Monella tuntuu vauvat möyriskelevän yölläkin niin, että haittaa nukkumista. Mulla sellaista ongelmaa ei ole ollut. Pari kertaa yössä käyn vessassa, mutta muuten nukun kuin tukki! Saattaa se vauva ilmoitella olostaa, kun palaan vessareissulta takaisin sänkyyn, mutta sitten me taas jatketaan unia yhdessä. Saattaahan se olla, että se silti siellä elämöi, mä en vaan herää siihen. Siitä huolimatta olen väsynyt! Mulla ei missään vaiheessa ole ollut mitään energistä raskausaikaa, on vaan väsyttänyt, väsyttänyt.. [&:]
Ennakoivat supistukset eivät saakaan olla kivuliaita. Kivuliaat supistukset ovat oikeita supistuksia ja silloin pitää ottaa yhteyttä sairaalaan. Mulla niitä ennakoivia tulee pitkin päivää, mutta en mä niiden takia hommia keskeytä. Niitä tulee niin jumpalla kuin levossakin. Joutuu ehkä vähän syvempäään hengittämään, mutta supistus on nopeasti ohi. Ja jos supistuksen aikana on pissahätä (kuten mulla yleensä aina koko ajan on!), tulee sellainen tunne, että kohta lirahtaa. Automatkoilla ei niin mukava tunne!! [:D]
En mä kyllä tiedä, miksi sen lääkärikäynnin pitäisi kauemmin kestääkään. Mulle riittää tieto siitä, että kaikki hyvin ja sitten ulos. Täällä kyllä moni odottaa ensimmäistään ja muistan hyvin, että silloin olisi halunnut, että joka päivä olisi tutkittu ja katsottu ja syynätty. Eikä siinä mitään, näin se menee [:)] Ja odotan toki itsekin neuvolakäyntejä ja ultria odotin tosi paljon. Ensimmäisen raskauden ja vauvan kanssa saakin olla vähän hysteerinen, sitten sitä huomaa, että hyvin ne kasvaa ja kehittyy, vaikka ei niin kauheesti stressaakaan [:)]