Helmivauvojen ihanaiset odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja sit vielä, onks teille sukulaiset "valittanu" näistä nykyajan ruokasuosituksista ja siitä mitä saa ja ei saa syödä? Tiedättekö tyyliin "ei meillä sillon 70-luvulla" ja kyllä me sillon juotiin ja syötiin mitä vaan ja ihan terveitä lapsia tuli ja jopas nyt on hömpsötystä ja hössötystä tää nykyaikana.

Ha haa, mä taisin saada jonkun näkösen joukkoraivon aikaseks [:D] ja siis en tosiaan tarkottanut mitään pahaa kellekään omalla aiemmalla tekstilläni, ite kun luin sen uudestaan, niin säikähdin että toivottavasti kukaan ei ottanut mitään itteensä! Siis tosiaan, kun kaikki on erin kokosia ja muotosia yms. niin eihän sitä voi tietää mihin kohtaan maha tulee ja miten iso siitä tulee. Ja seuraavassa raskaudessa maha on taas ihan erilainen. Mut tosiaan, pistää vituttamaan, että myös naiset (jotka ovat äitejä) alentuvat arvosteluun. Siis tottakai mulle saa tulla sanomaan mielipiteensä, emmä sillä. Mutta jos joka kerta tulee HÄRREGUUUUUUUD!!! SE ON NIIN PIÄNI!!!! Ni onko kumma et raivoan täällä.... [:@] Noh, pitäis vaan koittaa antaa olla, mut helpommin sanottu ku tehty.

Ja tosiaan, sama tuo "ootappa vaan"-löpinä. V*ttu että oottaa päähän. Sit tässä samassa sarjassa on vielä "nauti nyt vielä kun voit" KOHTA ON KAIKKI PÄIN HELVETTIÄ JA MISTÄÄN EI VOI NAUTTIA JA  JAJAJA.... Niin vai? No minkä vitun takia niitä lapsia sitten tehdään, jos mistään ei voi enää nauttia ja kaikki on sitte päi helvettiä...? Huoh! Mä todellakin ODOTAN kaikkea tulevaa, niin hyvää ja pahaa. Sitä se on. Kaikkien pitäis tajuta se tehdessään lapsia, et sitä paskaakin tulee välillä niskaan. Ilmeisesti nää "nauti nyt vielä"-ihmiset ei oo ajatellu... Vai unohtaako sen? Mä toivon sydämeni pohjasta et musta EI IKINÄ tule tollasta!!

Okei, olenkohan mä taas valittanu ja riehunu tarpeeks... [:D]

Sash79 mekin käytiin kattoos uus Täällä Pohjan Tähden Alla, ja tykkäsin kans ihan hirveesti! Oltiin jo viime kuussa, voitin liput yhteen ennakkoon. Selkä ei kyl tykänny 3,5 tunnin paikallaan istumisesta, muuten hyvä  :)

Jaahas, kait tää menee takas töihin tästä. Tän vuoron jälkeen viel la ja ma aamut =)

Oli kyllä äske isosta mahasta hyötyä ku rahjustin pitkin paikallisen citymarketin käytäviä. Olin puoles välis menos ku rupes iha sikana supistelemaan. Siellä sitte nojailin ostoskärryihin ja hengittelin syvään, kyllä ihmiset kattelivat pitkää. Välillä oli pakko ojentautua et näky maha [:D]. Varmaa luulivat et yrjöän tai jotai!!! Joutu kyllä miettimää et jättäkö ruokaostokset siihe vai kui! No nojailin sit aina välillä ja pääsin kassalle ja autoon. Istuskelin et sain supistukset loppumaa, palautin sit vast kärryt. Tähämkö sitä sit on tultu??? Ei edes kaupassa selviä yksin. [:@]

Onko teille minkä verra tehty sisätutkimuksia nyt lähi neuvola kertoina? Mulle ei ole tehty kertaakaan (ei sillä et haluaisin), mut mietin autos et onkohan tuo mun kohdun suu missä jamassa....

Oijoijoi, niin samaan tapaan nouseen mun raivostuskäyrät mahan koon tai muodon komenteista. Mä oon kans saanu kuulla noita "ompa iso maha"-juttuja ja "taidat kohta räjähtää". Mut ne ei oo ärsyttäny mua lähellekään niin paljoo ku se tyttö-poika-arvailu, jota kaikki tuntuvat tekevän mahan muodon perusteella. "Ihan selvä poika ku se on noin pönköllään edessä" tai "tyttömahahan toi on ihan selvästi ku on tuolla kyljissäki". Ai että mua ärsyttää. Mun tekis ton arvailun estämiseks mieli peittää koko maha. Anoppiki sano viimeks ku käytiin siinä vaihees ku olin jo vetämäs takkia päälle et näytäs nyt sitä mahaas. Ja voi vittu sitä spekuloinnin määrää. Ja mä ite ku en usko ollenkaan mahan muodon ennustusarvoon. Mä oon tahallaan vältelly menemästä anoppilaan ku mä en jaksa sitä arvailua. Oon päättäny et seuraavaan anopin arvailukeskusteluun täytyy sanoa suoraan ja jämäkästi että spekuloikoon keskenään ja juorutkoon naapureidensa kanssa mut olkoon arvailematta sillon ku oon ite paikalla. Päivä päivältä se aika kuitenkin lyhenee ku ei enää tartte arvata. Ja ärsyttää seki et osa arvailijoista pääsee sit sanomaan et no tiesinhä minä. Niinku se ois vitun vaikeeta arvata kahdesta vaihtoehdosta oikein! Sitten tulee taas muka todistetuksi kuinka "naisen vaistolla" tai "toisen äidin vaistolla" tai "mahan muodon perusteella" tiesi lopputuloksen.

Sipster > mulle oli kyllä noille sun viikoille mennessä tehty kaksi kertaa sisätutkimus jossa tarkistettiin että kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä. Kai sekin on paikkakunnittain vaihteleva juttu.

böö, kylläpäs täällä viljellään VITTU sanaa [:D] ihanaa et muutki ku minä päässäni!

mulla uus vaiva, joka päivä vuotaa verta nenästä..jotenki limakalvot todella herkkänä..huh..
kaikki tuntuu tuskaselta ja ahistaa jo olotila..masentaa kai pikkasen ku ei mihinkään kykene [:o]

toi sisätutkimus muaki huolettanu, tehty 1 kerran mooooonta viikkoa sitten [8|]...saapi nähä josko ens viikolle sais neuvola-ajan varattua..en oo sielläkää piipahtanu kohta kolmeen viikkoon ku missasin aikani..grr.

onkos kenellekkään tullu semmosia ihania peräpukamia [:)],ne on oikee kiva riesa tän kaiken muun päälle!

lährempäs yrittämään unta,joka yleensä ei tule enää helpolla..

sipster: Mulle on tehty sisätutkimus kahdesti, mutta sen tekee aina neuvolalääkäri. Eli täällä sitä ei tehdä normineuvolakäynneillä, vaan neuvolalääkärikäynneillä. Aika erikoista, jos sulle ei ole neuvolalääkärikäynneillä kertaakaan tehtyh sisätutkimusta, koska olen ymmärtänyt että se olis ihan yleinen käytäntö. 

Piti jatkaa tosta että onhan noita käytäntöjä toki monia. Juuri sain suuria ihmettelyjä siitä, että mulla ei ole neuvolakäynnillä koskaan sydämenkuuntelun yhteydessä tunnusteltu miten päin vauva on. (Paitsi viimeksi sitten, kun siinä keskusteluvaiheessa heitin omia arvailujani sen suhteen, niin terkkari sanoi, et no tunnustellaanpas kohta miten se siellä on.) Kun kyllä se KUULUU niin tehdä!

No mä en pidä sitä mitenkään outona, ettei siihen vielä ole kiinnitetty huomiota, kun edelleenhän vauva mahtuu tuolla kääntyilemään miten haluaa. Sitten jo huolestuisin, jos ei ens vuoden puolellakaan ketään alkais kiinnostaa, että miten päin hän tuolla on.

Mutta tosiaan kyllä neuvolalääkäriltä kannattaa pyytää sitä sisätutkimusta, varmasti sen ainakin pyynnöstä tekevät, jos ei muuten.

Mulla siis tähän mennessä neuvolalääkärikäyntejä on ollut kaksi, ja molemmilla kerroilla lääkärin kanssa on juteltu, sitten on kuunnellut sydänäänet, ja tehnyt sisätutkimuksen.

Ei nukuta sitten pirulainen... [:-]

Säpsähdin kuola poskella hereille kun mies tuli töistään tossa hetkonen sitten ja tajusin miten huutava kiljuva nälkä mulla reppanalla on!!! Ihan pakko oli nousta hetkeksi aamupalaloimaan [:D]

Sisätutkimus on mulle tehty öööö... molemmilla neuvolalääkäriajoilla ja sit se yksi ylimääräinen alaultra kun sitä kohdunsuuta katseltiin! Viimeksi kun hain tk:sta lisää saikkua olis se lekuri mielellään vilkaissut mutta minä kielsin turhia ronkkimasta! Tai siis ihan neuvolasta tuli ohjetta ettei sais turhia mennä sinne nyt närppimään kun on muutenkin lyhkästä ja pehmyttä mallia! Mutta neuvolassa ei sitä kai tee kuin lääkäri? Eli jos jokaselle kolmanneksella on normaaliraskaudessa lääkäriaika niin sit kai kolme kertaa olis se määrä mitä tutkitaan jos ei ihmeitä ilmene... Näin täälä päässä!

Vittu. On viiden lapsen äidillä... ? Vai onko? Mielekäs voimasana se ainakin on ja jos se on jokasella niin se oma on ollu mielessä tässä viimeset 7 kuukautta melkeensä joka päivä... Tulee käytettyä kiukuspäissään sekä puheessa että kirjoituksessa, välillä vahingossa muuten vaan [;)]
Suomalainen wikipedia kertoo vitun syntysanoista seuraavaa: ( SEURAAVA TEKSTI EI HERKKÄHIPIÄISILLE TAI RUMISTA SANOISTA LOUKKAANTUVILLE!!!!!!!!!!!! )

Suomalaisen mytologian asioiden syntyä selittävässä kertomuksessa eli syntysanoissa vitun kerrotaan syntyneen humoristisen pohjoiskarjalaisen kertomuksen mukaan Lemmon kuvaamana Viipurissa tai Saksan kaupungissa, ja kuljetettu tänne höyhentyynyssä. Vitun kulkiessa herrat nostivat hattuaan ja kuninkaat kypäräänsä, miesten mieli sekosi, ja pienet pojat menivät polvilleen. Vittu saakin enemmän rahaa vuodessa kuin kuningas. Vittu jahtasi kyrvän puuhun, ja huuteli kyrpää tulemaan alas. Kyrpä manasi tulisia nuolia vitun kurkkuun, ja valitti viimeksikin vitun puristaneen aivot päästään.

Että tämmösiä ajatuksia tähän aikaan. Lähden pesemään suuni ja sormeni mäntysuovalla. Mukavaa lauantaita mammat! [;)]

Ainiin! Melkein unohtu tän kaiken vittuilun keskellä [;)] nenäverenvuoto sitä on mullakin ollut jo pitkään, pahenee lämpötilanvaihtelusta (sauna, pakkanen tms) tai jos kovin niistää. On helpottanut aika paljonkin sellaisella nenäsuihkeella kun Otrimer. Vaikuttaa justiinsakin noihin nenän limakalvoihin ettei ne niin helposti ärsyyntyisi. On pelkkä merisuolaliuos, joten huoletta saa raskaanakin suihkia menemään! Apteekista löytyy..

Mua ei vielä oo ruvennu ärsyttämään toi mahan koon arvostelu, mutta voi olla että kohta menee. Mutta huomaa et, varsinkin jos mulla on takki päällä ja kiinni, ihmiset tuijottaa mun mahaa. Ilmeisesti kattoo, että onpa lihava nainen [:@] Muuten on vaan sanottu, että onpa söpö maha! Miksi se on söpö, mistä kohtaa? Enhän mä sitä itte näe. Onneksi sukulaiset ei oo arvostellu kokoa millään lailla, meillä kun kaikilla naisilla on aina ollu iso raskausmaha. Ja sitä arvuuttelua kyllä sukupuolesta on ollu, mutta oon arvuuttelijoille sitte sanonu että poika on tulossa.

tuosta nenäverenvuodosta, mulla on ollu sitä koko raskauden ajan ja samoin nenän tukkoisuutta. Sen takia mulle vissiin tuli heti flunssan aluksi poskiontelotulehdus. Toivottavasti se nyt meni ohi, eilen loppu antibioottikuuri.

Tällä viikolla on ollu joku herkkiskausi, kolme kertaa oon ruvennu itkemään ilman syytä. Mä en kestä! Musta on tullu liian herkkä. Onkohan kyse jostain synnytykseen valmistautumisesta, että alitajuisesti miettii asioita ja sit tiedostamattomat pelot ja huolet aiheuttaa itkuisuutta.

Mitäs vielä... Niin se sisätutkimus. Mulle on tehty kaks kertaa, molemmilla kerroilla neuvolalääkäris. Seuraavaa lääkäriaikaa ei vielä oo annettu, mutta vähän mietityttää tuo kohdunkaulan tila. On sen verran kuitenkin supistellu. Esim. eilen olin vähän kävelemäs ja kävelin toooosi hitaasti jo valmiiksi, silti rupes supistelemaan. Onneksi ei ollu kivuliaita supistuksia. Olis kiva tietää, onko tapahtunu muutoksia supistusten vuoksi.

Nii siis mulla oli ENSIMMÄINEN neuvolalääkäri aika koko raskausaikana!!! Mun ei "tarvinnu" sillo alus käydä ku kävin lapsettomuushoidoissa yksityisellä ja se lääkäri oli todennu raskauden. Sanoin lääkärille et supistelee tosi paljon kävelles, mut eihän se sitä kiinnostanu. No käyn ens viikol hakee synnytysvalmennusaikataulun neuvolasta ni kysäsen samalla terkkarilta. Pyysin reseptiä Vi-Siblinille, mut en saanu ku sitä saa ilmankin. Joo, mut ois saanu vähä halvemmalla. Lääkäri on n.60v mies, ei kato silmii, eikä kättele, eikä ole selvästikää käyny harjoittelus läpi sosiaalisiataitoja [;)] Oiskohan jo riittävä aamuvuodotus...

öhöm siis pitäskö sen sisätutkimuksen tehdä joku lääkäri??[:-]
Mulle teki ihan se neuvolatäti itse ja tuossa rv26, mut kaikki oli kunnossa niin ei oo sen jälkeen tehtykään, kun itsellä ei ole supistuksia ollu tms..

Onkos kellään tullut sellasta et aamulla herää ja ei oo oikein vessahätä, mut kun pöntölle pääsee ja sitten pissii niin sattuu ihan mielettömästi alavatsaan!
Itellä aika ajoin tollasta on ja tekis mieli vaan pompata pöntöltä ylös.
Ei niinku muuten mut sillon aina joskus aamusin on! Liekkö se rakko sit niin täynnä tai vauva painaa..outoa.

Itsellä ei oo ollu nenäverenvuotoo..alkuraskaudessa vuos muutamia kertoja, mut ei nyt enää, mutta ikenet vuotaa ihan pienestäki!

Täällä myös itkuisuutta ilmassa.. ostin innoissani sen jatko-osan housuihin tuohon eteen joka jatkaa omia housuja vyötärön kohdalta kun ei enää mahtunut omat housut kiinni.
No sit ostin ja voi perkele! Ei mennytkään enää 38 farkut jalkaan vaan otti jo reisistä ja osa persieestä kiinni ja siitä kun alko se vollotus kun olen läski ja pulla ja pallo...
Mies tosin on hyvä lohduttaja ja sanoo et olen juuri hyvä, mutta meneppä se tällaiselle sanomaan jolla huonontuu itsetunto heti jos tulee joku raskausarpi tai selluliittia reisiin tai levenee peräpää... tiedän tälle kaikelle on tarkoitus ja tulisi miettiä positiivisesti!
Tuossa eilenkin aloin taas parkumaan, kun mies tänään lähtee pikkujouluihin ja itse sitten menen hänen siskon tykö katsomaan kaksosia niin tuosta kun ei osaa alkaa nukkumaan yksin ja jaada jaada...[:D]
Tänään jo purskahdin nauruun asiasta.

Niin ja tuosta mahasta sen verran!
Itseä ärsyttää kun takin laitan päälle ja näkee selvästi että odotan vauvaa niin jotkut vanhemmat ihmiset katsoo todella pitkään ja nokkavartta pitkin.
Näytän toki naamasta nuoremmalta ikäiseksen ja jotenkin tuntuu että he mielessään arvostelevat jotenkin tyyliin "onpa tuossa nuori odottaja" tai "voi herran jestas miten nuin nuori voi lasta tehdä ja pärjää" tai jotain vastaavaa...
Tekisi mieli käydä kysymässä onko ongelmia!

Mutta juu... nyt riittää tämä[:)]
Lähteä kaupassa käymään ja siivoilla vielä!

Heipä hei pitkästä aikaa!

Ajattelinpa minäkin taas vaihteeksi kirjoitella ajatuksia ja kuulumisia :)
Ihan ekaks, tänään kyllä säikähdin niin pahasti ja mietin et pitääkö mun soittaa päivystykseen että pitääkö olla huolissaan tai pitääkö mennä käymään tms. Lähdin aamulla ajeleen kauppaan niin olin liikenneympyrässä niin eiköhän joku eukko paukase just eteen niin mahtavasti että äkkiä jarrut pohjaan ettei kylkeen tuu! Hirveesti ei kuitenkaan supistellu, ku nousin autosta ylös niin oikeassa nivusessa ja kyljessä tuntu vihlontaa ja nytki jotenki oikea kylki ainaki kipeä, vähä ehkä nuo nivusetki [:(] jäipä kauppareissu tekemättä.. Täällä ollaan niin panikoivaa mammaa että koko ajan huolettaa että onhan kaikki nyt varmasti hyvin, kyllä tuo piipiäinen ainaki liikkuu!

Viime viikolla kävin neuvolassa, niin kaikki oli ihan hyvin. Syke vaihteli 120 ja 140 välillä, oli vissiin nukkumassa kun se alotteli sitä kuuntelua.. Paino oli kahdessa viikossa pudonnut 100g! Kai seki ihan normaalia on että vaihtelee? Kaiken kaikkiaan 14kg tullu nyt raskauden aikana. Mähän jouduin tosiaan kaks kertaa siihen sokerirasitukseen.. Ekalla kerralla (marraskuun alussa) se yhden tunnin arvo oli just siinä rajalla. Läääkäri halus sitte ottaa sen uusiksi nyt viime viikolla, niin arvot oli muutenki nousseet ja yhden tunnin arvo 10.8. Joudun ens viikolla menemään diabeteshoitajalle ja vissiin pitää alottaa se verensokerin seuraaminen. Nyt pitää ruokapäiväkirjaa pitää muutama päivä. Oon sitte kauhusta kankeana jättäny kaikki herkut pois (lukuunottamatta paria kakkupalasta ja keksiä..).. mutta vaikeaa kyllä tulee olemaan, ainakin näin aluksi.. ja joulu ja vihreät kuulat tulossa [:(] mutta vauvan parasta pitää ajatella, syödään sitte joulukarkit ku tämä piipiäinen on syntyny!

Oon jäänyt jo pari viikkoa sitten sairaslomalle ja olen siihen äippäloman alkuun asti. Selkä vihoittelee kovasti. Ja vauva on NIIN alhaalla että painaa kovasti alamahaa, niin välillä seisominen on tuskallista kun alamahalla on niin kova paineen tunne. Että jouluostokset on olleet enempi miehen harteilla, en jaksa hirveästi kaupoissa kulkea! Se lääkäri ei viimeksi löytäny kohdunsuuta kun on jotenki niin takana, mutta ilmeisesti kaikki oli ok. [8|]

Ja joku kyseli peräpukamista.. Niiden takiahan mä sillon pari viikkoa sitten hakeuduin lääkäriin. Perjantaina alkoi enempi vaivaamaan ja vähä vuotaan verta, ja viikonlopun vaan makasin sängyssä koska ei voinut kivun takia kävellä eikä istua. Tiistaina pääsin lääkäriin, se kirjotti jotain voidetta joka kyllä helpotti. Mutta sanoi että eipä niistä eroon pääse, ja synnytys ei varmaankaan auta asiaa.. Joillakin kuulemma synnytys nimenomaan aiheuttaa niitä. Ummetuksestahan tässä ollaan kovasti kärsitty, että eipä juuri muuta tarvikkaan.

Tuohon mahan arvostelu keskusteluun on pakko vielä ottaa kantaa! Mua ärsyttää välillä just nuo arvuuttelukommentit että kumpi on tulossa, ja ku me ei oikeesti tiedetä, niin kukaan ei usko sitä! Luulevat etten vaan kerro. Sitten anoppi!!!! Se vertaa koko ajan toiseen miniään jolla 10 ja 7v. pojat, että miten sillä tässä vaiheessa, paljonko tuli painoa, miten synnytys meni jne.!!!![:@][:@]

Hallitus: Toi vois olla jotain pissatulehduksen oiretta, kannattaa varmaan neuvolassa ainakin mainita, ellei ihan erikseen käydä lääkärissä.

Mullakin tosin on maha selkeesti vähän kipeä, tai "hellä" aamujsin kun rakko on täynnä. Mutta pissatessa jos sattuisi, niin tarkistuttaisin kyllä ton tulehduksen.

Ja sitten tosta housujen mahtumisesta.. Mulla on normaalisti housut kokoa 36/38, ja nyt sitten ajo ihan jostain alkukuukausilta asti on ottanut housut reisistä kii. Ei mulla niinkään oo reisiin ja takamukseen ylimääräistä tullut, ne luut vaan vaihtoivat asentoa ja paikkaa, jolloin lantio (ja lonkkien asento) leveni.. Ja tää leviäminen  on jatkunut ihan tasaiseen koko raskauden ajan.  Pari kuukautta sitten kävin  ostamassa toppahousuja, niin piti suosiolla kokeilla vain kokoja 42/44. Nyt nekin toppahousut alkaa olla jo aika naftit, toivottavasti menee jalkaan kuitenkin loppuun  asti.

Mutta, kyllä se siitä sitten aikanaan palautuu :)

Jihaa!! Tää on nyt viimestä aamua töissä hotellilla! [:D] sitte olis viikko talvilomaa ja 23.12. alkaa äippäloma. On kyllä aika mennyt NIIN äkkiä! Tällä viikolla lupasin kyllä mennä auttelemaan marimekon liikkeeseen, jos apua tarviivat. Katsotaan.

Mulle on tehty sisätutkimus nyt 3 kertaa eli aina kun olen lääkärillä käyny. Ja kerta olis vielä edessä ellei mitään kummalista nyt ilmaannu. Ja lääkärillä oon käyny
rv 11 (oli eka uä)
rv 20 (oli toka uä)
rv 28 (oli joku ensisynnyttäjän lääkärillä käynti)

ja siis rv 36 olis viel eessä.

Mulla ei onneks oo ollu nenäverenvuotoa, mut ikenistä tirskuu veri tosi herkästi! Saas kattoa miten ton nenän kans käy nyt kun alkaa tota pakkasta olemaan enemmän (tänäänkin ammulla klo 5 oli -13,5 astetta...HUI!)

hallitus tiedän mitä tarkotat sillä että ku välillä aamusin sattuu ku pissaa. Eikä se oo samaa ku virtsatietulehdus. Olen tullu siihen tulokseen, et pikkunen jotenkin kummasti painaa rakkoon tai muuten vaan sisäelimet jotenkin huonossa järjestyksessä :D Koska jos olis tulehdus, niin henk. kohtasesti mulla ainakaan se ei menis välillä ohi ja tulis taas takas. Ja nla:ssahan ne tutkii joka kerta onko tulehdusta.

Jos sitä jatkais vielä ahkerana viimesen aamuvuoron hommia! [:)]

Mrrrrrrr! Voi, että pistää vihaks!!! Me soiteltii taloyhtiöö kolme kertaa ennen kun nyt viime perjantaina korjausmies oli käyny kattoo mei keittiön patteria, joka on aivan jääkylmä. Keittiössä on kivilattia ja se kuka ikinä on sen siihen laittanu ni lattilämmitys on unohtunu välistä. Noh voitte kuvitella -15 ulkona kivilattia ja kylmä patteri. Joo eli perjantain meil oli kuuma patteri, ku oli "korjattu", kunnes lauantai aamu koitti ja patteri jälleen kylmä. Soitin heti aamul taloyhtiö ja sanoin kyllä et odotan korjaajan tulevan tänään tai viimeistään huomenna ja et toivottavasti hoituu tällä yhdellä puhelulla. Oli isännöitsijä vähä hämillään. Täytyy myöntää et en ole parhammillani heti aamusta... [:)]

Vaihtelee ilmeisesti tosi paljon nuo lääkärin tarkastukset kunnittain. Mul on seuraaval kerral joku toine neuvolatäti ku oma on lomalla. Kattoo sit mitä se sanoo... Onko kellää muulla emätin turvoksissa?? Mulla tuntuu iha älyttömän turvonneelta. Ei kiva!

sipster mulla sama homma.. tullu ihan lähiaikoina ja tuntuu tosiaan että on tosi turvoksissa.
luin tossa jostain että voi johtua siitä kun emättimeen kohdistuu painetta raskaana ollessa ja kohdun kasvaessa.
pitänee vielä tarkistaa asiaa neuvolasta ens kerralla.

Heips. Itsellä tuo karvoitus kohta alas asti on ihan turvoksissa... mies ihmetteli mitä nestettä lie [:D] HAH!!
Täällä pakkasta -21! eli ei kyllä huvita pihallekaan lähteä ja en kyllä voisikaan kun eipä oikein ole talvitakkia.
Eilen innoissaan käytiin varastossa ja otin talvitakin mukaan kun se on kuitenkin isohko aina ollut, mutta kun vetäisin vetskarista niin eipäs tuo mennytkään kiinni mahan kohdalta, että näin... piti vissiin lähteä kiertelemään kirppareita löytyykö jotain käytettyä ja isompaa itselle muutamaksi kuukaudeksi.

Sitten miehellä eilen oli vapaapäivä ja oltiin lähdössä ostelemaan loput lahjoista.. eipäs auto startannutkaan[>:]

Koko kämppä meillä kaikuu! Itse vähän innostuin viime viikolla pahvilaatikoita täyttämään muuttoa varten ja tälläviikolla tulee vasta se päätös milloin päästään muuttamaan.. toivottavasti pian.. sitten käytiin kyselemässä telekarelialta miten nopeasti ne vaihtaa sitä nettiyhteyttä kämpästä kämppään niin 3 viikkoa!!!!! Sitä en sit tänne pääse kirjoittelemaan vähään aikaan ja lukemaan toisten kuulumisia[8|]

Soittelin neuvolaan ja sokerirasitus testin tulokset oli kaikki ihan normaalit..
Huomenna meno sinne ravitsemusterapeutin tykö. Tässä kolme päivää olenkin kirjoitellut kaikki kellon ajat ja syömiset ylös... tiedän sieltähän tulee, että liikaa mandariinia ja nuo kaksi suklaata olisit voinut jättää syömättä ja blaa blaa..

Mutta tämä neiti lähtee siivoilemaan joutessaan[:)]

Ihmeiden aika ei ole ohi.... Korjausmies tuli äske kattoo mei patteria ja totes et se on rikki. Mitäpä siihen sanot muuta ku ÄLÄ! No sitä ei tietty nyt voi korjata ku se pitää jotenki jäädyttää? ettei tule vettä sieltä putkesta ja nyt on liikaa pakkasta. Tuleevat kuulemma kun lämpötila nousee -5 asteeseen. Veikkaan etteivät tule enne kevättä. Noh onneks on irtopatterit keksitty!

Joo tuo toppatakkiasia on kyllä mukava tällä pakkasella, meil ei ole ku -12. Mut melko iso tarvii takin olla et mahtuu tissilämmittimet ja muut lämpövarusteet takin sisää. Mulla on nyt menossa viimene iso takki ja sit en tiedä enää mistä saan vielä isomman. Toppahousut löysin paikallisesta minimanista kokoa norsu x virtahepo. Jouduin lyhentämää niitä melko reilusti (oon 158cm) ni ne näyttää yhtä leveiltä ku ovt pitkät [:D]. Pakko kuitenki olla et pääsee koirien kans ulos. Tyylikkyydestä ei ole enää sitäkää vähää tietoa!!!!

No niin tänään on käyty ensin lääkärissä ja sitten neuvolassa. Menin lääkäriin, ku tuntu ettei se mun poskiontelotulehdus oo parantunu, mutta ultralla selvis että oli parantunu. No, tulipahan käytyä ja voi hyvillä mielin perjantaina suunnata kohti lakeuksia ja joulun viettoa.

Neuvolassa kaikki kunnossa. Sf-mitta edelleen yläkäyrällä, rv 32 ja sf 32 cm [:D]. Verenpainen 122/70 ja hemppa 121. Hemppa oli laskenu vielä vähän kolmen viikon takasesta, sillon oli 125. Nyt syön rautaa, joten eiköhän se siitä nouse.

Mulle laitetaan lähete synnytystapa-arviointiin, ku vauva arvioitiin tänään n. 3,5 kg syntyessään ja lisäksi ku sf-käyrä menee siellä ylhäällä ja ilmeisesti mulla on paljo lapsivettä. Mutta Juniori oli kääntyny pää alaspäin, joten ei oo ainakaan täs vaihees perätila-ongelmaa.

Kysyin terkkarilta huimaamisesta ja ku mun verenpaineet on hyvät niin ei siihen liity. Kuulemma ihan normaalia, että raskausaikana huimaa. Ja mun on yleensä kauppareissulla tullu huono olo, ni se johtuu kuulemma siitä, että ku meillä on noi sisäiset lämpöpatterit ni varsinkin toppatakki päällä tulee vaan liian kuuma ja huimaus ja huono olo johtuu siitä. Ja jos on pitkään pystyasennos, painaa vauva lantionseudun isoihin hermoihin ja verisuoniin. Eli huimaus ei kuulemma oo vaarallista, jos paineet on kohillaan.

hellou mamat!

täällä 13h yöunet 1:llä wc käynnillä !!!! AAAH.....
pitäs alkaa valmistautumaan tarhan joulutapahtumaan [:)] esikoinen(5.v)

kävin viimeks neukkulassa 30 tai 31rv... ja jänskättää kyl onko iha ok ku seuraava aika vasta 35rv [8|]

eilen sain vihdoinki itteni repästyä kaupungille shoppailemaan,ja mukaan tarttui kaikki miehen lahjat,poitsulle muutama,anopille,iskälle,siskolle ja kummipojalle.. kun lopulta raahauduin bussilla kotia oli olo TODELLA tukala.. 4h kiertely kostautu kamalina liitoskipuina ja alaselkä huusi hoosiannaa [:D]

oman puntarin mukaan painoa ois nyt alkanu tulemaan,vihdoinkin.. ainaki 3kg [:)](mulla niin korkee jo lähtöpainoki),mutta huomannu mahan koosta et kyl toi prinsessa kasvaa!
alapää ei kummemmin mulla turvoksissa ole,mutta hiiva ja pukamat vaivana [:@]

enää VIIKKO jouluuuuun <3

Takaisin