Helmivauvojen ihanaiset odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Molla!!! Täytyy viikonloppuna tehdä...

Mulla oli tänää siivouspäivä. Sit tuli mielee et koht on joulu. Enää kaks viikkoa! Äkkiä on tää aika menny kesästä... Pitääköhän koht alkaa panikoimaa synnytystä!?! [;)] Joulusiivoussuunnitelma [:'(] täytyy tehdä ja kortit lähettää ja lahjat pakata yms!

Ootteko ostanu minkä verran ihan pieniä vaatteita/aiotteko ostaa? Nuo äitiyspakkauksen vaatteet on melko isoja. Ne sellaset käsiin laitettavat puuvillatöppöset pitää vissii ostaa. Niit ei näkyny tuol äitiyspakkaukses. Siskonpoika oli niin kova raapimaa et sil oli vauvana sellaset yötä päivää.

Ihana resepti Mollalta. Teen heti tänään ihan vaan kostoksi kun on ollut niin paska, siis NIIN PASKA päivä.
Tai itseasiassa kaksi päivää.... Vietiin eilen mun auto määräaikaishuoltoon, oli muutenkin jo katsastuksesta myöhässä kun mä lahopää en oo jaksanu miettiä mitään autojuttuja viimeaikoina. No huolto meni ihan ookoo ja olin varautunutkin siihen lähemmäs 300,- veloitukseen kun samalla "korjasivat" pari pikkuvikaa mistä tiesin et tulee sanomista katsastuksessa. No tänään vein sit hyvillä mielin auton katsastukseen jossa se mulkku inssi anto korjauskehoituksen niistä pikkuvioista mitä olin pyytänyt korjaamaan siellä huollossa. Joista siis myös maksoin..... Huoh... Yksi isompikin vika löytyi ja sen takia sain hylätyn merkinnän. Auto on ajokiellossa kunnes viat on korjattu ja uusintakatsastus suoritettu. Ei muuta kun auto korjaamolle, hinta-arvio n. 300,- Tähän sit vielä katsastusmaksut päälle ni jes!!! Vitun vittu....
Ei tarvii lähtee vissiin sinne äidinkään luo jos sitä ei nyt saa korjattua, maksettua ja katsastettua. Junalippuun ei ole enää varaa. [:(]

Kelasta tuli äippä- ja vanhempainrahapäätökset. Nekin vituttaa kun eivät voineet hyväksyä mun viimeisen puolen vuoden tuloja vaan ottivat sen 2007 mukaan, koska tulonne eivät ole nousseet 20%.... Joo ei niin, kun ne on noussu 17% kun olen vaihtanut työpaikkaa vuoden 2007 jälkeen, että haistakaa paska koko Kelakin vaan...

Anteeksi valitusviesti, pakko johonkin purkaa, kiukuttelin jo miehelle mut se lähti töihin karkuun...

Voi Sash79, toivottavasti sulle tapahtuisi vielä tänään jotain oikein positiivista, jotta saisit päivääsi vähän auringonpasitetta [:)]! Mulla ei pitäisi olla mitään syytä valittaa, mutta jotenkin tänään on sellainen päivä, että masentaa - johtuisko tosta pimeydestä. Mikään ei huvita...
Sipster kyseli pienten vaatteiden hankinnasta. Just eilen toin viisi ISOA laatikollista vauvan vaatteita kotiin. Meillä on sellainen kaveripiiri, joka kierrättää kaikenlaista vauvatavaraa - vuorollaan vauvan saava saa tavaraa halunsa mukaan ja lisää myös itse jotain noihin vaatteisiin ym. tavaroihin. No, niissä vaatteissa oli paljon pieniäkin välillä 52-56 cm - niistä tuli täyteen hoitopöydän laatikoston 4 laatikkoa. Sitten kun käyvät pieniksi, kaivan vaan isompia vaatteita laatikoista esille!
Lisäksi sain käyttööni kantoliinan (rintareppu jo on), itkuhälyttimet, keinun (puolesta vuodesta eteenpäin), pari leikkimobilea ja petivaatteita.
Mun mielestä toi kierrätys on kyllä mahtava juttu, jokainen piirissä oleva hyötyy ja se on ekologisestikin hyödyllistä. Meillä on muutenkin kaikki vauvan kamat käytettyinä hommattuja (kavereilta, sukulaisilta tai puolitutuilta), ainoa uutena ostettu on hoitopöytä. Sen piti tehdä miehen itse, mutta kun Iskun loppuunmyynnissä sattui olemaan pöytä 70 prosentin alennuksella, niin eihän sitä voinut ohittaa!

No innostuin sitte penkomaa siskolta saamiani vaatelaatikoita ni sieltähän niitä pieniä vaatteita löytyi!!! Meillä on uutena ostetut vaunut ja kaikki muu (näköjään) löytyy kierrätettynä! [:D] Eihän ne pienen vauvan vaatteet mene miksikään ku vauva ei edes vielä ite liiku! Hurjan määrän rahaa saisi menemään jos ostaisi kaiken uutena.

Vedä SASH79 niitä suklaita oikein kunnolla ni tulee parempi mieli!!!!

Sash79 mulla sama homma ton hiton kelan kanssa, mullaki karvaa vaille 20% noussu, mut ei [:@][:@]

Meil on aika paljon noita pieniäkin vaatteita.. Tiiän ettei ikimaailmassa ehditä kaikkea käyttämään, mutta onpahan varmuuden varalle :)

Kaveri sai viimeyönä pikkusen tytön<3 Kohta on omaki synnytys edessä, huomaa että alkaa aika pikkuhijaa vähenemään...

Enää VIIKKO töitä ja sit lomalle :) ihanaa

grrr....

Huonotuulisuutta ilmassa täälläkin [>:]
"kaikki on vinksin vonksin tai ainakin heikun keikun.."

Jos jotain positiivista sais tähä sanoo, nii löyty kirpparilta pinnasänky 10e !!!!!!!!!!!!!! maalaan ja se on ku uuuuus <3 [:D] Sitten Anton&Ninasta löyty hoitopöytä hintaan 20e!!!!!!!! jeeee. Vaunut ostin käytettynä, 50e yhdistelmät , ehjät emmaljungat [:)]..vaatetta on kirpparilta paljon joten alkaa olla isot kamat valamiina vauvan tuloon..
Seuraavana pitäs alkaa tehä synnärille mukaan muistilistaa..mut ei sillä viel kiirus oo [;)] eihän..

Aamulla nukuin pommiin ja missasin mun neuvola-ajan! [:@] Sit ne ei koskaan vastaa siel puhelimeen,joten voi olla taas hankala saada uutta aikaa.. Mä oonki nii kyllääntyny tähä Oulun neuvolatoimintaan ja alati vaihtuviin ämmiin siel et meniskö vaik 40rv kyselee et onko toi alapää yhtää auennu [:D]

huomenet!
Eilen käytiin miehen kanssa synnytysvalmennuksessa ja paastosin yhteensä 16h!! Tuli tuosta kun vähän ennen viittä eilen söin ja kuudeksi oli meno sinne valmennukseen ja aamusta vasta labraan seitsemäksi. Enpäs viitsinyt tuolla auditoriossa eilen alkaa mässyttämään ruokaa ennen seitentä kun kätilö kertoi juttuja[:)]
Annettiin melkein kolme kuppia sitä ihme kokislitkua ja verta kolmesti. Onneksi sain maata sängyssä koko ajan ja nukahtelinkin välillä. Eväät oli mukana että heti viimesen verikokeen jälkeen aloin vaan syömään[:D]

Tänään taas katsomaan seuraavaa kämppää, josko olisi sellainen, että muutettasi. Tympeä vain kun näin pitkään meni ja jos tuo otetaan niin onpas kiva joulun jälkeen sitten alkaa muuttamaan..

jatkampa tätä viestiä tässä.
Joo tosi nätti oli kämppä ja kerrostalon alin kerros[:)]
Oma takapiha ja kaikki ja kyllä me tuohon nyt päädyttiin että otetaan, jos pian tähän löytäisivät asukkaan niin ei tarvitsisi sit enää vuokraa maksella tästä.

Kihlasormus piti ottaa pois ja pistin kaulaan roikkumaan. Sormet turpoaa välillä niin ettei uskalla pitää

Se ois sit neuvolassa käyty ja ekan kerran lääkärilläkin. Lääkäri mittasi sf-mitan ja merkkas sit et viikkoja 26... Huomasin vast kotona, noh laitoin muistilapun neuvolakortin välii et muistan sanoa siitä. Se lääkäri ei osannu sanoa miten päin vauva on siellä. Onko ihan normaalia???

Kuulostaa aika hassulta, ettei lääkäri osaa sanoa, miten päin vauva on.. [&:] Ei ole kyllä mun kohdalle moista osunut, enkä ole kuullut, että muillekaan, ihan ekaa kertaa nyt kuulen!

Kiva kuulla, Hallitus, että löysitte hyvän kodin! Onhan se tietysti ikävä ajankohta muuttaa, jos joulun jälkeen ison mahan kanssa joutuu muuttamaan, mutta laittelet sitten uutta kotia pikku hiljaa, älä ota stressiä! [:)]

Ajattelin, että pitäisi tässä joku kirpparikierros tehdä, jos löytyisi juuri niitä ihan pieniä vaatteita. Pari vaatekertaa riittää, meillä ei taida olla juuri yhtään niitä. Pitäisi kai pestä jo ostetut vaatteet ja tehdä vähän inventaariota [:)]

Kävin eilen lääkärin luona supistusten takia ja lääkäri oli sitä mieltä, että nyt ei kannattaisi enää jumppailla. Kohdunsuu oli pehmennyt, mutta kiinni kuitenkin vielä. Ajattelin ottaa rennosti vuoden vaihteeseen asti ja aloittaa sitten taas jumpat. Sen jälkeen ei enää haittaa, vaikka vauva alkaisi syntymään. Tosin en tiedä, kykynenkö enää siinä vaiheessa jumppailemaan [:D]

Nyt ruuan laittoon ja kuusikin pitäisi koristella! Tytöllä on synttärikutsut lauantaina ja haluaa, että kuusi on silloin pystyssä. Meillä on ihan muovikuusi, en ole niin aidon perään, kun havunneulaset tippuilee.

No niin, pitkästä aikaa taas täällä.

Nyt on heti alkuun pakko kertoa siitä mun ystävästä, josta puhuin tuolla about 4 sivua sitten. Eli siis hän joutui raskausmyrkytyksen takia sairaalaan, ja synnytys käynnitettiin ja selvis, että hällä sikaflunssa. Noh, terve poika syntyi 2vrk käynnistyksen jälkeen rv 38+2. Lapsi oli terve, 49cm 3790g. Sen suhteen siis kaikki hyvin. Mut synnytys oli siis kestänyt KAUAN ja oli lopulta käytetty imukuppia, kun sydänäänetkin oli sitte jo hävinny. Kaverilla tietty ollu kauhee kuume sikanuhan takia ja muutenkin heikkona. No synnytyksen jälkeen hänen kohtu oli jääny muodostamaan hyytymiä ja hän oli siis ihan kauheesti menettänyt verta. Pari kertaa lähteny taju ym. Olivat sitte kaapineet kohdun vielä, ettei jää mitään. Viikon olivat sairaalassa ja sitte pääsivät kotiin lepäilemään. Kaikki siis nyt hyvin :)

Toivottavasti kukaan ei nyt stressaa tota, siis ala pelkäämään tai mitään. Koska ite tajuan, että stressaaminen turhaa, enkä ota toisten synnytyksistä paineita itelleni. Totta kai jokanen tekee parhaansa että kaikki menis hyvin, mutta aina kaikkeen ei ite pysty vaikuttamaan.

Täällä on ollut paljon taas kaiken näköstä juttua, ja huomaan monessa itseni. Itkuisuutta on todellakin. Välillä alkaa vituttamaan ihan ihme asiat, ja tippa saman tien linssissä. Itsellekin tulee jälkeen päin sellainen olo, että mitä?!?! Ja sitten tuo nukkuminen. Tai oikeastaan se, että eipä tässä ole paljoa tullut nukuttua. Tuntuu että herään jokaiseen pienimpäänkin ääneen ja miehen kuorsaus häiritsee ja todella paljon!! Jos koira käy juomassa, olen hereillä. Jos itse käyn vessassa, olen seuraavat 3 tuntia hereillä... Ja uni ei tule vaikka kuinka väsyttäisi :/

Sitte joku puheli, että oli omalta äidiltään kyselly "ulostuloja". Mä ja sisarukset (meitä yht 3) ollaan kaikki tultu ennen laskettua aikaa. Mun sisko 3 viikkoa, mä 5 päivää ja veli 3 päivää. Eli siis mahdollisuus olis saada lapsokainen jo tammikuun puolen välin jälkeen syliin :) Nyt kun sanon näin, niin menee 2 viikkoa yli :D

Tukivyöstäkin oli puhetta, ja mulla ollu se jo jostain rv 20 lähtien. Jos joudun kauan istumaan paikallani, niin käytän sitä. Alkaa esim. koneella istuessa selkään sattumaan. Kävellessä ei tarvii pitää.

Ne olis meidän perheen valmennukset sitte ohi. Maanantaina oli viimenen, vauvanhoito. Aika turhia olivat kaikki mun mielestä. Ei juurikaan tullut mitään uutta. Onpahan niissäkin nyt sitte käyty. Muistan joskus kun sain noita aikoja, niin aattelin että toi viimenen kerta on niin kaukana...ja nyt se on siis jo ohi :D Sairaalaan ei taida päästä tutustumaan... eivät sikaflunssan takia ota :/

Kamoja ollaan tässä alettu kerätä kasaan. Pinnasänky haetaan ens viikolla, turvakaukalo saatiin tänään. Ainut iso, mikä jää ens vuoteen, on vaunut. Aion sitte alennuksista mennä kattomaan. Nyt onkin sitte aikaa alkaa oikeen kunnolla järjestelemään kaikkea, kun ens ma 14.12. on viimenen työpäivä täällä hotelilla (olen siis nytkin töissä :D ). Sitte viikko talvilomaa, jonka jälkeen alkaakin äippäloma!! Vihdoinkin! :) Lupasin kyllä mennä vielä ens viikolla marimekon liikkeeseen jouluavuksi, jos tarvitsevat. Ei kuitenkaan ole niin paha homma. Ja kun otan sen äitiysrahan puolen vuoden tulojen perusteella, niin senkin takia.... :D

Isyyslomasta, ja sen sekavuudesta... Mein isäntä pitää 3 viikkoa heti. Ei tarvii sen kummemmin sitte ajatella ja kiikuttaa papereita ees taas :D menee helpoiten niin.

Sitte on pakko purkaa tuntoja taas hiukan. Okei, siis niinkun on varmaan jo aiemmin tullut ilmi niin olen tosi hoikka. Olen myös pitkä. Mitat ennen raskautta oli 177/61. Noh, kesti siis kauan, ennenkuin maha alkoi näkyä, mullakun vielä tosi pitkä selkä. Pieni mahtui hyvin olemaan. Muutenkaan tuo maha ei ole valtavaksi kasvanyt, vaikka sf-mitta keskikäyrällä meneekin. Haluisin kovasti oikein ison mahan, ja siksi mua ehkä oikein tosi paljon vit**ttaakin, kun jengi on koko ajan "ai se on noin pieni, onpas sulla mitätön maha, ei uskois että oot noin pitkällä, mitä?? laskettu aika tammikuun 31?" yms. STNA PRKL! "mun mahan ympärys oli sitä ja sitä tossa vaihees" vittu onko se mun vika jos eräät "ystävät" ovat mua 20cm lyhyempiä ja 20kg lihavempia?!?! Ja eräs näistä "arvostelijoista" on sellanen, kellä on ite 1 lapsi, nyt uus mies jolla vaikeuksia saada kaveri paksuks. Teki mieli niin sohasta pahaan paikkaan eilen, ku arvosteli taas, selvästi kateellisena. Huh.

Sitte vielä nopeesti ilosemmat uutiset, eli nla käynti maanantaina. Painoa oli tullu puolisen kiloa viikossa eli 10,4kg alusta. Verenpaine oli 126/81 ja hg 136, tää tyttö ei varmaan rautaa siis joudu syömään :D *koputtaa puuta*. Sf-mitta oli 29 eli keskikäyrällä mennään, maanantaina oli siis 32+1. Syke oli keskimäärin 140 ja sieltä hän taas monotteli nlatätiä :D Raivotarjonnassa edelleen, ja toivottavasti nyt siis pysyykin! :) Seuraava nla-kerta onki sitte 23.12. ja sitä seuraava on sitte heti tammikuun alussa ja se on viimenen lääkärikäynti, eli painoarvio ja synnytystapa-arviointi olis eessä :)

Pakko kommentoida tuota vatsan kokoa. Itse olen aika lyhyt ja hiukan pyöreä. Siitä huolimatta vatsani on melko pieni. Ja olen myös saanut kuulla ihmettelyä siitä, että miksi mahani ei näy. Helkkari sentään, ei sitä mahaa pullisteta tahdonvoimalla. Jokaisen ruumiinrakenne on vaan niin erilainen. Ehkä leveät lantionluuni myös edesauttavat sitä, että vauva ei ole ponkaissut vauhdilla esiin.

Nyt massu jo näkyy ja pallura tosiaan ponkaisi kertaheitolla esiin. Mutta silti se on pienempi, kuin useilla samassa raskauden vaiheessa olevilla. Sellainen tasaisen pyöreä pallo olisi kaunis. Mutta tämän maastoutuvan vauvan kanssa taidan saada sellaisen vasta helmikuussa juuri ennen babyn syntymää. Jos sittenkään. [:D]

Mulla oli alkuraskaudesta käytössä tukivyö, mutta puolen välin jälkeen en oo käyttäny, ku se vaan pahensi selkäkipuja ja lenkkeillessä alavattan kramppeja. Ja jostain kuulin, että se ei välttämättä sovi koko raskauden ajan. Katotaan nyt, pitääkö ihan lopussa vielä sitä käyttää vai ei.

Pakko taas tulla sorkkimaan väärän kuun puolelle... [;)]

hm86 ja Maippi: Mulla on ihan päinvastoin, tunnen itseni aivan friikiksi ison mahani kanssa kun joka puolelta toitotetaan et "herranjestas oletko nyt ihan varma et siellä on yks" ja "ai laskettu maaliskuun eka... Ei voi olla! NOIN iso maha..." ja "toi on kyllä ihan hirveään iso toi sun maha". Sit kun yritän siihen hiljaa et niin, tää on mun viides lapsi et kai se vaikuttaa, ni eikun jatketaan ja pyöritellään silmiä. Mulla alkaa olla sellainen olo et en kerro enää koska laskettu aika on, kun aina vaan päivitellään. Mä en oo ylipainoinen, ihan on tullut seitsemän kiloa alusta ja oon ihan keskimittainen. Hemmettiäkö mä voin sille että tää maha on tämmöinen, sokeritkin on ihan kurissa et jos siitä johtuu niin aika outoa... Jaksuja vaan molemmille, kaiken kokoisista mahoista ne vauvat kuitenkin syntyy suht samankokoisinakin [:)].

auts,auh voih..kamalia ilmakuplia pyörii mahassa...neiti möyrii niin kovaa et oikeesti näyttää ku se pyrkis kyljestä ulos!... ei uni tuu nii lueskellu tunnin näitä palstoja.. jospa menisin uudelleen koittaan..huh.
onko teillä muilla tämmösiä kivuliaita oloja,ihan ku maha olis löysäämäs mut ei oo...ja alaselkäänki painaa o.O supistus?! eikai ne näin koko mahassa möyri..hmph...

Apua, miten paljon tekstiä.. mistä alottais.

Tukivyöt, suosittelen kokeilemaan eri vaihtoehtoja. Mä ostin alkujaan (kerrankin fiksuna) kaksi erilaista tukivyötä. Anitan babybeltin (se jossa tulee kangas mahan päälle) ja sitten ton Emma-Janen maternity beltin, joka tulee pelkästään lantiolle. Kuvittelin näistä tuon Anitan vyön paremmaksi, mutta harhaluuloksi osoittautui.

Mulla ei tuo Anita tue lainkaan, ja nousee kävellessä pois oikealta paikaltaan, joten sitä en enää ole käyttänyt. Tuo Emma-Janen vyö taas on ollut lähes päivittäisessä käytössä, ja se on ihan ehdoton. Tosin sekään ei siis täysin helpota mun tuskaani, mutta sen avulla pysyn sentään jotenkuten kasassa.

Masun koko no mulla on sitten kanssa just toisin  päin kuin Maipilla ja hm86:lla. Masu on koko raskauden ajan ollut aika paljon isompi kuin yleensä näillä viikoilla, ja esimerkiksi mun kaverilla, jolla on LA jo tammikuun alulla, on reilusti pienempi maha kuin mulla. Ja tästä saa kyllä kuulla. Alusta asti multa on kysytty: "Ootko ihan varma tosta lasketusta ajasta?" "Ootko ihan varma, ettei siellä oo sittenkin kaks?" Ja nykyisin: "toi sun mahas on niin käsittämättömän iso jo nyt" jne.

Ja toisin kuin viimeisellä, mulla tää on kaikenlisäksi esikoinen. Mutta kaikki on ihan normaalisti, sf-mitta on keskikäyrällä, tai hiukan sen alla, ja pissat on ollut tähän asti sokeripuhtaita. Ja tavallaan musta on vaan ihanaa kun on iso masu. Noi ihmisten kommentit on vaan jotenkin törkeen kuuloisia välillä.

Sash79
: voi kun kurjaa tuuria sulla, mutta jos yhtään lohduttaa toisten vastoinkäymiset, niin voin  kertoa, että meillä meni autosta vaihdelaatikko jonkun aikaa sitten rikki, ja vihdoin eilen saatiin lopullinen hinta korjaukselle (alkuperäinen hinta-arvio oli n.1100euroa), ja se tulee maksamaan sellaiset 2500euroa.. En ala tästä edes sen enempää tarinoimaan, mutta ei meillä olisi ollut varaa tuohon aikaisempaankaan hinta-arvioon, saati sitten tähän. Eli, voin kyllä hyvin  kuvitella miltä susta on tuntunut. Etenkin jos tuo reissu jää käymättä. Toivottavasti saisit vaikka jostain lainattua rahat junalippuihin, jos reissu edes sitten junalla taittuisi.

Apua, mitä vielä oli, juu niin makeannälkä. Oikeesti käsittämätöntä kuinka paljon voi tehdä makeeta mieli, kun normaalisti mä herkuttelen lähes pelkästään suolaisilla herkuilla. Nyt tekis mieli vaikka mitä makeita, välillä jopa suklaata, josta en normaalisti niinkään välitä. Klementiinit ja satsumat on myös nyt hyviä, vaikka en niistäkään niin tykkää, ja olen allerginenkin. Ja joulutorttuja leivoin tuossa juuri jo kolmatta kertaa :D

Ja noi kaikki tärkeimmät meillä alkaa olla siis jo kasassa, vaunut ja sänky saatiin lahjaksi (käytettyjä), kaukalo ostettiin itse jo aika alkuraskaudesta, kun löytyi ihan  supertarjous. Vaatteita oon ostellut tässä pitkin raskautta, ja niitä on kertynyt paljon, ihan niitä pieniäkin. Mutta olkoon, tämän pitäisi olla tyttö, joten ne pienet vaatteet voi säilyttää sitten, ja ne menee kivasti vaikka nukkeleikeissä vähän isompana :)

Joitain hankintoja olisi vielä,  mutta ei nyt mitään ihan kamalan suurta, onneksi.

Moi väärästä kuusta!!

Ja mahan koosta! Oli se sitten minkä kokoinen tahansa, kaikkien täytyy siihen jotenkin kommentoida!! Onpa se iso ja onpa se pieni tai onpa se.... Ite olen aika lyhyt ja normaalipainonen (hoikka?), eikä paino kauheesti liikaa oo noussu. No, maha on aikas iso koska selkä on lyhyt, ja vauva on kokonaan tuossa edessä eikä selänpuolella ollenkaan. Ja kaikki on tuossa mahassa eikä sivuilla (mikä on hyvä asia omasta mielestä, mutta sitten se maha näyttää tosi isolta). Helvetti että ärsyttää, jos on raskaana niin silloin on kaikkien yhteistä omaisuutta ja saa kommentoida joka helvetin asiaa.

Heh, aloinkin jo mielessäni luomaan top-listaa ärsyttävimmistä kommenteista mitä on kuullut raskauden aikana. Siihen kuuluu ainakin mahan kommentointi, eikö ole ihanaa kun maha kasvaa, tuo raskaana olo on niiiiin ihanaa aikaa (voisko joku perustella mitä hienoo tässä on??? Siis itellä ei paljon oireita ole, mutta ei tämä mitään ihanaa aikaa missään nimessä ole ollut), lepää nyt vielä kun voit (jos ei huvita niin ei sitä varmaan voi varastoon levätä, prkl), Kyllä sitten piisaa tekemistä kun vauva syntyy (ai jaa...), miten sä jaksat viäkin harrastaa liikuntaa (öö, jos tuntuu hyvältä kropasta ja pääkopasta niin eikös se ole hyvä vaan?). Niin, ja jos joku tulee koskeen mahaan, yök! Joops, tulipas purkauduttua! Täytyy varmaan kirjottaa noi johki ylös ettei ikinä sorru ite kellekkään lateleen tollasia viisauksia!

Kiitos tsemppauksesta... piti murjottaa pari päivää niin nyt on taas jo vähän parempi mieli. Auto korjattu ja leimassa, maksoin luottokortilla ja makselen niitä sit taas seuraavan puol vuotta mut ainakin nyt pääsen liikkumaan!!!! :) (*koputtaa puuta ettei mitään muuta enää hajoa*

MAHA mä en tajua että millä oikeudella ihmiset arvostelee raskaanaolevien vatsoja?? Miehiltä ehkä just ja just menee läpi ihan sillä tietämättömyydellä ne kommentit mutta ainakin itse odottaneiden äitien kuuluisi tietää paremmin. Huoh... Mulla on itsellä muutenkin niin iso maha että vaikken raskaana olisikaan niin silti näyttää keskiraskaalta [:D] [:D]
Ja mulla on sen "ärsyttävimmät kommentit" listan kärjessä mua kokeneempien ihmisten kommentit jotka alkaa "Odotappa vaan...."  Meinasin tirvasta yhtä parhaista ystävistäni kun törmäsin siihen kaupassa, Se kysyi että miten sulla menee? Mä purskahdin itkuun kaikesta vitutuksesta ja masiksesta että en pääse liikkumaan enkä saa tehdä mitään, niin se saatana ei sano muuta kun no odotappa vaan kun se vauva on syntyny ni sit vasta rankkaa on..... Tämä siis yksi esimerkki about miljoonasta odotappa vaasta. "Odotappa vaan sitä loppuraskautta" , "odotappa vaan sitä yövalvomista", odotappa vaan sitä uhmaikää"...
Sain facebookissa kyselyä et miksen enää päivittele statukseen raskauskuulumisia ja vastasin suoraan ettei mua vittuakaan kiinnosta kuunnella sitä mikä tulee olemaan vielä pahemmin. Varsinkin useiden sellaisten 0-2 vuotiaiden vanhempien perisynti tämmöinen kommentointi.

Käytiin eilen katsomassa se uusi Täällä Pohjantähden alla, itse tykkäsin hulluna [:)] [:)] toi mun mies ei tainnut niin kauheesti välittää sellasesta "historialeffasta" Mä oon muutenkin vähän sellanen hurahtanut et tykkään vanhoista suomifilmeistä, kirjoista, tarinoista ym.. ja jaksan katsoa sen tuntemattoman joka ikinen itsenäisyyspäivä [;)]
Piristävä leffareissu vaikka ihmettelinkin ettei 3 1/2 tunnin elokuvassa ollut mitään taukoa. Oli pakko lähteä välissä vessaan ja etsiä jostain henkilökuntaa avaamaan ovi että pääsen takaisin saliin.. Niin joo ja aika hurjaa että meidän pysäköinti maksoi enemmän kun ne leffaliput... Pysäköintimaksu oli 18€ KÄSITTÄMÄTÖNTÄ... Muutenkin herkillä ton rahanmenon takia ni tommonen vielä. Oltiin ostettu siis noi leffaliput jo ennen tota autorumbaa ni oli pakko mennä, muuten olis jäänyt menemättä. Mut se siitä.

Pakko kehua vielä noita Mollan nameja!!!!!! Törrrrrrkeen hyvääää ja auttaa myös vitutukseen [;)]

Tännehän on tullut tekstiä paljon eilisen jälkeen[:)]
Juu siis itse olin raskauden alussa 169/56 eli en mikään lyhyt ihminen ja tuo maha on aika suuri, mutta alhaalla..
Minulle siitä sit joka kerta sanotaan mennäänpä minne vain että "voi herrajumala kun sulla on taas ISO maha!" öö... entä sitten?? en mie sitä kyllä huomannu et se ois kauheammin kasvanu jossain parissa päivässä tai viikossa, mutta tällaisia vastauksia miehen sukulaisilta tulee ja jotenki ahdistaa tosi paljon!
Sitten se kun olen sanonu lasketusta ajasta millon on niin samat kaverit kysyy viikko tai kaksi viikkoa näkemisestä uudestaan milloin se oli.. Alkaa niin ottamaan päähän että kohta pidän suuni kiinni tai sanon että sitten ku sieltä se pää näkyy niin syntyy!![:D]
Itselläni sitten eräs kaveri joka myös neuvoo kun hänellä on jo vuoden ikäinen lapsi niin hän osaa ja hän neuvoo ja hän sanoo ja näin tehdään ja noin ja...
ääh! itse kun olen sellainen "MINÄ ITSE" ihminen etten tarvi neuvoja tai jos tarvin niin kysyn asiasta, mutta että kun sitä tuputetaan pää täyteen erilaisia kommentteja eri asioista niin joskus todellakin tuntuu että teenkö noin paljon raskauden aikana väärin asioita!!

Niin tuossa kävin yksi viikkon vauva.fi palstalla ja siellä oli joku keskustelu raskaana olevien naisten mahoista! Kuinka raskaana olevat kuulema esittelee mahojaan ja ovat ylpeitä..etc.
No minä kauhussani olin siitä ja kommentoin sinne asiasta, etten itse niinkään esittele mahaani, mutta tykkään kuitenkin pitää sellaisia joustavia paitoja ja kulkea ihan muodin mukana eli mahani raskaus aikana korostuu mutten sitä mitenkään esittele enkä käytä tiukkoja paitoja/toppeja todellakaan..
No tähän tuli kauheana kritiikkiä heti, että raskaana olevien tulisi peittää maha isoilla xxxxxxxxxxxxxl paidoilla[&:]
ööh.. mikäs pointti tuossa ei sitten ole? Kuulema raskausmahat on rumia...
hieman eri mieltä.

no sitten asian muutos..
Eilen kyllä vähän oli hankalaa.. innostuin ihan kauheasti pakkailemaan ja tietenkin nopealla temmolla. No aluksihan se menikin hyvin eikä mitään, mutta sitten kun tuli sellainen pistävän viiltävä kipu oikealle puolelle mahaan niin hyvä ku pysty kävelemään[:o]
Makaamaanhan mie sit päädyin loppu illaksi ja jos tänään jatkaisi hieman rauhallisemmin. Sitä kun ei aina tajua tuota missä rytmissä se olis hyvä tehdä tai sitten luulee jaksavansa mutta se kostautuu vähän ajan päästä.
Odotella että mies tuo ruokatunnilta pahvilaatikoita niin pääsisi tässä laittamaan kaapeista jo tavaraa muuttolaatikoihin[:)]

Pakko huudella tuohon ärsytyslistaan vielä, että sekin on ärsyttävintä ikinä "että nyt ku syöt kahden edestä..". Onkos vähän vanhanaikasta?? Ja sitten se että nyt saat syödä mitä huvittaa ja kaikkea hyvää (kun yleensä en syö juurikaan mitään kakkaruokaa/makeeta). Millä perusteella?? On ne kilot siellä vastassa kuitenkin raskauden jälkeen ja kertyy ahteriin yhtä lailla, ja ei suklaassa tms ole kai mitään mitä vauva tarvitsisi??? Ja sitten kun kerran kieltäytyy jostain niin aletaan oikein tuputtamaan, kun vauvakin tykkää.. ???? Tä???

No mä oon saanu sekä näitä "herranjestas miten sun maha nyt jo on noin iso" ja "sulla on tosi pieni maha" ja sit näitä "se on kyllä selvästi tyttö" ja "sulla on hartiat ja kasvotkin pyöristyny sillai että varmasti on tyttö"

Joo ja sit no odottapa vaan. Yhetki kaverit virnuilee että "no toi on sitä suunnitteluvaihetta" ja itsestään että "en mä enää jaksa välittää (siis väreistä ja siivoomisesta jne)" vähän siihen tyyliin että nooh, et säkään enää kohta  jaksa. Ja sittenpähän näät jne. Aika negatiiviseen sävyyn.

Ja sit meille tullaan käymään ja huokaillaan, että "voi voi, tonki vaasin joudutte sitten siirtämään" ja "noi kynttilänjalat kyllä lähtee tosta sit" ja "eihän toi vaalea sohva.. sehän on kohta ties missä eritteessä" jne. jne. Onpa kivaa. Mua ärsyttää niin SIKANA tollanen. Ihan kun mä en tietäis että sit kun se on 1v niin pikkuesineet kannattaa siirtää ja muutenkin joutu vähän rumsteeraamaan. Mutta pitäskö mun nyt jo istuu jonkun vahakangasliinan päällä rumalla sohvalla?

Vähän sellasta vahingonilosta, että hahhaa teillekin käy vielä yhtä huonosti kuin meille. Ja sit jos selittää että miten on suunnitellu pinnasängyt jne niin sit tulee et "no niin mäkin suunnittelin, mutta ei ne siellä kumminkaan nuku vaan perhepedissä" jne. ihan kun kaikki lapset olis samanlaisia?? Ja pitäähän sitä nyt jotain suunnitella. Jos ei sit mee niin kun suunnitteli, niin sit ei.

Ja sit kaikilla on (eriäviä) tietäviä kommentteja siitä mitkä tarvikkeet on tarpeellisia ja mitkä ei. Edelleen: ei kaikki lapset, kodit ja tilanteet vaan oo SAMANLAISIA!

Mä en enää haluu kyl sanoo kellekkään mitään.

ps. mun mahan sf mitta on siis kokoajan mennyt omaa käyräänsä tavallisten käyrien yläpuolella!

Takaisin