Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä vähän sama juttu kuin Wastiksella eli taka-alalla seuraillaan.
Joka päivä täällä kyllä käyn lukemassa :)
Vaikka minulla ei ole kokemusta keskenmenosta niin silti jotenkin olen tosi tosi varuillani.
Enää ei ole ollut pahemmin oireita niin ei myöskään sen takia pysty uskomaan, että on raskaana.

Tänään on sitten tullut hieman vertakin..ei paljoa mutta kumminkin. Juuri nyt tätä kirjoittaessani on jotenkin kumma tunne vatsassa. Kovaa särkyä ei ole ollut mutta jotenkin pelottaa, että sekin ehtii vielä päivän aikaan tulla...

Vähän on sellainen olo ettei tiedä itkeäkö vai nauraako...

IHANAA TIISTAITA KAIKILLE,

KATHERINE: Jaksamisia tähän viimeiseen viikkoon töissä [:)]
Sitten lomalla lepäilet oikein kunnolla [:)]

CATJANA: Onnittelut plussasta ja lämpimästi tervetuloa palstailemaan [:)][:)]

HILPPA: Varmasti on todella raskasta odottaa torstain ultraaa!!
Mutta ihan varmasti siellä on kaikki hyvin,kun sulla on noita oireitakin tullut hienosti lisää [:)][:)]
Tosin ikäväähän tuo ummetus ja närästys on [&:]
Peukkuja vielä hirveesti ultraan!!!!!

ANNULI: Joo,aika aikaisin sulla onkin tuo eka neuvola.Käytännöt on näköjään niin erilaiset eri paikoissa [;)]
Mulla on eka neuvola rv10 [:)].Ihan sen takia,että saadaan siihen mennessä noi veriseulan ja neuvolakokeiden vastaukset [:)].Ja sitten vielä senkin takia,että silloin voidaan kuunnella jo ensimmäistä kertaa vaavin sydänääniä [:)]
Kyllä ainakin meidän Apteekissa on myytävänä Multi tabsin raskaana-ja imettäville tarkoitettua vitamiinia.Ostan sitä itselleni sitten,kun lopetan tuon B-vitamiinin syönnin.

ADALMIS: Suuremmoiset onnittelut plussasta [:)][:)][:)]
Ihanaa,että noin pitkän yrittämisen jälkeen teitä onnisti!!!!!

MIMMU: Meillä täällä käydään neuvolassa kuukauden välein,vaikkei kyseessä olisi edes ensimmäinen raskaus.Mullakin on nyt kuudes raskaus menossa ja silti käyn näin alussa kuukauden välein neuvolassa.
Olen kyllä kuullut,että ainakin isoissa kaupungeissa on hirveesti vähennetty neuvolankäyntejä säästösyiden takia ja näinollen siellä ei käydä läheskään näin usein neuvoloissa kuin esim.täällä meillä.Todella inhottavaa nämä säästöt [:@]
Meillä täällä neuvolassa lasketaan ainan ekalla käynnillä äidin painoindeksi.Jos se ylittää sen 25 rajan,niin sitten äiti joutuu käydä sokerirasituksissa rv12 ja oliko se sitten rv24??
Ja varmasti täälläkin sitten vielä lisäksi purnataan oikeasta ruokavaliosta ja liikunnasta [;)]
Mulla on varmaan tässä raskaudessa nyt painoindeksi sen yli 25 [&o]..ainakin pelkään niin.
Hyvä,että vointi on siellä ollut hyvä [:)][:)]

ANNELIINI: Onnittelut plussasta ja sydämen sykkeestä [:)][:)][:)]
Niin ja tervetuloa!!!!

SUKRIS: Onnittelut plussasta ja tervetuloa [:)][:)][:)]

MINNUSKA: Voi ei..toivottavasti verentulo lakkaa eikä kipujakaan tulisi [:)]
Onko veri ollut ihan punaista vai rusehtavaa??
Toivon sydämestäni,että kaikki on sinulla ja vaavilla hyvin [:)][:)][:)]

OMAA: Eipä tänne mitään mullistavaa [;)]
Pissalla näköjään saapi taas ravata yöllä.
Mun hornettien himo on poistunut [8|]..eli en himoitse enään hornetteja [:D]
Oikeestaan ei ole mitään himoja enään..ellei lasketa himoa omaan ukkokultaan [&o][;)][8D][8D][:D]

Jumpannut olen joka päivä..
Kuntosalille pitäisi vielä keretä mennä,mutta kun miehellä urakointityöt nyt kovimmillaan,niin en millään täältä pääse kuntosalille.Mutta penkki ja käsipainot löytyy kotoa,niin niillä on pärjättävä vähän aikaa..niin ja tietty talikkokin löytyy [;)][:D]

VOIKAAHAN KAIKKI HYVIN [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 6+0

YÖNSÄDE: Vuoto on punaista. Kun tosiaan ensimmäinen raskaus kyseessä niin ei yhtään tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Ja ikävä kyllä sitä pelkää/epäilee pahinta, että mitä jos.. Tosi inhottava fiilis tällä hetkellä :(

ALKUPERÄINEN: Minnuska

YÖNSÄDE: Vuoto on punaista. Kun tosiaan ensimmäinen raskaus kyseessä niin ei yhtään tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Ja ikävä kyllä sitä pelkää/epäilee pahinta, että mitä jos.. Tosi inhottava fiilis tällä hetkellä :(

Toivotaan, että kyse ei ole siitä pahimmasta vaihtoehdosta! Olen kuullut, että jos vuoto on niukkaa, niin sen pitäisi olla silloin ihan normaalia.

Voimahali! Pidän peukkuja pystyssä!

MINNUSKA: Ymmärrän todella hyvin,että sulla on siellä todella ikävät fiilikset ja pelkäätä pahinta [:(]
Tuleeko sinulla vielä verta?Ja onko sinulla tullut kauan aikaa verta ja kuinka paljon?
Monilla naisilla tulee esim.yhdynnän jälkeen kirkasta verta,koska raskauden aikana limakalvot kuivuvat ja näinollen ärsyyntyvät sessyn jälkeen.
Myöskin monilla naisilla tulee oikein kunnollakin verta ja siltikin kaikki on hyvin.
Olen ainakin kuullut,että pientä verenvuotoa voisi seurailla ihan kotosalla,jos verenvuodon lisäksi ei esiinny mitään kovia kipuja.
Jos sinulle ilmaantuu kovia kipuja tai vuoto lisääntyy,niin kannattaa ehdottomasti soitella neuvolaan tai omalle lääkärille!

Täällä pidän sinulle peukkuja ja varpaita pystyssä,ettei mistään vakavasta ole kysymys [:)][:)][:)][:)]
*SUURI VOIMAHALI SINULLE*

Yönsäde ja Mini rv 6+0

hellurei!!

minnuska -> mulla tuli kakkosen kans koko raskauden, älä vielä huolestu jos ei kipuja ole.

tänään neuvola LA muuttu 1.2.2010 kierron mukaan. ja eka ultra 13.7 Hb oli laskenut 116, vaikka ihan normaali ennen ollut. täytyy toivoa, että jos 8 viikolla mennään ettei tule kahta....apuaaaaaa!!!
no pinaattia ja lihaa kehoon ja rutkasti vaan.

[font="trebuchet ms"]Moi taas..ja hyvää jo alkanutta viikkoa kaikille!
[font="trebuchet ms"]Eilen oli ensimmäinen neuvola ja tietoa tuli taas (kuten ensimmäisenkin lapsen kanssa) ihan hirveästi. Tuntui ihan kuin ei olisi ikinä kuullutkaan niistä jutuista [:D]
[font="trebuchet ms"]No ehkä se oli ekan kanssa niin uutta ja jännää, että jotkut jutut on mennyt vähän ohi.. Terkka ei saanut otettua multa verikoetta, joten näytteiden otto siirtyi heinäkuun loppuun, kun mulle tehdään sokerirasituskoe. En kyllä ymmärrä miten mun kädet kestää kun otetaan niin monta verinäytettä kerralla.
[font="trebuchet ms"]Pitäis tehdä sitten kunnon ruokaremontti.. Vähän on hankalaa kun mies on niin ruokanirso, että mikään ei kelpaa. Pitäis tehdä periaatteessa itelle aina omat ruoat ja se tulis vähän turhan kalliiksi, joten ehkä pakotan miehen syömään sitä mitä laitan [;)] Muutenkin hyvä ruveta jo totuttautuun kun tuo esikoinenkin rupeaa jo kohta syömään ns.normiruokaa.
[font="trebuchet ms"] 
[font="trebuchet ms"]Mimmu87 kirjoitti siitä painonnoususta, että ei saisi nousta kun 5kg kun on ylipainoa? Ei mulle ainakaan ekassa raskaudessa mitään sellaisesta sanottu..aika outo rajoitus..Tottakai se terkka sano että pitää yrittää elää terveelisesti ja liikkua, että ei tuu hirveesti ylimäärästä, mutta piti kuitenkin lopuksi painonnousuani erittäin hyvänä, siis että ei tullut yhtään liikaa..  Ei se paino välttämättä aluksi nouse hirveätä vauhtia,mutta pitemmällä se on väistämätöntä.. Itselle tuli yht.10kg lisä painoa ja vikassa tarkastukessa oli kilo tippunut poiskin [:D] Mulla oli paino samassa lukemassa kun lähtötilanne niin vielä viikoilla 16+4 sit viikolle19.oli noussu kilon. Viikolta 29.lähtien painoa tuli kilo kahdessa kuukaudessa suunnilleen.. Ei se mitään..Synnytyksen jälkeen kaikki lähti ja vähän ekstraakin. Tosin söin kyllä muutaman kilon takasinpäin kun imetys loppui :)
[font="trebuchet ms"]Tietääkö kukaan muuten voiko tonnikalaa syödä ihan normaalisti, siis purkkitonnaria?? Kauhee himo olisi mutta en uskalla syödä kun en ole ihan varma...
[font="trebuchet ms"] 
[font="trebuchet ms"]Täytyy varmaankin lähteä ruoan valmistukseen..Ajattelin laittaa kanaa,höyrytettyjä kasviksia ja riisiä.. Nam nam.. (Miehelle löytyy kyllä salaatinkastiketta jos vihannekset ei muuten uppoa [;)])

[font="trebuchet ms"] 

minnuska: toivotaan kovasti ettei olisi pahaa vuotoa! voimia ja tsemppihalit! <3

Ihana lukea kun jotkut on jo päässy neuvolaan ^_^. Itellä tuntuu että se on ihan tuhannen kaukana sellanen homma :). En oo ees uskaltanu vielä soittaa tk:lle. Jotenkin niin epävarma olo :<. Aamulla tein testin ja viiva oli hurjasti tummempi ku toissapäivänä eli kaipa siellä joku möttönen kasvaa :). Näin ainakin hurjasti toivon. Oireitakin on tullu lisää. Ruokahalu on ihan pohjaton. Parin tunnin välein on nälkä. Ja iltasin on nyt ollu pari tuntia tosi huono olo ja sit karsee nälkä. Ja eilen kun söin raejuustoa niin sen koostumus ällötti :P.

Allu ja möttönen 4+3

Ympyrää pyöritty ja kirosanoja heitetty,

OMAA: Jeps,miehellä on siis myös urakointifirma,joka näin kesäisin ja syksyihin tekee esim.rehua vieraille ja tietty meillekin.No,hän on tänään ollut koko päivän paalaamassa ja minun piti lähtee viemään hälle murkinaa pellolle.Jeps,pakkasin muksut autoon ja lähdettiin hurjastelemaan kohti tuntematonta.Helvetin hyvät ohjeet sain n.25 kilsan päähän johkin umpimettään *Kiroo ja manaa miestään*
Eipä ollut GPS:stäkään mitään hyötyä,kun saamani pienen tien nimeä ei edes GPS laite löytänyt.Noin puolituntia ajelin ympäri ämpäri..soittaen kiukkusesti miehelle ja pyytäen lisää ajo-ohjeita.Sit sattumalta näin meidän koneet kaukana jossakin pellolla ja lähdin umpimähkään teitä pitkin etsimään oikeaa paikkaa.Jee,sit se löyty ja arvaatte varmaan,että ruoka oli melkein jäähtynyttä,mutta vaimo kävi hemmetin kuumana [:@][;)][:D][:D]
Kyllä sai mies kuulla kunniansa [;)].Ei tee hyvää tällainen näin raskaana ollessa,kun hormonit muutenkin heittelee [:D]
Jeps,mulla olisi tuokin aika mennyt kotosalla paljon tärkeämpiä töitä tehdessä..

Hemmetti,kun mulla oireet katoavat.Siis ei tee enään yhtään huonoa..ei edes vähääkään.
Väsymys,ketutus,isot tissit ja ISO MAHA ovat ainoita oireita.Tosin tota ketutusta löytyy muutoinkin,kun raskaana ollessa [;)]
Pellottaa ensi viikon ultra [&o]

VOIKAAAHAN HYVIN [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 6+0

Yönsäde:
Varmana ois mullahi menny hermo tuossa tilanteessa, ja oisin iteki antanu herran kuulla kunniansa. [:D] Ja sitte kiva vielä ruveta jollain pikkusilla mehtäteillä autoa kääntelemään jne., ja vielä lapset kyydissä. [8|] No, onneks päättyi onnellisesti tuo reissu! [:)]
Nyt se oireiden väheneminen on sinun kohallas aiheuttamassa harmaita hiuksia, minä olin pari viikkoa sitte samassa tilanteessa. Varmasti lohduttelit minua silloin, joten samoin minäkin lohdutan sinua. [;)] Kaikki on varmasti hyvin, niinhän ne tuntuu vähä kaikilla nää oireet aaltoilevan, mullaki tänään ollu tosi hyvä päivä, ei yökötystäkään yhtään! Ja viime yönäkään en heränny pahaan oloon muistaakseni kertaakaan. [8D] Jotenki varmaan sain siellä ultrassa varmuutta, että kyllä kaikki menee hyvin. Ja kun alkaa noita viikkojaki olla kasassa... Kaikki on ihan varmasti hyvin myös sulla, ja muutaman päivän päästä taas kiroat pahaa oloas! [:D]

Sama fiilis täällä, et oireet kadonneet... PAITSI Väsymys,ketutus,isot tissit ja ISO MAHA ovat ainoita oireita [:D]. Tsemppiä sulle Minnuska, toivotaan et kaikki hyvin. Tää on mulle toinen raskaus, ensimmäinen päättyi keskenmenoon ja siksi en osaa vielä kauheasti iloita tästä (5+1 meneillään). Onneks loma alkaa 1,5vk päästä ja lomal eka neuvola, tosin eihän siellä mitään varmuutta vielä saa [:@]. No ehkä loman jälkeen rupee olee viikkoja siinä määrin et pääsee ekaan ultraan [:)]. Ei olla miehen kans kerrottu kellekään, eikä meinata... PAITSI jos joku kysyy esim. Juhannuksena. Yritän keksii hätävalheen miksi en juo lainkaan, mutta voi olla että esim. äidilleni se ei mene läpi [:)]. PS. Tsemppiä kaikille plussanneille!

Sama fiilis täällä, et oireet kadonneet... PAITSI Väsymys,ketutus,isot tissit ja ISO MAHA ovat ainoita oireita ALKUPERÄINEN: Pallomaha

kuin myös [:D] ihan hirveetä kun ei mahdu liivit päälle, kun ennestäänkin on kokoa... En ole päässyt kommentoimaan ahkerasti, mutta koitan nyt työmatkalla [&o] käydä läpi viikon tapahtumia ja täällähän on tapahtunut PALJON!

Sain kuin sainkin myös minä varattua neuvolan: 12.7. olis tarkoitus mennä sekä terkkarille että lääkärille. Odotan kyllä innolla, kun noi oireetkin on kadonnut, että onkohan siellä oikeesti mitään? Tulee kyllä se epäluulo...

Tsemppiä Minnuskalle! Toivottavasti tilanne selviää pian!

iltoja naisille !
sen verran tulin nopeeta poikkeemaan ja kertomaan että minä malttamaton tein taas testin[:D][:D][:D]
Siis tuollaisen viikollisen[;)]
Kun sillä silloin testasin se 1-2viikkoa, niin halusin kattoa onko luku noussut.
Olihan se 3+ pärähti ruutuun[:)][:)]
Eli on ainakin hormonitaso noussut.
Sen kyllä huomaakin, tissit on edelleen niin kipeät että niihin jos osuu niin sattuu sekä
etoo kun olen väsynyt.
Mutta mä vaan iloitsen oireistani[:)]

Ei ne teidän vähenevät oireet mitään merkkaile, kunhan tulee kausissa[;)]
Uskokaa mua[;)]

Voikaahan hyvin[:)]

Kiitos tuhannesti kaikille ihanista tsemppaus viesteistä. Vielä tulee jonnin verran verta mutta kipuja ei ole, ei enää ees sitä kummaa tunnetta vatsassa.

Nyt jopa jaksan/tahdon ajatella, että kyseessä ei ole mitään vakavaa [:)] Kun taas päivällä ei pyörinyt kuin kauhukuvia päässä

Äsken oli taloyhtiöllä kokous ja vissiin vähän mielialat vaihtelee kun sain ihan ihmeellisiä äksyilykohtauksia. Äksyilin jopa niin paljon, että naapurin mies lähti kesken kokouksen menemään ovet paukkuen. *hups*

Piti äsken käydä pahoittelemassa tilannetta ja kertoa missä mennään [:)] Onneksi ymmärsi, käteltiin ja tehtiin sovinto.

Kaikille hirmupaljon jaksamisia, olette ihania [:)]

Minnuska:
Hyvä jos tuntuu nyt paremmalta. No oot sinä äksyilly. [:D] Onneks voi laittaa hormonien piikkiin, harmi vaan ku sitä ei vielä kehtaa kertoa sille äksyilyn kohteelle. [8D]

Omaa: Mulla viikot paukkuu, rv 10 läks käyntiin tänään! <3 [:)] Ihanata!

Heippa kaikille!

Kuten monella muullakin minullakaan ei suurempia oireita raskaudesta ole, mutta turvonnut maha ja reilu väsymys tuntuu olevan. Lisäksi välillä palelee vaik pitäisi olla ihan lämmin. Mulla eka neuvolakäynti on ensi viikolla 1.7. Varhaisultraan en ole menossa. KertomisG: Emme ole vielä kertoneet kellekään kun haluamme päästä hieman pidemmälle ja varmemmille vesille raskauden suhteen. Mutta heinäkuussa varmaan kerrotaan... VitamiiniG: Foolihappoa (800) olen syönyt jo puoli vuotta ja d -vitamiinilisää (10), mutta nyt olisi tarkoitus mennä ostamaan myös raskausajan Multitabsit.

Ihan hyvin päivä kerrallaan eteenpäin menee siis... Katsotaan onnistuiko Lilypien laitto vai yritänkö minäkin vielä uudemman kerran...

Aurinkoista päivää kaikille!!

Tänään vapaapäivä ja huomenna vielä kans ja nautin kyllä näistä vapaista ja vielä kun on noin kaunis ja lämmin sääkin. Juhannuksen olenkin sitten töissä, mutta toisaalta ei haittaa mitään, koska en muutenkaan olisi sen ihmeellisemmin voinut juhannusta juhlia. [:)]

Ei kannata olla huolissaan noista oireiden katoamisista, mulla myös siinä viikoilla 6-7 alko ne oireet häviämään ja sitten oli vielä sitä pientä vuotoakin, niin ajattelin sillon, että nyt tää on tässä. Tällä hetkellä kuitenkin oireet tullu takasin ja jopa kaksinkertaisina ja vuotokin loppunut. Tuo vuodon loppuminen voi johtua siitäkin, että olen ottanut vähän rauhallisemmin, en ole harrastanut raskasta liikuntaa ja töissäkin olen nostellut vähemmän mummoja ja pappoja. Jotenkin on sellanen varma tunne, että tällä kertaa kaikki onkin varmasti hyvin, mutta varmuuden saa sitten maanataina. [:)]

Kaupassa olen jo monta kertaa hiplaillut vauvanvaatteita, ne vaan on niin söpöjä ja pikkuisia. Monesti on tehnyt mieli jo ostaa joku vaate, mutta olen vielä malttanut mieleni. Joku päivä kyllä täytyy lähteä äidin luokse tonkimaan vauvan vaatelaatikoita, kun äiti on säästänyt meidän vaatteita, jotka on vielä hyviä ja joita voi käyttää. Kerroin myös äidilleni ja sisaruksille, että meille tulee vauva ja he olivat todella innoissaan ja onnellisia. Varsinkin toinen siskoistani jolla on kuulema vauvakuume, vaikka onkin vasta 16.[:D]

Onnea vielä kaikille plussanneille ja mukavaa juhannuksen odotusta kaikille! [:)][:)][:)]

Täällä jänskätään ekaa neuvolaa, pari tuntia aikaa! 
Oireita tullut lyhyen ajan sisällä hurjasti; Mielettömät mielialan vaihtelut, loputon nälkä, väsymys, rintojen arkuus (portaat kaikista pahin [:@]), vatsan turvotus, pissalla ramppaamiset, nivus kivut etc. Kananmunia tämä mamma voisi syödä vaikka kuinka paljon [;)] Iloitsen silti [:)] 

Nyt rv 8+1

Hei kaikille!=)

Nyt minäkin uskaltaudun varovasti teidän joukkoon:) Aiemmin olen vain lukenut sivusta muiden kirjoituksia.

Meillä on laskettu aika 10.2.2011 ja ensimmäinen vaavi tulossa;) (Toivottavasti tuleva äiti vm. -85) Odotettu on ja kovasti tätä plussaa, joka vihdoin piirtyi testiin (30.5). Varhaisultra olisi sitten juhannuksen jälkeisenä maanantaina, eli vajaan viikon kuluttua. Vaikka testejä on tehty nyt arviolta 10 kpl ( [;)] ), en usko ennenkuin näen ja kuulen tuon pikkuruisen[8|] Ovulaationinduktiolla saatiin mulle ovis aikaan, ja tokalla kerralla tärppäsi! On tää kyllä ihanaa!:) Sitä yrittää vaan kovasti olla jalat maassa, kun kaveri piirissä ollut todella huonoa tuuria näiden asioiden suhteen.

Tsemppiä kaikille odotteluun! Ylävitoset ihanalle asialle;)

Hei kaikki helmimammat [:)]

Täällä yksi odottelija ilmoittautuu mukaan, varovasti minäkin..

Ikää minulla 30 vee, lasta toivottu noin kahdeksan vuotta. Ehdittiin jo jokin aika sitten luopua toivosta, mutta 14.6. raskaustesti näytti vahvasti plussaa! Kuten kolme seuraavaakin testiä [;)] Todellinen yllätysvauva siis matkalla. Ja vieläpä luomuna [:D] Todella vaikea uskoa todeksi että näin onnekkaita ollaan, toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. Ekaa ultraa odotellaan, se on 9.7. Se LA olisi näillä näkymin 18.2.[:)] 

Takaisin