Helmivauvojen ihanaiset odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hei kaikille [:)]
mies ensimmäisen kerran tunsi potkun eilen [:D]
oli ilme näkemisen arvoinen!

Itse haluan tietää sukupuolen, että tiedän myöhemmin ostelenko sinistä vai pinkkiä vaatteita[:)] mutta ainahan se ei varmaa ole näyttääkö tuo massuasukki mitään[:D]
Jännittää jo itseä, mutta vielä pitäisi odottaa.. rakenneultra 28.9.

Meillä kanssa mies on päättäväisesti pidellyt kättä vatsallani odotellen jotain merkkiä.. tähän saakka hän on saanut tyytyä vain minun raportointiin liikkeistä.
Oikein välillä säälittää kun hän niin haluaisi tuntea pikkuisen eikä vain mitään tunnu.
Nyt kyllä päivä päivältä potkut ja iskut on saaneet voimaa niin paljon että tuskin tarvitsee kauaa odotella :)

Naurattaa kun menin pelottelemaan häntä, että kohta potkut ovat niin kovia että jos vauva potkaisee minua virtsarakkoon saatan lorauttaa sänkyyn.. Voitte uskoa että väistää muuten suosiolla kun yöllä alan hyppiä vessaan jos sattuu tiellä olemaan ;) hahaha!

Rakenneultraan on vielä viikko.. Itsehän haluan ehdottomasti tietää jos sukupuolesta on jotain vinkkiä. Miehelle ei ole niin väliksi, lätkäkamat on jo tilauksessa tuli kumpi vaan :)

Mukavat alkuviikot kaikille!

joo... alussa minun mies kans ei millään tuntenut ja oli turhautunut siitä..
itse kun tein niin että kokeilin kädellä sillon ku potki kauheana ja sit ku mies kokeili niin ei enää potkinutkaan..
tällä kertaa tein tosin niin kun alkoi tuntua potkut niin kerroin mihin kohtaan laittaa käsi ja samantien tuli kickiä kämmeneen [:D]

Hmm..

Mulla ollut viikon ajan munasarjoissa kipu ja väliin enempi tuos vasemmal alamahalla... Lääkärissä ja eri gyneillä juoksin viime viikon, epämääräinen diagnoosi, viruksen aiheuttama virtsatieinfektio [:(]
Välillä helpottaa koko kipu nykyään mut iskee illasta yleensä ku päivän juoksee pissalla.. n.15krt/vrk [8|]
Mitään lääkettä ei annettu , mut sain nähä erinäisissä ultrissa VAUVAN!!!<3

Iso pallero siellä liikuskeli ja onnellisena hyrräsi ympyrää,ihan jo ihmisen näköinen [:D]
Mulla potkutkin tuntuu jo ihan selkeästi ympäri päivän ja usein ulospäinkin.Joten mun esikoinenkin saanut ihmeissään kokeilla äitin masua [:)][:)] ja vauvaa.

Vieläkin on ilmassa outoa alakuloisuutta ja hirvee hinku puhtaaseen kotiin iskeny,ku aluks ei inspannu yhtää,MUTTA en jaksa ite siivota eli rähjään muille et hophop [:-]...ei oo kivaa. Väsymyskin vaivaa vielä hiukkasen.

Painoa tullut 2kg melkeen,joten pian ollaan jo lähtöpainossa [:D] (ku alussa tippu 3kg)

Meillä mies tuns eilen illalla ekan kerran pikkusen liikkeet<3
Tuli hänellekkin heti ihan eri mielikuva koko asiasta kun tunsi jotain :)
Meillä rakenneultra keskiviikkona ja tuntuu etten jaksaisi sinne asti odottaa, tahtoisin jo tietää kumpi on tulossa niin pääsisi tuhlaamaan :D

Hei taas!

Kävin tänään cittaris ja eka kertaa tuli mieleen, et pitäiskö ostaa vauvalle jo jotain... mut en sit kuitenkaa jääny katselee mitää. Onneks sitä viel ehtii myöhemminkin. Sain tänään jopa varattua rakenneultra ajan, 9.10, otin tarkotuksel myöhemmäks ku just viime viikol näin Alfredin ultrassa. Ihana loma sää sattunu tällä kertaa. Verhot vaihdeltu ja ikkunat pesty.

Nuha ja kuume jatkuu edelleen. En menny sinne paastoarvon mittaukseen, kun neuvolasta sanottiin että se ei oo päivän päälle ja sitä paitsi kuume nostaa sokeriarvoja. Ens viikolla sitte.

Huomenna pitäis mennä töihin, mutta tänäänki on ollu pientä lämpöä, joten taidan soittaa töihin et meen huomenaamulla lääkäriin ja katellaan sitte. Lisäksi mulla on ääni aikalailla kadoksis ja töis pitää puhua koko päivän asiakkaille.

Lisäksi mua on nyt närästäny koko flunssan ajan. En tiä mistä johtuu, ehkä mä oon nyt syöny vähän "epäterveellisemmin" ja siks närästää, nimittäin närästystä ei oo ollu ihan alun jälkeen ollenkaan.

Kävin tänään (17.9) uudestaan lääkäris ja koko loppuviikko on saikkua. Tavallinen virusflunssahan tämä on ja oikeestaan mitään ei voi ottaa niin ei auta ku vaan potea.

tasan 20 viikkoa täynnä ja vatsakunnassa kaikki hyvin!!! :)

Puolivälibileet olis aika jees. Jos söis vaikka kaks jäätelöä sen päivittäisen yhden sijasta. haha! [:D]

Moikka,
meillä oli tänään rakenneultra ja pikkunen poika sieltä on selvästikki tulossa<3
Onpas ihana fiilis kun tietää kumpi on niin pääsee liksanki tuhlaamaan :)

Täälläkin puolivälibileiden paikka!! Huomenna ultra. Kaikki sujuu loistavasti, nyt vaan mahaa kasvatellen (vaikka sitten sen jätskin.. ja suklaan.. ja keksin ja ja ja.. avulla [:D])!!

Onnea pikkunina!! Mekin huomenna toivomme sen kuulevan: poika tulossa!! Neljä tyttöä jo on, niin oishan se kiva saada poika joukon jatkoksi. Toki tyttö yhtä tervetullut. [:)]

aarrgggh!
Eilen taas illalla ku vetäsin salaattia niin alkoi sen jälkeen kiertämään mahassa todella inhottavasti. Mietin alussa että ilmaa siellä ja varmaan kohta tulee melkosia ilmavaivoja vaan ei.. viisitoista minuuttia kesti ja juoksin vessaan niin ihan pisti mahan sekaisin ja niinku vettä olis lentäny perseestä suoraan sanottuna.
Tänä aamuna kahdesti vääntäny samallalailla ja pitää oikein puuskuttaa..
Kestäny monta viikkoa aina silloin tällöin tulee ja yleensä seurauksena kauhea ripuli..
Kellään muulla tällaista?
Miten tästä nyt eroon pääsisi ku tuo on todella tympeä kun alkaa mahaa vääntämään mahdottomasti ja sitä sit odottaa millon se taas alkaa[:o]

Hei kaikki!

Meillä oli rakenneultra eilen. Mua jännitti aivan kauheasti, että onko kaksosilla kaikki kunnossa. Jouduttiin odottamaan lääkäriä tunti(!), mulla varmaan verenpaineet jossain huipussa! Ei siis siksi, että lääkäri oli myöhässä, vaan siksi kun jo valmiiksi oli ihan vauhkona ja sitten joutui vielä odottamaan.

Onneksi kuitenkin kaikki oli vauvoilla kunnossa! Huh! kaikki elimet ja raajat paikallaan. Toinen (A-vauva) arvioitiin 335 grammaiseksi ja toinen 298 grammaiseksi. Lääkäri ei pidä tätä huolestuttavana, kun nyt varmistui vielä, että kaksoset ovat epäidenttiset. Sukupuolista lääkäri ei maininnut halaistua sanaa eikä me sitten viittitty kysyäkään. Neljän viikon päästä on taas ultra, joten josko silloin uskaltaisi kysäistä.

Nyt mä olen kyllä TOSI helpottunut ja aion alkaa vihdoin nauttimaan tästä raskaudesta!

Haudi täältäkin!

Onnittelut puolivälietapin ylittäneille!!!! Ja ihana lukea ra-uä:ssä käyneitä, ihunaa nähdä kun se pikkuinen siellä kasvaa ja voi hyvin! Mulla se vasta 7.10, joten hetken joudun vielä odottamaan.. Meinasin kanssa udella sukupuolesta jos se vain näkyy  [:D]

Kävin tänään neuvolassa ja ihanaa kyllä kuulla se sydänääni!!!! Noita ultria kun on vain 2, niin odottaa tuota neuvolaakin kuin kuuta nousevaa vain sen vuoksi että ne sydänäänet kuulee.. Saa se posket niin tuonne korviin ja tipan linssiin se hevoslaukan kuuleminen [:)] "Jännän" sydän löi nyt 134 krt/min, viimeksi kun veti 150-160 krt/min. Kysyinkin että kuinka noinkin iso ero niin kuulemma vauva varmaan nukkui nyt ja oli siis leposyke. Ihan loogista ja tulipa tyhmä olo kun heti sitä kysyin, olisin nyt hetken itse ensin asiaa miettinyt mutta kun ei malta.. Painoa oli tullut 200gr/vko lisää ja verenpaine 105/60, joten suositteli neuvolatäti käymään apteekin kautta hakemaan rautatabuja vitamiinien lisäksi. Saas nähdä reagoiko vatsa kun joillain tehnyt ummetusta ja toisilla taas ripulia.. hemoglobiini 113, sekin laskenut 10:llä kuukaudessa. Karkkia ei onneksi tule syötyä, suklaata joskus ja salmiakkia.. Mulla tuee niin nopsaan tota painoa jos alan syömään herkkuja liikaa, että koitan niitä välttää viimeiseen asti. Illat on vain hankalia kun on yksin kotona, silloin tulee syötyä mitä sattuu ja PALJON! Jos on joku kyläilemässä niin ei tee edes mieli syödä mutta tosiaan sitten yksin ollessa syön ja syön ja syön.. loputtomasti.. [:-]  No, onneksi se on ruokaa mitä vedän, mutta kohtuus olisi silti hyvä olla kaikessa! Kiitos koiran ja hevosten että tulee pakosti vähän liikuttua, salille en ole jaksanut lähteä kun tuntuu ettei siellä jaksa tehdä enään mitään... Rauta painaa kuin synti! [:@]

Vitsit miten nopsaan tuntuu että aika vierähtää nyt kun tuli se maaginen 12 vkoa täyteen! Sitä etappia odotti ja odotti ja kun se tuli täyteen niin tuntuu että viikot vain vilistää! Oletteko muut huomanneet samaa..??

Hyvää alkanutta syksyä kaikille, paijailkaa masujanne <3

No niin, pitkästä aikaa jaksan taas kirjotella tänne. Lukemassa olen kyllä vähän väliä käynyt, mut kirjottelu jäänyt vähemmälle.

TuoMi: valittelit tossa, että kun on äitiyshousuissa liian lyhyt lahkeen pituus, mulla sama ongelma! Ei missään tunnu olven tarpeeks pitkiä, enkä kuitenkaan haluis maksaa itteäni ihan kipeeks! Eilen kävinkin siis ostamassa kangasta ja tekemään itse housuja! =) kaikki omat housut eivät siis mene enää jalkaan, aitoja löytyy vielä ja hameita. Sitten ostin h&m:ltä äitiysfarkkuhameen, mikä on nyt kovassa käytössä! kaverilta sain farkkulappumekon (oli hankala sana) mitä pidän töissä. On kyllä niin pienen oloinen, että tuskin mahdun tähän loppuun asti!

Maikkimai ja sipster: hienoa, että kaikki on hyvin teillä molemmilla!

Helmimasu: myös mulla oli tossa hetki sitten sellasta munasarjojen jomotusta ja vihlomista, onneksi meni kuitenkin ohi. Mitä lie sekin oli, kasvukipuja? :o

Kipaliini: Myös mua ovat ennen vaivanneet virtsatietulehdukset, onneksi ainakin vielä ovat pysyneet poissa. Itse asiassa nyt kun alan miettimään, niin ei ollut nyt keväälläkään mitään. Yleensä mulle tulee tulee keväällä ja syksyllä neljänä kk peräkkäin tulehduksia :( Nyt olen kyllä juonut säännöllisesti karpalo-mehua, minkä toivon auttaneen! Keijunlilja puhui estoläkityksestä, minkä mä olisin halunnut silloin kun noita tulehduksia enemmän oli. EIvät multa koskaan ees kysyneet. Olen kyllä siitä kuullut, eräällä kaverilla oli se... Toivon mukaan nyt ei tule edes tarvetta!

Vitutus on vaivannut myös täällä. Välillä tuntuu ettei ole edes mitään rajaa, hermot menee ja paljon yllikin! Ja kuten Kipaliini sanoi, saa vaan suuremman vitutuksen kun lukee, miten äidin mielentila vaikuttaa pikkuisen kehitykseen! Välillä jopa alkaa oikein naurattamaan oma käytös, muttei silti pysty "lopettamaan". Sitten tuttua ovat myös itkukohtaukset! Voi luoja! Sitä voi missä vain ja milloin vain alkaa parkumaan! Ei ole helppoa...

"Sash79: Naurattaa kun menin pelottelemaan häntä, että kohta potkut ovat niin kovia että jos vauva potkaisee minua virtsarakkoon saatan lorauttaa sänkyyn.. Voitte uskoa että väistää muuten suosiolla kun yöllä alan hyppiä vessaan jos sattuu tiellä olemaan ;) hahaha!" Nauroin, enkä ihan vähän, kun tossa pari tuntia sitten aamuvuoron ratoksi luin tekstejä! :D

Oma olo on muuten ollut hyvä. Ei väsytä pahasti, ruoka maistuu ja Jr potkii! Liikkeistä kirjoitinkin jo tuohon toiseen ketjuun, eli viikolla 17+0 tunsin liikkeet ensimmäistä kertaa ja nyt hän potkii ja pyörii säännöllisesti! <3 On se niin ihanaa!  Nyt kuvittelin tuossa reilu viikko takaisin (19+3) tunteneeni potkun! Mutta miksipä ei olisi mahdollista!

Rakenneultrassa oltiin nyt keskiviikkona. Kaikki elimet olivat paikoillaan ja muutenkin kaikki hyvin! Sukupuolta ei edes haluttu tietää, mutta epäilenpä ettei olisi edes lääkäri nähnyt, sillä Jr oli niin jalat solmussa ja yhdessä, ettei antanut meidän edes arvata :) Päätettiin alkuviikosta miehen kanssa, että hienompaa se on sitten synnytyksessä kuulla, että ei kysytä. Hemoglobiini oli noussut  pari pykälää 140:stä 142:een eli outo tapaus olen :D Painoakin oli tullut lisää, nyt on alusta tullut 5kg. Verenpaine oli 127/79. Vähän alhainenhan se vissiin on (?) mutta parempi kuin osalla teistä täällä. Vähän mua välillä huimaa, muttei pahasti.

Umetusta on ollu tvähäsen. Välillä on ihan hyvä olla, mutta välillä tuntuu ettei mikään tule olos! Kurjaa! Täytyy käydä ostamassa leseitä, juuri lapsen saanut ystävä kehui, että ne auttavat! Onko teillä muita neuvoja? Joku laittikin jo piimästä ja myslistä, täytyy niitäkin koittaa! Ja vaikka on ummetusta niin pierettää ihan sairaasti! Ja pakko on päästellä, muuten sattuu mahaan kahta kauheammin! Muilla vastaavia ongelmia? :o

Ostin tuossa rv 19 bola-korun, jota olen nyt koitanut pitää säännöllisesti. Aluksi huomasin, että Jr liikkui paljon enemmän eli kai hän sitten kuuli sen jo! Nyttemmin en ole huomannut mitään eroa käytänkö korua vaiko en. Tietty se vaikuttaa silti hänen jokapäiväiseen elämäänsä, vaikkei siitä aina ilmoitakaan. Onko joku muu hankkinut korun?

Eiköhän siinä ollut taas juttua hetkeksi aikaa. Tässä tämä taas menee, ensi kuun neuvolakäyntiä odotellessa! Hyviä vointeja kaikille! =)

Moi! Rakenneultrassa on nyt käyty ja tyttöä veikkaili kätilö. Ekassa ultrassa sanottiin, että jotain näkyisi jalkojen välissä, nyt sanottiin, että ei näy. Taitaa olla parempi odotella synnytykseen asti, eikä ruveta nyt kaikkea vaaleanpunaiseksi laittamaan. Mutta pääasiahan on se, että kaikki on hyvin. Mitäs tässä sitten odottelisi..?? Ehkä äitiyspakkausta [:)]

hm86: Ummetusta ei ole, mutta ilmavaivoja senkin edestä!!!

Itselläni on myös vaikeuksia löytää sopivan pitkiä housuja. Ostin h&m:ltä lököhousut, jotka pysyivät pitkinä myös kuivausrummun jälkeen!! Olen kylläkin vain 172 pitkä, että jos on 180cm, niin ymmärrän kyllä, että sopivien housujen löytäminen on vaikeaa. Itse ostan treenihousutkin Addulta, kun siltä saa long-housuja. Inhottaa, kun muiden housuissa nilkat vilkkuu.

Heips kaikki!!

Mulla tänään puoliväli bileet ja ultra puoli kolmelta.. ei millään jaksais oottaa et pääsis vauvaa kattelee.. Onneks täällä höpistessä aikaa kuluu ihan kivasti.

Onnea myös muille puolivälin saavuttaneille..

Hm86, mä oon kärsinyt myös ilmavaivoista, ihan joka päivä. Joskus yölläki oli semmonen torvisoitto-orkesteri, että heräsin iteki niihin törähdyksiin [:D]. Ostin maitohappobakteereja, ja ne helpotti vähän. Enää ei tarvi töissä niin pinnistellä, ja oon kuullut että ne tasapainottavat vatsaa myös jos joutuu rautakuurille.

Maitohappobakteerin lisäksi oon syöny Omega-kapseleleita ja raskaanaoleville tarkoitettuja monivitamiineja. Oiskos vielä jotain ravinnonlisää mitä ois hyvä nappailla? Oon harkinnu D-vitamiinia erillisinä tabletteina. Noissa monivitamiineissa kyllä on sitäkin, mutta jotkut sanoo, että tollasissa yhdistelmäpillereissä ne pitoisuudet ei oo niin hyvät ku sillon jos ottaa ne ihan erikseen. D-vitamiini vois auttaa vauvan luiden kasvamisen lisäks myös omaa jaksamista, nyt varsinki ku syksy pimenee. Mä tiedän jo etukäteen että marraskuu on mulle ihan kamala kuukausi. Se on aina ollut vuodessa kaikista raskain.

SoHeRa: mä olen 177,5 pitkä, et ei oo kovinkaa helppoa housuja löytää :D sellaset on hyviä, mis on monta eri lahkeen pituutta. Ei oo vaan hirveesti äitiyshousuissa tullut vastaan :(

Amaryllis: tarvii varmaan koittaa niitä maitohappobekteereja. Haju ja meteli ovat meinaan aika kovia välillä! Sitte ku ummetuksen takia koitan syödä luumuja ym. ni tiätte varmaan ettei oo ihan ruusun tuoksua... [:'(] Itte syön kanssa monivitamiineja (Multi Tabs Raskaana). Nyt oon syöny 1kpl/pvä ja ens kuun alusta neuvolantäti kehotti ottaa 2kpl/pvä.

Reilu tunti tarttis jaksaa vielä töissä, mut kai tää tässä menee, ku Jr potkii masussa :)

Heippa!

Oltiin rakenneultrassa viikolla...ja nyt alkoi yks asia ihmetyttämään. Ekassa ultrassa on kirjoitettu että istukka etuseinässä, mutta nyt tämä lääkäri vai mikä lie kirjoitti että takaseinässä? Ei kai se paikkaakaan voi vaihtaa vai voiko? Täytyy huomenna soittaa neuvolaan![:-]

Takaisin