No niin, pitkästä aikaa taas täällä.
Nyt on heti alkuun pakko kertoa siitä mun ystävästä, josta puhuin tuolla about 4 sivua sitten. Eli siis hän joutui raskausmyrkytyksen takia sairaalaan, ja synnytys käynnitettiin ja selvis, että hällä sikaflunssa. Noh, terve poika syntyi 2vrk käynnistyksen jälkeen rv 38+2. Lapsi oli terve, 49cm 3790g. Sen suhteen siis kaikki hyvin. Mut synnytys oli siis kestänyt KAUAN ja oli lopulta käytetty imukuppia, kun sydänäänetkin oli sitte jo hävinny. Kaverilla tietty ollu kauhee kuume sikanuhan takia ja muutenkin heikkona. No synnytyksen jälkeen hänen kohtu oli jääny muodostamaan hyytymiä ja hän oli siis ihan kauheesti menettänyt verta. Pari kertaa lähteny taju ym. Olivat sitte kaapineet kohdun vielä, ettei jää mitään. Viikon olivat sairaalassa ja sitte pääsivät kotiin lepäilemään. Kaikki siis nyt hyvin :)
Toivottavasti kukaan ei nyt stressaa tota, siis ala pelkäämään tai mitään. Koska ite tajuan, että stressaaminen turhaa, enkä ota toisten synnytyksistä paineita itelleni. Totta kai jokanen tekee parhaansa että kaikki menis hyvin, mutta aina kaikkeen ei ite pysty vaikuttamaan.
Täällä on ollut paljon taas kaiken näköstä juttua, ja huomaan monessa itseni. Itkuisuutta on todellakin. Välillä alkaa vituttamaan ihan ihme asiat, ja tippa saman tien linssissä. Itsellekin tulee jälkeen päin sellainen olo, että mitä?!?! Ja sitten tuo nukkuminen. Tai oikeastaan se, että eipä tässä ole paljoa tullut nukuttua. Tuntuu että herään jokaiseen pienimpäänkin ääneen ja miehen kuorsaus häiritsee ja todella paljon!! Jos koira käy juomassa, olen hereillä. Jos itse käyn vessassa, olen seuraavat 3 tuntia hereillä... Ja uni ei tule vaikka kuinka väsyttäisi :/
Sitte joku puheli, että oli omalta äidiltään kyselly "ulostuloja". Mä ja sisarukset (meitä yht 3) ollaan kaikki tultu ennen laskettua aikaa. Mun sisko 3 viikkoa, mä 5 päivää ja veli 3 päivää. Eli siis mahdollisuus olis saada lapsokainen jo tammikuun puolen välin jälkeen syliin :) Nyt kun sanon näin, niin menee 2 viikkoa yli :D
Tukivyöstäkin oli puhetta, ja mulla ollu se jo jostain rv 20 lähtien. Jos joudun kauan istumaan paikallani, niin käytän sitä. Alkaa esim. koneella istuessa selkään sattumaan. Kävellessä ei tarvii pitää.
Ne olis meidän perheen valmennukset sitte ohi. Maanantaina oli viimenen, vauvanhoito. Aika turhia olivat kaikki mun mielestä. Ei juurikaan tullut mitään uutta. Onpahan niissäkin nyt sitte käyty. Muistan joskus kun sain noita aikoja, niin aattelin että toi viimenen kerta on niin kaukana...ja nyt se on siis jo ohi :D Sairaalaan ei taida päästä tutustumaan... eivät sikaflunssan takia ota :/
Kamoja ollaan tässä alettu kerätä kasaan. Pinnasänky haetaan ens viikolla, turvakaukalo saatiin tänään. Ainut iso, mikä jää ens vuoteen, on vaunut. Aion sitte alennuksista mennä kattomaan. Nyt onkin sitte aikaa alkaa oikeen kunnolla järjestelemään kaikkea, kun ens ma 14.12. on viimenen työpäivä täällä hotelilla (olen siis nytkin töissä :D ). Sitte viikko talvilomaa, jonka jälkeen alkaakin äippäloma!! Vihdoinkin! :) Lupasin kyllä mennä vielä ens viikolla marimekon liikkeeseen jouluavuksi, jos tarvitsevat. Ei kuitenkaan ole niin paha homma. Ja kun otan sen äitiysrahan puolen vuoden tulojen perusteella, niin senkin takia.... :D
Isyyslomasta, ja sen sekavuudesta... Mein isäntä pitää 3 viikkoa heti. Ei tarvii sen kummemmin sitte ajatella ja kiikuttaa papereita ees taas :D menee helpoiten niin.
Sitte on pakko purkaa tuntoja taas hiukan. Okei, siis niinkun on varmaan jo aiemmin tullut ilmi niin olen tosi hoikka. Olen myös pitkä. Mitat ennen raskautta oli 177/61. Noh, kesti siis kauan, ennenkuin maha alkoi näkyä, mullakun vielä tosi pitkä selkä. Pieni mahtui hyvin olemaan. Muutenkaan tuo maha ei ole valtavaksi kasvanyt, vaikka sf-mitta keskikäyrällä meneekin. Haluisin kovasti oikein ison mahan, ja siksi mua ehkä oikein tosi paljon vit**ttaakin, kun jengi on koko ajan "ai se on noin pieni, onpas sulla mitätön maha, ei uskois että oot noin pitkällä, mitä?? laskettu aika tammikuun 31?" yms. STNA PRKL! "mun mahan ympärys oli sitä ja sitä tossa vaihees" vittu onko se mun vika jos eräät "ystävät" ovat mua 20cm lyhyempiä ja 20kg lihavempia?!?! Ja eräs näistä "arvostelijoista" on sellanen, kellä on ite 1 lapsi, nyt uus mies jolla vaikeuksia saada kaveri paksuks. Teki mieli niin sohasta pahaan paikkaan eilen, ku arvosteli taas, selvästi kateellisena. Huh.
Sitte vielä nopeesti ilosemmat uutiset, eli nla käynti maanantaina. Painoa oli tullu puolisen kiloa viikossa eli 10,4kg alusta. Verenpaine oli 126/81 ja hg 136, tää tyttö ei varmaan rautaa siis joudu syömään :D *koputtaa puuta*. Sf-mitta oli 29 eli keskikäyrällä mennään, maanantaina oli siis 32+1. Syke oli keskimäärin 140 ja sieltä hän taas monotteli nlatätiä :D Raivotarjonnassa edelleen, ja toivottavasti nyt siis pysyykin! :) Seuraava nla-kerta onki sitte 23.12. ja sitä seuraava on sitte heti tammikuun alussa ja se on viimenen lääkärikäynti, eli painoarvio ja synnytystapa-arviointi olis eessä :)