Onpa tosiaan tullut taas tekstiä :) Ja aika menee kuin siivillä, enää reilu 9 viikkoa laskettuun aikaan! Ihan hassua!!
Oli tuolla juttua siitä lenkillä käymisestä, ja mine en ainakaan "osaa" kulkea rauhallisesti. Aina onnistun reippailemaan niin, että alkaa supistelemaan. Koirakin on ihan ihmeissään, kun koitan "hidastella". Hänkin kun on tottunut, että me kuljetaan aina reippasti vauhdilla eteenpäin :) Ja tosiaan, tuon supistelun takia jäänyt siis kaikenmoinen liikunta vähemmällä...ja siitä seurauksena SELLULIITTI! IIK ja YÖK!! Reidet ja persus ei kyllä ole kauneimpia mahdollisia juuri nyt...mutta tämä kuuluu tähän ja sitten synnytyksen jälkeen, jos jotain täytyy tehdä niin kaikki on itsestä kiinni. Aioin kyllä kävellä kunnon lenkkejä vauvan ja koiran kanssa, ja kuntosali on 50metrin päässä, että siellä alan taas käymään heti kun oma olo sen vaan sallii!! (Niin ja pienokainen [:)])
Ultrista oli myös puhetta. Täällä (Raumalla) niitä on kaksi, viikoilla 12 ja 20. Muut joutuu kustantamaan itse, jos sellaisiin haluaa. Ja täällä ei olekaan mahdollista 3d tai 4d ultriin, pitää lähteä Poriin tai Turkuun... Me ei koettu että tarttis mennä, koska kaikki hyvin. Ja kun ei haluttu sukupuoltakaan tietää, niin senkään takia ei "tarvinnut" mennä. Tosin uä tarjotaan, jos loppuaikana tulee jotain hälyyttävää (vauva ei liiku tms.). Ja viikolla36-37 on vielä lääkäri, joka tekee synnytystapa-arvioinnin. Katsoo miten päin lapsi on ja että mahtuuko alakautta ulos. Se onkin sitten mun seuraava ja viimeinen lääkärikäynti ennen synnytystä (mikäli ei tule mitään erikoista).
Janosta joku mainitsi, ja itse olen huomannut saman. Varsinkin iltaisin nukkumaan mennessä. Hirvittävää!! Tuntuu että voisi juoda vaikka kuinka.
Tänään olin sitten taas neuvolassa, ihan peruskäynnillä. Hemppaa eivät ottaneet nyt ollenkaan, kun on aina niin hyvä. Verenpaine 116/86, sf-mitta 27, painoa tullut viikossa +513g. Sydänääniä kuunneltiin taas ja sykkeen ka 148. potkikin hoitajaa, kun mittaili ja kosketteli mun mahaa :D niin ja on kuulemma raivotarjonnassa (minkä siis tiesin itsekin iskuista kylkiluille :) )
Sitte mun on pakko purkaa sydäntäni mun ystävästä!!
Vanha lukiokaveri siis odottaa kans nyt, heillä LA 8.12. Hällä oli viime viikon ke nla ja siellä oli sit havaittu korkeeta verenpainetta ym. mahdollisia raskausmyrkytyksen oireita. Hänen sitte käskettiin lepäillä ja olla rauhassa ja perjantaina uuteen kontrolliin. Perjantain kontrollissa sama homma, arvot edelleen korkeina virtsassa ja vereinpaine korkea. Sanottiin että viikonlopuksi lepäilee ja että maanantaina kontrolliin TYKSiin. Perjnatain ja lauantain välisenä yönä hän oli sitte kuumeillu hiukan ja lauanataina ei mitään, seuraavana yönä sama. Hänelle oli varoiksi annettu tamiflu lääkitys, vaikkakin hän on reilu kk sitten saanu piikin (monestakin eri syystä, ja sai siis rokotten ekojen joukossa). No, maanantaina he sitten oli menny TYKSiin ja hänet oli sitte otettu sisään ja laitettu eristykseen (jos kuitenkin sikanuhaa) ja lyöty piuhat mahalle. Tiistaina iltapäivällä olivat sitte käynnistäneet synnytyksen, koska arvot eivät olleet kaikesta huolimatta laskeneet ja sitten tovi käynnityksen jälkeen tiputtivat pommin; kaverilla sikaflunssa! Hän nyt siis ollu eristyksessä siitä asti, synnytys käynnistetty eikä kukaan oikeen tiedä mitään mistään. Kaveri on eka eristyspotilas :/ Hän ei tiedä saako lapsen heti viereen vai ei? Eikä kukaan muukaan osaa sanoa mitään. Nyt en ole uusimpia kuullut, kai se pienokainen pian saadaan tähän maailmaan. Toivottavasti heillä kaikki silti hyvin!! Hurjalta vaan kuullostaa tuo, että vaikka rokotteen onkin saanut, niin taudinkin sai! Ja hänellä ei kuulemma missään vaiheessa ollut yli 38 astetta kuumetta... MAX 37,7....
Huh, nyt on sydäntä purettu tarpeeksi... Jos koittaisi jotain töitä tehdä. Enää tää viikko+2viikkoa+1maanantai!! [:D]