Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi! Vasta tänään liityin tänne ja toista tekstiä siis vasta kirjottelen.
10.5. plussasin ja se oli kyllä tämänhetkisen elämäni onnellisin aamu. Sama hymy huulilla pysyy edelleen [:D]
Laskujeni mukaan olisi menossa rv 6+4. Olot olleet suht hyvät. Ei pahoja pahoinvointeja pikku etomisia lukuunottamatta, ilmavaivat vaivaa (ei mukavaa asiakaspalvelussa) sekä maha kasvanut/turvonnut näkyvästi ja mahaa nipistelee jatkuvasti. Farkut tekee tiukkaa ja normi vaatteet tuntuu muutenkin epämukavilta. Ei siis mitään, mitä ei kestäisi [;)] Toivotaan että kaikki menisi hyvin ja saataisiin terve helmivauva. pari viikkoa vielä ensimmäiseen neuvolakäyntiin. Aika vaan tuntuu kulkevan niiiiin hitaasti! [:)]

Onnea myös kaikille muille odottajille!!

Juuri kotiuduttu sairaalasta HYVIEN UUTISTEN KERA! Kasvain onkin hyvälaatuinen, oli aikasempi lääkäri tehnyt virheen tutkiessaan sitä. Oli lääkärillä tekemistä, että löysi pikkuisen kohdusta, oli niin piilossa kasvaimen takana että ehti jo ajatella etten ole raskaana ollenkaan. Raskauteni saa edetä normaalisti, kuitenkin pitäen silmällä kasvainta, ettei valloita koko kohtua pikkuiselta.
Lääkäri ja hoitaja pitivät minua varmaan hulluna, kun pompin ympäri huonetta itku silmässä ja halaten heitä kuullessani hyvät uutiset [:)][:D][:D][:D] Rv 6+3

Ronny; Itse kävin sokerirasitustestissä muutama kuukausi sitten: 12h syömättä/juomatta/tupakoimatta. Verikokeita otetaan kaksi, ennen ja jälkeen litkun juomisen. Litku maistuu TODELLA väljähtyneelle kokiksen ja raudan sekoitukselle, ja koko 0,33l plo pitää juoda kerralla. Parasta kun ei maistele tai haistele koko juomaa, muuten ei mene alas. Tein sen virheen että ensin otin pienen kulauksen eikä loppu meinannut mennä millään alas, ja kun päälle ei saanut juoda mitään [&o]

nra onnea onnea onnea onnea onnea onnea !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oon niin onnellinen sun puolesta !!![:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Itellä menossa ihan kauhea olo.
Huomisesta ultrasta.
Ei tää eilen tai muullon ollu tällästä...
No, huomenna jos tietää hieman enemmän.
Toivottavasti olis mukava lekuri, en ole
tolla ennen ollut.
Ikää taitaa olla ainakin, nimi on Tellervo[:D][:D]

pikaa..

Nra:
ihanaa, mahtavaa!!! Onnittelut hienoista uutisista!!!  enkeleitä matkalle mukaan!!

wastis: peukut huomiseen ultraan, varmasti kaikki on hyvin siellä!!!![:)]

Rölli: Onnea ja tervetuloa helmikuisiin!![:)]

Aivan mahtava juttu NRA!!! Onnea ja toivottavasti pääset turvallisesti loppuun asti raskaudessasi ja saat lapsen syliin helmikuussa!

Sokerirasituksesta: Jouduin siihen viime raskaudessa ja jälleen meen jossain vaiheessa. Tosiaan tarvii juoda sitä sokerilitkua labratädin silmien edessä koko pullo tai purkki tyhjäks ja sitte oottaamaan. Verikokeet otetaan ennen ja 2 kpl jälkeen, tunnin ja kahden tunnin päästä. Ainakin mulla näin tehtiin. Eli kannattaa ottaa eväät mukaan jotta voi syödä ennen ko kotiin lähtee =) Tosta edeltävästä paastosta en muista mutta tais kyllä olla sellanenkin. Ei oo mikää mukava juttu mutta ihan selvittävissä... [:'(] [:@]

Huomenta!!

ensinnä supermegaonnittelut NRA:lle [:)][:)][:)] ihanaa kuulla, olin jo surullinen puolestasi. ja nyt kaikki menee hyvin, älä pelkää.

voisiko joku kertoa, että mistähän saisin äitiyshousuja???? HM.com vissiin lopettaa tai uudistaa linjaansa, mutta ei löytynyt ku muutama tunika....apua....mun massu kasvanu yhtäkkiä ihan silmissä, je ne mun "ylisuuret" caprit mitä olin jo pois heittämässä jää kohta pieneksi, pari senttiä niin ei mene enää kiinni, ja putos jalasta ennen raskautta...siis KÄÄÄÄÄÄÄK!!!! kuin iso musta tulee?? alkaa taas pelottaa että enemmän ku yksi asukki [:@][:@]

muuten ei erikoista, mulla ainakin väsymys jo helpottanut, en enää edes päikkyjä vetele. mites muilla???

Kiitos kaikille <3 Täällä niin onnellinen mamma.

Itselläni sokrukokeessa ei otettu kuin yksi putkilo verta ennen litkun juontia, ja toinen 2½h kuluttua juomisesta.

Kylmiäväreitä menee kun edes ajattelee niitä neuloja [:o]

Ihanaa Nra! Onnea mahtavista uutisista!

Ja kaikille ultrassa käyneille kans tasapuolisesti onnea [:)] ..

Omaa: Mä oon taustalla kukkunut lähinnä, kun on ollu niin haipakkaa taas, ettei oo kerinny muka mitän naputtelemaan...
Eka neuvola siis oli ja meni ja ihan positiivinen kokemus oli kaikkine verikokeineen, purkkiin pissimisineen ja keskusteluineen [:D] Hemppa tosin oli jo hintsun pudonnut.. Toukokuussa 131, nyt 119.. Mut ei siis vielä hätää ja rautaahan noissa multivitan raskausnappuloissa onkin kuulemma sen verran, et pärjää alkuraskauden.. Ja ainahan mä voin töissä ite mitata hempan jos siltä tuntuu [8|]
Seuraava neuvolakäynti kuulemma kuittaantuu np-ultralla (joka on elokuussa) ja sit syyskuussa vasta olis seuraava oikea neuvola.. Hintsun kummallista mun mielestä.. Eihän ne siellä np-ultrassa nyt pissaa ja hemppaa seuraa... [&:] tai mitään muutakaan.. noh.. Mennään virran mukana..
Sokerirasitukseen mäkin sit joudun jossain puolen välin kieppeillä, kun bmi on 27 [>:] Oksettaa jo ajatuskin siitä litkusta, mut eiköhän se lie hyvin mee..
Varhais uä:n hinta sit VÄHÄN pompsahti siitä mitä sanoivat Mehiläisessä.. [:@] Kertoivat siis kokonaishinnaksi 52€, mut hinta olikin oikeasti 104 ja risat! Voi kuttu että mua syletti!!
Eipä sillä.. maksaisin kyllä saman uudelleenkin, sen verran ihanaa sen pienen näkeminen oli [:)] Mutta vaan ihan periaatteesta ärsyttää se, et sanotaan hinnaksi jotain aivan muuta mitä oikeesti onkaan.. No.. Soitan kuluttajaneuvojalle, jospa ne vähän näpäyttäis niitä siellä.. Kertoisivat sit jatkossa oikeat hinnat!!

Meillä kerrottiin asiasta jo tuleville isoveljille (miehen lapsille..) [:)] Juu.. ehkä liian aikaista, mut miten voi olla hiljaa niiden kuullen [:D] ?
8-vuotias hymyili ja ilmoitti toivovansa pikkuveljeä, vaikka siskokin kuulemma käy.. [:D] 4,5-vuotias (erityislapsi, dysfasia epäily..) ilmoitti että: Ei oo vauvaa mahassa, se tuolla ulkona! Talon takana [:D] Nooh.. Vaikeahan se on pienemmän ymmärtää kun ei mahaakaan oo normaalia jenkkamakkaraa enempää [:D] Ompahan pojilla aikaa sulatella asiaa..
Toivoa sopii et kakki menee mallikkaasti [:)]

IHANAA TORSTAITA,

NRA: Suuremmoiset onnittelut todella mahtavista uutisista [:)][:)][:)]
Juu,minä kyllä vähän ihmettelinkin sitä sinun lähettävän lääkärin ammattitaitoa [8|]..
Mulla kun on todettu kerran myoma yhden raskauden ultratutkimuksen yhteydessä,niin silloin heti minun gyne sanoi,että kyseessä on vaaraton myoma!!Ja että sitä vain tarkkaillaan raskauden aikana,että kasvaako se.Koska myomat voivat hyvin myös hävitä itsestään pois.Mullahan näin onnekkaasti kävi eikä sitä tarvinnut synnytyksen jälkeen poistaa [:)].
Turhaa huolta tuo sinun lääkärisi sinulle kyllä aiheutti [&:]
Mutta onneksi kaikki on nyt hyvin ja vauvakin siellä masussa kasvaa ja kehittyy [:)]

KESÄHEINÄ: Onnittelut plussasta ja lämpimästi tervetuloa [:)][:)][:)]

SHAW: Onnittelut plussasta ja lämpimästi tervetuloa [:)][:)][:)]

ASIILONIA: Onnittelut plussasta ja lämpimästi tervetuloa [:)][:)][:)]

RONNY: KIITOS SUURI ultraonnitteluista
Taitaa tuo tupakki olla sellainen pahe,ettei siitä ole helppo päästä eroon [8|]?
Mutta minä uskon sinuun,että siitä pian eroon pääset!!!
Tsemppiä vielä kovasti lopettamiseen [:)][:)]
Sokerirasituksesta: Se on helppo juttu [:)].Mulla on siitä niin paljon kokemusta [;)]
Mulla on aina ollut painoindeksi normaali enkä ylipainon takia ole joutunut sokerirasitukseen.MUTTA ikäväkyllä viime raskaudessa mulla yhtäkkiä alkoi sokerit heittelemään ( teki huonoa ja kädet tärisi aamuisin [&:] ).Lääkäri lähetti sokerirasitukseen ja mulla oli paastoarvo korkea,mutta 1h ja 2h arvot matalat [8|].
Mittailin sitten verensokereita 3x/vrk. ja kun aina paastoarvot olivat koholla jouduin aloittamaan pitkävaikutteisen insuliinin synnytykseen asti [&:].
Vuosi synnytyksen jälkeen olin taas sokerirasituksessa ja jälleen paastoarvo koholla,mutta muut arvot jälleen ok.
Sempä takia joudun nyt automaattisesti rv12 sokerirasitukseen.Ja taas jos paastoarvo koholla,niin aloitan verensokerimittaukset.Gyne jo varoitteli,että varmaan tässäkin raskaudessa joudun aloittamaan insuliinit [:'(].
Ja minä vielä kaikenlisäksi liikun paljon,ei ylipainoa ja syön aika terveellisesti ja silti sokereissa häikkää..outoa [8|].Sitä gynekin ihmetteli.
Mutta asiaan [;)]..Ensin sulta siis otetaan verikoe ja sen jälkeen juot pullollisen sitä litkua.Maistuu ihan kokikselta ilman hiilihappoja.Mulla on ainakin aamulla niin jano,että juon ihan janoon sen litkun [:D].Sitten tunnin päästä otetaan verikoe.Ja viimeinen verikoe 2h päästä.Liikkua ei saa kovinkaan paljoa kokeen aikana,vaan pitää istuskella odotushuoneessa.
Se on helppo koe;ainoastaan aika käy pitkäksi odotushuoneessa [:D]
Koitahan jaksella [:)]

AAMUNODOTTAJA JA RÖLLI: Teillekin paljon onnea plussista ja lämpimästi tervetuloa [:)][:)][:)]

WASTIS: PEUKKUJA PEUKKUJA tämän päivän ultraan
Oi Tellervo Tellervo..Tellervo kuulostaa hyvinkin luotettavalta ja ammattitaitoiselta gynen nimeltä [;)][:D][:D]
Jään odottelemaan kuulumisiasi [:)]..

CISSI: Onnea plussasta ja sinullekin paljon tervetuloa tänne [:)][:)][:)]

OMAA: En valita en,mutta huonoo tekee ja paljon [:'(][;)]
Eli nyt se mun normaali ja todella paha raskauspahoinvointi alkoi..
Tänään mulla on klo:13 kampaaja.Kivaa on istuskella ämpäri jalkojen välissä pari tuntia [;)][:D].Meinaan varmaan ökään siellä kesken kaiken..mutta pakko on mennä,kun meillä on ne Esikoisen Rippijuhlat sunnuntaina.
Ei kehtoo mennä ihan tukka tötteröllä oman Poitsun juhliin [:D]
Hain Esikoisen tänään jo kahdeksalta juna-asemalta..Poitsu palasi ulkomaan reissultaan.
Olipa ihana nähdä Jäppistä pitkästä aikaa [:)]

Yritän keretä vielä tänään katsastamaan rakkaan Wastiksen ultrakuulumiset [:)]
IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 7+2

Jospa minäkin nyt sitten ilmoittaudun täällä [:)]

Testin tein 21.6., kun menkat oli viikon verran myöhässä. Ei ehtinyt tarkistusviivakaan loppuun värjäytyä, kun oli toinenkin viiva ruudussa :) Melkein hävettävän nopeasti tärppäsi, kun olimme huhtikuusta jättäneet viimeisetkin ehkäisyt pois. Kavereissa on vuosia yrittäneitä ja suvussanikin tiedän olleen useita vuosia yrittäneitä. Isovanhempani yrittivät neljättä vuotta ja vanhempani kolmatta vuotta. Olin siis loogisesti ajatellut, että meillä voisi mennä se pari vuotta. No mutta ei mennyt. Ensimmäistä nyt sitten odotellaan. Koska mulla oli ollut rintojen arkuutta jo huhtikuusta lähtien, en ollut täysin varma mikä olisi raskauden kesto (alku huhtikuussa vai toukokuussa). Näin ollen terkkari varasi mulle ekana suoraan lääkäriajan. Aika oli eilen ja siellä sitten ultralla kummasteltiin pikkusta [:)] Menkkojen mukaan olisi pitänyt olla jo seitsemäs viikko, mutta ultran mukaan oltiin vielä kuudennella, koska ruskuaispussi näkyi vielä. Pienen pieni syke oli myös havaittavissa!!

Olen kertonut tästä vasta yhdelle kaverilleni, jonka kanssa olen päivittäin tekemisissä. Hän näkisi minusta kuitenkin, kun mieli olisi maassa, jos jotain ikävää sattuisi. Itseäni polttelee kovasti kertoa äidilleni ja isälleni. Iskä tulee tänään meillä käymään ja viipyy pari päivää. Kiva sitten yrittää olla pirteä, vaikka väsyttäis ja peitellä huonoa oloa jotenkin... Iskää näin juhannuksena ja silloin se jo ihmetteli, että en ottanut lempisiideriäni, jota hän oli ostanut. Myöskin punkusta kieltäydyin pihviaterialla. Tätäkään en ole ennen tehnyt vaan toitottanut aina, että punkku ja pihvi kuuluu yhteen. Tiedän, että vanhemmillani on ollut keskenmeno, joten siinäkin mielessä äitini osaisi tarvittaessa sitten sanoa jotain fiksua. Mies on kovasti sitä mieltä, että odotetaan sinne 12 viikon tienoille ennen kuin kerrotaan yhtään kenellekään. Höh. Pitää kuitenkin hänenkin päätöstä kunnioittaa eikä lähteä liikaa sooloilemaan (hieman jo sooloilin tuon kaverin kohdalla... )

Oireita minulla on ollut väsymys, pahoinvointi ja erittäin arat rinnat. Myös turvotusta esiintyy jonkin verran. Niin ja herkkikseksi olen ruvennut. Eilen kävin siellä neuvolassa ja vastaan tuli äiti ison mahan kanssa. Melkein aloin itkemään! Sitten luin jotain juttua ja siinä oli hauska juttu. Ensin nauroin ja lopuksi huomasin, että itketti, vaikkei juttu ollut yhtään itkettävä [:D]

Galluppeihin:

Himoja on appelsiinimehu (vie yökötyksen pois) ja maito. Kahvia join ennen monta kuppia päivässä, mutta nyt en ole kolmeen päivään sitä kaivannut. Ei ole edes ollut pää kipeä, mitä se yleensä on heti, jos kahvi jää juomatta.

Sukupuolen haluamme tietää, jos se vain on nähtävissä. Olemme molemmat ilmeisen kärsimättömiä [;)]

Taulukkoon tietojani:

Ikää 25v (marraskuussa 26v) ja Hyvinkää on synnytyspaikka näillä näkymin. Laskettuaika on menkkojen mukaan 21.2.2011.

Hei vaan!

Eipä ole tullut paljoa palstailtua viime aikoina. Jutut olen kyllä käynyt lukemassa, mutta kirjoittaminen on ollut liian suurten ponnistelujen takana. Nyt oli kuitenkin aivan pakko ryhdistäytyä, koska piti tulla huutelemaan suuren suuret onnittelut NRA:lle hyvistä uutisista!!! En muistaakseni lainkaan kommentoinut alkujaan noita sun huonoja uutisia (täällä niitä kyllä hiljaa itsekseni murehdin), mutta nyt oli aivan mahtavaa avata kone, kun ensimmäisenä hyppäsi silmään noi sun ilouutiset. Ihanaa! [:)]

Sitten lyhykäisyydessään onnittelut kaikille uusille plussanneille ja joukkoon liittyneille sekä niille, joilla varmuus pienestä papusesta on saatu ultralla!

Mulla ekaan ultraan on aikaa parisen viikkoa ja täällä on todellakin alkanut pelottamaan ihan hirmuisesti. Mieliala on ihan masentunut ja henkinen olotila vaan pahenee koko ajan. Tänään on ollut itku lähellä jo moneen kertaan. Alavatsakipuilua on ollut ilmoilla muutamia päiviä ja koitan tässä miettiä, onko tää nyt samanlaista olotilaa kuin ekassa keskeytyneessä raskaudessa. Tänään sitten on taas halailtu posliineja oikein urakalla ja kun kovasti kroppa kramppasi niin pöksyyn valahti rusehtavaa vuotoa. Eilen heiluteltiin illalla peittoja, joten siinäkin saattaa nyt olla syy, mutta kyllä nyt silti tuntuu olevan musta pilvi pään päällä. Toivottavasti se ei vaan ala sataa tai ukkostaa. Nyt ei kyllä jaksais yhtään myrskyä tähän. Mulla on jokaisessa raskaudessa kyllä tullut vähän rusehtavaa tuhrua (ekassa paljon enempi), mutta kyll se silti mietityttää. Ahdistaa ja vielä tosiaan kaksi viikkoa pitää odotella tota np-ultraa. Mmj:n tapaan aina "lorahdustunteen" myötä kirmaan kauhulla vessaan katsomaan, onko vuoto punaista. Ihana kuulla, etten ole ihan yksin näiden fiilisten kanssa, mutta eihän tämä kivaa ole.

Ja sitten aamulla herätessäni mua kutitti ihan hillittömästä toisen rinnan alta. Rapsuttelin sitä aikani, mutta kun syyhy ei loppunut, niin vilkasin sinne, että mikä halvattu siellä oikein mua kiusaa. Mulla on rinnan alunen ihan tulipunainen ja täynnä jotain ihmeellisiä näppyjä. Vähän niin kuin isoja finnejä, mutta kutisevia. Liekö sitten kyseessä hikinäpyt tai jotain. Ehkä ei hinkkien alla ilma tarpeeksi kierrä ja sitten toi on seuraus. Sanoin miehelle, että katsoo, onko ne oikeesti näppyjä vai peräti vesikelloja, koska en peilistä kurkkien niin tarkkaan nähnyt, mutta se ei osannut oikein sanoa. Miehet...hmphhh. Millähän mä antaisin ilmakylpyjä, kun en voi koko päivää utareitani kantaa kämmenillä...hoh hoijaa.

Sokerirasitustesteistä kirjoittelin tonne tammikuisiin eilen oman kokemukseni. Kopsaanpa siletä suoraan:

"Mä jouduin sokerirasitustesteihin edellisessä raskaudessa 2 viikkoa ennen synnytystä! Järkyttävä kokemus, kun mitään ei tietenkään saanut syödä ennen sitä ja kuitenkin olin ihan viimesimmilläni paksuna. Makoilin sitten laboratorion laverilla, kun en tolpillani muutoin pysynyt. Labrassakin vähän ihmeteltiin, kun menin ison mahani kanssa paikalle. Syynä tähän myöhäiseen testailuun oli se, että mulla oli n. viikkoa vai kahta aiemmin tullut vähän sokeria virtsan mukana. Olin ihan hämmentynyt, että vielä tuossa vaiheessa tehdään rasitustesti, vaikka kaikki raskauden aikaiset pissatestit olivat olleet aina muutoin puhtaat. (Jorvi kuulemma haluaa, että kaikki testataan, joilla sokeria on virtsassa...ajankohdasta riippumatta.) Juuri ennen tuota "kohtalokasta" neuvolakäyntiä olin syönyt aamupalaksi rahkaa ja purkkiananasta. Ananaksen sokerit hulahtivat sitten sopivasti läpi ja jouduin tonne testiin. Nyt olen "viisastunut" ja syön vain "vettä ja (ruis)leipää" ennen neuvoloita.

Nyt ekalla neuvolakäynnillä täti kertoi, että Espoossa nykyään kaikki joutuvat kuulemma joka raskaudessa automaattisesti noihin testeihin. Noh...jos tää pahoinvointi jatkuu tällaisena, niin tämä tyttö kyllä lykkää sitä testiä vähän eteenpäin. Eihän mulla pysy edes aamuisin vesi sisällä, saati sitten puoli litraa sokerilientä. Toteisivat kuitenkin labrassa, että palataan myöhemmin asiaan. Ho hooh. Onhan se hyvä, että noi jutut testaillaan, mutta ei huonovointisena, kiitos."

Ja se litku riippuu kuulemma siitä laboratoriosta, jossa testeissä käydään. Siitä litkusta on ollut kuulemma pari eri versiota ("vanha ja uusi"...tai näin ainakin "tarina kertoo") ja mulla oli onneksi sitä "paremman makuista" lientä. Hyväähän se ei missään tapauksessa ole, vaikka kaikesta makeasta yleensä tykkäänkin. Sitä lientä ei todellakaan kannata ottaa pieniä määriä kerrallaan vaan juoda annettu satsi "Pohjanmaan kautta". Ja mulla myös otettiin ensin paastoverensokeriarvo (sormen päästä -> mitattiin verensokerimittarilla), jonka jälkeen juotiin ensimmäinen satsi lientä. Sitten tunti muistaakseni venttailtiin, otettiin verikoe, juotiin lisää lientä ja venttailtiin taas tunti, jonka jälkeen otettiin toinen verikoe. Tosiaankin kannattaa ottaa eväät messiin, jotta sitten ennen kotiin lähtöä voi syödä jotain, ettei nuppi ihan pimene.

Täältäkin Wastikselle peukkuja ja myötätuulta ultraan!

Unia on täälläkin alkanut näkymään taas enemmän. Just viime yönä näin unta, kuinka mies lähti toisen naisen matkaan ottamalla vielä meidän poikasen mukaan. Viime raskaudessa oli vastaavanlaisia unia...siis että mies pettää ja heilastelee muita. Ja näitä unia oli jatkuvasti. Kai sitä on vähän pelko puserossa, kun kroppa muuttuu ja maha kasvaa, eikä sitä ole enää ihan "oma itsensä".
Ja tonne joulukuisten (09) palstalle kirjoittelin unesta, jossa olin kahvilassa kaverin kanssa ja tuo poikanen nukkui vaunuissa. Kävin tiskillä hakemassa kupillisen kuumaa pullan kera ja kun palasin takaisin pöytään ja vilkaisin vaunuun, niin lapsukaiseni oli viety. Eli jokseenkin ihan kauhean ahdistavia unia tässä on viime aikoina nähty. Toivotaan, että todellisuus pysyy kuitenkin tasaisena ja suhteellisen aurinkoisena.

Raskauspäiväkirjoista: Mä en ole pitänyt raskauspäiväkirjaa ja näin jälkikäteen kyllä vähän harmittaa. Suurimmat ja ihmeellisimmät asiat olen kyllä kirjoittanut muistiin (esim. pahoinvoinnin alkaminen ja loppuminen, ekat potkut ym.), mutta nytkin olisi kiva verrata tätä kuluvaa raskautta tuohon edelliseen, mutta muistin varassa tässä nyt mennään eteenpäin. Ja synnytyksestä kannattaa mun mielestä ehdottomasti kirjoittaa itselleen synnytyskertomus. Ja vauvakirjoistaa jää ihanat muistot myös.

Nyt täytyy lopettaa tää raapustaminen, kun pieni mies hermostuu. Voikaa hyvin!

-Possunen 9+4, mutta neuvolan tädin mukaan 9+5 (Espoon tädeillä on joku oma laskuri, joka viimeksikin heitti päivän ja ultra pisti lasketun ajan takaisin omalle paikalleen. Mä elän edelleen ton "oman laskurin" ja kalenterin mukaan...)

Hei!

Jospa minäkin nyt uskaltaudun ilmoittautumaan mukaan keskusteluun. Eli olen 29v. ja plussasin elämäni ensimmäistä kertaa 20.6 ja päädyin eilen jo ensimmäistä kertaa neuvolaankin, vaikka viikkoja ei ole kuin 5+5? kasassa. Neuvolantätsä oli sitä mieltä, että laskettuaika olisi 25.2, mutta omien pähkäilyjeni mukaan muutaman päivän myöhemmin, mutta tuopa sitten tarkentuu myöhemmin. Joku muukin täällä keskustelussa kirjoitteli Vammalan seudulta, joka oli neuvolaan päätynyt jo näin varhaisessa vaiheessa eli täällä taitaa olla jotkut ihan omat käytännöt näiden ensimmäisten neuvoloiden suhteen [;)] Yksi syy taisi olla lomat ja sulut, jonka vuoksi ottavat nyt jo aikaisessa vaiheessa, mutta itsestä tuntui vähän hassulta mennä niin pian neuvolaan. No, kaikki arvot oli ihan ok ja tunti meni nopeasti ja nyt olkkarin pöydällä odottelee iso pino paperia luettavaksi [:)]

Mulla kaikki tuntuu vielä hyvin epätodelliselta, koska mitään suurempia raskausoireita ei ainakaan vielä ole ilmennyt. Olen tosi hölmö siinä mielessä, että nyt kun kukaan muu mieheni lisäksi ei vielä tiedä raskaudesta meidän lähipiiristä, niin jos esim. olemme syömässä miehen vanhempien luona, niin alan ajattelemaan, että onkos mulla vähän huono / kuvottavaolo ja sittenhän se huono olo varmasti tuleekin [:@] Pitäisi siis olla miettimättä liikaa, mutta minkäs teen, kun oon tällainen jännittäjä... Ainoa hyvin häkellyttävä muutos on se, että ei tee mieli mitään makeaa ja erityisesti se, että sulkaata ei tee yhtään mieli, vaikka tähän astisessa elämässä sulkaa on ollut aina suurinta herkkuani!!

On kyllä kiva lueskella samassa tilanteessa olevien kuulumisia, kun muuten välillä vähän tuntisi olevan itsekseen tämän suuren asian kanssa!

Heissansaa.
Ultrassa käyty, siellä se pienen pieni ihmisen alku hengaili.
Sydän jumputti ja vastasi viikkoja.

Ei mulla muuta[:D]

Heippa kaikille,

nyt viimein uskaltaudun kirjoittamaan tänne, lueskelemassa olen käynyt jo...[;)] Meillä täällä rv 8+3, IVF onnistui viimein, la on 7.helmikuuta! 7 vuotta sitten jätettiin ehkäisy pois, eli odotusaika venyi pikkuisen pitkähköksi. Kolme hedelmöityshoitokertaa takana, mutta nyt yhtäkkiä tärppäsi. Kyllä oli epätodellinen fiilis 2.6. kun molemmat viivat humahti ruutuun nopeammin kuin olin ehtinyt tikkua kädestä laskea. Sitä ennen oli rinnat olleet älyttömän arat, etoi joka päivä koko ajan ja väsymyksellä ei ollut rajoja. Puhumattakaan jatkuvasta vessassa ravaamisesta. [&o] Kyllä siinä ehti tunteet heitellä suuntaan ja toiseen kun piti testin tekemistä vaan kiltisti odottaa.

Ja siis sama meno jatkuu toki edelleen!! Varhaisultrassa oli pikkuruinen papu, joka oli rv 7 kohdalla 7+2 kokoinen ja syke näkyi ja kuului. Kyllä tuli kylmät väreet...Huomenna eka neuvola, jännittää älyttömästi. Kun ei ole koskaan ollut edes raskaana, on jotenkin ihan vieraalla maalla. Ikää 31, onneksi aloitettiin lapsen teko ajoissa, kun näin kauan sai odottaa. [:D]

Erityisiä himoja ei ole, ällötys on yleisluontoista, ällöttää enemmän tai vähemmän. Kahvinjuonti vähentynyt kyllä, joko yksi aamukahvi tai iltapäiväkahvi tai ei mitään...Kalaa en tosin pysty ajattelemaankaan, se kuvottaa. Ja nyt puhuu kalaruokien varsinainen fani!! Hiukan huolestuttaa, saanko rasvahappoja tarpeeksi. Täytyy yrittää purra pähkinää ja lotrata öljyillä. Hedelmillä (etenkin nektariini) oon saanut huijattua etovaa oloa, pönttöä ei ole tarvinnut onneksi halailla. Mutta kyllä tämä kokopäiväinen tuleeko/eikö tule oksennus on aika raskasta. [:'(] Multivitan raskaus ja imetysvitamiinit aloitin heti plussasta, foolihappoa olen syönyt purkista viime syksystä. Myös kalkkia otan purkista, kun maitoa en oikein muuten juo kuin kahvin kanssa ja jugurtti ei meinaa maistua..Ja pah, ne juustorajoitukset, voi ei! Haaveilen tietenkin kaikista homejuustosta lähtien, vuohenjuusto on jumalten herkku.. No, "kovia" juustoja sitten löytyykin jääkaapista!

Vaate- ja rintaliiviostoksille on joutunut lähtemään jo nyt..Mihinköhän tässä vielä joutuu. [;)] 2 kuppikokoa on hypännyt ylöspäin. Legginseillä ja tunikoilla olen muuten aloittanut kesän, farkut ja kireät vaatteet ovat auttamatta jääneet kaappiin. Vatsan turvotus herätti anopin epäilyt jo ennen kuin oltiin kerrottu mitään. Muuten ollaan kerrottu kaikille läheisille jo, Jos jotain ikävää sattuisi, on ainakin tämä raskaus alkanut ja se ollaan haluttu jakaa. Samoille ihmisille kerrottaisiin joka tapauksessa myös surulliset uutisetkin. Ultrat halutaan katsoa ja sukupuoli tietää, tiedonjano on valtava.

Ihanaa heinäkuista helteistä odotusta kaikille, onnea muillekin odottajille, kipakkaa helmikuuta odotellen! [8D]

Ensiksikin Nralle paljon haleja ja onnentoivotuksia!! <3333333 Ihania uutisia!! Oli varmaan aika hirveät nuo epätietoisuuden ajat, onneks ne on nyt takana päin! Toivottavasti voit nyt alkaa nauttimaan vaaviloisestasi täysillä. [:)] Tosin paras minäkin sanomaan, ku itekin pelkään ja huolehin koko ajan kaikesta. [:D]

wastis: Jee!! <333 Hieno juttu! [:)] Itse sitä vaan aina pelkää tietysti pahinta.

Omaa: Soittelin Naistenklinikalle ku viikkoja alkaa olla kasassa ja kaks viikkoa sitte on jo lähteny sinne lähete neuvolasta np-ultraan. Eihän ne mulle ollu vieläkään aikaa ees ruvennu varailemaan, vaikka nyt ku se katto, ni tarjosivat aikaa reilun viikon päähän! Aika pienellä varotusajalla tarjoovat aikoja, ja sitte niitä on vissiin aika mahoton ruveta muuttelemaan. Onneks soitin, ku just sitä aikaa en ois oikein voinu ottaa, oon sillon yksin töissä. Jotenka np-ultra on meillä ti 13.7., viikkoja sillon kasassa 11+6. <3 [:)]

Niin, ja hullua pahaa oloa podetaan täälläkin. [:'(] [&:]

Hyvää vointia mammoille!

rötkis mulla oli sama juttu! Jonnekkin täällä siitä kirjotinkin.
Että sanoivat mehiläisessä että 50-60 euroa on hinta ja sitten kassalla
se olikin satkun. Kysyin asiaa niin tiskillä oli kaksi todella nuorta tyttöä
niin selittivät vaan vaikeina että siihen tulee lääkärinpalkkio päälle.

Ööö. Mistä tollasia voi tietää?
Ärsytti kyllä silloin, mutta kokemusta en kyllä vaihtais.
Oikea ultra on vasta kahden viikon päästä
ja sekoisin jos vasta sitten saisin tietää miten asiat masussa on.

nra helvetin hieno juttu!
Koko juttu vaikutti niin epäreilulta ja hirveältä
ja kaikkia kääntyikin hyvin!! Aivan mahtavaa <3

Wastis ihanaa!
Missä kävit ja mitä kustansi?

bubble mä kävin tässä Porissa mehiläisessä.
Mulle sanottiin puhelimessa että ultra maksaa 50e plus lääkärin kulut,
kysyin niiden suuruutta muttei osannut sanoa,sanoi että 5-50e.
Mulla meni 20min, laskua tuli 85e ja kelan jälkeen inan päälle 50e.
Lekurina Tellervo Elo, suosittelen lämpimästi.
Oli kyllä aivan ihana nainen, paras gyne mitä mulla on ikinä ollut.
Selitti ja muuta.
Eikä ollut yhtään ennakkoluuloinen tai mitään, vaikka olenkin reilusti tatuoitu.
Mutta suosittelen !

NRA: IHANAA!!! Olen täällä niin onnellinen puolestasi. [:)]

Minulla ei nyt taas ole vähään aikaan ollut mtn raskausoireita. Jotenkin alkaa huolestuttaa. Vaikka pitäisi varmaan olla vaan tyytyväinen, etten ole vielä tarvinnut halailla vessanpönttöä jne..

Mukavaa päivää kaikille! [:)] Mä lähden tästä töihin..

wastis eli käytiin samassa paikassa ja hinnoissa tollane ero :S

Se mun lääkäri oli mun mielestä viel joku yleislääkäri, sellanen nuori nainen.

Tosta Tellervosta jostain luinkin, että on tosi hyvä.

Oli toikin nainen todella mukava, mutta sen mukavuus
maksoikin sit vähä enemmän :S

Noo, ei nyt varmaan tuu enää käytyä siellä.

Takaisin