Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea uusille plussista ja tervetuloa mukaan!

Odottelijalle kunnon halaus, aurinkoista kesää ja toivotan onnea uuteen yritykseen :)

Vitamiing Mie aloin syömään multivitan raskaus ja imetys-vitamiinivalmistetta jo kun yritys alkoi. Eli niitä popsin edelleen, siitä saa foolihaponkin mikä on kuulema erityisen tärkeä. Kalaa kun en juurikaan syö,niin pitäs omegaa alkaa napsimaan purkista mutta sitä en oo vielä hakenu.

Tänne ei kummempia kuulu. Oireita ei juurikaan ole.. Rinnat ei niin arat enää,kuin pari päivää sitten ja repäisykipujakaan ei juurikaan ole [:-] En tiedä sitten onko merkki jostain, yritän olla murehtimatta. Tää homma on nyt isommissa käsissä [8|]

Hilppa ja urho rv 5+jotain

Todella suuret pahoittelut odottelija [:(]
en oikein keksi mitään fiksua sanottavaa, kun
koko asia on epätodellinen ja epäreilu.
Mutta kaikkeen on toivottavasti aina joku syy,
jonka ymmärtää sitten myöhemmin...

Kiva halipossu kun tulit kanssa tänne [:D]
Tuntuu, että tuolla tammikuisissa kaikki on niin
hirveän paljon edellä :D

Ja täällä on tosiaan aktiivista porukkaa :)
tosin, tammikuisissakin oli aluksi, mutta nyt kun alkoi tällainen
"odottelu" vaihe niin siellä hiljeni.

Ja täällä on galluppeja :D

wastis olen erittäin ylpeä polttamattomuudestasi!
Se ei varmasti ole ollut helppoa, mutta olet sitkeä sissi :)

Tultiin vähän aika sitten varhaisultrasta.
Ennen sinne menoa hoin koko ajan itselleni,
että siellä ei välttämättä ole mitään.
Ja sitten siellä olikin!
Pieni pötkylä! Jonka sydän lepatti vauhdikkaasti! :)

Nyt sitten puoli yhdeltä neuvola.

Soitin tosta varhaisultrasta ja kysyin hintaa niin sanoivat että n. 50-60euroa.
Nooh, arvatkaa oliko.

Kassalla sitten sanoivat että 109 euroa. Kysyin, että miksi he olivat sanoneet
että 50-60e niin tokaisivat vain että näihin tulee lääkärin palkkio päälle.

Öö. Anteeksi että en tiedä kaikkea mitä pitäisi ajatella. Yleensä kun kysytään mitä
maksaa, se myös tarkoittaa mitä maksaa...

anto ne mukaan vakuutuslaput, mut tuskinpa vakuutus tota korvaa.
Ku meillä ei ole sairasvakuutusta, enkä tiedä meniskö siihenkään.

No eniveis, rahaa se vain on :D

Oli mukava tavata pieni olento ensimmäistä kertaa :)
ja teki kaikesta konkreettista.

Kun mulla ei siis tosiaan ole ollut ollenkaan suurempia oireita.
Huimausta matalasta verenpaineesta johtuen
ja sitten joskus harvoin pieniä sekunnin kestäviä kipuja vatsassa.

Huomentapäivää mammat!

Nyt tuli sitte käytyä varhaisultrassa! Ja kyllähän sieltä löyty myttynen, jonka sydän lyö neuvolakortin mukaan säännöllisesti. [:)] [:)] [:)] <3333 Siinä se täti sitte käänteli ja mittaili pikkusta, ja kun sai mitaks 15,8mm ni tiesin, että nyt mennään kyllä päivissä reilusti etiäppäin. [:D] Eli sikiön kokoa vastaava rv on nyt 8+2![:-] Eihän me hypättykään ku 1,5vk eteenpäin. Mutta, onpahan tuo rv 12 "rajapyykki" nyt huomattavasti lähempänä. [;)] [8D] Pitkään se sitä kiekkoaan pyöritteli ja sai la:ksi 29.1.2011, jonka kyllä totesin nyt vääräksi. Eli jos nyt on 8+2 niin la on 26.1. laskureiden mukaan. Saatiin Omppu-myttysen kuvia mukaan, MINUN MIELESTÄ noista erottuu selkeesti pää, pylly ja kädet. <3 [:)] Voin kertoa, että oli rahan arvoista käydä! Nyt voin marssia maanantaina neuvolaan tuon kortin kanssa, niin osaavat sitte sen seuraavan ultranki varata oikeelle kohtaa...

Käytiin tulomatkalla apteekista ostamassa niitä mammavitamiineja, kun niin kovasti suosittelitte! [;)]

Mutta nyt kyllä lentelen pilvissä täällä!! <3 [:)] [:)] [:)]

MOIKKA JÄLLEEN,

...Tulin vain pikaisesti katsastamaan ultrakuulumiset [;)]

BUBBLE: Suuremmoiset ultra onnittelut [:)][:)][:)]
Huh..olipas siellä kallis ultra [&o]
Meillä täällä jää omavastuu osuudeksi se 75 euroa ja sekin on minun mielestä aika kallista varhaisultrasta,jossa ei vielä voida tarkistaa mitään sikiön rakenteita tai istukan toimintaa ym.juttuja.
Mutta kuten sanoit,niin onhan se pieni raha siitä mitä se meille äideille ja isille antaa [:)]
Sinullekin ihanaa raskaus aikaa [:)]

MIMMU87: Suuremmoiset ultra onnittelut [:)][:)][:)]
Nyt sitten vaan nauttimaan täysillä ihanasta raskaus ajasta [:)]

HILPPA: Kyllä teidän Urholla on varmaankin kaikki hyvin [:)]
Ainakin sydämestäni niin toivon [:)]
Koitahan jaksaa,vaikka varmasti tuo epätietoisuus on kovin raskasta!!!

OMAA: Tuli tuossa jälleen kerran ajettua pihamaan nurmi..huh.Joskus sitä kiroo,että miksi pitää olla näin iso pihamaa [;)].Meillä kun tämä maakin on niin rehevää,että täällä kasvaa kaikki niin runsain mitoin.Melkeimpä piti pitää kahvitauko ruohonleikkuun välissä [;)][:D]
Tulipas hyvä mieli,kun tänne palstalle oli saatu näitä iloisia ultra-uutisia [:)][:)]
Toivottavasti me muutkin niitä saisimme [:)]!!!

VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 5+3

Halipossu: Kiitos kovasti [:)] ja tervetuloa vaan tänne meidän kanssa turisemaan!
Bubble ja Mimmu87: IHANIA ultra uutisia teillä!! Onnea kovasti!!

Omaa: Mä oon kyllä sitä mieltä ettei kaikkien mun kavereiden tarvii ymmärtäkkään miks ollaan menossa varhaisultraan.. En oo aiemminkaan kyselly muilta mielipiteitä [:D]
Toivottavasti mehiläisessä se varhaisultran hinta nyt on se mitä sanoivat.. Voihan siitä periaatteessa valittaa vaikka kuluttaja-asiamiehelle jos ei muuta keksi [:D].. Siis niidenhän täytyy ilmoittaa OIKEA hinta, eikä silleen et ultran jälkeen lisäillään sitä, tätä ja tuota maksua vähän päälle.. Vaikka mä nyt kyllä menisin sinne ultraan siltikin.. makso mitä makso [:D]
Oireita ei edelleenkään sen kummemmin oo.. mitä nyt vähän sytytyslanka on lyhentynyt [:D] ja nää tissit.. huh huh.. kipeet ja painaa ehkä tonnin.. plus et ne on niin turvoksissa et nännit on ruvennut kääntyy sivulle [:D] kummallista.. niin ja mahaa nippailee jatkuvasti.. Ei satu eikä mitään, mut hienoista nipistelyä tuntuu kautta massun.. liekko Köpin lisäksi vähän perhosiakin..?

Heippa kaikki Helmivaaveja odottelevat ja muutkin palstaa lukevat [:)]! Minäkin uskallan pikkuhiljaa liittyä tähän vertaistukijoukkoon. Reilun viikon olen ihanasta odotuksesta tiennyt eli 9.6 testi näytti vahvasti kahta viivaa, ihanaa, mutta minullakin on vain vielä niin kovin varovainen vaikkakin toiveikas mieli. LA näyttäisi olevan 10.2.2011 ja nyt siis raskaana 6+1. Ensimmäinen raskaus on kyseessä sekä minulle että avomiehelleni ja kovin toivottu sellainen! noin 8 kk olemme asiaa yritelleet ja nyt tärppäsi!

Raskausoireita on rintojen herkkyys/arkuus, mahan turvonneisuus ja nipistely sekä lievä väsymys ja paleleminen. Mutta pahoinvointia minulla ei ainakaan vielä ole ollut. Kyllä sitä tuntuu niin epävarman varmalta, että onko se mahakaveri siellä. Lisäksi jaan monien muidenkin mukana pelonsekaisen tunteen siitä, että kaikki menisi hyvin loppun asti ja meillä olisi oikea vauva hemikuussa. Se olisi niiin tervetullut lapsi kun vain sinne asti päästään. Tähän asti siis kaikki hyvin vaikka jännittääkin. Ensimmäisen raskauden alussa kun ei oikein tiedä miltä sen pitäisi tuntua, mutta oireita siis on ja testitulos selkeä!

Hieman lisää minusta listaukseen ja muutenkin pohjatiedoksi: ikää 30v. ja ensimmäinen raskaus, paikkakunta Kajaani.

Toivon kaikille mukavia odotuspäiviä ja onnistuneita odotuksia ja pysyn kuulolla palstalla [:D]. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo!

Täällä oireina; pientä väsymystä ja rintojen/nännien arkuutta, alavatsan nippailua. Ensimmäinen nla käynti keskiviikkona! Jännittää kauheasti.

mimmulle ihana hirmuiset onnittelut, mahtavia uutisia !!!![:)][:)][:)]

Tervetuloa uusille !!

Pikaisesti tulin vain koneella käymään, en osaa vieläkään tänne palstalle kirjoitella.
Täällä etova olo on alkanut lisääntyä, ensin sitä tuli vain joskus, nyt se tulee helpommin.
Tissit on niin kipeät että, nännipihatkin alkaneet jo isontua [:D][:D][:D]
Oon niin onnellinen noista oireista.
Mä en oo osannut olla edes huolissani, johtunee varmaan siitä, että en ihan oikeesti usko tähän vielä.
Uskon kun näen ruudussa sykkivät sydämen, en ennen.
Pelko on niin suuri.
Mutta hei, viisi viikkoa mullakin täynnä.
JES!!!!!!
Huomenna mulla on siskon muksun ristiäiset, olen sylikummina.
Toivottavasti menee siellä hyvin kaikki [:)][:)][:)][:)]

AURINKOISTA LAUANTAITA,

HÄLINÄ: Suuremmoiset onnittelut plussasta ja tervetuloa joukkoon suureemme ja mahtavaan [:)][:)][:)]
Enkeleitä ja tarrasukkia matkalle mukaan!!!

WASTIS: Sulla on hyviä oireita *peukuttaa* [:)][:)][:)]
Onnittelut sylikummille..ihana asia [:)][:)][:)]

OMAA: Heh..Mää näin viime yönä todella outoa,mutta jotenkin niin mahtavaa unta [:D]
Synnytin kaksoset;tytön ja pojan .Mutta itse synnytystilanne ei ollut ihan normaali [;)].Olin ä-polilla ja siellä huomattiin,että vauvat ovat perätilassa.Siellä kätilö sitten teki käännöksen eli samanlaisen käännöksen,kun lehmille tehdään,jos vasikka on virheasennossa.Eli kädet työnnetään kohtuun ja vasikka käännetään siellä.Niin kätilö yritti kääntää meidän lapset sillain.Jeps,siinä unessa näin kun lapsi tuli pihalle ja kätilö yritti kääntää sitä vielä ulkona [:D][:D].Loppujen lopuksi molemmat lapset syntyivät ja kääntämisyritys jäi haaveeksi.Onneksi siinä unessa molemmat vauvat elivät,vaikka syntyivätkin etuajassa.Kyllä oli outo uni *viheltelee ja naureskelee*

Olotilasta..Jee,tänään on jälleen vähän etonut *peukuttaa huonolle ololle..outoa [;)][:D]*
Muo pyörryttää aika paljon,se ei ole kiva tunne [&:].
Ja tämä maha..tämä on kohta yhtä suuri kuin mulla on ollut keskiraskaudessa.Nyt kiristää farkut jo todella ja nyt kiristää jo reisienkin kohdalta.
Tissit on huomattavasti kasvanut.Ja valkkaria tulee reilusti ja on ihan juoksevaa [:'(]

Tuleekos teille muille tällaista,että on kauhee nälkä ja sitten kun pitäisi syödä,niin ei jaksa syödä kuin pienen nokareen?
Mää en siis enään pysty syödä kunnon tukkimiehen annoksia,mitä ennen olen pystynyt.Vaan nyt syön ihan kuin joku lintu [:D].
Mulla tämä kulutus on kumminkin kovaa,kun teen raskasta työtä,niin ruoka-annoksetkin ovat olleet suuria.No,nyt on pärjättävä pienemmillä annoksilla,kun ei kerta kaikkiaan pysty syödä paljoakaan [:D]

VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 5+4

Yönsäde:
Mulla on just tuo sama, että hullu nälkä koko ajan ja sit ei voi syyvä juuri mitään kuitenkaan. :D Ennen pystyin syömään  karkkia varmaan puol kiloa kerrallaan karkkipäivänä, eilen tuli paha olo jo sadasta grammasta. :D Ja se harmittaa, ku ei muista, ettei jaksa syödä, ja sit laittaa ruokaa paljo lautaselle ja heti tulee paha olo ja ähky. [:'(] Kiinalaista ruokaa tosin uppoaa melkein entiseen malliin. [:D]

Taasen päivitystä. Mustutelkaa taas jos jotain on unohtunut.

Lista alkaa olla jo aika pitkä!

Onko kaikki listalla olevat vielä keskustelussa mukana, vai aletaanko poistuneita vähän karsimaan..?

Nii ja nyt varsinainen viesti:

Tervetuloa kaikki uudet[:)]

Mukava kuulla hyvistä uutisista. Ja pahoittelut niille joilla huonoja uutisia.

VitamiiniG; aloitin jo viime syksynä Multivitan raskaus ja imetys, ja sen lisäksi olen aina syönyt maitohappobakt.-kapseleita.

Minäkään en usko tätä raskautta kunnolla todeksi, ennen kuin näen ultrassa pötkön ja sykkeen. Mies kertoi jo omalle äidilleen, vaikka sanoin, ettei kerrota ihan vielä, kun on kriittisin aika menossa. No, kaipa minäkin omille vanhemmilleni joudun kertomaan juhannuksena, kun varmaan ihmettelevät jos en saunasiideriäkään juo.

Tosta varhaisultran hinnasta, mä en olisi ihan purematta niellyt sitä yllätyshintaa. Jos kerran hinnaksi on ilmoitettu summa x, niin silloin se on se. Olen aika kärkäs näissä asioissa....[:D]

Mä vielä puntaroin, varaanko varhaisultran vai en... ehkä voisi täältä kysellä hintoja.

Mulla ei oireina ole edelleenkään kun turvonneet arat rinnat (joille mies vähän hämmentyneenä naureskeli, ei oikeen uskonut että turvotus alkaa heti...) ja mielialan vaihtelut. Alavatsan kivut on harventuneet, mutta edellisyönä en meinannut saada unta, kun särki niin kovasti varmaan 20 min. putkeen. Olin jo varma että nyt meni kesken. Kyllä se kipu sitten loppui.

Mulla vähän sama, että ruoka kyllä maistuisi, mutta ei niin paljoa kerrallaan kun ennen, ja äsken söin karkkia niin jo muutaman jälkeen alkoi ällöttää. Olen muutenkin vähän pyrkinyt vähentämään mässäilyä, kun oli tossa sellainen parin kuukauden mittainen mässykausi...

Kaipa tästä täytyy mennä antamaan kyytiä crosstrainerille!

Möllimöykky rv 6+0

Möllimöykky:

Semmonen korjaus listaan, että se minun la aikaistui nyt sitte reilusti, eli 26.1. on nyt tää uuvempi aika. [:)]

Tervetuloa Hälinä!

Kivasti alkaa olla jo porukkaa [:)]

Tänne ei kummempia kuulu, ens viikon varhaisultraa odotellessa..

Tämä neiti 20v ja eka lapsi tulossa :)

Kauhean epätodellinen olo, kun oireita niin "vähän" Ei oikein meinaa uskoa ettäon raskaana! Tupakointi lopetettu lähes kokonaan, vaikka tiukkaa tekee! Raskauden myötä alkanut tekemään mieli tupakkaa ja kahvia aivan hirveästi :O Unikin maistuisi, niin vallan mahtavasti. Ja tämä ruosteenmaku suussa...

En olisi halunnut kertoa raskaudestani vielä läheisille, mutta joku toinen päätti puolestani ja nyt tietää tutuntutuntututkin asiasta :'/

Nra:
Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen! [:)] Kannattaa vaan aina miettiä, että miten iso syy sulla on olla polttamatta, ja miten se vaikuttaa pikkuiseen. Varmasti pystyt lopettamaan kokonaan! [:)]

Möllimöykky:
Ai sullaki koskee mahaan? [8|] Minäki heräsin viime yönä siihen, tuntu ihan menkkakivulta. Onneks se sitte ilmeisesti loppu jonkun ajan päästä, kun nukahdin lopulta. Tosi inhottavaa! [:'(]

Omaa valitusta : Hyi, kun aamupala katkesi oksennukseen. [:'(] Ja minä ku luulin, että pahoinvointi alkas hellittää/pysyis siedettävissä mittasuhteissa. Yöt on tosi katkonaisia, heräilen koko ajan vessaan ja muutenki on huono olo. Oon pitäny mehua yöpöydällä ja juonu sitä yölläkin, silleen oon saanu aina pahan olon pois ja pystyny jatkamaan unia... Alaselkää on nyt kans pakottanu kivasti, mutta ihmeen hyvin auttaa miehen hieronta. Jännä, miten toi selkä voi yhestä kohtaa olla ihan kosketusarka! [:-] 

Täällä tänään mielialat heitelleet niin rajusti, että pelottaa itseänikin :D Hassuin oli, kun istutin kukantaimia tuossa hetki sitten. Aloin itkemään kun ne pikkutaimet olivat muka niin söpöjä :DD

Täällä ei edelleenkään suuremmin oireita... Toisaalta en pahemmin osaa ees pelätä. Ei mulla tosta pojastakaan pahemmin mitään oireita ollu. Jotain satunnaisia nippailuja ja väsymys on ehkä vahvin. Ja muita pieniä...

Onnea minunkin puolesta kaikille uusille plussanneille! [:)]

VitamiiniG: Minäkin kävin alkuviikosta ostamassa niitä Multitabseja raskaana oleville. Kalaa syön kyllä tosi vähän, niin pitäis vissii jotain muitakin tabuja hommailla lisäksi! [:)]

Tuo laskettu aika mulla muuten aikastuu parilla päivällä neuvolan mukaan tuonne 9.2.

Mullakaan ei mitää suurempia oireita oo ollu raskauteen liittyen.. Hirveetä väsymystä kyllä on ja välillä tulee tosi huono ja
heikko olo, ei laatta silti vielä oo lentäny. :D Mulla on ihan hirveetä mahan turpoomista iltasin, näyttää oikeesti siltä et oisin jo jossain puolessa välin raskaana.. Aamulla taas  maha on ns. normaalin pömpön kokonen :D

AURINKOISTA ILTAA PIKKUMASUT,

MIMMU: Eli sulla sama juttu kuin mulla tuon syömisen kanssa [;)]
Sinä pystyisit syömään Kiinalaista vaikka kuinka..no,mulle sitten uppoisi kebabbi ja varsinkin se salaatti pippureineen [;)][8D]
Onneksi tosiaan täältä maalta ei löydy kebabbi paikkoja läheltä [;)]

MÖLLIMÖYKKY: KIITOS SUURI jälleen listan päivityksestä [:)]

NRA: Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen [:)]
Ehdottomasti kannattaa lopettaa.
Katsoin joskus ohjelman,jossa näytettiin miten sikiö alkoi levottomasti liikehtimään kohdussa,kun äiti poltti tupakkia [&:].Oli kyllä aika karmeeta katseltavaa.
Varmasti vaikeeta tulee olemaan,mutta vauva kiittää sitten syntyessään äidin hyvästä päätöksestä [;)][:)]

MIYA: Saat olla onnellinen,kun sinulla vatsa vain iltaisin turpea [;)]
Meikäläisellä on jo heti aamusta hirvee pallo tuossa edessä [&o][:D]
Normisti aamulla ei mitään isoa kumpua tuossa edessä ole.

OMAA: Kyllä mullakin vissiin nuo hormonit heittelee jo ihan miten sattuu *viheltelee*
Eilen kerkesin katsoa vähän aikaa Kuninkaallisia häitä,niin meikäläinen itki,kun niin oli herkkää ja ihanan romanttista katseltavaa [:D][:D]

Olotila on samanmoista..Todella uuvuttavaa väsymystä..se on kai pahinta tässä [&:]
Mahan turvotus on toiseksi pahinta..ei ole enään mitään mieltäkään laittaa farkkuja jalkaan [&:]
Etova olo on ajoittaista,mutta todella lievää vielä.
Ruokaa pystyy syömään ihan pieniä annoksia.
Pissalla en enään ole yöllä käynyt..outoa [8|]

Hei,oletteko seurailleet neloselta sarjaa "Vauva tulossa"??
Todella hyvä sarja ja vanha sellainen.Rupesin sitä jälleen seuraamaan,nyt kun olen raskaana [:)].
Jos haluatte itkeskellä ja tunnelmoida,niin kannattaa katsoa [;)][:D][:D]

VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 5+5

Takaisin