Tervehdys täältäkin!
Taas tullut pitkä kirjoitustauko, päivittäiv käyn kyllä "uutiset" täältä lukemassa [:D]
Onnittelut Hallitus kihlauksen johdosta!! Ja toivottavasti inhottava kipuilu on jo historiaa...
HelmiMasu: iskiaskipuja täälläkin.. Ihme juttu kun saunassa maatessa se tulee pahiten, ei meinaa ylös sieltä lauteilta päästä eikä edes kyljelleen että voisi heittää lisää löylyä.. No, en ole kyllä kylmässä saunassa joutunut olemaan enkä sinne jäänyt, aina sieltä jotenkin ylösja ulos pääsee vaikka toivo meinaakin välistä loppua.. Ja pää särkenyt 3 päivää, joka minulla on erikoista koska se ennen raskautta särki todella harvoin, noin 1-3 krt/vuodessa.. Siis ei käytännössä koskaan.
Tänään oli rakenneultra!! Ja 4D siinä samalla.. Kaikki näytti olevan hyvin, Jännän koko vastasi raskausviikkoa 19+2, vaikka piti olla 19+6, mutta nyt ei kätilö lähtenyt muuttamaan laskettua aikaa.. Joka olisi siis 1.3 tuon uuden kaavan mukaan. Mennessäni sinne sanoin jo kätilölle että mielelläni haluisin tietää vauvan sukupuolen jos se vain näkyy ja hän siihen että hän ei ymmärrä miten nykyään vanhemmat sen useimmiten haluavat tietää.. öö- eikö se ole jokaisen henk. koht. asia haluaako sen tietää or not?! No, lopputulos oli se että hän vilkaisi alapäätä ja totesi että jalat ristissä, ei näy sukupuolta.. sen sijaan että hän olisi esim. tönäissyt vatsaa ( mitä hän teki useaan otteeseen nähdäkseen mm. sydämen eripuolilta) ja koittanut saada Jännää vaihtamaan asentoa mutta ei.. No, PÄÄASIA tietysti että hänellä oli/on kaikki hyvin!!! Meidän koko ultraus kesti 45min. ja Jännällä oli hikka melkein kokoajan, ihana pieni <3 Kätilö valmistellessaan ultrausta että olenko tuntenut liikeitä ja olenhan minä tuntenut niitä jo 3 vkoa, aivan päivittäin ja kokoajan viimeiset 2 vkoa. No, ultratessa hän sanoi ettei ihmekkään että olen liikkeet tuntenut, istukka kun oli takaseinässä ja suht hoikka olen. Mutta jännä homma kun joku sanoi että sitten kun liikkeitä alkaa tuntemaan niin sille ei tule loppua ollenkaan ja näin se kyllä on! Tuntuu että masun yksiössä asuu ADHD:n omaava asukas pesäpallomailalla varustettuna [:D]
Vakuutus.. Minun täytyy nyt seuraavaksi alkaa niitä kyselemään, luulen että kysyn Tapiolalta nyt aivan ensimmäiseksi, minulla kun on kaikki muutkin vakuutukset siellä.. Olisi sitten kaikki samassa paikassa..
Ja vaunut sain ostettua sukulaisen ystävältä, ne ovat olleet yhdellä lapsella ja ovat harmaa/siniset, todella kauniit. Jos prinsessa tulee niin laitan niihin sitten muutaman vaaleanpunaisen perhosen joten saadaan tyttö-look. Maksoin niistä 50€, joten todella sopuhintaan ne sain. Ja samasta paikasta saa varmaan turvaistuimen autoon ostettua, sekin sinikuosinen kuulemma mutta aivan sama jos on sopuhinta ja kumminkin ollut vain 1 lapsella ja on kolaroimaton. Muutaman vaatteen sieltä kanssa sain. Ystävältäni saan ehkä pinnasängyn ostettua, hänen "vauvansa" alkaa olemaan niin iso että miettivät hänellä jo oikean sängyn ostoa. Rintareppukin siellä on ehkä myynnissä jos eivät ole sitä jo myyneet. Sitä ystäväni suositteli, jos vauva ei suostu olemaan yksin, niin saa hänet siihen ja silti kädet pysyvät vapaana että voi tehdä "hommia".. Asun rivitalon päädyssä ja vaununi jouduin laittamaan varastoon, tässä kun on kokonaiset 52,2 neliötä ( including sauna ) joten tilaa tässä ei ole kauheasti ylimääräistä.. Meinasin tässä asua vielä muutaman vuoden, nämä valmistuivat 2005, joten ovat uudean karheat vielä ja parissa vuodessa saa maksettua tätä sitten mukavasti poiskin, joten uuden/isomman lainan saanti on sitten helpompaa.. Ja onhan se niinkin että kaikkeen sopeutuu, jos olisi enemmän tilaa niin tuskin sitä tyhjää tilaa olisi siltikään neliötäkään enemmän.. Mutta aikanaan juniori tarvitsee oman huoneen ja omaa tilaa, sitten täytyy tehdä uusia ratkaisuja.. Ei tähän tietysti alun alkaenkaan ollut tarkoitus loppuelämäksi jäädä..
Sain neulomis innon taas ja nyt olen yhden 60cm nutun osat ommellut, aloitin jo 50cm nutun ompelun ja kunhan saan sen osat valmiiksi niin laitan ne kasaan. Siskoni vanhin tytär on raskausviikolla 36, joten sieltä on tulossa prinsessa maailmaan päivänä minä hyvänsä [:)] Olisi sitten sairaalaan vietävänä vaaleanpunainen 50cm nuttu ja villa"sukat", söpöjä ovat kun ovat niin pienet..
Minulla oli tarkoitus mennä eilen illalla psykologin tunnille varhaista vuorovaikutusta käsittäen, mutta olo oli niin kurja että jätin sen väliin.. Onko kukaan käynyt vastaavalla? Neuvolasta sain lapun missä oli mm. tuon tunnin aika ja se vaikutti mielenkiintoiselta.. Harmi etten päässyt menemään..
Hyvää syksynjatkoa kaikille, paijailkaa masujanne!! [;)]