Helmivauvojen ihanaiset odottajat

Heipparallaa kaikki helmiodottajat :)
Perjantaina oli ylimääräinen lääkäri astman ja selkä- ja pääkipujen takia. Se oli sellanen opetusjuttu, lääkäri ja 3 opiskelijaa ja tietysti se kaikista tolloin opiskelija teki ne tutkimukset! Ja oli elämäni HIRVEIN kokemus [:'(] ei ollu oikein poitsulla tietoa oikeasta reiästä... [:'(] mutta kaikki oli onneksi hyvin ja pieni sydän sykki [:D]
 
En oo varma tunnenko jo liikkeitä, varmaankin se pikkunen tuolla möyrii :) se on semmosta jännää kuplimista tai ihan ku joku parista kohtaa kutittelis mahassa?
 
Nyt meinaa flunssa iskeä :( mietinkin joko heti jäis töistä pois lepäämään kotiin.. vähä meinaa lämpöä olla ja olo tuntuu tukkoiselta.
 
Mulla meinaa ny olla paha ongelma jaloista, kantapäät ei meinaa kestää töis seisomista. Jalat on tosi kipeet joka päivä töitten jälkeen ja ei tiedä kuinka olis. Onneksi särkylääkettä ei oo tarvinnu ottaa, mutta ärsyttää jos nyt jo pitää pyytää osa-aikasaikkua ku jalat ei kestä.

Yritän kumminkin sinnitellä syyskuun, ni sit ei ois ku kaks kuukautta ennen lomien alkamista. Sen pari kuukautta vois tehdä lyhyempää päivää tai lyhyempää viikkoa.
 
Hei kaikki mammat! Täällä on tänä aamuna käyty neuvolatätiä moikkaamassa ja kaikki oli hyvin. Taatiaisen syke oli 150 ja reippaasti se siellä kirmas, tuli oikein estraadille kun mä naureslekin; tais tykätä [:D]
Paino oli tippunut 1,6kg mikä oli ihan kiva ettei ainakaan lisää vielä ole tullut, sillä selän kanssa meinaa jo nyt olla välillä takkuista. Täti siellä yritti lohduttaa että selkäkivut voi olla ohimenevää ja nuo s-lihakset siellä vähän rupiaa jo periks antamaan. Oma jaksaminen on parantunut ja on kiva jaksaa olla aktiivinen työpäivänkin päätteeksi [:)]
Päänsärky on tullut uutena "vaivana", välillä menee ittestään ohi toisinaan otan panadolin. Mutta muuten tässä on elämänsä kunnossa. Rakenneultraa jäädään odottamaan, on muistaakseni 23pvä ja jos siellä vain nähdään niin kyllä me haluttaisiin sukupuoli selvittää.
Ja mahallani olen vielä pystynyt nukkumaan ja vauvelin liikkeet olen viime viikosta tuntenut, IHANAA <3

Aurinkoista syyspäivän jatkoa kaikille!
 
Täällä taas pitkästä aikaa..

Muutto on takana ja tavaroita pitäis vielä purkaa paikoilleen.

Meillä oli kans tänään neuvola. Isäntäkin lähti mukaan kuuntelemaan sydänääniä. Syke oli jälleen n. 150 krt/min. Kovasti baby koitti karkuun mennä. Hemoglobiini oli mulla kans laskenu et apteekkireissu on tiedossa. olikin viiminen kerta tänään Järvenpäässä neuvolassa.. Nyt sitten Hyvinkäälle aikaa varailemaan.

Liikkeitä on tunnettu jo hyvän aikaa.. Meillä onkin vilkas vipeltäjä. Isillä on jo selvä käsitys pikkuisensa sukupuolesta. Kuulemma erityistoiveita ei ole, mutta tuntuu siltä että tyttö tulee. Ultra on 18.9. mutta päätettiin ettei kysellä sukupuolta etukäteen.

Sellaista meille.. Taidan alkaa hiljalleen painua flunssaa ja migreeniä parantelemaan..
 
Pitkästä aikaan!

Mulla oli tänään toinen neuvola ja itkuhan siellä pääsi. Olin huokassut helpotuksesta että raskaus näinkin pitkälle jo edennyt, mutta nyt ei sitten ne sydänäänet kuulunutkaan. Mulla oli sellanen tunne jo kotoa lähtiessään ja avomieskin vaan totesi, että kyllä kuuluu.... Istukan kautta kuulu mun sydämen syke eli se toimii ja on aktiivinen. Sen perusteella kätilö sanoikin että kaiken pitäisi olla kunnossa. Ehkä "sisu" piilottelee istukan takana...perjantaina uusi yritys ja pitää olla rakon täysi jotta kaikuisi kohtuun paremmin. Ei voi kun toivoa parasta!!! On kova huoli vaikka yritän uskotella että kaikki hyvin. mitään vuotoa tai kipuja ei ole ollut.... onneksi avomies lähtee perjantaina mukaan sydänäänten metsästykseen.

Oireita on vielä, mulle on nyt vasta tullut väsymys mutta pahoinvointi on tipo tiessään! En ymmärrä,oireidenhan pitäisi alkaa hellittämään! en tiedä vaikuttaako asiaan, mutta mulla oli verenpaine ihan super alhainen neuvolassa... 98/58, heh.. kätilö sano että ohhoh ja kysyi että pyörryttääkö! Ei ihme kyllä... nyt saa ainakin luvan kanssa syödä lakritsia! ..jos vaan se kuuluisi herkkuihini [:D]
 
Tsemppiä kaikille, täällä on kaikki jo niin pitkällä masukkiensa kanssa! Perästä tullaan! ..toivon mukaan.
 
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen...Muiden tekstejä olen kyllä käynyt kurkkimassa tasaisin väliajoin[;)]
Mulla alkaa jo masu näkyä hiukan, onneks on housut lantiomallia joten ne on ihan hyvin vielä mahtuneet päälle. Tilasin netistä äippä-haalarit ja -farkut. Kauheen vaikeeta löytää sopivia housuja [:-] HenkkaMaukan housut on toooosi pienille odottajille suunniteltu...mulla tavallista kokoa suuremmat oli jo nyt liian tiukat[8|] Mutta onneks on netti
Välillä on tuntunut kuin joku siellä masussa liikkuis? Rakenne-ultra on kahden viikon päästä ja sitä jännittelen [:-] Pelottaa jos siellä ei olekaan kaikki hyvin...mut samalla odotan viikkojen kuluvan nopeemmin!
Tunteet ailahtelee ja pahoinvointiakin on taas ollut-yöx.
 
Täällä odotellaan myös rakenneultraa, joka on 16.9, innolla! En kyllä vieläkään tiedä, että kysytäänkö sukupuolta vai ei. Toisaalta haluaisi tietää, toisaalta ei. Hankalaa. :)
 
Maikkimai toivottavasti kaikki on hyvin ja sydänäänet kuuluvat!
 
niina88 meillä myös muutto juuri takana :/ helppoa oli kun ei itse tarvinnut mitään kantaa :D mutta kyllä siinäkin on tarpeeksi, kun pitää järjestellä kaikki paikoileen!
 
Mulla alkanut myös maha jo hiukan näkymään ja TOTTAKAI mä pidän sellasia vaatteita, että oikeen korostuu! Odotan niin, että tuo maha tosta vielä enemmän kasvais!
 
Tiistaina oltiin ekassa perhevalmennuksessa, jonka piti fysioterapeutti. Oli ihan ok reissu. Näytti jotain venytyksiä ym.
 
Jahas, ja sit takas töihin! =)
 
RUSINAPULLA mistä tilasit niitä housuja? Oon ite kans reilun kokoinen ja henkkamaukka vaatteet ei mene enää.

Miten te dopplerin omistajat, ootteko saaneet sydänäänet kuulumaan?
 
Heippa!

Farkut tilasin Ellokselta ja lappuhaalarit osoitteesta vaunula.fi. Ellokselta tilasin ensin liian suuret[:-] kun tilasin kokoa suuremmat kuin ennen raskautta mutta tosiaan sain vaihtaa kokoa pienempään!! Vaunulan kanssa oli toisinpäin sain laittaa housut vaihtoon ja kokoa suurempaan.
 
moikkelis moi!
 
Kirjottelenpa täs omia kuulumisiani, joo huomenna tulis jo rv 16 täyteen!! kamala ku tämä aika tuntuu menevän hirmu vauhtia etiäpäin... hieman meinaa pieni epätodelisuuden tunne vaivata, vaikka pari viikkoa sitte lääkärillä sydänäänet kuunneltiin ja kaikki ok, mut kai tää kuuluu asiaan. no ehkä toi maha on pikkasen enempi pömpöllään mitä normaalisti, ku housutki puristaa[:D] (jot. positiivista) [:)]
Kovasti niitä eka liikkeitä ootelen, vaikkei niitä vielä varmaan tunne, tai sekin on kait niin yksilöllistä.
 
Vime yönä tosiaan ,ku ei meinannu uni tulla niin pyöri kaikenlaiset ajatukset päässä, että n. puolen vuoden päästä tos vieressä tuhisee meidän ikioma vauva, mitä me on täs monta vuotta yritetty ja välillä petytty rankasti... miten se elämä sit muutuu. en tiiä välillä ei tunnu miltään eikä osaa iloita koko asiasta.. vaikka totta kai se on maailman ihanin asia!! noh kai tämä tunteiden " vuoristorata" on asiaan kuuluvaa..  toivottavasti ainaki heh![:)] Ai niin ja niitä oireitakaan ei oo pahemmin ollu, siis vieläkään. mitä nyt muutamana päivänä on ilmennyt huimausta, joka on tod. tympeää[:@]
 
joo tulipa tätä tekstiä sit ihan kiitettävästi! niin ja tervetuloa kaikille uusille helmimasuille:) ja kiva että tääl on muitakin oululaisia, tiiä vaikka törmätäänki, vaikka sit synnytyksen merkeissä[:D] ihanaista odotusaikaa kaikille ja palaillaan taas!![:)]
 
 
 
Terveisiä muuttopuuhien keskeltä!! On se aina aika urakka tuo muuttaminen, onneksi nyt on enemmän virtaa kuin ensimmäisen kolmanneksen aikana, jolloin olisi voinut nukahtaa pystyyn [:D]
 
Viikkoja nyt 18. Viikon verran on liikkeet tuntuneet selkeästi, ihan kunnolla jo välillä tulee etupotkua ja yläkoukkua. Niitä on kiva illalla hiljentyä tutkailemaan.
 
Toinen ultra on 18.9. Sitten saadaan sukupuoli selville. Muutamaan viikkoon ei omat farkut ole menneet jalkaan, verkkareilla mennään ja muutamat äitiyshousut olen ostanut huuto.netin kautta ja h&m:ltä. Painoa on tosin tullut jo semmoset 6-7kg eli ei se ihmekään ole, ettei farkut mahdu enää [:D] 
 
Mukavaa odotuksen jatkoa kaikille!!
 
Huh helpotusta [:)] meidän "sisun" sydänäänet saatiin kuuluviin viimein, ke ei kuulunut siis ja tänä aamuna uusi yritys. Kesti hetken ja kyynel jo vierähti poskelle, mutta se sitten muuttuikin ilon kyyneleeksi kun kuuluikin yhtäkkiä niin kova syke ettei se voinut olla minun!!
 
Mä kävin kanssa koklaamassa hennesin aika pillimallisia mammahousuja ja ne ei taatusti menisi enää jalkaan kuukauden kuluttua, heh... vauvamahaa ei vielä ole (lihonut oon silti...snif) ja ne jo puristi. Toivotaan että löytyis talveksi jotkut farkut tai sit mennään leggingseilla ja säärystimillä. Talvitakin hankintakin tulee olemaan varmaan hankalampaa kuin normisti.
 
...mutta täällä ollaan siis erittäin onnellisia sydänäänistä! Oikein rattoisaa viikonloppua kaikille [:)]
 
Mukavaa lauantaita!

Yritän myös itse löytää sopivia äitiyshousuja (ja tietty paitoja), mutta vielä tuntuu olevan suurimmaksi osaksi kesävaatteita ja kaipaisin jo pitkähihaisia paitoja sekä niitä suoria housuja tms. Toki siis löytyy jos haluaa ostaa 100e housut, mutta yritän löytää hiukka halvemmalla. Ellokselta tilasin ja oli oikein kivat, mutta kun olen tämmönen pitkäjalkainen niin lahkeet oli n. 5cm liian lyhyet. Lähetän takaisin.

Maikkimai: Hienoa kuulla, että oli ns. väärä hälyytys tai hätääntyminen. Kyllä siellä varmasti kaikki on hyvin :)!

Itse tunsin ensimmäisen liikkeen torstai iltana nukkumaan mennessä, tosin sillon en ollut vielä aivan varma oliko se liike vai joku "ilmakupla" mutta perjantai aamupäivästä tuntui samanlainen "muljahdus" joten se tuntui jo selvemmältä vauvan liikkeeltä. Täytyy yrittää muistaa tämä virstanpylväs rv 19.

Nyt ongelmana on ystävän hääjuhlat joihin ei meinaa löytyä päällepantavaa.. täytyy aloittaa todellinen pohdinta ja vaatekaapin läpikäynti. Onneksi on vielä monta tuntia aikaa... ;D
 
Maikkimai: Kauheita nuo säikyttelyt.. onneksi kaikki ok!

Mulla on vatsa kasvanut ihan selkeäksi palloksi, eilen kuulin ensimmäiset sukupuoliveikkaukset mahan muodon perusteella ja poikaa veikattiin.. heh.. Itselläni on edelleen ihan tyttöfiilis.. Pojan otan vastaan kyllä ihan yhtä mielelläni!!! <3

Mä löysin H&M:ltä mammafarkut joissa on normaalit lahkeet, en kanssa tykkää yhtään pillihousuista!!
Valikoima varmaan vaihtelee liikkeittäin, tai sitten normihousut oli sattuneet siitä paikasta just loppumaan.
Kavereilta olen kanssa saanut paljon ihania mammapöksyjä :) Omat paidat menee vielä oikein hienosti, toi nykymuoti kun on muutenkin yläosissa sellasta leveemmän puoleista, siis että rinnan alta levenee...
Kahdet häät olisi tulossa peräkkäisinä viikonloppuina ja olen ihan hermoraunio niiden toisten takia kun niissä on pukukoodi, eli pakko joku juhlamekko on löytää, mutta en voi tuhlata omaisuutta siihen mekkoon mitä en sitten välttämättä pidä enää koskaan :( Vaikeaa, vaikeaa...

Muutto se on täälläkin edessä vielä ennenkuin vauva syntyy, odotan jo kauhulla miten pystyn seuraamaan vierestä kun itse ei saa raskaita kannella, kun olen tottunut olemaan sellainen toiminnan ihminen ja kannan mielummin itse kuin käskytän muita.. Varmaan muutaman raivariturhautumiset tulossa.

Mitäs vielä... Ai niin, mulla on sellainen kotidobbleri ja aina olen onnistunut sykkeen löytämään, ainakin tähän asti. Olen huomannut, kun on joku toooooooosi tylsä hetki ja mikään ei huvita niin vauvan sydänäänten kuuntelusta saa ihan kummasti taas virtaa ja tulee hyvälle tuulelle :) Oikein kiva vekotin!
 
heips!!!

Maikkimai olipa kiva että ne sydänäänet kuuluivat!

Mulla taas sitä ärsyttävää veristä vuotoa, neuvolatäti ei juurikaan sanonut mitään asiaan ja kun kysyin gynelle lähetettä vastaus oli EI. No nyt sitten päätin aamulla mennä käymään päivystyksessä ja sain kuin sainkin lähetteen maanantaille gynelle. Katsoovat silloin ja tutkimukset tehdään joko maanantaina tai muuna sovittuna päivänä. Mut pääsin kuitenki eteenpäin. Ärsyttävää kun ei tiedä mistä se johtuu. Sydänäänet kuuluu et ei pitäis mitää keskenmenoa olla, mut ei ole kovin mukava vuotaa. Lääkäri määräs viikon sairasloman ja ei saa tehdä oikein mitään. Nyt oon maannu suurinpiiretin koko päivän ni vuotoakaan ei ole. Onneks!

Taidan tilata itselleni sellaisen dopplerin kunhan tästä selvitään....

Aurinkoista viikonloppua!
 
Moikka,
 
Mäkin ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa kuulumisia. Töissä tulee kyllä salaa välillä luettua teidän muiden juttuja, mutta en viitsi työaika ruveta itse kirjoittelemaan :)
 
Onneksi Maikkimai selvisitte pelkällä säikähdyksellä. Olkoon se opetuksena meille kaikille, ettei pidä niistä sydänäänistä ja kaikenmaailman mahannipistyksestä aina ajatella pahinta. Itsekin makasin torstai-illan itku kurkussa sängyn pohjalla, kun mahaan sattui niin paljon, että oli varma jonkun olevan pielessä. Mutta kai se nyt mahaan sattuu kun siellä kasvaa pieni ihminen! Perjantaina kaikki oli hyvin, ja vauva antoi muutaman näpäytyksenkin merkkinä siitä, että kunnossa ollaan. Toivottavasti sipsterkin saa maanantaina gynen tutkimuksesta mielenrauhaa.
 
Täällä on nyt rakenneultra takanapäin ja tyttöä meille ennustettiin. Ei tietysti 100% varma, mutta todennäköinen. Meistä ei kyllä kummallakaan ollut mitän toiveita sen suhteen kumpi haluttaisi, joten eipä tolla uutisella oikein mitään väliä ole. Mutta onhan se kiva tietää, niin voi jotenkin vähän asennoita pienen tytön saapumiseen. Pääasia tietysti kuitenkin, että pikkuisella oli kaikki "rakenteet" kunnossa. Istukka näytti olevan liian alhaalla, joten sitä pitää loppu raskauden ajan seurata. Mutta kiva vaan saada muutama ylimääräinen ultra :)
 
Sash79: mäkin pähkäilin tossa pari viikkoa sitten yhtiin juhliin asua. Löysin sitten Vero Modalta sellasen mekon joka istuu hyvin yläosasta, mutta levenee heti rintojen alta. Myös Vilalla (TRElla) oli samanlaisia mekkoja kaikenlaisia värejä ja malleja alkaen 35 euroa. Itse ainakin ajattelin, ehkä turhankin optimistisena?, että se menisi sitten vielä pikkujoulujenkin aikaa (varsinkin kun ostin vielä vähän yläosasta löysän, jos nuo rinnat tosta edelleen kasvaa).
 
Hauskaa alkusyksyä ja ihania hetkiä rakenneultrassa kaikille odottajille!
 
Heippa,

Kirjoittelin aiemmin tuonne maalismammojen puolelle, mutta LA siirtyi 23.2 ekassa ultrassa ja tuntunvat nuo teidän jutut olevan lähempänä tätä omaa tilannetta.
Haluaisin vaan jakaa tuntemuksia, olen nyt jo 4 päivän ajan tuntenut pientä kutittelua masusta [:)] Ensimmäisen kerran siis 15 +2. Olin istunut tietokoneella töissä pari tuntia ja olin juuri puhelimessa kun tuntui kuin olisi pieni muurahainen mennyt masua pitkin. Raapiminen ei auttanut ja seuraavana päivän taas töissä sama toistui ja varmisti epäilyt mikä se siellä kutittelee :) Tosi hassu tunne. Oli vähän vaikea keskittyä. Eilen ei tuntunut juuri mitään, ja juuri nyt se kutittelee kauheasti. Join juuri yhden freazzan, liekkö saanut kofeiinia??
Ja se tuntuu useimmiten juuri kun olen istunut pidempään, eikä iltaisin maatessa niinkuin kaikissa oppaissa sanotaan. Vaikka kuinka tunnustelisin ja makaisin hiljaa niin iltaisin siellä on ollut ihan hiljaista. Ehkä se on illantorkku niinkuin minäkin? [8|]

sipster, mulla tuli vähän sellasta ruskeaa möhnä-vuotoa viikolla 13. Ottivat näytteet ja kuuntelivat sydänäänet, kaikki kunnossa. Tultiin siihen tulokseen että ehkä oli kohdunkasvua. Samana päivänä muutenkin vihloi. Otin seuraavat päivät rauhallisesti ja se loppuikin. Neuvolantäti sanoi, että kannattaa silloin välttää raskasta liikuntaa ja antaa kohdulle aikaa kasvaa. Toivottavasti sun vuoto loppuu pian!
 
Sunnuntai-iltaa helmimammoille!

Mä oon lukenu teidän juttuja ja tuntuu, et melkeen kaikki tuntee jo liikkeitä. Omasta mielestäni mä en oo vielä tuntenu mitään ja oon vähän hermostunu, että onko kaikki kunnossa. Parin viikon päästä on rakenneultra, et eiköhän ennen sitä kuitenkin tunnu jo jotain.

Tänään on ollu melkoinen päivä. Aamulla ja päivällä sain kauheet itkukohtaukset ja en tiedä itekään syytä, miksi näin tapahtui. Mutta oiskohan vaan melkoset hormonimyrskyt ollu sit tänään.
 
[:)] täällä piiitkästä aikaa.. Menipäs aikaa kun lueskelin kaikki teiän jutut!

Mulle kuuluu vaihteeksi huonoa oloa ja ruokahaluttomuutta..huh.. ONNEKSI pääkivut ovat loppuneet..
"Muikku" liikuskelee KOVASTI..tänään niin paljon et ihan kipiänä jo masu ..pakottaa ja jomottaa munasarjoja.. [8|] onko muilla tämmösiii??? mulla ollu vähä välii koko raskauden,nyt vaan ollu eka kertaa koko päivän.


Pitäs jaksaa töitä viel ens viikko, sitten saapi alkaa huilimaan..aaaah [:D] ihan kylläkin raqhatonta työttömän elämää.
 
Takaisin
Top