Ultrista... Täällä Vesilahdellakin kunta tarjoaa vain kaksi ultraa eli nt-ja rakenneultran, ne tehdään Tampereen terveystalolla. Neuvolassa ei ole ultralaitetta, joten lääkärikäyntien yhteydessä ei todellakaan ultrailla. Loppuraskaudessa lähetetään ultraan vain, jos on syytä epäillä "häiriöitä" kehityksessä yms. Olisihan se kiva nähdä vauva vielä ultrakuvassa ennen synnytystä, mutta näillä mennään.
Muuten voin vain kehua neuvolaa ja terveydenhoitajaa. Multa esim. kysyttiin itseltä, haluanko mennä sokerirasitustestiin. En tod. halunnut ja that`s it. Poikani sairastaa 1 tyypin diabetesta (ei siis elämäntapasairaus diabetes 2). Hänen isänsä sairastaa ko.sairautta, on siis ex-mieheni. Mulla ei ole geeneissä tuota sairautta eikä nykyisellä miehellänikään. Pojallani kun on tietysti sokerimittari käytössään, voin halutessani kontrolloida omaa sokeria. Ja niin olen tehnytkin. Ja mun ongelma varsinkin raskauden alussa oli liian alhaiset sokerit. Se aiheutti pyörryttävää ja huonoa oloa. Nyt sokerit on olleet suht ok, ei ainakaan liian korkeat. Sash79:lle lohdutukseksi, että verensokerin mittaaminen on tosi helppoa ja vaivatonta nykyisillä mittareilla.
Muutenkin neuvolassa on mukavaa, kun terv.hoitaja ei koskaan rutise painon noususta. Saan siis ottaa sen puolesta rennosti. Ja sitä paitsi ne rutinat on mun mielestä turhia, sillä kyllä äiti kai itse tietää, jos syö epäterveellisesti ja painoa kertyy oman syömisen takia.
Selluliitista yms...Eipä kai meistä kukaan ole nyt missin mitoissa, mutta ei se ole tarpeenkaan. Kyllä ne kilot ehtii sulaan sitten myöhemmin. Nautitaan nyt vaan näistä uhkeista muodoista[;)]!