Helmivauvojen ihanaiset odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin apteekissa valittamassa hajuongelmaani[:)] ja sain sieltä sellaista ku Triple Dry roll onn. se ehkäisee hikoilua... katsella kui käy!

Kelan paperit viety ja 2 tunnin päästä rokotettavaksi... Työterveyslääkäri sanoi aamul et kannattaa juoda paljon et se jotenki edes auttaa sen aineen leviämistä- ei tule käsi niin kipeäksi ja se elohopea tulee nopeammin ulos.

Raskausajan vaivoista, nyt kun niitä on alkanut ilmaantua... Hajuongelmia mulla ei ole, ainakaan en itse tiedosta [;)], Sohera taisi aiemmin kirjoittaa, että lähtee jumpalta melkein kuivalla paidalla. Mulla on vähän sama, oikein olen ihmetellyt, koska olen kova hikoilemaan liikkuessani noin yleisesti ottaen. Tietysti jumpissa hypin jo huomattavan matalalla pompulla, etteivät sykkeet kohoisi liikaa, niin että sekin voi vaikuttaa tuohon hikoilumattomuuteen.
Mutta niistä vaivoista, jumpissa hyppiessä ja aivastaessa liri-liri-ilmiö iskee! Onneksi tenat ym. on keksitty, raskausaikana ne on olleet ainakin mulle tosi tarpeen!
Toinen inhottava vaiva on ollut mulla nyt viikon ajan. Nimittäin molemmat kädet puutuu nukkuessa, aina se puoli kummalla kyljellä nukun. Oikea puoli on vielä pahempi, sitä likipitäen särkee aina välillä. Inhottava tunne herätä puutuneeseen käteen, onko muilla vastaavaa?
Jossain luki, että alkuraskauden jälkeen vessassa ravaaminen vähenee, kun lapsi siirtyy ylöspäin. No, ei mulla ainakaan. Edelleen käyn vähintään neljä kertaa yössä pissalla. Ja pissanäytteet on puhtaat, joten tulehduksesta se ei johdu.
Ja sitten vielä mahan kiristys. Eli tarkoitan sitä, että kun tuo maha on kasvanut melkoiseksi palloksi (on kyllä kauniin näköinen [:)]), niin aina syömisen jälkeen kiristää ja tuntuu, että kohta repeän. Sitten on ihan tuskaa, jos tulee mässäiltyä vähän enemmän.
Vaikka tässä valitankin näitä vaivojani, nautin silti raskaudesta täysillä. Täytyy vaan yrittää esim. nauraa itselle, kun on pissat housuissa [:D]. Eihän tää olotila meillä enää niin kauaa kestä! Ja palkinto tästä kaikesta on ihana!

voihan hitsi!!!!
nyt en enää tiedä mitä teen.. pikkusiskoni osti synttärilahjaksi mulle digitaali vaa`an. sen mukaan kiloja tullut se 67,2!!!
Ensimmäisessä neuvolassa painoa oli 56kg eli yhteensä olis tullu jo 11,2kg!!
miten ihmeessä mie voin muka pitää tuota painoa kurissa enää kun syön terveellisesti ja alkanu lenkkeillä, mutta pitkiä lenkkejä ei voi tehdä. juurikin alle kilometrin pystyy kävelemään ja loppuvaiheessa alkaa mahaa juilia todella inhottavasti.
ensiviikolla olisi neuvola ja laskettiin tuossa miehen kanssa, että viime neuvolasta aikaa 25 päivää ja tuona aikana tullu kiloja taas lisää se 3,3kg eli se 924g/vko!!
viime neuvolassa oli tullu 914g/vko ja sillon jo sain melkee huutia neuvolatädiltä niin entäs nyt?!
Kilot ei oikeasti näy muualla kuin mahassa ja mie en ymmärrä pitikö tässä muka alkaa johonki syömälakkoon ku tuota painoa senku tulee ja tulee mahaan, mut muuten ei näy että muualle olisi tullukkaa.[&o]
Onko tämä normaalia.. kellekää muulle tullu tällälailla tätä painoa?
Viime kerralla neuvolatäti sano ettei sokerirasitusta tehdä mut veikkaan että tämän nähtyään tekevät.. huoh!

Mä olen tullut siihen johtopäätökseen, että toisille sitä painoa vaan kertyy enemmän kuin toisille, riippumatta syömisistä ja liikkumisista! Mulla tuli viime raskauksissa monesti 700-900g/vko. Nytkin on tullut 400-500g/vko, vaikka liikun paljon, eikä mitään pahempia mielitekoja ole. Tosin en nyt ole moneen viikkoon ollut neuvolassa, seuraava kerta ensi viikolla. En omista vaakaa, mutta enpä ole stressiä painosta ottanutkaan. Lähemmäs kymmenen niitä kiloja alkaa jo olla kertynyt [:)] Toki älytön painonnousu on terveysriski sekä äidille, että vauvalle, mutta jos syö suht terveellisesti ja pystyy vielä jonkin verran liikkumaan, niin ei silloin voi ainakaan syömisiään vähentää! Ja kyllähän ne neuvolassa syynää, mikä on vikana, jos paino nousee paljon. Tosin jos kaikki muut arvot, verenpaine ja pissanäyte, on ok, niin eipä mun kohdalla ainakaan sen kummemmin asiaan suhtauduttu. 

Heipatihei!

Tänään oli neuvola mitä ensin siirrettiin ja siirrettiin kun neuvolatäti oli kipiä 2 vkoa.. No, painoa oli tullut 380gr/vko, ole suht tarkka mitä syön mutta aivan järjetön ummetus on mulla ollut nyt vaivana! 3-4 päivää saattaa olla väli et tarvii käydä "sillä tarpeella".. No, ummetuslääkettä aloin ottaa et josko se sillä helpottais.. Myöskin kamalaa närästystä ollut, joka ruokailun jälkeen ja loppujen lopuksi alkoi jo sattumaan ruokatorven alapäähän kun joi jotain kuumaa tms. Nyt ei ole 1,5 vrk närästäyt, ihanaa!!! Mutta rauta-arvot oli taas laskeneet vaikka obsidania olen syöyt melkein 2kk, nyt sitten hain apteekista nestemäistä lisärautaa kanssa mutta voi jäix miltä se maistuu.. huh huh! kohdunpohjan korkeus oli 22cm.. Sokerirasituskoe on 2 vkon päästä, mulla kun on sukurasite. Olen senkin takia koittanut aina katsoa syömisiä ja ylipainoa ei ole koskaan ollut, mut saas nähdä millaiset tulokset sieltä sitten tulee. Kelaan tiputan paperit huomenna, täällä kun se on auki vain 2 krt/vkossa, niin ei tarvitse vahdata sen auki olemista. Ja kysyin neuvolatäti sen possunuha rokotteen ottamisesta, meillä täällä kun raskaana olevat rokotetaan keskiviikkona, mutta sanoin etten ota sitä. Hän ei puhunut sen puolesta tai sitä vastaan, totesi vain että ok, kukin tekee päätöksensä itse. Eli se tulee jos on tullakseen ja hoidan sitä sitten niillä lääkkeillä mitä on käytettävissä.. Olen pohtinut tuota asiaa niin paljon etten jaksa painia pään sisällä sen kanssa enään.. Nyt on päätös tehty ja hyvä niin [:D] Sitähän ei voi tietää että onko päätökseni oikea, se jää nähtäväksi!
           Hyvää talven odotusta ja masun kasvatusta kaikille!!!!!!

Oon tässä saman itsekin huomannut, että kun aivastaa tai muuten ponnistaa, niin saa aika tiukkaan puristella lantiopohjanlihaksia, ettei käy vahinko. Ja pissahätä on koko ajan!

Hei vaan kaikille, täälä olisi yksi helmikuun odottaja lisää.[:)]

Olen 22 vuotia ensi odottaja!
Noista raskaus oireista, täälä haistaan pahalle, nukutaan paljon, rampataan vesassa ja supistuksia on jos kävelee paljon.

Palautin kelan paperit kaksi/kolme viikkoa sitten ja tänään tuli tieto, että saan hakea äitiys pakkauksen kahen viikon päästä postista. Ja täälä meillä päin alkaa perhevalmennus ensi viikolla, en jaksa millään odottaa sitä, koska muutin vuosi sitten uudelle paikkakunnalle, ja minulla on täälä yksi tyttö puolinen kaveri. Joka asuu tälle hetkellä Helsingissä, että on ihan kiva tavata muita synnyttäjiä täältä [:)]

Heippa kaikille,

En oo vähään aikaan käynyt täällä lueskelemassa ja kommentoimassa, mutta nyt päätin ryhdistäytyä :) Ehkä mä tarkotuksellakin vähän välttelin ku meinas pää hajoo ton sikainfluenssarokotteen kanssa ja sitä jahkatessa, otanko vai enkö. Joka tuutista tuli jos jonkin näköstä tietoa ja paniikin aihetta. Lopulta otin rokotteen kun en uskaltanut olla ottamatta... Mutta kyllä sitä niin paljo tuli mietittyä että verenpaineet oli 96/166! Sit ku olin tehny päätöksen rokotteen ottamista ja kävin sen hakemassa, paineet oli samana iltana 67/106, niin suoraviivasesti se vaan näköjään menee ku jotain oikeen stressaa. Mulla ei tullu sen kummempia oireita ku lämpö nousi 36,9:ään ja pistokohta oli sillai kipee et piti nukkuu toisella kyljellä pari yötä ku ei käden päällä ilenny olla.

Muuten kuuluu hyvää. Mun sokereiden kontrollointi on menny tähän asti hyvin. Tein vuorokausikäyrän kotona mittaillen neljä viikkoo sitten ja siinä oli aterioiden jälkeisiä arvoja koholla mutta sitte pienensin ateriakokoa ja seurailin ennen äitipolin aikaa, ja arvot oli sen verran parantuneet että ei tarvinnut edelleenkään muuta hoitoa ku ruokavalio, ateriarytmi ja liikunta. *helpotuksen huokaus* Mutta nyt täytyy olla kyllä skarpimpi koska vähän hilkulla se oli ja pakko myöntää että oon herkutellu... viikolla 30 tarkistetaan asiat taas. Viikko sitten oli tuo sokeriseurantaultra, ja kaikki oli hyvin. Lääkäri totesi että vilkasliikkeinen vauva :) Vartalonympärys ja päälaki oli viikkoja vastaavat mutta olkavarren ja reisuluun pituudet toinen viikon ja toinen kaks enemmän kun viikkojen mukaan ois pitäny olla, niin kätilö ja lääkäri miettivät hetken lasketun ajan tarkistusta mutta ei sitä sitte muutettu kuitenkaan. Hyvä niin... isä on pitkä joten onko tuo nyt ihme jos pojalle pukkaa pitkää kättä ja koipee. Masu alkaa olla jo iso, kohdunpohjan korkeus on + 2 käyrällä. Pelästyin tietysti heti että, noniin, sokerivauva tulossa ja liian iso synnytettäväksi mutta terkkari rauhoitteli että kohtu ja vauva kasvavat kumpikin omaa tahtiaan ja tuo sokeriultra sitten vielä vahvisti pelot turhiksi. Ultra helpotti mun stressiä myös sen suhteen että mulla on tähän asti ollut istukka hitusen kohdunsuun reunalla ja sen vetäytymistä odoteltiin ja seurattiin. Nyt sen todettiin vetäytyneen pois kohdunsuun reunalta :)))) Jos se ei ois vetäytynyt, se olisi tiennyt passitusta keisarinleikkaukseen. Ja tämän varmistuttua sain tiedottaa hyvät uutiset myös vakuutusyhtiöön, jossa lapsivakuutuksen käsittely junnasi, kun ei ollut tietoa mun istukan tilasta. Vauva potkii, hyörii ja pyörii ku väkkärä. Oon päässy harjottelemaan jo tuudittamista kun huomasin että potkut, joista jotkut käyvät kipeästikin, rauhoittuvat kun heijaa itseään. Se on aika jännää ja tuntuu kivalta ku saa jo tavallaan kontaktin vauvaan. Potkut hiljenee myös hyräilyyn, jota kokeilin kun Vau:n sivuilta siitä luin. Muutamat potkut on osuneet todennäköisesti virtsarakkoon koska on tullut sähköiskun omainen äkillinen sykäys ja tunne että tulee pissat housuun. Joskus tuntuu terävien potkujen lisäksi myös isommalla alueella sellainen pitkäkestoisempi liikkuva kosketus. Luulen että tunnen pään tai pyllyn kun vauva vaihtaa asentoa. Vauva oli sokeriultrassa pää alaspäin kun se vkolla 20 köllötteli selällään, joten luulen että tunnen vähitellen jo näitä asennon muuttumisia. Ennakoivia supistuksia ei ole ollut, ellei kireyden tunne sitten ole juuri sitä. Kireys tuntuu ikävästi siltä kuin vatsanahka repeis justiinsa ja näitä tuntemuksia tulee useimmiten lounaan ja iltasyömisen jälkeen ylävatsassa, joten olen yhdistänyt ne ennemminkin siihen että olen juuri syönyt.

Mieliala on yllättävän pirtee. Yleensä kärsin kausiluontoisesta alakulosta just marraskuussa mut nyt ei oo marraskuu tehny yhtään tiukkaa. Vielä. Kavereiden kanssa on kaikenlaista suunnitelmaa illanistumisesta, pikkujouluista ja jouluostoksille lähdöstä, eikä vielä ainakaan yhtään rasita et menoa on melkeen joka viikonlopulle. Liikkuminen on vielä sen verran sujuvaa ettei ostoksilla kävely tunnu mahdottomalta. Saunat kyllä jätän väliin, saunominen ei tunnu enää hyvältä.

Sellasta meille kuuluu.

No niin. Sitten olis sikarokote täälläkin otettu. Ei ole kasvanut saparoa tai muutakaan... Joo mutta siis oikeesti, pistopaikka on arka ja käden iso lihas kipeä, ei muuta. Eli siis sama, ku olis ottanut minkä tahansa rokotteen. Jäykkäkouristuksen tehosteen kun hain jokunen vuos sitten, niin oireet oli täysin samat. Se homma siis pois päiväjärjestyksestä.

KELAsta tuli tänään päätös äitiyspakkauksesta, että parin viikon sisällä sen pitäis sitten tulla! Jee! On sitä jo odotettukin!

Hallitus kyseli vitamiineista, ja mä syön itse MultiTabsin raskaus monivitamiinia. Oon sitä syöny ihan alusta asti (syön muutenkin vitamiineja läpi vuoden) ja nyt olis voinut nostaa annostusta 2tbl./pvä, mutta ku mun hemoglobiini on niin korkea, niin en oo uskaltanut. Veri on kohta niin paksua, ettei kulje suonissa [:D] sitten jos/kun hg laskee, niin alan niitä syömään 2/pvä.
Hallitus puheli myös painon noususta. Itellä painoa tullut viimeksi reilu 8kg lisää (eli siis 3 viikkoa sitten). Ens viikolla seuraava nla ja musta tuntuu, että nyt on kyllä pari kiloa tullut lisää.. Mulle sanottiin alussa, että ku olen niin laiha, niin eivät puutu painon nousuun. Mutta tosiaan, mun kaverille, jolla menossa nyt 33rv, on tullut painoa lähemmäs 20kg lisää, eikä muuten näy sitten missään! On tosi paljon vaan ihmisestä kiinni, toisille tulee painoa enemmän ku toisille.

sipster puheli hajuista ja haisemisesta. En oo huomannu haisevani tai hikoavani sen kummemmin ku ennenkään, mut hajuaisti on NIIN tarkka. Jos isäntä on edellisenä iltana polttanut tupakkaa, niin haistan sen vielä seuraavana päivänäkin!! (mies polttaa aina silloin tällöin).

konstantiina mainistsi puutuvista käsistä, ja olen huomannut saman, että kun nukkuu käden päällä, niin kohta herää siihen ettei tunne sitä kättä! Järkyttävää!! Ja melkein joka öistä. Wc:ssä en joutuisi käymään kuin kerran, mutta yleensä nousen vessaankin aina kun heräilen puutuneitten käsieni kanssa... :/ No mutta niin kauan kun kädet pysyvät mukana niin kaikki hyvin [:D]

Ja niin kuin aikaisemminkin on mainittu, niin vaikka tässä nyt valittaa siitä ja tästä ja tuosta, niin onnellinen olen tästä tilasta!! En kyllä vaihtaisi mistään hinnasta tätä mihinkään! <3

bööö!

sipster : mulla ainaski toimi toi triple dry hyvin, ainoo et oli kainalot märkinä!mutta eivät haisseet millekkään :D

Hallitus : edellisessä raskaudessa mulla oli lähtöpaino 70 ja tuli +22kg (2004.v) Nyt lähtöpaino 92kg
 ja paino tällä hetkellä miinuksella 2kg. Vaihtelee todella paljon,raskauksista riippuen.Tohon 70kg pääsin kyllä takas 6kk synnytyksen jä'lkeen,että myöhemmin syömällä nostin taas 92kg [:D]..jojo-laihuttaja ku aina oon ollu.

viima : TERETULOA uudelle mammalle! [:)]

hm86 : mulla rokotus 5.11 eli ..apuwa huomenna [;)],odotan innolla kans et saa pois mielestä ton koko asian hetkeks! Kuullut et käsi kipua oireena tutuilla ollu.Ehkä kestän sen,heh.

Mulla on alkanu mennä yöunet tuskaisen heikoiksi,heräilen veskiin ja pyörin ku makkara sängys. Hartiat ja olkapäät puutuu helposti,selkä naksuu ja paukkuu...sanoin  ukollekki et miten tässä voi levätä ennen lapsen syntymää [:D],mahotonta. Uutena vaivana tullu kauhee ähky,KOKO ajan...vauveli vissiin löytäny uuden kolon tuosta mahalaukun vierestäö ja oikoo sinne itseään ...makuulla aiheuttaa ahistusta palleassa ja närästystä [8|]

Kiitos kun sai vähä purkaa pääkoppaa teille <3

ps. jouluntaikaa jo täällä odotellaan [;)]

Mä kävin eilen hakemassa rokotteen ja käsi on pistokohdasta kipeä, muuta ei ole ainakaan vielä ilmaantunut. Ei pystynyt yöllä nukkumaan vasemmalla kyljellä, sen verran on arka tuo käsi, mutta pieni juttu suojan rinnalla! [:)]

Eilen käytiin hakemassa pinnasänky, Huuto.Netistä se ostettiin. Se on jo kasattuna makuuhuoneessa [:D] Enää puuttuu sitteri. Ja syöttötuoli pitää myös hommata, mutta senhän ehtii sitten lapsen synnyttyäkin. Ajattelin alkusyksystä, että pikkuhiljaa joulukuun loppuun mennessä hommailen tavarat, mutta olenkin löytänyt edullista käytettyä ja ostanut pois samoin tein.

Tänään on tasan kolme kuukautta laskettuun aikaan! RV 26+6

Mä myös kovasti odottelen joulua.. Suklaata, vastapaistetun kinkun tuoksua.. Sitä, että saa olla perheen kanssa kiireettömästi! Meillä onkin joulukuussa yhden tyttären 8-vuotissynttärit, miehen 35-vuotiset ja jouluna tulee ainakin isä ja pikkuveli avovaimonsa kanssa syömään, joten tekemistä riittää [:)]

Mulla tuli eilen siitä rokotukotuksesta hiukan flunssaa muistuttavia oireita. Nukuin melkein 4h päikkärit ja sit ku heräsin olo oli ku ois jyrän alle jääny. Päätä juimi ja nivelet kipeät. Päätin kuitenkin, että käyn saunassa ja sen jälkeen olo olikin hyvä. Aika vähäiset oireet kun vertaa itse sikaflunssaan.

Ostin sen Triple Dryn ja enpä haise enää [;)] kainalot on kyllä märkänä. Mulla on yöt menny ihan pyllylleen viimeiset kolmisen viikkoa. Ihme mylläämistä, vessassa ravaamista, kylmä/kuuma jne... Ei ole helppoa! En kyllä silti vaihtais pois!!!! [:D]

Kävin myös ottamassa eilen sika rokotteen, sen jälkeen tuli pää kovaa kipeäksi, ja yöllä heräsin siihen kun käännyin vasemmalle kyljelle ja sattui ihan pirusti!
Hyvillä mielin otin rokotuksen, vaikka ensin olin kovasti sitä vastaan.

Helmimasu Minulla menee yöt samalla lailla, jos herään yöllä vessaan pyörin sängyssä puolituntia sen jälkeen ja yritän saada unen päästä kiinni[&:]

Huomenna olisi neuvola ja kuulee pienen pienet sydän äänet[:)]
Meillä on muuten kaikki tavarat valmiina ostettu/saatu paitsi vaunut ne pitää vielä homata, niin sitten ei puutu kun vauva vaan [:)]

Heh kävin ostamassa joulukinkun.... Nyt täytyy oottaa et se sulaa ni pääsee paistamaa!!! ei ole ku 1,9kg painava.

Heippa,

Ihanaa miten täällä on paljon tullut kirjoituksia! [:D]

Hallitukselle piti kommentoida tuosta painonnoususta, että mulla on tullut normaalipainoon lisää nyt n. 12 kg... Tähän saakka ollut aina neuvolassa tasaisesti n. 500g /vko mutta viimeksi oli 670g/vko, josta sainkin huutia.. Tosin olin just jäänyt kiinni sokereista, joten siksikin varmaan täti siihen tarttui.. Meinasi alkaa käymään lautasmallia läpi mut mulla meni hermot, joten anto vaan nivaskan "syö terveellisesti" esitteitä kainaloon... 
Mun mielestä on turha stressata jos itse tietää syövänsä terveellisesti ja vielä liikkuakin jaksaa!!!
SoHeRa kiteytti asian hienosti! Toisille vaan kertyy helpommin painoa piste [:)]

Pissavahingot on erittäin tuttuja täällä suunnalla... Edes keskittyminen aivastaessa ei enää auta, jos en ehdi vessaan niin housuun lorahtaa ja varmasti :( Nyt just kun mulla on se kohdunsuun lyhenemisvaara niin en uskalla paljon niitä lihaksiakaan jumpata.

Tervetuloja viima! Ilmoittelehan tietosi helmien listaan niin lisään sinut mukaan! [:D] (jos haluat)

Amaryllis mulla oli kanssa hermot kireenä rokotusasiassa kunnes sain päätökseni tehtyä ja siitä olen pitänyt kiinni. Nyt ohitan jo sulavasti lööpit sikainfluenssasta, piikille pitäisi mennä huomenna :)
Mulla kans kohdunkorkeus ollut yläkäyrällä koko alkuraskauden, nyt viimeksi oli tasoittunut "normeihin"
Se on muuten toooosi jännä ja vähän ehkä "ilkeä" tunne kun vauva kääntyy [:D] [:D] semmoinen muljahdus, hih! Potkut ei vielä satu, paitsi kun potkii rakkoon niin vihlasee ikävästi.

Helmimasu ja yöunet.. Huoh.. mä olen nyt pari viikkoa jo mennyt siihen tahtiin, että joka toinen yö nukutaan aika ookoo, eli parit pissalla käynnit ja muuten aamuun asti, mutta sitten joka toinen yö valvotaan. Saan yleensä nukuttua ekaan pissalla käyntiin asti, mutta sitten en saakaan enää unta.. Pyörin sängyssä tunnin ja nousen ylös katsomaan leffaa tms. Sitten valvon aamuun asti, kunnes nukahdan sohvalle. Ei hyvä. Näiden valvomisöiden jälkeen on ihan sellanen krapulafiilis...

Joulua odotellaan täälläkin tai ainakin niitä jouluruokia... [;)] On kiva lähteä äidin luo heti kun talviloma alkaa ja autella leipomisissa ym kun ei ole enää kiirettä takaisin töihin.
En ole mitenkään överisti jouluihmisiä, en jaksa sitä hösäämistä ja hössötystä, mutta tänä vuonna joulu tuo mukanaan muutakin... Joulusta enää viitisen viikkoa laskettuun aikaan :)

sipster syö jo kinkkua... *kuola valuu* [:D]

Aijuu! Piti vielä kysästä, että meinaatteko muistaa tulevaa isukkia tulevana sunnuntaina mitenkään ja jos niin miten? Myös te joilla "iskä on iskä" jo etukäteen niin millaisia isänpäiväperinteitä teillä on? Olisi mukava kuulla..

Minä tilasin sellaisen mukin johon on painettu yksi meidän oman hanipöön ultrakuvista, josta sitten tarjoilen aamiaisen isukille sunnuntaina halien ja suukkojen kera :) Ei sen enempiä...

Sellainen "isyys"pakkauskin oli mielessä, mutta tässä on näitä menoja niin kovin, että päätin jättää minimiin...

Meillä oon miehelle ostanut sellasen huumorilla höystetyn isälle kirjan ja sitte tietenki aamukahvit yms aion sänkyyn viiä :)

viima mä kanssa asustelen helsingissä ja ikää tosiaan 21vuotta.
mullakaan ei montaa tuttua oo jotka olisi raskaana/ olis jo lapsi.
Olis kiva tosiaan yrittää löytää muitakin jolla samoihin aikoihin la ni vois törmätä ja vaihtaa kuulumisia ihan kasvotustenki :)

Moikka!!

Meillä oli tänään rokotus ja ainakaan tähän mennessä ei ole edes käsi tullut pahasti kipeeks.. Päätä koittaa tosi hennosti juimia, mutta tänään on ollu kyl koko päivän hartiat jumissa.

Nukkuminen on mulla kans välillä vähän hankalaa. Nukun tosi pinnallisesti ja heräilen pieniinkin ääniin. Vessassa ei onneks tarvii ravata ku kerran yössä.

Pikkunina Pitää heti alkuun korjata, että minä asun etelä-pohjanmaalla ja muutin uudelle paikka kunalle viimme vuonna ja ainut ystävä joka täälä asui niin muutti Helsinkiin. Työn ja opiskelujen perässä.

Tänään oli kauvan odotettu neuvola, ja kaikki oli hyvin[:)] Täti vain totesi että ei saa lähteä kävellen kauvas kotoa supistusten takia joita tulee kun kävelee pitkiä matkoja ja totesi täti myös että iso vauva tulossa.

Nyt tekeen kreikkalaista salaattia ja sitten lepäilemään[:D]

Jee!! Tänään tuli lappu että äitiyspakkauksen saa hakea postista!! Ite piti tulla iltavuoroon, mutta laitin lapun isännän mukaan (valtuutin siis hänet hakemaan sen) jotta päästään pakettia illalla jo kähjäämään! Ei millään voinut odottaa huomiselle asti [:D]

Pari yötä olen nyt nukkunut normaalia huonommin, koska käsi oli sikanuha-rokotteen pistopaikasta arka. Odottavalla ystävällä sama. Mutta muuten siitä ei sitten tullut mitään enempää.

Katsoin muuten Perhe -lehden takakannesta, että nyt on tullut joku uusi monivitamiinivalmiste odottaville ja imettäville. http://www.multivita.fi/multivitaraskausjaimetys.html onko kukaan vielä kokeillut tätä? Ite olen syönyt multitabsin vastaavaa.. Mutta purkki alkaa loppumaan...

Takaisin