Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
nonni, nyt olis varattu ultra ja neuvola.
Varasin sittenkin kummatkin kerralla.
Ultra-aikaa meinannnu edes saada, vasta kolmannesta paikasta minne soitin
niin onnistu, muilla ekat vapaat ajat joskus 20.7, eli iiihan liian myöhään mulle.
Mutta nyt olis ultra torstaina.
Neuvola olis 12.7.
Kattotaan nyt saako torstain jälkeen senkin perua.
Mulla on vaan niin sellanen olo, että ei siellä mitään ole.[:(]
No,sen näkee torstaina, sillon pitäis olla 6+5 eli pitäs kyllä näkyä jo.

Hei!

pitäskö tuota tänne jo uskaltautua.
la on joskus helmikuulla en tiiä vielä tarkkaa päivää, mut mul on koko ajan ollu semmonen olo et tää kirppu ei pysy matkas mukana. ei oo kokemusta keskenmenosta eikä muusta ja tämänkää kohdalla ei mitään kipuja ei vuotoja mut silti pelko iskeny. viime viikolla kävin neuvolassa jossa terkka totes raskauden olevan jossain 7viikolla, ens viikon ke on uus aika eli 7.7. sittepä taas näkee lisää. sydämen syke näky jo viime viikolla, siitä onnellinen! toinen raskaus siis menossa, ekasta syntyi poika vuonna 2007. tämä raskaus ei lähteny niin helpolla käyntiin vaan viime lokakuusta on yritetty ja nyt sitte 14päivä plussa pärähti. yrityksen alusta heti täti alko temppuileen eikä vuoto alkanu itestään vaan piti auttaa teroluteilla. neljäs terokuuri ei sit alkanukkaa vuotaan vaan plussa tuli [:)]
seki peestä vielä ku ei tää oo kokonaan tupakkia saanu pois. viime syksynä lopetin ja olinki toista kuukautta ilman mut sit se vaa alko taas ku ei plussaa alkanu kuuluun.
parit jämät päivässä menee, joskus on kyl päiviä et ei yhtää ja plussan jälkeen olin heti 5päivää ilman. tympäsee, ku pitää vaa saaha vaik tietää et ei pitäs!! ekas raskaudes oli kerrasta poikki eikä plussan jälkeen savunnu yhtää.
no mut tällasta.
huonoa oloa on pitkin päivää varsinki jos ei muista syödä vähän väliä jotain, mut oksentaa ei oo tarttenu. tissit on myöski edelleen kipeenä, alko jo pari viikkoo ennen plussaa.

Onnea kaikille helmikuisille!!![:)]

Ronny 24vee, toinen lapsi la 2/2011

Ei kai ne muutamat savut kohtaloksi koidu, mutta itse kyllä välttelen tupakansavussakin seisoskelua. Inhoan kyllä tupakansavua muutenkin. Ei siihen tätä raskautta tarvita.. [:D]

Vielä pitäisi jaksaa kaksi viikkoa odottaa, että pääsen ekaan ultraan. Olo on aika malttamaton. [:)] Mutta kai ne päivät tästä hiljalleen kuluu.. Raskaus edennyt nyt viikolle 5+5 ja tuntuu, että tää raskaus on kestänyt jo ikuisuuden. Miltähän tuntuu puolen vuoden päästä. [:D]

Aurinkoista maanantainta!

Tervetuloa uusille helmimasuille [:)]

Tsemppiä erityisesti Nralle, toivottavasti kaikki menee hyvin !

Wastis: onnittelut savuttomuudesta!

Myy77: mullakin erityisesti istuminen pitkänaikaa tekee kipeetä selälle

jenjiran: KAKSOSET VAU, toivottavasti molemmat pysyy matkassa mukana !

Yönsäde: tsemppiä ultraan, mullakin on huomena [:)]

Omaa: Kahdeksas viikko pyörähti käyntiin, JEE [:D][:D] Ja ultra on huomenillalla, hih [:D]
Mahtavaa päästä näkemään että masussa oikeasti on kaveri.

Oireet tuntuu taas vähentyneen tai vaihtelevan. Huono-olo tulee aina aika-ajoin, erityisesti jos ei syö tarpeeksi usein. Väsymys on tosi jaksottaista. Toisena päivänä tuntuu että tarviin kahdet päikkärit ja toisena tuntuu että vois valvoa vaikka kuinka. Kahvin jätin kokonaan pois ja ajattelin vähentää salmiakin ja lakristin syöntiä. Ne on mun herkkuja joten todellisia uhrauksia vauvan puolesta tehdään [;)]

Turvotus vaihtelee myös, aamusella on vähempi mutta iltaa kohden maha kyllä paisuu. Mulla kun ei mahaa ole normaalisti laisinkaan niin on olevinaan ihan rantapallo olo välillä [:D] Nopeita liikkeitä jos tekee. esim juoksee portaita tai ponkasee sohvalta rivakasti, niin pari kertaa on vihlassut niin kovasti vasemmalta puolelta että oon tippunut siihen paikkaan. Mutta helpottaa kyllä hetken päästä. Kai sielä joku lihaskramppailee.

Lisäksi mua on alkanut huimaamaan. Tänään varsinkin, vaikka istuu paikallaan niin yhtäkkiä heittää päästä ! Kummallista.

Juhannuksena tuli syöpöteltyä kyllä todellakin kahden edestä, joten vatsa ei taas pysy oikein mukana. Yhtenä yönä heräsin tosi koviin kipuihin, mutta ilmavaivoja onneksi olivat vain [;)]

Hei!

Minäkin uskaltauduin jo tänne, olen lukenut kyllä tätä foorumia viikon verran, mutta nyt kirjauduin itsekin :)

Eli olen 25 -vuotias, ensimmäinen lapsi tulossa, la 23.2.2011, emme ehtineet paljon yrittääkään mieheni kanssa, kun jo heti tärppäs. Vähän silti sellainen "voiko tämä olla totta olo", kun kaverini ovat monta vuotta yrittäneet ja monet hoidot käyneet läpi, tosin eivät kaikki. Testit tein la 19.6. ja su 20.6. uudestaan, koska halusin varmistua, että olen varmasti raskaana. [:D]

Viime vuonna olemme menneet naimisiin, eli 2009, ja ajattelimme, että nyt olisi sopiva aika lasten tulla, sitten kun haluavat [:D] Ja nopeastihan näköjään tapahtukin, toimii kuin ajatus. On tässä muuten vastustanutkin kaikessa, joten hyvä ettei tässä asiassa! [:)] Ai niin, eli Kouvolassa asun ja Kotkassa ymmärtääkseni synnytän. Ensimmäinen neuvola varattu 15.7. Ja ultra Kotkassa elokuun alussa.

Kauheasti haluttais mennä varhaisultraan, mutta en tiedä viitinkö. Missä olette käyneet varhaisultrassa ja kannattaako sinne mennä?

Ja tässä huomasin, että monenlaista keskustelua on ollut, joten vastailen, mitä muistan:

eli olen tupakoija, mutta lopetin heti kun viivat tulivat näkyviin. Luulin, että olisi ollut vaikeampaa lopettaa, mutta kun ajattelee, että oma pienokainen on tulossa ja haluan hänen voivan hyvin, niin en tarvi muuta motivointia. Tsemppiä kaikille lopettajille!

Ja olen kertonut porukoille juhannuksena, ja parille ystävälle, mutta muuten odotetaan sinne 12vk:n paikkeille, kun riskit km pienenee.

Oma olotila: voin erittäin hyvin! Ei muuta kuin kauhea vessassa juokseminen ja pieni turvotus jaloissa, mutta lepäämällä menee ohi. Toivotaan nyt vain, että pieni jaksaa pysyä mukana [:)]

jenjiranille onnittelut kaksosista :) toivotaan kovasti, että toinenkin pysyy matkassa <3

ultraan meneville tsemppiä ja toivotaan hyviä uutisia! :)

kovasti tsemppiä myös tupakan kanssa tappeleville, ei varmasti oo helppoa!

Mä sain tänään varattua varhaisultran Gynekoon. Sain ajan ensi tiistaille. Mitenköhän jaksais oottaa :>. Aloittelin myös innostuksissani vauvakirjan tekoa vaikka koko ajan takoi mielessä että onkohan vähän liian aikaista. Mutta eipä sille mitään voi jos joku menee pieleen. Neuvolaan aattelin soittaa sit ens viikolla kun on siellä varhaisultrassa käyty.

Viikonloppuna mökillä oli muuten aika raivostuttavaa kun oli hieman kovempi sänky kuin kotona niin en millään saanu tissejä sellaseen asentoon etteivät olisi olleet kipeet ja tiellä xP. On se hankalaa :D. Tänään laitoin töihin urheilurintsikat ja olo helpotti huomattavasti. Voiskin niitä alkaa käyttää ihan jatkuvasti.

Hirvee väsymys kiusaa kun heränny niin aikaisin vaikka nukuin 1,5 tuntii päikkäreitäkin töiden jälkeen. Ajoissa tänään nukkumaan niin eiköhän se sillä korjaannu :).

Allu ja möttönen 5+2

Moikka!

Varovaisesti ilmoittaudun mukaan... Jos hyvin käy LA olis 22.2. Viikkoja nyt 5+6. Toista odotellaan. Ikää itsellä 29. Tuleva synnytyspaikka SATKS/Pori. Plussattu on parillakin testillä, mutta eihän tätä usko todeksi[:D]

Heippa vaan kaikille!

Mutkin saa lisätä listalle. Eka neuvola oli tänään  [:)]

Laskettuaika 8.2.2011 ja 26 olen. Ensimmäistä odotellaan avopuolison kanssa.

Toivottavasti kaikki sujuu hyvin kaikilla.

Olo hieman sekava ja hieman pahoinvointia välillä. En malta odottaa ensimmäistä ultraa, joka varattuna heinäkuun lopulle.

jenjiran: Vähänkö hienoo jos saat kaksoset! Varmasti erilaista kuin yhden kanssa ja rankempaa mutt avarmasti myös palkitsevaa [:)]

Onnea kaikille plussanneille!

Meillä on suvussa kaksosia mutta ei sentään ihan mun lähipiirissä, hiljaa toivon et voisin saada kaksoset mutta ois se varmaan rankkaa... Mun pikkuserkku perheessä (siis ne lapset on mun pikkuserkkuja) on 2:t kaksoset ja 6 lasta... Samassa perheessä on näiden setällä myös kaksoset.

hellurei!!!

onpas meitä monta jo täällä, tervetuloa vaan kaikille.
tuli nukuttua kyllä todella huonosti, koko perhe poissa ja yksin vietin koiran kanssa yöni. ei ihan ole tottunut moiseen. mässäilin itse tehtyä pizzaa koko illan ja aamuinen nälkä kyllä kertoi siitä myös.
väsymys jo hellittää, liekö ollut apua pinaatti- ja veriletuista. herneitäkin olen syönyt, eikö niissäkin ole rautaa???
tunnin lenkillä myös olin eilen. ikävä rakasta, jonka näen vasta perjantaina. on niin yksinäinen olo.
lonkatkin särkee niin pirusti nukkuessa, kylkeä saa vaihtaa koko ajan.

kyllä tää taas tästä.....vali vali [:'(][:'(]

Heippa!

Unodin laittaa kokonaan tuohon esittelyyn, että täällä on menossa rv 5+6, eli aivan alussa ollaan vielä [:)]

Onnea muillekin ihanista ultrauutisista.. ja jenjiranille peukkuja nyt kovasti et toisellakin pienellä olis kaikki hyvin..

No niin [:D] Niitä eilisiä ultra-uutisia..
Kyllä siellä yksi kappale Köpi-vauvoja köllötteli ja pieni sydänkin siellä hakkasi kovasti [:)]
Lääkäri sanoi meille et mun osalta keskenmenon risti on nyt todella todella pieni, koska vauva kasvaa ja kehittyy. Viikkoihin nähden kaikki niinku pitää ja sydänkin sykkii.. Yleensä kun ne keskenmenot johtuu siitä, ettei raskaus ole lähtenyt täydellisesti käyntiin.. Mut odotamme ja odotamme... Toivottavasti sinne Helmikuun puoliväliin saakka [:D] Np-ultrassahan ne sit saa sitä LA:ta tarkennettua.. Mulla kyllä on niin säännöllinen kierto, et tuskin kauheesti heittää..
Kohta olis sit eka neuvola.. IIK kun jänskättää [:D] ei oo mitään hajua, et mitä kaikkee siellä ekassa neuvolassa höpistään..
Mutta voi luoja miten mä oon onnellinen <3 ja tuntuu ukkelikin olevan [:D]

IHANIA UUTISIA TÄÄLLÄ [:)],

MMJ: Paljon ONNEA plussasta ja lämpimästi tervetuloa tänne palstailemaan [:)][:)]
Peukkuja paljon,että kaikki menee nyt hyvin loppuun asti!!!!!

MIMMU: Toivottavasti nyt saisit pian sen ajan np-ultraan [:)][:)]
Meillä täällä annetaan neuvolassa heti tuo aika np-ultraan ja ultran tekee täällä gyne.
Minähän sain jo ajan np-ultraan rv12.

JENJIRAN: JEE..SUUREMMOISET ULTRA-ONNITTELUT [:)][:)][:)]
Paljon peukkuja,että toisenkin vauvan sydämensyke sieltä pian löytyy !!!!!!!!!!!
Onko sinulla seuraava ultra sitten np-ultra vai pääsetkö vielä ennen sitä varmistamaan,että toisenkin vauvan syke näkyy?
Mulla on ollut kaksosraskaus,mutta ikäväkyllä toinen kaksonen meni kesken alkuraskaudessa [:(].Toinen syntyi sitten ihan terveenä vähän ennen laskettua aikaa [:)]

WASTIS: [:(] <----- Tuo on ilonkyynel,jonka sait niin ihanilla sanoillasi aikaan [:)][:)]
Miten osasitkin noin ihanasti piristää minua..KIITOS SUURI ihanista sanoistasi [:)][:)]
*halaa ja rutistaa*
JEE JEE..ONNEA paljon,kun olet noin hienosti päässyt irti savukkeista *taputtaa taputtaa*
Heh..ilmapatja ja pahoinvointi [;)][:D]..ei hyvä yhdistelmä [:'(][:D]
ONNEA HÄÄPÄIVÄSTÄ [:)][:)][:)]
Paljon peukkuja nyt jo torstain ultraan [:)][:)][:)]
Olen satavarma,että syke näkyy siellä ja vahvasti!!!!!!

LIPPE: Suuremmoiset onnittelut hienoista ultrakuulumisista [:)][:)][:)]

RONNY: Tervetuloa vihdosta viimein
Ja paljon tsemppiä tupakoinnin lopetukseen!!!!

CHAK: KIITOS tsempeistä [:)][:)][:)]
Sulle myös tämän päivän ultraan mielettömästi tsemppiä [:)][:)][:)]

JENSKA: Onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan huippeen ja suureen [:)][:)]
Täällä Pirkanmaalla ei ainakaan järjestetä varhaisultria;ainoastaan np-ultra ja rakenneultra.Joten yksityiselle pitää mennä varhaisultraan.
Olen käynyt parissa raskaudessa varhaisultrassa ja omasta mielestäni se kannattaa [:)]
Kyllähän se maksaa,mutta mielestäni se on hintansa väärtti!!!
Saapi ainakin varmuuden,että masussa on kaikki hyvin ( jos on ).
Hinta täällä meillä on 75 euroa Kelan vähennyksen jälkeen.Näin ainakin lupailtiin.
Tänään sen sitten näkee varmaksi,kun menemme ultraan [:)]

KARAMBOLA: Paljon onnea plussasta ja tervetuloa [:)][:)][:)]

TÄHTIYS: Onnea plussasta sinnekin ja tervetuloa [:)][:)][:)]

RÖTKIS: Suuremmoiset onnittelut hyvistä ultrakuulumisista [:)][:)][:)]
Ihanaa,että kaikki oli hyvin!!!!

OMAA: Ompa ihania ultra-uutisia ollut täällä ja paljon on tullut taas lisää keskustelijoita..jee [:)]

Heh..Eilen ostin sitten uudet kesäshortsit kaupasta,kun nuo vanhat tuntuvat jotenkin kiristävän tuosta masun kohdalta [&o] *viheltelee*
Ostin sitten mukamas paria kokoa normaalia suuremmat pökät ( kauhuissani katselin,että näinkö isot housut tosiaan ostan ).No kotona kun niitä puin päälleni,niin nehän "ylisuuret" pökät olivatkin ihan sopivat tuosta pötsin kohdalta [8|][:D]
Reisiin jäi kyllä tilaa,mutta ei tosiaankaan tuohon mahanseudulle [:D].Eli on mulla oikeesti toi pötsi jo tosi iso näillä viikoilla.

Jeps..varhaisultra on klo.15 ja jännittää kyllä vähäsen.
Tulen kertomaan sitten kuulumiset,kun pääsen sieltä pois.
Toivottavasti saadaan niitä hyviä uutisia!!!

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 7+0

Tervetuloa kaikille uusille!!!

Onnea kaksosista jenjiran! Toivottavasti seuraavalla kerralla näkyy toisenkin syke :)

Tänne ei erikoisempia kuulu. Kesälomasta nautin tämän viikon.
Pahoinvointia ei vielä(kään) varsinaisesti ole, ainoastaan grillilihaa en saata paistaa ja jäätelö tökki eilen siinä määrin,että piti heittää kesken syönnin roskiin. Mutta rinnat on kipiät ja kasvanut sen verran,että piti jo isommat liivit ottaa käyttöön [:-] Isäntä tuumas eilen,että melkoset kannut [:D]

Me kerrottiin juhannuksena kavereille ja lähisuvulle pikkuisesta. Olihan kaikki innoissaan. Tulevat isoisovanhemmat varsinkin :)

Eilen aamusta sain puhelun, hoitaja iloisena siellä soitteli että keskiviikko aamuna osatolle. Kasvainta aletaan tutkimaan ja raskaus suurella todennäköisyydellä keskeytetään.
Jäi siinä työpäivä kesken, kun kyyneleet valtas silmät ja henki salpaantu.

Voi ei Nra! [:(] Kovasti voimia sinne, tuntuu niin pahalta sinun puolesta!

Voi NRA! Toivottavasti ei tarvi keskeyttää, vaikka voihan se mennä kesken sitten niistä tutkimuksista... Vaikka kuulostaa laimealta niin koita jaksaa. Ei oo kyl kivoi tollaset jutut. Ja vaikka et varmaan välttämättä näe niitä positiivisia puolia niin toistan vielä sen mitä joku jo sanoi, että ehkä tämä oli suojelusenkeli jonka ansiosta kasvain huomattiin, ennen kuin mitään pahempaa tapahtui. Silti kurja tapaus *iso hali*

Olen uusi palstalla ja kylläpä iski heti todellisuus kasvoille kun luin NRA:n tilanteesta. :( Olen pahoillani!

Itselläni ensimmäinen raskaus 6 vuoden yrityksen tuloksena, LA 22.2.2011.

Tsemppiä ja onnea matkaan kaikille! [:)]

Heips vaan!

Nyt äkkiä käyn kiireiltäni kirjoittamassa eiliset ultra-uutiset. [:)] [:)]
Siellä se pikkuinen köllötteli ja sydän jyskytteli kovasti. Oli niin hassu tunne vaan nähdä se
pieni otus siellä. [:)] Lasketuksiajaksi tuli 3.2.2011, eli viikkoja olisi nyt 8+5. Vähän itse
arvelinkin, että toi laskettuaika vähän muuttuu ja että noita viikkoja ei ollu niin paljon, kuin neuvolatäti
oli laskenut, koska minulla pitkä kierto, mutta ei se heittänyt kuin viisi päivää. [:)]

YÖNSÄDE kyseli tuossa joskus, että olenko hoitoalan ihmisiä... Opiskelen sairaanhoitajaksi ja nyt kesällä
teen hoitoalan töitä.

Onnea vaan kaikille uusille plussanneille ja onnea tuleviin ultriin.
[:)][:)]

kokeilen näkyykö mulla toi lillypie, jos nyt osasin laittaa sen oikein.

Tosi ikäviä uutisia Nra, jaksamisia ja voimia sinne!

Takaisin