No niin, pitkästä aikaa jaksan taas kirjotella tänne. Lukemassa olen kyllä vähän väliä käynyt, mut kirjottelu jäänyt vähemmälle.
TuoMi: valittelit tossa, että kun on äitiyshousuissa liian lyhyt lahkeen pituus, mulla sama ongelma! Ei missään tunnu olven tarpeeks pitkiä, enkä kuitenkaan haluis maksaa itteäni ihan kipeeks! Eilen kävinkin siis ostamassa kangasta ja tekemään itse housuja! =) kaikki omat housut eivät siis mene enää jalkaan, aitoja löytyy vielä ja hameita. Sitten ostin h&m:ltä äitiysfarkkuhameen, mikä on nyt kovassa käytössä! kaverilta sain farkkulappumekon (oli hankala sana) mitä pidän töissä. On kyllä niin pienen oloinen, että tuskin mahdun tähän loppuun asti!
Maikkimai ja sipster: hienoa, että kaikki on hyvin teillä molemmilla!
Helmimasu: myös mulla oli tossa hetki sitten sellasta munasarjojen jomotusta ja vihlomista, onneksi meni kuitenkin ohi. Mitä lie sekin oli, kasvukipuja? :o
Kipaliini: Myös mua ovat ennen vaivanneet virtsatietulehdukset, onneksi ainakin vielä ovat pysyneet poissa. Itse asiassa nyt kun alan miettimään, niin ei ollut nyt keväälläkään mitään. Yleensä mulle tulee tulee keväällä ja syksyllä neljänä kk peräkkäin tulehduksia :( Nyt olen kyllä juonut säännöllisesti karpalo-mehua, minkä toivon auttaneen! Keijunlilja puhui estoläkityksestä, minkä mä olisin halunnut silloin kun noita tulehduksia enemmän oli. EIvät multa koskaan ees kysyneet. Olen kyllä siitä kuullut, eräällä kaverilla oli se... Toivon mukaan nyt ei tule edes tarvetta!
Vitutus on vaivannut myös täällä. Välillä tuntuu ettei ole edes mitään rajaa, hermot menee ja paljon yllikin! Ja kuten Kipaliini sanoi, saa vaan suuremman vitutuksen kun lukee, miten äidin mielentila vaikuttaa pikkuisen kehitykseen! Välillä jopa alkaa oikein naurattamaan oma käytös, muttei silti pysty "lopettamaan". Sitten tuttua ovat myös itkukohtaukset! Voi luoja! Sitä voi missä vain ja milloin vain alkaa parkumaan! Ei ole helppoa...
"Sash79: Naurattaa kun menin pelottelemaan häntä, että kohta potkut ovat niin kovia että jos vauva potkaisee minua virtsarakkoon saatan lorauttaa sänkyyn.. Voitte uskoa että väistää muuten suosiolla kun yöllä alan hyppiä vessaan jos sattuu tiellä olemaan ;) hahaha!" Nauroin, enkä ihan vähän, kun tossa pari tuntia sitten aamuvuoron ratoksi luin tekstejä! :D
Oma olo on muuten ollut hyvä. Ei väsytä pahasti, ruoka maistuu ja Jr potkii! Liikkeistä kirjoitinkin jo tuohon toiseen ketjuun, eli viikolla 17+0 tunsin liikkeet ensimmäistä kertaa ja nyt hän potkii ja pyörii säännöllisesti! <3 On se niin ihanaa! Nyt kuvittelin tuossa reilu viikko takaisin (19+3) tunteneeni potkun! Mutta miksipä ei olisi mahdollista!
Rakenneultrassa oltiin nyt keskiviikkona. Kaikki elimet olivat paikoillaan ja muutenkin kaikki hyvin! Sukupuolta ei edes haluttu tietää, mutta epäilenpä ettei olisi edes lääkäri nähnyt, sillä Jr oli niin jalat solmussa ja yhdessä, ettei antanut meidän edes arvata :) Päätettiin alkuviikosta miehen kanssa, että hienompaa se on sitten synnytyksessä kuulla, että ei kysytä. Hemoglobiini oli noussut pari pykälää 140:stä 142:een eli outo tapaus olen :D Painoakin oli tullut lisää, nyt on alusta tullut 5kg. Verenpaine oli 127/79. Vähän alhainenhan se vissiin on (?) mutta parempi kuin osalla teistä täällä. Vähän mua välillä huimaa, muttei pahasti.
Umetusta on ollu tvähäsen. Välillä on ihan hyvä olla, mutta välillä tuntuu ettei mikään tule olos! Kurjaa! Täytyy käydä ostamassa leseitä, juuri lapsen saanut ystävä kehui, että ne auttavat! Onko teillä muita neuvoja? Joku laittikin jo piimästä ja myslistä, täytyy niitäkin koittaa! Ja vaikka on ummetusta niin pierettää ihan sairaasti! Ja pakko on päästellä, muuten sattuu mahaan kahta kauheammin! Muilla vastaavia ongelmia? :o
Ostin tuossa rv 19 bola-korun, jota olen nyt koitanut pitää säännöllisesti. Aluksi huomasin, että Jr liikkui paljon enemmän eli kai hän sitten kuuli sen jo! Nyttemmin en ole huomannut mitään eroa käytänkö korua vaiko en. Tietty se vaikuttaa silti hänen jokapäiväiseen elämäänsä, vaikkei siitä aina ilmoitakaan. Onko joku muu hankkinut korun?
Eiköhän siinä ollut taas juttua hetkeksi aikaa. Tässä tämä taas menee, ensi kuun neuvolakäyntiä odotellessa! Hyviä vointeja kaikille! =)