Helmivauvojen ihanaiset odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hm86 tänne tuli myös postin lappunen, jolla saa hakea äitiys pakkauksen.[:)]

Täälä myös käsi vielä kipeenä rokotteesta, eikä pysty nukkumaan vasemmalla kyljellä[&:]

Heip! Täälläkin tuota painoa on kertynyt jo huimasti (75kg->86kg). En ole sen kummemmin saarnoja neuvolasta kuullut, mutta sokerirasituskokeeseen lääkäri laittoi varmuuden vuoksi lähetteen. Sen verran kovat jonot niihin on Espoossa, että sain ajan vasta 30.11. Jos niistä sokereista on kiinni niin kai se vielä auttaa, että 2kk:tta ennen LA:ta se huomataan.. Mies oli sitä mieltä, että mitäs siinä ajassa enää ehtii mitään tekemään.. :)

Possurokotekin tuli haettua neuvolalääkärin yhteydessä ja ensimmäinen yö meni pyöriessä kun tuo vasen kylki on juuri se millä mieluiten nukun. Muita oireita ei vielä ole ilmaantunut *kop kop* tuon käden lisäksi.

Äitiyspakkauksen sain n. pari vkoa sitten ja muutaman päivän paketti sai olla ihan rauhassa kunnes saatiin hoitopöytä kasattua että niitä tavaroita sai sitten johonkin pois nurkista. Huomasin, että ystävältäni saamani vaatepaketin jälkeen hoitopöydän vetolaatikot olivatkin jo ihan täynnä, että kaupasta tuskin tarvitsee mitään vaatetta enää ostaa.

Huuto.netistä olen itsekin ostanut joitakin tavaroita ja ainakin toistaiseksi tavaroiden laatu on ollut oikein hyvä. Turvakaukalo, Joutsen-makuupussi, rintareppu jne. Syöttötuoli, sitteri, pinnasänky tms. on vielä ostamatta. Tosin sänkyä tuskin ostetaankaan ihan heti kun saimme ystäviltä lainaksi Mamas&Papas kehdon. Ihan kuin normaali pinnasänky, mutta kehto mekanismillä varustettu. Tosi kaunis ja ainakin ystävän mukaan hyvin toiminut heidän nuorimmaisellaan (jolle se on alunperin hankittu).
Syöttötuoliksi olen hieman miettinyt sitä Stokken tuolia joka vauvaiän jälkeen sopii hyvin normaaliksi tuoliksi jne.

Vointi on ollut ihan todella hyvä ja hieman odottelen sitä, että koska ne yöunet jäävät vähiin. Vielä ei ole ollut kuin muutamia öitä jolloin olen joutunut heräämään vessaan ja närästykseenkin on jo tottunut :) Kaipa sitä kevyttä liikuntaa eli lyhyitä kävelylenkkejä pitäisi lisätä, mutta jotenkin sitä vaan jämähtää kotiin kun tulee töistä suht myöhään ja vielä on ylimääräisenä opintoihin liittyviä koulutehtäviä joihin joutuu panostamaan aika tavallakin aikaa. Noh, itseppä olen tuonkin opiskelu "harrastuksen" aloittanut :)

Tsemppiä kaikille odotukseen! :)

Moips!

Mulle ei ole tullu painoa kuin 1,7kg, mut lähtöpaino oli 95kg. Ei siis huoli paljo painoa tullakaan. Hormonihoidot nostivat painoa puolessa vuodessa n. 20kg et ihan mukava laihdutus alkaa ku vauveli syntyy....

Oon tänää pessy urakalla vauvan vaatteita ja mietin nyt et laitanko jo kaappiin vai vieläkö noihi laatikoihi jossa ne siskolta sain?!? On taas niin vaikea päättää[:D]. Kuitenki viel reilusti aikaa tuonne helmikuuhun.

moikka!
joo täälläkin kolmena päivänä pesty vauvan vaatteita oikein urakalla.. kaksi konetta per päivä, mut onneksi nyt on pesty kaikki ku alko näyttää siltä ettei loppua näy[:)]
Itse nostelin kaappiin osan ja ostin muutaman laatikon sitä varten että niihin laitoin isompia vaatteita kun tuskin ihan heti tulee niitä käytettyä.. harmittaa ei vieläkään kuulunu asunnosta mitään joten vahvasti näyttää siltä ettei isompaa kämppää saadakaan ennen vauvan syntymää.

Niin neuvola oli tuossa eilen ja hyvin jaksoin pidättää kun piti ottaa se 4h virtsanäyte. Tosin itse makasin tuon neljä tuntia sängyssä, kun kävellessä vesseli painaa rakkoa niin kauheasti ja potkii välillä että muuten en olisi selvinnyt[:D]
Painoa oli tullut taas 941g/vko!!! Onneksi sille neuvolatädille sanoin jo alussa tuosta niin en saanutkaan saarnaa. Sanoi ettei vielä laita sokerirasitukseen mutta jos ensikerralla on noin hurjasti vielä nousussa niin sitten pistää jo.. nyt tullut yhteensä raskauden alussa painoa sellaiset 12kg vähän reilu.
sf-mitta oli 25cm ja mittasi kohdun kaulan pituudenkin niin hyvin oli paikat kiinni.
Nyt vaan oottelemaan. Joko tässä kuussa tai ensikuun alussa pitää mennä jo synnytysvalmennukseen.. pelkopoliltakin sanoivat että hyvä olis mennä vaikka heti katsomaan sitä juttua.

Itse huomannut että tuo massuasukki enemmän on yöllä hereillä kuin päivällä[:)]

Millo kannattaa ostaa imetysliivit? Siis millo nuo tissit ei enää turpoo enempää? Mulla on kuppikoko G85, ja nyt käytössä olevat H85 käymässä pieneksi... Löysin J-kupit ja katoin et niit ois myytävänä myös imetysliiveinä. Luulen et tissit pienenee kuha imetys loppuu , et ei sinänsä tarviis kauaa.

tääl on ihana joulukeli... Puut on iha lumessa ja tosi kaunista! Laitoin tänää ulkovalot kuusee ja mies sano heti kotii tultuaa et jaaha se on sit joulu vietetty. Kinkku syötii viime viikonloppuna ja nyt kuuses valot.... [:D]

Mä olen myös miettinyt tuota imetysliiviasiaa. Rinnat kasvoi alkuraskaudessa kahdella kuppikoolla ja nyt alkaa ne silloin ostetut liivit käymään pieniksi. Ajattelinkin ostaa jo imetysliivit, mutta vaikka kaksi lasta jo onkin, niin en yhtään muista, että kasvaako rinnat kuinka paljon, kun maito nousee niihin.. 

Tänään oli sitten ensisynnyttäjien gyn. käynti. Kattoivat tietty samalla perusjutut..
Hemoglobiini tippunu 133 (viimeks oli 149), verenpaine 125/78, painoa tullu 314g/vko lisää. Alusta tullu siis noin 9 kiloo lisää. Kohdunsuun pituus 3cm ja kiinteä. Vauvan syke meni taas samoissa eli 140-150. Sf mitta 25cm. Parin viikon päästä sit taas, mut ihan tavalliseen nlaan. Mutta siis kaikki hyvin! :)

Mulla tässä toinen vapaapäivä meneillään ja olen kans vauvan vaatteita järjestelly. Silitelly ja laittanut lipastoon =) ostettiin vauvan vaatteita/tavaroita varten ihan oma lipasto, kun täällä on niin huonosti mitään säilytystilaa..

Moikku!!

Imetysliiveistä minen tiiä mitään... Huoh... olen yrittänyt pärjäillä alkuraskaudessa ostetuilla yhtä kokoa isommilla liiveillä, mutta nyt alkaa jo ikävästi kiristää ja puristaa... Täytyy kai alkaa tutkailemaan kannattaako enää edes ostaa loppuajaksi normaaleja liivejä vai mitä tässä keksii.. [:)]

Mä haluaisin kanssa niin kovin alkaa pestä pikku vaatteita ja laitella paikkoja valmiiks, mutta meillä on muutto vasta tulevana viikonloppuna, ni ei kannata vielä mitään tehdä. Samoin kaikkia ihania joulujuttuja kaupoissa katsellut, mutta ostan vasta sitten uuteen kotiin...

Tänään kävin tarkastuttamassa sen kohdunsuun tilanteen ja edennyt on taas :( Tai siis pituus on samoissa kun 2 vkoa sitten, mutta viimeksi oli vielä kiinteä ja nyt sitten jo pehmeä (?) Tästä huolimatta lekuri käski huomenna töihin, joten ei kai auta muu kuin mennä.. Teen markkinointihommia paljon istumista, mutta myös paljon asiakkaissa juoksemista.

Pikkuneitiä ultralla katseltiin kanssa... Painoarvioksi saimme 1075g pelkkää lihasta ja rakkautta [:)][:D] <3 <3
Raivotarjonnassa hän siellä kökkii..

Nostan vielä kysymykseni kestovaipoista esille kun ei siihen kukaan vastannut, vai ettekö ole moista vielä miettineet? Eli meinaatteko käytellä kestovaippoja?

Mukavaa marraskuista viikkoa kaikille!! [:D]

Hei vaan kaikille![:)]

Minä kävin viimme viikon torstaina neuvolassa ja kaikki oli kunnossa, neuvola täti sai kohdun pohjan korkeudeksi 25cm Jonka jälkeen neuvolan täti hätääntyi ja sanoi että tulossa olisi iso lapsi.
Minua on myös vaivannut supistukset kävelyn aikana, jos kävelen paljon ja ripeästi niin rupeaa supistelemaan. Jos taas kävelen hitaasti ja rauhallisesti niin silloin ei ole mitään.
Kävin tänään pienellä kävelyllä ja ajattelin mennä mieheni kanssa uudestaan ennenkuin tulee pimeää.
Vauvan vaatteista sen verran, että ne vaatteet mitä olen saanut tai ostanut olen jo pessyt ja viikannut kaappiin, mutta äitiyspakkauksen annoin olla ajattelin että pesen sen sitten lähemmin. Kaikki muut olisi jo vaunut vaan puuttuvat enään, onneksi on jonkun verran vielä aikaa, hoitopöytäkin on ostettuna jo, mutta se kasataan vasta tammikuulla. [:)]

KESTOVAIPOISTA on kirjoittelua tuolla taaperoelämää puolella kanssa. Me ollaa päätetty kestoilla niin paljon ku mahdollista. Kylät ja mökkeily varmaa menee normi vaipoilla. Tuolla toisessa keskustelussa oli joku kuka on käyttänykin niitä.

Kiva kiitos vinkistä Sipster, en varmaan olisi niihin keskusteluihin vielä tässä vaiheessa edes eksynyt, mutta nytpä eksyn!  [:)]

Kestovaippoja ollaan ajateltu kokeilla (tai, minä olen ajatellut näin [:)]), mutta varmaan jokunen kertakäyttövaippakin tulee käyttöön. Jos päivässä edes pari-kolme vaippaa korvaisi kestovaipoilla, olisi sekin jo säästöä monessakin mielessä. Kyläreissuille kertakäyttövaipat ovat varmasti kätevämmät, mutta kotona voi ainakin kestoilla.

Täälläkin ollaan ajateltu kokeilla kestovaippoja, mutta en sitten tiedä, tuleeko sitä väsymyksessään turvauduttua normivaippoihin. Ihan kuten KiCa sanoi, jos sitä saisi muutaman vaipan korvattua kestoilla, niin olisi tosiaan säästöä, rahallisesti ja ympäristöllisesti.

Eilen oli toisen kolmanneksen läääkäri, ei siellä mitään ihmeitä ollut. Vähän oli kohdunsuu alkanut pehmetä, mutta kiinni kuitenkin.

Eilen liukastelin n.8 kertaa lasten vienti- ja hakureissulla ja ne äkilliset steppausliikkeet sai liitoskohdat huutamaan! [>:] Vielä en mennyt nurin, mutta sitä odotellessa. Ajattelin nyt tehdä kävelyreissun ja siihen päälle kunnon venyttelyt, mutta saa nähdä, kuinka pitkälle sitä uskaltaa kävellä..

Itse en usko, että kestovaippoja tulen käyttämään, mutta saattaahan tuo mieli muuttua.
Tänne tuli sitten talvi ja mie innoissani eilen tein pipareita ja askartelin jotain joulu juttuja[:)]
Kävin sitten lenkillä ja kyllä olin lentää päälleni vaikka hitaasti ja varmasti muka liikuin.. oli kyllä ikävän tuntoinen, kun jotenkin piti sit sen tasapainon ja jännitti massulihaksia sen pienen hetken niin auts!
Tänään käydä tiimarissa ja alkaa tekemään joulukortteja[:)]

Mäkään en usko, että meillä aletaan kestoilee..
Jotenki ei vaan tunnu omalta. Hyvä vaan niille jotka jaksaa lähtee siihen rumbaan :)

Tuo liukastelu on ihan hirveää. Meillä on kolme isoa koiraa, osaavat kulkea vetämättä hihnassa, mut se et kolme- neljä kertaa päiväs lenkille näin talvella... No oon alkanu miettii et pitäiskö ostaa sellaiset "mummokilkit" eli ne kengän pohjaa laitettavat liukuesteet. En ikimaailmassa olisi kuvitellut aiemmin voivani edes ajatella asiaa! Näin tää ajatusmaailma muuttuu. [;)]

Huh... Hyvä tietää etten ole ainoa kestoilua epäilevä... Siis se on aivan varmasti ympäristön kannalta ainoa oikea teko, mutta kun.... se pyykkirumba pelottaa jo ilman niitä vaippojakin... Kokeileminenhan ei tietysti maksa mitään, kun valmiina vaipatkin tuli äitiyspakkauksessa, mutta kun luonteeltaan on tämmöinen et jossei kerralla onnistu niin olkoonsa.. Ehkä mä kokeilen kuitenkin!! Toi "mutta kun" on vaan niin helppoa.. heh.. [:D]

Tänään tulin siis töihin sairasloman jälkeen ja oon aivan valmis soittamaan neuvolaan et ei tuu mitään... Luulin, että vihlomiset ja supistelut on pahimmillaan liikkuessa kun ton pari viikkoa lepäili eikä niitä tullut oikeastaan ollenkaan, mutta... Tässä kun olen pari tuntia istunut koneella niin alaselkä on tulessa ja vatsaa vihloo, en tiedä taidan jotenkin kaiken lisäksi jännittää vatsaa kun istun niin sekin sit lisää tota kipua... [:(] 

Meillä ei taideta kestovaippailla, vaikka sitten olis kuinka epäekologista käyttää kertakäyttövaippoja. Ajoissa kun opettaa lapsen potalle, niin vaipparumba ei ihan hirveän pitkäksi ajaksi veny. Kuormittavathan kestotkin ympäristöä pesuaineen ja pyykinpesukoneen käyttämän energian verran (yritän tässä vaan puolustella omaa laiskuuttani...[;)]).
Kaatuilusta sen verran, että pyllähdin minäkin tässä alkuviikosta oikein kunnolla jäisessä mäessä - muistona komea mustelma takapuolessa. Näytin luultavasti notkealta kuin norsu kammetessani itseäni maasta ylös. Meilläkin on koira, joten ulkona kävelyt ovat pakollisia. Siis liukuesteet kenkiin olisivat hyvä ajatus, kuten Sipster ehdotti!
Tiistaina olin neuvolassä lääkärikäynnillä. Kaikki ihan ok, kohdunkaula oli tosin hiukan pehmennyt, kaulaa kuitenkin jäljellä täydet 3 cm ja suljettu oli. Turhia ponnisteluita olisi kuulemma syytä välttää. No, laitan itseni ainakin hyppelykieltoon jumpissa, askellan vaan mukana. Ja siivoaminen on niin raskasta, että mies saa hoitaa yhä enemmän siitä puolesta [:D]!

Mulla oli alkuviikostasokerirasitus-koe. Alussa tuntui että ihan hyvinhän tää menee, ja sitten puolen tunnin päästä oli pyydettävä makuupaikka[8|] Mutta sitten sainkin loikoilla sermin suojissa koko kaks tuntia lehtiä lueskellen[:D] Mutta olin itse asennoitunut niin että verikokeet otetaan sormen päästä, mutta kolme putkiloahan ne sitä musta pumppasi[:'(] Kaks ekaa arvoa oli hyvät, mutta kahden tunnin arvo oli hieman kohonnut. En ole vielä saanut neuvolasta tietoa mitä se sitten käytännössä tarkoittaa, mutta ei kai ihmeempiä toimenpiteitä vaadi?

Oon ite miettiny näyttäväni tosi hohdokkaalta jos kaadun... Meinas tulla pissat housuun KONSTANTIINA ku luin sun notkea kuin norsu!!!![8D]

Niistä kestovaipoista vielä... Jos meidä Alfred on kova pissaamaa ni saattaa kestoilut jäädä vähii. Sitä oon myös miettiny et mitenhän tytön kanssa kestoilu onnistuu??? Pissatulehdukset yms...

Takaisin