Helmivauvojen ihanaiset odottajat

Kävin tänää terkkulasta hakemas lähetteen, tklääkäri halusi katsoa kohdunsuuta josta totes, että siellähän näkyy sikiö. Sit vaa et no mene naistentautien polille hoitamaan homma loppuun. Mie olin yksin liikentees ja lähdin sit ajaa sairaalaa täysin varmana siitä et Alfred on tullu keske. Pääsin melko suoraa erikoislääkärille ja mun keskeytyny raskaus oli POLYYPPI, reilun kokoinen mut ei mitää vakavampaa... Jessus et oon onnellinen!!!! Ne irrotti sen ja ei pitäis uusiutua. Viikko pitää ottaa rauhallisesti ja sit pitäis pystyy normi juttuihi.

Alfred vastaa kooltaan viikkoja ja kaikki hyvin!!!!
 
Hui kauheeta sipster! Mulla hyppäs sydän kurkkuun kun luin.. onneks oli kaikki hyvin.. [:)] Noi terveyskeskuslääkärit on kyl välil nii onnettomii raskaudesta tietämättömiä tumpeloita että ihan ärsyttää.. [:@]
 
moikka.. tilasin kanssa sellasen koti dopplerin ja se tuli tänään :) on se mukava kuulla ne sydänäänet ni ei tarvitse miettiä et onko kaikki hyvin.

Sipster: onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin :)
 
apuwa.

onko kellään ollu virtsatientulehusta??
mun oireet : kova kipu munasarjoissa,säteilee alaselkään ja vaikeuttaa kävelyä... pissatessa ei mitää erikoisempaa tunnetta [:(]
ei mul oo koskaa aiemmi ollu, mut nyt tuntuu ihan ku supistelis jatkuvalla syötöllä alamahaa... tänään aika labraan testeihin.. eilen kävin lekurilla sisätutkimuksessa ja sanoi et kohdunsuu ainaski kiinni.. viuh!
 
Huih!
 
Kaiken maailman ongelmia ja vastoinkäymisiä ollut monella! Onneksi ainakin suurin osa selvinnyt pelkällä säikähdyksellä!
 
HelmiMasu: Oireesi eivät kyllä mielestäni kuulosta virtsatietulehdukselta, mutta testit ja lääkärit osaavat toki kertoa paremmin. :) Itselläni on ollut lukuisia virtsatietulehduksia ennen raskautta ja neuvolassa kun kertoivat, että ne yleistyvät nyt vielä raskauden myötä niin olin oikein riemuissani... Onneksi tosiaan nyt raskauden aikana ei ole ollut yhtään tulehdusta *kop kop* [;)], joten tuntemukset toki voivat nyt olla erikin... Yleensä itse olen tunnistanut virtsatietulehduksen nimen omaan jatkuvasta pissahädästä sekä kirvelystä virtsaamisen aikana.
 
Täällä odotus on sujunut suhteellisen leppoisasti. Sain vihdoin töissäkin kerrottua. :) Muutamat olivat kuulemma jo arvanneetkin ja esimieskin sanoi jo odotelleensa, että koska tulen juttelemaan asiasta. Ihanan positiivisesti kaikki asian ottivat kuitenkin! [:)] Aivan turhaan olin taas stressanut sitäkin asiaa lähes yöunien menettämiseen saakka... Kyllä elämä olis niin paljon helpompaa kun ei aina tarttis stressata ja jännittää turhista jutuista!
 
Sunnuntai-maanantai yö meni muuten kauheen vilskeen saattelemana ja yöunet jäikin hieman heikoksi. Joitain liikkeitä tai paremminkin muljahduksia olen tuntenut jo aiemmin, mutta nyt ei kyllä voinut enää erehtyä! Illalla kun kävin nukkumaan oli pakko pyytää miestäkin kuuntelemaan vatsaa ensimmäisen kerran kun niin kova vilske siellä oli menossa. Mieskin totesi, että kova "lotina" kuului vatsasta. Potkuja tai muuta ei vielä täälläkään ole tunnistettu, mutta eiköhän nekin aikanaan kun pikkuinen saa vähän vielä kasvettua ja kerättyä voimia alkaa pahoinpitelemään mun sisuskaluja. [:D]
 
Viime viikolla oli jo pakko siirtyä myös käyttämään äitiyshousuja kun omat eivät enää tuntuneet millään muotoa mukavilta. Aamulla vatsa on aina paljon litteämpi ja normihousut menikin hyvin jalkaan vielä viimeviikolla, mutta päivän myötä vatsa taas pullahti niin pahasti esiin, että alkoi oikein tulemaan huono olo niistä housuista kun puristivat niin ikävästi. [:'(] Noh, täytyy siivota vaatekaapista jo näköjään entiset vaatteet taka-alalle ja alkaa päivittämään tätä kaapuosastoa enenmmänkin. Viime sunnuntaina tuli jo entuudestaan tuntematon ihminenkin kysymään suoraan että "Milläs viikolla sitä ollaan menossa?" Menin vähän hämilleni kun en ollut arvannut vatsan vielä niin hyvin näkyvän...
 
Vielä muutama viikko rakenneultraan... Onneksi nämä päivät ja viikot menevät aika nopsaan töissä!
 
Heips!
Pitkästä aikaa itsekin päätin taas kirjoittaa tänne [:)]
Tuossa la-su yönä heräsin aamuyöstä ku muljusi ensimmäisen kerran mahassa ja nyt ollut joka ilta säännöllisiä pieniä liikkeitä ihan selvästi[:D]
Repesin vielä kauheaan nauruun sunnuntaina kun makasin selälläni sängyllä ja painoin hieman kahdella sormella oikealta puolelta alavatsaa niin tuli kickiä vasemmalle puolelle..
Ihana joka ilta mennä nukkumaan ja olla liikkumatta kun tuntee nuo muljahtelut.

Kävin sitten hammaslääkärissä tuossa muuan tunti sitten tarkastuksessa.
Lääkäri pyysi oikein apuria katsomaan ja sanoi minulle ettei ole pitkään aikaan nähnyt näin täydellistä suuta [:D] HAH!
Viimeksi käynyt kymmenen vuotta sitten ja ei vieläkään ollut reijän reikää edes tuloillaan.. pikkaisen hammaskiveä ottivat pois, mutta muuten sanoi lääkäri että jatkossa saan käydä suu hygienistillä tai joku sellanen.. ettei hammaslääkäriin asiaa tällä suulla[:D]
Mutta jotain positiivista sentään tuosta jokapäiväisestä harjailusta vissiin.
Tosin mieltä sitten latisti 20 minuutin käynnistä se 35 euron lasku jonka kouraani sain!
Että josko katsotaan käviskö seuraavan kymmenen vuoden päästä sitten vasta vai jättäiskö käymättä.

Eilen oli sitten taas kauhea siivousvimma ja piti kaikki paikat siivota lattiasta kattoon.
Asiaa vaikeutti tosin se, kun itsellä kolme päivää ollu pakarat ihan kauhean kipeät!
Kävely sattuu hieman mutta istualteen meno ja yöllä jos vaihdan kylkeä niin varmasti herään! Liekkö liikunnan puutetta vai mitä ihmettä, mutta raivostuttavaa silti.

Muuten oireet hävinny oikeastaan kokonaan, joten aivan ihana puuhata ku jaksaa taas [:)]
 
Kipaliini: eikö sulle oo suositeltu estolääkitystä tulehduksiin raskauden ajaksi? Mulla alotettiin estolääkitys itseasiassa jo ennen raskautta ja sitä jatketaan lähes synnytykseen saakka. Myös virtsatestejä tehdään kuukauden välein, siis oikein labrassa, ei vaan neuvolan pikatestejä.

Mä sain viimein ja vihdoin sen estolääkityksen huhtikuussa, ku mulla oli 4 tulehdusta puolen vuoden aikana. Oon kärsiny vti-tulehduksista lapsesta saakka ja kuulemma 5-vuotiaaksi asti syönytkin estolääkitystä. Nyt raskauden aikana oon ilonen, et on se lääkitys ettei tartte tulehdusten kans kärvistellä.
 
Moi taas pitkästä aikaa en ole hetkeen kirjoitellut kun on kiirettä pidellyt ja oikeastaan on vähän joutunut tunkemaan koko raskautta taka-alalle, että saa hommat hoidettua. Sikäli kun se ylipäätään on mahdollista, mahaa on sen verran jo, että sisään ei kyllä saa vedettyä.

Tänään olis iltapäivällä rakenneultra, saas nähdä näyttääkö Vauva Heikkinen sukupuolensa [:)]
Tuo työnimi on tulevien sisarusten keksimä (3v. ja 2v) ja meidän sukunimi ei siis ole Heikkinen eikä ihan äkkiä tuu edes mieleen ketään Heikkistä, että kuka tietää mistä ne niitä keksii.

Kauheita säikyttelyitä täällä on jollain ollut ja melko kamala lääkäri, kun tommosia töksäyttelee, mutta onneks kaikki on ollut parhain päin. Onhan se niin, että tässä tilassa kaikki vähänkin normaalista poikkeava aina pelästyttää. Oon tuntenut liikkeet muutaman viikon ja nyt alkavat "kutittelut" muuttumaan "töksäyttelyiksi" [:D] Hyviä vointeja kaikille!
(Nyt rv. siis. 18+3)
 
Onpa ihana aurinkoinen päivä!!! Pitää varmaa lähteä ulkoilemaan, rauhallisesti ettei tule vuotoa. Mie tein itselleni palveluksen ja lopetin opiskelun. Oon opiskellu työn ohessa, mut nyt aion alkaa nauttimaan tästä raskaudesta!!!
 
Moikka kaikille masukkaille!

Hurjaa miten noinki monella ollut noita säikäyttelyjä, onneksi eivät ole olleet mitään vakavaa [:)]

Miulla menny ainakin tähän asti kaikki oikein hyvin. Viime viikolla tunsin ekan kerran Mogwain kutitteluja kun kävin nukkumaan, aika uskomatonta että ne tuntuu jo kun viikkoja nyt vasta 16+5, mutta ilmeisesti hän on vaan niin aktiivinen, ei oo ainakaa äitiin tullu siinä suhteessa, ku mie kuulemma olin tosi laiska alkuvaiheessa likuskelemaan.

Perjantaina on kolmas neuvola ja 28.9 on rakenne-ultra, ensimmäisessä ultrassa en käynyt ku miusta tuntu että se on niin kauheen aikaisessa vaiheessa, että jos jotain sattuu niin petyn enemmän.

Iloista odotusta kaikille [:)]
 
Sitä kolkutellaan jo puoliväliä.. tai tekis kyllä mieli sanoa, että vasta puoliväliä.. Jotenkin sellainen tosi seesteinen vaihe, ettei oikein mikään kiinnosta eikä mitään tapahdu ja kaikki on niiin tylsää ja vali vali vali..
 
Eilen kävin pyöräilemässä ja kauhukseni huomasin etten oikeasti jaksa enää mitään :(
Vajaa 5 kilsaa ja olin täysin rikkipoikkipuhkikatki.. Siis mullehan on tota painoa kertynyt ihan kivasti, viimeks neuvolassa muistaakseni yhteensä 6 kg, et nyt jo varmaan ollaan uusilla kymppiluvuilla.. Kai se tietysti vaikuttaa osaltaan jaksamiseen. Ei vaan oo yhtään kivaa kun toiset hehkuttaa treenanneensa tyyliin vielä synnytys-salissa ja itse ei jaksa enää tässä vaiheessa mitään. Yhyyyyyy [:(]
 
Turvottaa, vituttaa ja kiukuttaa. Oon ihan hirvee hormoonihirviö.
 
Ehkä huomenna on parempi päivä....
 
 
 
Heipsan jälleen!
 
Keijunlilja: En ole kuullutkaan tuollaisesta virtsatietulehduksen estolääkkeestä, eli ei ole neuvolassakaan tyrkytetty, vaikka keskusteltiinkin useista tulehduksistani. Täytyypä kysellä varmuuden vuoksi seuraavalla kerralla, kiitos vinkistä! Virtsakokeitahan saa viedä labraan kerran kuukaudessa muutenkin, mutta niistä tutkitaan vain ensimmäisellä kerralla kuulemma tulehdukset ja jatkossa sitten vain sokerit ja olikohan proteiinit (?). Soittamalla neuvolatädille saa kuulemma lähetteen tulehduksen vuoksi tarvittaessa.
 
Oikea Hormoonihirviö on kylässä täälläkin! Tuntuu, että olen joka ilta töiden jälkeen vain kiukutellut miehelle milloin mistäkin ja kahtena iltana en ole enää jaksanut muuta kuin itkeä vollottaa. Hyvä siinä on sitten vastailla kun toinen kysyy, että mikä on vialla kun ei perhana tiedä itsekään! Liika väsymys, työpaineet, milloin mitäkin pitää vollottaa! [:(] Kiva lukea sitten täältä Vaun sivuilta artikkelia, jonka mukaan äidin mielentila vaikuttaa vauvan kehitykseen merkittävästi. Saa oikein pahemman v*****ksen vaan päälle!
 
Sitten on nämä kamalat vatsavaivat iskeneet päälle. Olen vajaan kuukauden syönyt nyt rautatabletteja ja viikon verran vatsa aivan sekaisin! Kaamee ripuli ja joka toisella kerralla vatsa kivikovana. Onko muilla ollut näitä oireita? Miettiny, että johtuuko jostain vatsataudista oikeesti vai vaan noista rautatableteista, joissa mainittiin sivuvaikutuksena vastaavaa...? Kokeilin rautatablettien lopettamista nyt näin alkuun, pitää seurata auttaako. Ummetuksen olen ymmärtänyt liittyvä ihan raskauteen, mutta ei tämä nyt aivan sitäkään ole...
 
Mistäs vielä valittais nyt oikein valittamisen kunniaks?? Niin, nämä nenäverenvuodot! Kaksi päivää vuotanut verta nenästä lähes solkenaan. Valkoinen suht uus paitakin aivan piloilla!
 
Juuh - mukavat ajat menossa tosiaan... Kuka sanoi, että ne alkukuukaudet ovat niitä pahimpia??
Kaipa sitä pitää jatkaa töiden tekoa, jos vähän rauhoittuiskin siinä vahingossa samalla. :)
 
Muille iloisempaa päivää! Kaipa tämä ärrimörrikin tästä laantuu joku päivä...
 
Täällä taas pitkästä aikaa. Sunnuntai aamuna rv 16+1, meidän pikkunen potkas ekaa kertaa semmosen potkun, että tiesin sen olevan oikea potku! Sit noi liikkeet (erityisesti siis varmaanki just ne potkut) näkyy ja tuntuu masulla! [:D] Aika ihmeellistä kun kirjoissa lukee et vasta hamaa tulevaisuudessa niitä liikkeitä vois tuntee ja nähdä..mut kyllä niitä on täällä useempaan kertaan todistetusti nähty ja tunnettu! [:)] Hassu tunne se on kyllä. Erityisesti pikkunen liikuskelee kun on syönyt tai syö ja kun istuu koneella..erityisesti iltapäivisin ja iltaisin.

Mammafarkut ostin h&m:ltä viime viikonloppuna, kun omat farkut puristaa tosi ikävästi masusta. Koon isommat housut kun normisti kyllä jouduinki ostamaan ihan maha-kaistaleenkin takia, kun pienemmissä puristi aika lailla. Toivon mukaan ne mahtuu nyt sitten ees muutaman kuukauden jalkaan! [:D]

Töissä tänään sanottiinkin että nyt on masu selkeesti pullahtanu esille. Ja niin se kyllä onkin..IHANAA, tätä on odotettu!!!!

Vielä n.3 viikkoo toiseen ultraan, ni saadaan tietää kumpi siellä masussa oikeen melskaakaan. <3
Hyviä vointeja kaikille! Nautitaan ihanan romanttisesta syksyn ajasta.. muistakaa poltella iltasin kynttilöitä..ne piristää!
 
Just ku luin näitä viestejä, rupes tuntuman muljahduksia alavatsassa. Nyt taisin ekan kerran tuntea liikkeet! Oli heti pakko tulla hehkuttamaan asiaa!
 
Aurinkoista perjantaita!

Tulin tossa reilu puol tuontia sitten neuvolasta, tosi hyvä fiilis Mogwain sydämensyke oli 146 ja tällä kertaa yritti jo painella kovasti karkuun [:D]
Olin ihan tyytyväinen itseenikin, painoa oli tullut viime neuvolan jälkeen 900g ja Hb oli 138 (oli vielä noussut ekasta neuvolasta kaks yksikköä), ainakin vielä näyttää siltä ettei ole tarvetta lisäraudalle [:)]
Päivän kruunaa vielä, että mieheke tulee lomille "kurkkusalaatti tehtaalta" [:D]

Hyviä viikonloppuja kaikille masukkaille ja masunasukeille!
 
heippahei.
Joo Keijunlilja itsellä tuntuu kaikkein selvimmin ku istuu juuri koneella paikallaan niin joskus pitää hirveää mekkalaa massussa [:D]

Tää on vissiin tätä aikaa ku keljuttaa ja vituttaa itse kutakin.
Mie itken vähän väliä ja kiukkuan jos joku menee väärin ja mieskin hieman siitä turhautunut...jopa sanoi, että hänestä tuntuu kuin tekisi kaiken väärin ja siitä lauseesta aloin uudestaan itkemään ja pyytelemään anteeksi ettei tää nyt minun tapaista ole olla tällainen hormonihirviö[:)]

Mulla loppu ummetus tuossa 3 viikkoa sitten.
Neuvola täti pyysi jättämään rautatabletit pois ja sanoi että niistäkin ummetus voi johtua!
Neuvoi juomaan piimää ja mysliä ja joka aamu sitten tullut otettua niin hävinnyt itseksiään!! Suosittelen että kokeilette.
Mutta että maha on löysällä välillä ollut ja se ei oikein kivaa ole [&o]

Kaksi ja puoliviikkoa olisi tuohon rakenneultraan!
Mie niin toivon että näkisivät siellä nyt sen sukupuolen jo... tietäisi mitä vaatteita sitä pääsisi ostelemaan [:D]
 
Mä elän todella onnellista ja seesteistä aikaa, olen paljon rauhallisempi kuin ennen raskautta [:)] Toki huonojakin päiviä on, väsyttää ja ärsyttää, mutta niitä nyt on ihan ilman raskauttakin aina silloin tällöin. Enimmäkseen on kuitenkin hyviä päiviä. Mieskin on tämän todennut eli ei ole omaa mielikuvitusta [;)]
 
Moi vaan. on menny kauan aikaa viimesestä viestistä :) en oo kerenny oikee koneelle. täällä sitä ollaan onnellisena. tiistaina oli nauvola. kaikki oli hyvin. 146 oli syke. veriarvot sun muut oli hyvin. :) 1.10 on rakenneultra ja se jänskättää. haluan tietää sukupuolen. aiotteko te kysyä?
Kyllä väsyttää. ku töissä on koko ajan vaan ruumiillista työtä. ja koko ajan liikkeessä. meinaan aina 2 aikaan nukahtaa kahvitauolle. kotiin ku pääsee niin 1,5h unet otan ja sit jakssaa taas loppu illan. joo mutta onnellisina ollaan ja innoissaan! maha alkaa pömpöttää jo aika paljon. ihmiset ei oo kyselly ne vaan ajattelee että oon lihonu :D oon aina ollu hoikka. joo mutta nyt menen lepäilee.
Polttaja 17+4
 
Mulle iski puun takaa tänään flunssa. Aamulla oli vähän tukkonen olo ja nukuin yöllä 12 tuntia. Mut ton nukkumisen ajattelin johtuneen siitä, että oli pitkä päivä ensin töissä normaalisti ja sit illalla oli menoa. Sitten käytiin tänään päivällä miehen kans syömässä ja kaupassa ja sen reissun aikana menin ihan tukkoon ja olo huononi nopeasti. Oon mittaillu kuumetta korvamittarilla ja pohjat tähän mennes on 38.1. Maanantaina viimeistään on pakko mennä lääkäriin, nyt viikonloppuna ei huvittais millään mennä jorvin päivystykseen istumaan.

Onneksi panadolia ja panadol hotia voi vähän ottaa jos olo menee tosi huonoksi. Ärsyttää vaan, ku viimeinki oli kokonaan vapaa viikonloppu sitten heinäkuun lopun jälkeen ja sit ollaan miehen kans molemmat kuumees.

Mun olis tiistaina pitäny mennä sokerin paastoarvon mittaukseen, mutta pitää maanantaina soittaa neuvolaan ja kysyä, et kannattaako mennä ku kuulemma flunssa nostaa sokeriarvoja.
 
Heijaa!
Rakenneultra oli torstaina ja se sujui tosi kivasti. Se oli samalla ns. opetustilanne eli erikoislääkäri opetti toista lääkäriä tekemään sitä rakenneultraa. Katsoi tosi tarkasti ja opettaja ei "päästänyt helpolla" eli pyysi tätä opetettavaa hakemaan aina ns. kunnon kuvakulman jne. Se oli mielenkiintoista.
Samalla haluttiin tietää pikuisen sukupuoli ja saatiin se kuulla. Ajateltiin ihan lähimmille sukulaisille ja ystäville kertoa jos kysyvät, mutta ei sen kummemmin. On se ihan erilaista kun tietää kumpi sieltä on tulossa.

Liikkeitä on tuntunut jo viikon verran, mutta silti ne jaksaa tuoda hymyn huulille ja on semmosta mukavaa muljuamista :) Lähinnä tosiaan sen jälkeen kun on syönyt jotain ja verensokeri hieman noussut.

Nyt siten ensi viikolle vielä 4D ultraan ja sitten se oliskin loppuaika sitä odottelua.. jotenkin harmi ettei enää näe ultran kautta pikkuista, mutta voi sitten parantaa mieltä katsellen tuota 4D:tä DVD:ltä tms. Aika on mennyt hurjan nopeasti, että eiköhän se Joulukuu tuolta tulla jolkota ja Joulun jälkeen ei sitten tarvitse palata töihin kun voi aloittaa mammalomailun.

Mukavaa alkanutta syyskuuta kaikille!
 
Takaisin
Top