Helmivauvojen ihanaiset odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei vain kaikille!

Eipä oo ennen tullu kirjoteltuu vaikka lähes joka päivä on ollu pakko päästä lukemaan muitten tuoreimmat kuulumiset.. No josko sitä tästä eteenpäin sais tänne juttuja rustailtuu! [:)]

Mulla myös toi negatiivinen b veriryhmä, en kyllä innosta hyppiny kun neuvolassa kerrottiin että "ylimääräisiä" verikokeita tullaan ottamaan. On aina niin kamalan vaikeaa toi veren ottaminen kun ei suonet meinaa yhteistyötä tehdä ikinä niin aina vähän jännittää.. Tänään myös neuvolan täti totes että sokerirasitukseen tarttis mennä koska bmi oli raskaaksi tullessa 28 nyt sekin jo pienempi kun tota painoa on lähteny vajaat 10kg! No eiköhän se ala nousta siitä taas pikkuhiljaa.

Meillä oli rakenne ultra maanantaina, riiviö on kai äitiinsä tullut kun ei ollu ollenkaa kuvauksellisella tuulella [:D] ei olis millään antanu mittoja ottaa etenkään jaloista. Aina kun kätilö olis saanu hyvän kohdan niin johan siellä käännettiin takapuoli eteen tai potkaistiin. No loppujen lopuksi nekin saatiin otettua ja kuulemma olis muutaman päivän pienempi kaveri kun lasketun ajan mukaan pitäis, ei onneks mitään vakavaa eikä laskettua aikaa lähdetty muuttaan! Tuli samalla kysyttyy myös sukupuoli niin poitsuhan se sieltä olis tulossa.. :)

Huh, kai se olis taas poistuttava telkkaa kattelemaan kun ei toi selkä oikein tykkää jos pitkiä aikoja istuskelee tässä koneen edessä. Luulen että pelkästään asennosta johtuu joten tarttis kai opetella istumaan [:D]

Jaksamisia kaikille!!

Heipat taas!

Täällä oli kunnon säätöä eilen.. Tallilla varsani potkaisi eka minua vatsaan! Onneksi tuohon ylös, pallean kohalle, aivan rintojen alle, ilmat lähti pihalle ja täti tippui siihen. Ensimmäisenä mielessä kävi ettei vain Jännälle sattunu mitään.. Pelästyin aivan kauheasti! Ja sitten 1,5h tuosta niin tipuin reilun metrin tikkailta.. Onneksi heinäpaalin päälle ja selälleen! Oli siinäkin onni matkassa ettei käynyt hassummin.. Tänään kävin aamusta neuvolassa äkkiseltään kuuntelemassa sydänäänet ja kaikki tuntui olevan hyvin, huh huh!! Kyllä tekevälle sattuu! Pitäiskö tehdä siis vähän vähemmän.. No ei vaan, mutta ei todella tarvitsisi tulla enään tuollaisia sattumia, täytyy koittaa olla paaaaljon varovaisempi! Riskit ovat turhan suuret, en antaisi itselleni ikinä anteeksi jos jotain kävisi! Siis kun ei mikään pakko esim. varsan kanssa säätää nyt mitään juttuja, kunhan halusin aurinkoisen päivän kunniaksi käydä sen kans touhuamassa jotain, mut jää nyt kyllä touhuamiset kevääseen!
 Eilen oli puolivälietappi, jippijaaei! Vaikka keskiviikkoisen ultran mukaan tosiaan La siirtyisi myöhemmäksi, sitä ei vain muutettu nyt neuvolakorttiin, en tiedä miksi..
     Että kanssasisaret, ottakkaa iisisti! nimimerkillä kantapään kautta opiskelija iän kaiken..

Aika monilla tuntuu olevan Rh negatiivinen, niin myös mulla. Ens viikolla kun menen neuvolaan, niin ottavat nyt toisen kerran verta. Tietääkö joku muuten, että miks pumppaavat meistä verta? Mitä näillä kontrolleilla tarkkaillaan? :o

Meillä 55m2 kaksio, jossa ei mikään kauheen iso eteinen, mutta eteisessä mein pakko vaunuja säilöä. Onneks ei oo ku kymmenkunta rappua sisältä maan kamaralle, et ei sinänäsä paha. Muutto on kuitenkin sitte taas jokusen vuoden päästä edessä ku Junsku kasvaa.

Escada: onneks sulla jonkun näkönen suojelusenkeli matkassa, ku ei pienelle käyny mitään! Oo nyt rauhallisesti [;)]

Tosiaan, ens viikon ti olis seuraava nla. Sit saa taas kuulla sydänäänet ja et mitä painoa tullu lisää. Ei kyl hirveesti oo mitään kiloja tullu, ainakaan vielä. Ehkä loppua kohden sit enemmän.

Nyt takas työntouhuun, mikäli hirveesti pystyn mitään tekee, ku selkään sattuu [&:]

Hellou kaikille!
Eilen käytiin ultrassa ja prinsessahan siellä piilottelee <3 ihanaa, nyt saa kaikkea pinkkiä hommata! Meillä kävi hyvä munkki lasten tavaroiden kanssa, yhdistelmävaunut saadaan miehen siskolta (alle vuoden vanhat), sisko joutuu ostamaan kaksostenrattaat kun huhtikuussa heille tulee seuralainen alle vuoden ikäiselle pojalle. Pinnasängyn, ensisängyn, sitterit ym saadaan äidiltäni sekä kymmenen säkillistä tyttöjen käyttämättömiä vaatteita [:D] Kaikki muu saadaan ilmaiseksi, jäljelle jää vain turvakaukalo autoon, tutit, tuttipullot ja muut käyttötavarat. Ensin oli hirvee stressi miten saadaan kaikki hankittua mutta nyt helpottaa. Nyt saa yöllä jo untakin [;)] mukavia syyspäivän jatkoja kaikille!

Mä kävin eilen Radiel-kontrollis ja paastoarvo sekä maksa-arvo oli normaalit. Onneksi! Mutta joudun uuteen sokerirasitukseen, ku ekas rasitukses paastoarvo oli just sen rajan yli.

Sain keskiviikkona kaverilta turvakaukalon, joten sitä ei tartte ostaa. Porukoitten luo saan serkulta kaukalon lainaan, joten ei tartte junas sitte joka kerta rahdata kaukaloa mukana. Vaunut riittää.

Meillä oli eilen se 2 ultra. Kaikki näytti olevan kunnossa. Alfred tarjoili niin hyvin nähtäväksi aivot, sydämen ja raajat. Ei kysytty sukupuolta vaan eletää jännitykses... Saatiin nähdä myös kun se liikutteli suutaan, ihan ku ois höpöttäny jotai siellä. Mun mies sano heti et samanlaine hölö taitaa olla ku hänki on... ;-)

Meil on uusi ongelma vaunujen kanssa. Pitäis mahtuu takaboksin luukusta mis on n. 30cm tilaa... Siin on joku ihme madallus semmone 2cm levee ja sit kattotila nousee 50cm. enhä mie sitä tajunnu ku aloin vaunuja katsella. Sit se auto (citroen berlingo) on viel 3 ovine et ei tartte takapenkin kautta tunkee mitää. Noh äipälle lisää vaikeuskerrointa!!!

Vakuutuksissa ollaa päädytty siirtää kaikki IFistä Fenniaan. Siellä oli iha ok se lapsivakuutus ja koirien vakuutus halvempi ku IFis ja melkei sama sisältö.

Huoh... Että voi olla tylsääääääääääää.

Mä olin tällä viikolla messuilemassa työn puolesta kolme päivää ja sen sai sitten kyllä huomata iltaisin jaloissa. Siis jos ständillä seisominen on normaalistikin raskasta niin nyt se oli kyllä satakertasesti raskaampaa. Teen siis normisti istumatyötä ja messuilen n. 3-4x vuodessa joten ei ehdi jalat tottua seisomiseen ollenkaan. Hatunnosto kyllä kaikille seisomatyöläisille!!!!
Siellä vielä kun nuo päivät venyy sellaisiksi 10-11 tuntisiksi niin ei tarvinnut kotona paljon unta odotella.

Eilen illalla kun pääsin kotiin alkoi vihlomaan alavatsaa tuosta oikealta puolelta. Ne oli sellaisia kestoltaan ehkä 30-60sek kestoisia, tulivat ja menivät aika lailla säännöllisesti hetkittäin helpottaen?? Minä jo paniikissa etsin netistä umpilisäkkeen oireita ym. En sitten kuitenkaan sen kummemmin tehnyt mitään kun ei muuta oiretta ilmennyt, ajattelin että kai se noista raskaista päivistä sitten vaan kipuili tai oli jotain liitoskipuja tms. Ilta meni lepäillessä, mutta vihlonta on jatkunut vielä tänään, tosin niin että nyt saattaa olla jo pari tuntia kokonaan poissa. Inhottavaa!!

Ukkokin lähti 400km päähän moikkaamaan vanhoja frendejään, tulee vasta ma-ti yönä takaisin :(
Kaikki omat kaverit on jossain pippaloimassa tai töissä.

Menis nyt äkkiä nää loput viikot, en muista joulua odottaneeni näin innokkaasti ku viimeksi nelivuotiaana pyytäessäni pukilta nukenvaunut lahjaksi. Huoh... Kai mä lähen surffaa taas noi normi nettisivut läpi (facebook, big brother, iltasanomat, iltalehti, mtv3 ja oma sähköposti) jos niissä ois vaikka tapahtunu jotain.

Onks teillä muuten ilmestynyt vatsaan se linea negra? (Pahoittelut jos kirjoitin sen väärin)
Siis kumminkin siis se pigmenttiraita.. Mulle ei ole sitä tullut ollenkaan? Samoin en ole kyllä huomannut että nännipihat olis sen laajemmat kun aikasemminkaan...
No onneks raskautta ei varmisteta näiden perusteella, ihmettelen vaan... :)

Tänäänkin on ollut tylsä päivä. Lähdin aamusta pyörimään kirpputoreille missä en olekaan käynyt kun n. 10v. sitten.. Mitään ostamisen arvoista en kyllä löytänyt vaikka paljonhan niissä tavaraa on. Naurattaa lähinnä millasta paskaa jotkut yrittää myydä eteenpäin älyttömillä hinnoilla. Löytyy toki niitäkin kenellä tavara on ehjää ja puhdasta ja hinnat kohdillaan, mutta heidän pöydät olikin jo tyhjät :)

Aloin leipomaan pullaa. Nekin saan yksin syödä. Jotenkin tosi marttyyriolo kun ei ole ketään kaveria nyt tässä jakamassa vitutusta ja tylsyyttä.. (Mun mies on siis reissussa)  Yhyy... Tiedän, että jotkut joutuvat kestämään koko odotuksen yksin eivätkä silti valita, mä olen näköjään tämmönen heikko luuseri, et pitäs koko ajan olla joku tossa vieressä huomioimassa... Sorry! Lähetin ukollekki tekstarin et pää hajoo, vituttaa ja ahdistaa ni se vaan käski lähtee lenkille. JES!

Ei ole mullekaan sitä lineaa tullut. Tosin ei sitä tullut ekoissa raskauksissakaan kuin vasta lopussa ja ihan heikkona viivana. Nännipihat on mulla muutenkin teelautasen kokoiset, ei haittaa vaikka ei kasvaisikaan! [:'(] Niiden sijaan närästys on lähes jokapäiväistä! Ennen ensimmäistä raskautta en edes tiennyt mitä närästys on. Raskauksien aikana se on tullut enemmän kuin selväksi! [&:]

Joo, tosiaan jotkut pyytää ihan älyttömiä hintoja kirppareilla/Huuto.netissä ym. Meijän lähivaltsun yhteydessä on kirppari, siellä eilen pyörähdettiin. Ostettiin muovikassillinen vauvanvaatteita, lähinnä potkareita ja bodyja, maksoi 8,5€. Ja aion tässä seuraavien kuukausien aikana kierrellä kirppareita ja kattella lisää vaatteita ym. vauvalle. Ihan voin kokemuksen rintaäänellä sanoa, että t-paitoja ei kannata vauvalla käyttää, ne on aina kainalossa. Bodyt on tosi käteviä ja pysyy päällä. Vauvallakin mukavampi olla, kun ei ole vaatteet rutussa [:)]

Pitäis kai mennä miestä auttelemaan pihatöissä. Jos sais vihdoin pakkasissa paleltuneet kukkaset heitettyä menemään [8D]

Terveisia Tanskasta!
Perjantaina ennen tanne reissuun lahtoa oli rakenneultra. Viikkoja oli siis tasan 21. Vauva painoi 415 grammaa ja liikkui vilkkaasti. Saimme kuvan, jossa pienokainen imi peukkua - tosi suloinen tapaus! Emme kysyneet sukupuolta yhteisesta paatoksesta, nyt vaan odotellaan ja jannataan, kumpi tulee.
Legoland oli tosi hieno paikka, Valtteri oli aivan innoissaan. Seuraavan kerran tullaan, kun vauva on kasvanut jo taaperoksi. Nyt ollaan viela Tanskan puolella, huomenna ajellaan Saksaan ja ollaan siella lahtoon asti (ke-aamuna).
Ei mullakaan ole sita "raskausviivaa", ei ollut Valtsustakaan. Nannit on kai vahan suurentuneet ja hiukan tummuneet, ei paljoa. Mutta rinnat on kylla muuten huomattavasti isommat kuin ennen! Mies tykkaa...
Kaikille tasapuolisesti hyvia vointeja ja onnellista odotusta![:)]

Huomenia vaan!
Uus viikko ja uudet kujeet...ja vähän vanhojakin, selkään meinaan sattuu :/ Huomenna onneks nla, et pääsee sinne sitten valittamaan :D Mulla muutenkin kauhee lista kaikkea, mitä ajattelin kysyä/sanoa. Saas kattoa miten kauan tän selän kanssa pystyy töissä olemaan...toisaalta ei kyllä haittaa yhtään, ku ei aina oo paras mahdollinen ilmapiiri meillä töissä.....noh, katsotaan.

Oli puhetta siitä pigmenttiraidasta, jota mullakaan ei ole tullut. Nännit ehkä vähäsen suurentuneet, ja aavistuksen tummuneet(?), ei mitenkään tosi huomattavasti. Rinnat kyl itsessään turvonneet ja kasvaneet. Ihan kiva, ku muuten nää onki niin pienet töröt että...ja pystyn vaan kuvittelee, et minkälaiset ne sitte imetyksen jälkeen on.. [8|]

Joku tossa puheli Joulun odottamisesta, ja itessäni huomasin samaa, että odotan innolla. Mä en todellakaan oo mikään joulu-ihminen, enkä välitä koristeista ym. mut jotenkin nyt odotan paljon enemmän! Ja aion panostaa enemmän! Katotaan miten paljon miehellä menee hermot mun ja mun joulutonttukoristeiden kans :D

Nyt täytyy nousta hetkeks tekee jotai, ettei selkä hajoa...

Maanantaita kaikille!! [:)]
Meillä tuossa eilen oli miehen siskon kaksoset hoidossa koko päivän.
Loppuajassa vaan ei kärsiny enää nostella, ku itselläni tuo alaselkä menee niin nopeasti kipeäksi.
Ei voinu istua eikä oikein maata ja käveleminen oli tönkköä niin piti se särkylääke napsaista nassuun.[:o]
Onneksi meni illasta ohi.. mietityttää vaan miten sitten kun loppuraskaus menossa, että onko silloin vaikeuksia enempi tuon selän kanssa.
Automatkat on ainakin mulla yhtä painajaista, kun alkaa jomottamaan jo tunnin ajomatkan jälkeen ja kahden viikon päästä pitäisi lähteä vanhempien luona käymään ja vielä linkkurilla, jossa tietty kestää aikaa puolet enemmän...
350km ja sellainen 6h menisi kun vaihtokin, mut 4h matkaan ja siskolikka onneksi menossa samana päivänä niin pääsee loppumatkan hänen kyydillä.

Niin ei itsellänikään tuota pigmenttiraitaa näy. Oli äsken pakko vielä tarkistaa, kun en varma ollut[:D]
Mulla nännipihat tummunu ja hieman kasvanu ja itse nännit näyttää joskus ihan violeteilta! HAHA[:D]
suihkun jälkeen vaan rasvata täytyy kuivumisen takia ja samoin mahaa rasvannu joka päivä kaksi kertaa, kun tuppaa joskus kiristämään oikeen inhottavasti [8|]
Onko kukaan kiinnittäny huomiota omaan napaansa?
Itsellä ennen raskautta oli sievä pikkunen napa piilossa eikä näkyny tuota pohjaa edes ja nyt on jo muun mahan kanssa samalla tasolla..
aamusin piilossa mut päivän aikana ku syöny paljon niin tulee esille[:)]
erikoista!

Niin mie lopetin tuon raskausajan multitabsin ja omega-3 syönnin ja ei sen jälkeen ole tullu niitä maha oireita... neuvola täti sano kyllä, et kokeilisin ottaa niitä uudestaan ja jos tulee tämä oire taas niin tiedän varmasti että niistä johtuu jommasta kummasta enkä sit enää söisi.. vitsi ku ei viitsis sitä oiretta takasi väkisin ottaa jos noista johtuu.
Mut nyt ku en saa mitään..edes sitä foolihappo juttua niin...

ennen lauantaita 5 viikon ajan tuo massuasukki pitäny kauheita bileitä mahassa mut nyt kolmen päivän aikana ollu hiljainen.. aina kun käden laittaa massulle niin potkasee mut ei muuten älyäisi mitään, että siellä edes joku olisi.
Iltaisin saa juosta vessassa ku painaa tuota rakkoa ja välillä ärsyttää koska ei tuu ees mitään vaikka tuntuu et kauhea pissihätä.
Öisin en käy enää juuripa ollenkaan vaan tuossa kuuden aikaan herään vasta vessaan.. muita oireita ei sit oikeen tuu ees mieleen että olisi..

Nuo vaunut itse ostin jo ihan alussa kaveriltani.
Nätit siniset yhdistelmävaunut ja piti vaan 50e maksaa niistä niin ei kyllä paha ollenkaan[:)]
Stressaa vaan tuo ihan kauheasti, ku haettiin kämppää vähän turhan myöhään niin vieläkään kuulunu mitään vaikka joka viikko aktiivisesti soitettu joko ois meille isompi..
Tässä ku tuntuu että tuo aika menee kun siivillä niin loppuuhan se kesken kohta.
Miehellä makkarissa punttipenkkiki niin se pitäs sit jonneki myydä että saisi sängyn siihen joka seki pitää vielä ostaa... niin paljon ois tekemistä ja pakkaamaan ei olla alettukaan ku ei tiijä löytyykö sitä kämppää ajoissa vai ei.
Kolmas kerros on tämä ja ei ole hissiä ja alas en uskalla jättää vaunuja sen takia koska tuo alaovi ei mene automaattisesti lukkoon ja joku voisi ne ihan hyvin pönästä siitä ja sisälle ku ei taas mahdu.. meillä tämä ei mikään iso kaksio ku 44 m2!![&o]

PUUH! ei pidä ajatella ku alkaa taas kuplia nousta päästä kohta[:)]
toivoa vaan parasta että pian löytyisi kämppä..enhän mie kohta pysty edes olemaan muutto apuna[:D]

Mutta hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja tämä neiti lähtee syömään aamupalaa!

Huomenta!

Luin SOHERA sun viestiä siitä foolihaposta. Apteekista saa oiskohan ollu Foliren nimellä ja siinä ei ole muuta kuin foolihappoa. Meillä on laitettu myyntiin crosstrainer, joka on juuri siinä kohtaa mihin pitäis tulla hoitopöytä. Kukaan ei vaan ole halunnut ostaa sitä...

Sain eilen siskolta "vähän" lastenvaatteita, eli ihan älyttömästi. Siel oli vaikka mitä! Onneks en ehtiny ostaa rintareppua, sisko oli löytäny kirpparilta babybjörnin repun 2€ ja ihan ehjä. Vaatteita tuli 2 äitiyspakkauksen laatikon verran ja leluja ja lakanoita. Oli aikas mukava niitä eilen katsella.

Nyt tää tyttö lähtee lääkärii hakee sairaslomaa loppu vuodeks... On se vaan hassua et mun tarvii hakee saikkua ku en pysty aggressiivisen asiakkaan takia työskentelemään! No ei voi mitää!

Hallitus  ja muut asuntoasioiden kanssa pähkäilevät..

Me asutaan kahdestaan mun pienessä 27m2 yksiössä, hissittömän kerrostalon kolmannessa kerroksessa. Tän piti olla todellakin vain hetken eli pari kk kestävä tilapäisratkaisu.. mun mies muutti siis tossa alkusyksystä tähän, tosin ei tuonut mukanaan kuin vähän vaatteita koska eihän tänne mitään muuta enää mahdu, vei loput kamansa vuokravarastoon.
Ei pidetty silloin mitään kiirettä kun siinä vaiheessa vuokra-asuntoja näytti olevan ihan liiaksi asti ja lehdet täynnä ilmoituksia.

No nyt ollaan sitten siinä tilanteessa ettei niitä kohtuuhintaisia+kohtuukuntoisia vuokra-asuntoja yksinkertaisesti ole... Olen tiputtanut vaatimuksiani sekä joustanut porras, vuokra, kunto, ym asioissa, mutta ei niin ei. Hakemukset on sisällä kaikkiin paikkoihin ja ollaan kuulutettu kaverit ja kylänmiehet että jos kuulevat niin vinkkaavat. Joitain on meille tarjottu, mutta realistina emme taida kyetä maksamaan kaksiosta melkein tonnia + sähkö + vettä ainakaan sen jälkeen kun minä jään äitiysrahoille.

Olis ihanaa ostella vaatetta ja tavaraa tulokkaalle ja laitella hoitopöytää ym, mutta ei ole tilaa.

Pää hajoilee harva se päivä tässä hellholessa, mutta minkäs teet :(

Maanantaita kaikille!

Mä kävin tänään lääkäris, ku eilen meni selkä ja varsinkin iskias totaalisen jumiin. Oon nyt sitte tämän viikon saikulla ja sain lähetteen fysikaaliseen. Keskiviikkoaamuna on sitte eka käynti fysioterapeutilla. Toivottavasti tää selkä tulee kuntoon sillä fysioterapialla. Aikasemmin ku oli sama juttu muutama vuosi sitten, selkää hoidettiin ultralla ja sähköhoidolla, mutta lääkäri vähän epäili, voiko noita käyttää.

Lisäksi vasen käsi pitää olla ihan levossa, ku siitä on ranne peukalon kohdalta tosi kipee. Damn, mulla on joululahjat ihan kesken ja nyt pitää ainaki tää viikko olla tekemättä mitään. Mutta pari kaveria kerto, et heillä on ollu raskausaikana rasitusvamma kädes ja se on synnytyksen jälkeen kyllä kadonnut, mutta aluksi vaikeuttanut vauvan hoitoa. Eli pitää nyt vaan malttaa olla rauhas.

Eli ohjelmas tällä viikolla pieniä kävelylenkkejä, lukemista ja leffoja...

Ihan samoja ongelmia on selän kanssa täälläkin! Ei kärsi kauan koneen äärellä istua, alkaa pian särkemään. Mies osti tossa taannoin Lidlistä hierovan tyynyn, joka tulee varmasti olemaan kovassa käytössä just selkään ja niskaan, on tosi hyvä! Se oli lainassa anopilla ja miehen siskolla, molemmat käyttivät ahkerasti [:)]

Mulla menossa viimeinen työviikko, sitten jätän jumppahommien ohjaamisen ja jään sairaslomalle. Isommat tytöt on innoissaan, kun äiti ei enää lähde iltaisin töihin. Mun mielestä on ihanaa jäädä kotiin! Joillakin hajoaa pää, kun ei saa olla töissä. Mulla on ihan päinvastoin [;)]

Ihanaa, lumista päivää kaikille!!

Ihanaa, että voit SoHeRa jäädä kotiin jo nyt! Itsekin nauttisin siitä mahdollisuudesta, mikäli se olisi mahdollista. Noh, vielä reilu 2kk ja sitten pääsee nauttimaan lopuista vuosilomista. Sen jälkeen enää pieni puristus töitä ja mammalomalle. Huh, kunhan tästä pimeydestä vaan selviää ja pystyy karttamaan flunssan kaukaa.

menikin päivän suunnitelmat täysin uusiksi. piti lähteä ostamaan äitiyshousuja kun omat hieman puristavat. viime yö meni unettomana ja aamuyöllä kun olisi nukuttanut, vauva piti hereillä kaksituntisella potkusessiolla. ruokailin, kävin suihkussa ja ajattelin laittautua valmiiksi bussipysäkille. yhtäkkiä tuli todella huono olo, joka jatkuu edelleen. Välillä tulee oikein semmonen tuskan hiki. Mistäköhän mahtaa johtua? Vauva on todella vilkas liikkeissään ja kylkiasennossa tuntui, kun olisin tuntenut hänen nopeat sydämenlyönnit. Onkohan mahdollista?
Taitaa ostosreissu siirtyä, ei oikein yksin uskalla lähteä liikkeelle, jos jotain tapahtuukin tai alkaa heikottaa....

Kica: Kuulostaa verensokerin heittelyltä, itselläni saattaa ihan tuskanhiki tulla jos tarpeeksi alas pääsee sokerit tippumaan. Toisaalta sanoit kyllä syöneesi juuri aikaisemmin.. hmmm...
Mulle tuli myös viimeksi ultrassa pahoinvointikohtaus kun selällään maatessa kohtu painaa jotakin suuria verisuonia, jolloin veri ei kierrä kunnolla. Silloin tuli myös kylmä hiki ja tuntui että pyörtyy..
Oletko muistanut juoda tarpeeksi? Sanoit myös että olet nukkunut huonosti, sekin voi heikottaa?

Raskauden aikaselle pahoinvoinnille voi olla monia, monia eri syitä ja yleensä ne menevät itsestään ohi.
Ei tietenkään kannata lähteä minnekään shoppailemaan tms.  jos on paha olo, lepäilet ja tutkailet tilannetta ja jos ei meinaa helpottaa niin sitten lekuriin.

Koit voida ja toivotaan että helpottaa jo kohta!

Hei ja kiitos Sash79 vinkeistä!
Luulen, että huonosti nukuttu yö on yksi syy ja olen kyllä todella huono juomaan nesteitä. Voi olla että rauta-arvotkin ovat laskeneet. Joskus näköjään tarvitaan näitä päiviä, että on vaan. Onneksi sattui olemaan vapaapäivä töistä.

Takaisin