. Vähän kyllä jännittää jäädä kotiin, kun en ole koskaan ollut edes kuukauden kesälomalla, vaan kun varsinaisesta päivätyöstä on ollut kesäloma, niin oon sitten pyörinyt sijaisena muissa sairaaloissa, ettei somatiikan puolen taidot unohdu.. Noh, olipas avautuminen.

Kovasti olisin mäkin valmis jo hakemaan tämän yksiön asukin kotiin, sen verran alkaa sen neliöt käymään ahtaaksi...

Mukavaa alkavaa viikkoa mammat, ens kuussa tosiaan on meidänkin vuoro alata paukkumaan [:)]

Hikka on raivostuttavaaaaaahhh!! Mulla hyppii ja pomppii koko vatsa + tuntuu, että vauvan pää hakkaa johonkin lantion luihin samaan aikaan... [:'(]

Tosin sekin olisi kelvannut kun aloin panikoimaan vauvan liikkeitä viime päivien hiljaisuuselon vuoksi. Nyt vauveli onneksi on taas piristynyt. Kaivoin jo synnärin numeroa esille, että soitan ja menen käväsemään mutta en sitten kumminkaan... Jotenkin tuntuu, ettei sinne viitsisi soitella kun vauva siis kumminkin liikkuu silloin tällöin, mutta on selvästi normaalia vaisumpi. Kaksi päivää meni, että sain juuri ja juuri sen 10 liikettä kun laskin eri kellonaikoihin, syömisen jälkeen, liikkumisen jälkeen ym. [:(][:(] Kyllä se on kamala huoli.... Näin jo untakin, että vauva oli kuollut kohtuun ja heräsin omaan itkuuni.. Ihan hirveää!!! En sitä voi ymmärtää miten selviää jos sellainen sattuisi omalle kohdalle. Oon muutekin ollut tosi herkillä viime päivät. Ei tarvita kuin sairas lapsi telkkarissa ja tää itkeä vollottaa... siis vaikka olisi ihan täyttä satua ja fiktiota joku ohjelma. Dokumentit, kuten se Tapaninpäivän tsunamidokkari oli jotain ihan kamalaa ja se oli pakko jättää kesken kun mua oikeasti sattui niiden lapsensa menettäneiden vanhempien puolesta ja vaan itkin ja itkin... [&o] No.. ehkä tämä on sitä opettelua ja valmistautumista vanhemmuuteen.. Eikai jotain voikaan rakastaa ehdoitta ilman menettämisen pelkoa. No, se sittä ja iloisempiin aiheisiin!

Heh, viimeinen olen varma, että teen jotain vastaavaa kuin sinä vitamiinitippojen tai sen banskun kanssa.. Täytyy kai vaan yrittää ottaa huumorilla oma avuttomuutensa..  [:D] Sitä kun yrittää tehdä kaiken oikein ja suositusten mukaan ettei osaa ajatella ns. nenäänsä pidemmälle [;)]  Mutta toivon, että arki opettaa ja virheistä oppii..

kiitos kapalolinkistä rusinapullalle oli pakko tilata sellainen vihreä puuvillainen kapalo... niin söpö!!

Helmimasulla ja JuuliaN:llä on samat fiilikset ku mulla. Ahistaa, ärsyttää, Ähkyttää, TILA LOPPUU!!! Sängyssä kyljen vaihtaminen on jo urakka. Nivusia vihloo. Tuntuu et sisäreidestä vetää suonta jokaisella askeleella. Niskat jumissa -> päätä vihloo. loppumaton lista joka varmaan vaan pitenee kunnes pikkukaveri on ulkona.. Koitetaan jaksaa. Ei enää montaa viikkoa meistä kenelläkään vaikka menisi ylikin. Itse lasken jo päiviä, jotenkin lohduttavampaa.. heh.. [;)]

niina88 toivottavasti paineet saadaan laskuun, mikään ei ole niin inhottava fiilis.. koko ajan paha olla.. Vaik ei toi onneksi vielä kovin korkea ole. Mullakin oli koko alkuraskaus alapaineet aina alle 80, mut nykysin 85-90 on keskiarvo.. Kunhan pysyy alle sadan niin eivät ota sairaalaan jos ei muuta pahempaa ilmene. Tsemppiä!

Noista liikkeistä... Mulla oli viimeeks neuvola käynnillä eri täti ja se kysy et onko liikkuminen alkanu jo vähentymää!?! Se täti selitti et sil alkaa olee rytmi sellane ku se on sit syntyessä, et nukkuu paljo ja aika ajoin hereillä. Mulla oli juuri silloin kans huoli niistä liikkeistä ku selkeesti on vähentyny. En vaa oikei tiedä puhuko täti totta....

Mulla on aamuisin ranteet ja sormien nivelet ihan törkeän kipeät ja jäykät. Tuo samainen täti sano et se johtuu turvotuksest, mut eiks niinku aamul pitäis olla turvotusta vähemmä!?!

Mulla on ens keskiviikkona viimene Radiel-käynti enne synnytystä, pitäis keera viel jaksaa kitkutella se 12h syömättä ja selvitä 35km ajomatka Lappeenrannan sairaalalle. Äkkiä tää aika hupene! [;)]

sipster mä yritän kans jotenkin selittää itselleni ettei kohdussa ole enää tilaakaan samalla tavalla potkia ja nyrkkeillä, että siksi niin vähän liikkeitä.. Kuitenkin luin jostain, että liikkeet eivät kuitenkaan vähene, ne vain muuttuvat erilaisiksi.. ?! Tiedä sitten... kai tämä jatkuva huolehtiminenkin kuuluu asiaan..

turvotus  on mulla aina pahempi aamuisin. Kädet on voimattomat ja hullun kipeät tönköt pökkelöt. Öisin ei kuitenkaan tule liikuttua niin veri ei pääse kiertämään samalla tavalla kuin päivällä. Saman ilmiön takia mulla kädet myös öisin puutuu.. Nyt oon huomannut että sauna auttaa turvotukseen!! Siellä lempeissä lämmöissä kun istuu töröttää jalat vaikka seinällä ja samalla juo pari tuopillista jääkylmää vettä niin on ihan uuden näköset sormet ja nilkat.. Myös kiteisen hunajan hierominen kipeisiin nilkkoihin/ranteisiin saunassa tuntuu taivaalliselta ja saa veren kiertämään..

Kaks ja puoli viikkoa äidin lihapatojen äärellä hurahti nopeesti ja niin vaan alkoi äitiyslomakin sinä aikana. Tänään kävin diabeteshoitajan luona sairaalassa ja huomisesta eteenpäin pitää nyt sitte mitata ja merkkailla sokeriarvoja ylös.

Torstaina on neuvola ja ens viikolla sitten synnytystapa-arviointi.

Täälä on monilla samoja tuntemuksia, ku itellä. Tänään varsinkin syönnin jälkeen kävellessä supisti koko ajan ja kävely oli hipsuttelua. Pariin otteeseen piti mennä kauppakeskukses istumaan ku niin supisteli. Ja se pitkään jatkunu supistelu kyllä väsytti.

Hikottelusta, mulla kans välillä tuntuu vauvan hikka takapuolessa ja se on kyllä vähän ärsyttävää.

Juniorilla alkaa olla ahdasta ja hän ei oo potkinu enää pariin viikkoon, vaan enemmänkin muljahdellu. Välillä koko maha heiluu ja pomppii ku oikeen jumpataan. Ilmeisesti vanhempien luona olin tosi rentoutunu, ku joka päivä jumpattiin monta tuntia. Tänään ku oon ollu ite paljo liikkeellä ja on supistanu, liikkumista on ollu vähemmän, mutta sitten levossa rupes taas liikkeitä tuntumaan.

Auttakaa, tää on ihan kauheeta. Vielä 7 viikkoa jäljellä (en edes halua ajatella mahdollisuutta että menis 2 viikkoo yliaikaan) ja mulla on nyt jo ihan kauhee olo. Sf mitta oli viime viikolla (32 viikkoa) 32cm eli ei mahduta edes käyrälle. Mulla on jo nyt kauhean hengästynyt olo. Lisänä vielä flunssa ja välillä tuntuu ettei ehdi hengittää tarpeeksi. Syödessä pitää välillä pitää taukoja ja hengitellä ja tänään töissä kun selitin jotain juttua niin huomasin että hengästyin. Yritän istua ryhdikkäänä ja avata rintakehää muttei tunnu auttavan. Ja sillai alkaa pistämään selästä sit.. Argh, paheneeko tää tästä vielä 7 viikkoa????

Yöt ahdistaa jo valmiiksi. Eilen pyörin kahteen asti hereillä ja jo 5.30 taas vessaan. Kaksi viikoa vielä töitä. Ja vaikka alkaa olla tunne että äippäloma on tervetullut, niin toisaalta ihan kauhee paniikki että miten pää kestää kun ei jaksa mitään tehdä. Pyörii kotona ja jonkun kävelylenkin..?

Ite oon ollu pois töistä syyskuun puolesta välistä asti. Ensi ajattelin et voi hoo, millä tästä selviää. Oon tosi huono lähtemää mihikää kylää jne. Päivät on loppujen lopuks täyttäny vallattoman ihanat kotityöt ja koirien kans ulkoilu. Nuoren koiran koulutus, kunnes tää älytön supistelu alko. Sit noita vauvelin vaatteita on tullu viikkailtuu edes takas [:D]. Ruokakaupas käynti viikon koho kohtia.... Yllättävän nopeasti on menny aika aina toho jouluu asti, nyt tuntuu taas et päivät ei kulu mihinkää! Kirjoja on tullu luettua ihan älyttömästi, kirjastosta kävin just lainaamas taas kuusi kirjaa. Joo ja tääl palstal tulee roikuttua paljon samoin tuo facebookin farmi on aika hyväs kunnos... [;)] tuli taas tosi piristävälle tuntuva viesti!

Mä olen ollut marraskuusta jo pois töistä... Ei tuo aika kulu muuten kun netissä, neuloen ja telkkua katellen. Mä en voi ees kävelylle lähteä kun sattuu sikana jos kävelee enemmän kuin max 200 m/päivä... Valehtelematta näin on, ja on ollut jo ihan liian kauan. Tän vuoksihan mä olen saikullakin, äippäloma alkaa vasta 25 päivä... Mä en ees pääse tohon neuvolaan (joka on tosi lähellä, varmaan puoli kilsaa matkaa jos sitäkään) kävellen. Onneks mun mies on vuorotyössä joten jos se ei oo iltaisin kotona niin on aamuisin, ja iltaisin/päivällä on lapsista seuraa.

Kypsää on, ei voi mitään. Ja tänään vielä 8 viikkoa matkaa maaliin... Mä en ees halua ajatella et tää vois mennä yhtään yli kun ultrien mukaan kuuluisin helmikuisiin. Mulla siis virallinen laskettu 1.3. mut ultrien mukaan 27.2.

Mulla taitaa olla ihan erilainen olo lasketun ajan lähenemisestä, kuin teillä muilla...[:-] Mua se nimittäin pelottaa ja ahdistaa. Eilen itketti ja ahdisti, tuli enemminkin sellanen olo että hetkinen en mä ole vielä neljän viikon kuluttua valmis, mä tarvitsen enemmän aikaa![:o] Että mun puolesta saa mennä yli lasketun ajan[8|]

Huomenta vaan [:)]

Mä alan olee jo ihan valmis tositoimiin ja eilen alko supistuksia tulemaankin siihen tahtiin että aateltiin että kohta on lähtö lähellä. Mut ei niitä sitten kestänyt kuitekaa ku 4 tuntia. Ne loppu ihan yhtääkkiä ku alkokii. Toisaalta mä kyllä toivon että poitsu nyt pysyis ees sen pari viikkoa yksiössään ettei syntys enneaikasena.

Aika kyllä tuntuu matelevan kun ei pysty mitään tekemään mutta aina loppuviikosta sitä ihmettelee et mihin tää viikko katos [:D]

Takaisin