Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
VitamiG: Viimeviikolla kävin ostamassa multitabsin raskausvitamiineja vaikka mies väittää niitä vain rahastukseksi. Ja kalaöljykapselit aloitin taas tauon jälkeen.

Viimeviikolla tuli oltua reissussa ja istuttua pitkiä aikoja autossa jolloin tuli etova ja huono olo. Mutta onneksi näin kotikulmilla lyhyempiä matkoja mennessä olo pysyy yleensä normaalina.
Muita oireita on vatsan nippailu välillä, rintojen arkuusa ja turvonneisuus. 

Yönsäde:
No sentään JOTAIN pystytään syömään kunnolla! [;)] [8D] Oon seurannu sitä Vauva tulossa -sarjaa jo joskus sillon aiemminkin, nyt taas näkyy semmosia jaksoja, joita en oo ennen kahtonu. [:)] Kiva on sitä seurata! Tulee oikeestaan aika hyvään aikaan, ni pystyy usein töissäki ottaa lepohetken ja kahtomaan. [:D] Ja monesti asukkaitaki kiinnostaa vauvajutut. Vielä vaan pitää pitää meidän vaavijutut salassa heiltä, jos lipsahtaa, niin juttuhan leviää kulovalkean tavoin kehitysvammaisten kesken! [:D]

Mimmu: Juu särkee mahaa, ihan alusta asti, siitä tiesin testatakin kun mahaa särki mutta menkat ei alkaneet. Toisaalta se kipu on ihan kivaa, kun siitä tietää olevansa raskaana[:)]

Niin tuli mieleen tosta nukkumisesta, että kyllä yöt on välillä niin tuskaisia, siis tarkoitan, että missään asennossa ei ole hyvä nukkua ja vähintään kerran herätään pissalle. Ah tätä autuutta[;)]

Möllimöykky:
No joo, minä oon tässä viikon ajan heränny varmaan 4 kertaa yössä vessaan, se alkaa oikeesti jo ärsyttää ja haitata unta. [8|]Meillä oli vieraita monta yötä, nyt tänään onneks lähtivät, ni ei tarvii pitää makkarin ovea kiinni ja saapi alasti juosta vessassa yöllä -> helpottaa kovasti tuota riivatun yöpissimistä. [:'(] [8D]

Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa!

Täälä pyörähti 7. viikko käyntiin ja ultraan on enää viikko aikaa. Kunhan vaan menis tämä viikko nopeasti !

Onnittelut jo ultrassa käyneille ja tervetuloa uusille !

Wastis: Mä niin ymmärrän kun kirjoitit hormonihirviöstä! Täälä on yksi sellainen. Hermostun miehelle ihan mitättömistä ja aivan yhtä mitättömistä asioista alan itkemään. Kamalaa, kun normaalisti oon kuitenkin suht seesteinen! Mies raukka!

Yönsäde: mulla on samaa, eli nälkä on hirmuinen, muttei voi syödä paljoa kerralla tai tulee tosi huono olo.

Nyt töihin, jotta pääsee pian takaisin kotiin ja nukkumaan! Eli väsymys painaa täälä edelleen.

HYVÄÄ UUTTA VIIKKOA KAIKILLE,

MIMMU: Joo,toi on hyvä,että noi Vauva tulee sarjan jaksot ovat sellaisia,joita en minäkään ole ennen nähnyt [:)].Mun on pakko ne tallentaa,kun harvoin pystyn niitä katsoa juuri silloin,kun ne tulee.
Oletko sinä hoitoalan ihminen?Ei tietenkään ole pakko vastata,jos liikaa utelen [&o]
Minähän olen erikoissairaanhoitaja,mutten sitä työtä tietenkään enään tee.Nykyään kun olen maatalousyrittäjä [:)]
Jeps,on se ihanaa,että jotain ruokaa pystyy syömään hyvin,ettei pääse laihtumaan [;)][:D] *ja hän puhuu nyt ihan vain itsestään* [:D]

HILPPA: Koskas sinulla on se ultra tällä viikolla?
Aivan hirveesti pidän sinulle peukkuja,että saatte niitä ihania ja iloisia uutisia sieltä [:)][:)]

CHAK: Sulla on sitten samanmoiset aatokset kuin minullakin..eli menisi tämä viikko nopeasti [;)]
Mulla on meinaten myös ensi viikolla se varhaisultra [:)]
Ja väsymys on täällä myös tappavaa [&:]..mutta pakko jaksaa.

OMAA: Tänään aamulla sitten meinasin ekan kerran oksentaa kahveet pihalle [:'(]
Eli kai mulla jonkinmoista raskauspahoinvointia sitten on ilmassa [;)]
Jeps,ja viime yönä kävin pissallakin.Aika vaihtelevaa on tämä ihmisen olotila [;)]

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 5+6

Huomenia mammat!
Tulin vaan pikasesti kertomaan, että nyt sitä lähetään ekaan neuvolaan! [:)] Miestä jännittää selkeesti enemmän kun minua, ja pissaamatta oleminen tuottaa harmaita hiuksia MINULLE. [:D] Onneks oli puoli seitsemältä herätyskello herättämässä pissalle, ja sitten jatkoin unia. [8D]

OMAA: Enää viikko ultraan [:)] Onneks aika menee nopsaan kun on kaikenmoisia juhannusmenojakin [:D]
Lääkäri sano mulle papa-koetta ottaessaan, et sulla tulee oleen rankka raskausaika sitten aikanaan.. Eli mulla on aivan sairaan yliliikkuvat nivelet (lääkäri sano syndroomaks ihan..) ja kun raskaus sit löystyttää niveliä entisestään, niin vaikeeta tulee ilmeisesti olemaan.. Nooh, aika näyttää mihin asti pystyn tekeen töitä.. Toivottavasti aika pitkään, kun oon sellanen touhutäti, et rupee oleen elo aika tylsää jos ei saa töissä käydä [:D]
Ihana kun mieskin on niin tohkeissaan, kaupassakin tuli selän taakse supattaan sillihyllyllä, et saakohan noita kuule syödä nyt [:D] Foolihapon syömisestäkin muistutti..
Niin ja yäk! Yks reppu sai mut melkeen oksentamaan.. Se hais semmoselle aivan hirveelle muovisekoitteelle et oksat pois.. Kenenkään muun mielestä se ei haissut [8D] Joten pannaan raskausoireisiin tää! ... Niin ja kahvi on ruvennu tökkiin, ei maistu enää niin hyvälle kun ennen [:)]

Iloista maanantaita kaikille [:D]

Aluksi pahoitteluni ikäviä uutisia saaneille [:(] Paljon voimia toipumiseen ja asian käsittelyyn.

Toiseksi paljon onnea uusille plussanneille [;)] 

Rötkis: Mulla on kanssa yliliikkuvat nivelet ja ollut aiemminkin paljon lihas ym. kipuja siihen liittyen. Vähän pahaa pelkään kanssa, että mitä tulevat kuukaudet tuo tullessaan... On meinaan nyt jo ollut selkä- ja jalkasärkyjä kun ei ole väsymyksen takia jaksanut harrastaa liikuntaa.

VitamiiniGallup: Mä olen syönyt foolihappovalmistetta ja calcia 800 (puoli annosta). Tuossa calciassa on myös muita vitamiineja kuin kalkkia ja d-vitamiinia. Ei tuu maitoa juotua paljoa, niin ajattelin pitää hyvää huolta omasta luustosta, sillä vauvahan ottaa kaiken minkä tarvitsee ja äippä sitten kärsii mahdollisesta vajeesta [;)] Toisaalta hyvä niin!

Omaa on sitten heikotuksen ja huonon olon lisääntyminen. Eilen oli myös järkyttävä päänsärkykohtaus [:(] Yöllä en vaan saa nukuttua. Pissalla ramppaan yön aikana varmaankin kolme-neljä kertaa ja muu aika menee melkeimpä pyöriessä. Aamulla kyllä nukuttais kun pitäis töihin lähteä! Onneks tämän viikon jälkeen alkaa loma, niin saa elää ihan omalla aikataulullaan muutaman viikon [;)] Tänään siis rv 6+6.

Viikonloppu meni neuvolan opaslehtisiä lueskellessa, sillä oltiin ekassa neuvolassa jo viime viikolla. Erityisesti ruokaopukset oli kyllä hyviä, jospa niistä sais tsemppiä ja pidettyä painonnousun kohtuullisena.

Niin ja kiitos kaikille ultrakuulumisia jakaneille. Kiva lueskella niitä. Meillä jännäillään vielä ensi viikolle asti. Onpahan sitten varmasti tarpeeksi viikkoja kasassa, että jos siellä jotain elävää on niin pitäis näkyä sydämen sykkeet... Vaikka kyllähän tämä odotus on piinaavaa, oon meinannut ultraa jo pariin otteeseen aikaistaa [:)] 

Hei. Ilmottaudutaan tänne nyt mukaan meillä la 03.02 ja toista lasta odotellaan eka syntynyt tammikuussa 2009.
Meillä ensinmäinen neuvola käynti 9.7 olis toki ollut kivempi aikaisemmin jo päästä mutta minkäs voi ja sen jälkeen lähettävät vasta kutsun ultraan niin se on vasta joskus aivan heinäkuun loppussa [:)] Tämä alku aina tätä yhtä odottelua [:D]

Tervetuloa Catjana!!

Yönsäde mulla on torstaina puolilta päivin se ultra. Koko ajan lasken päiviä siihen [8|] Toivottavasti siellä näkys pikkuisen syke ja kaikki ois ok [:)]

Musta tuntuu,että oireita on tullu lisää. Ummettaa ja närästystä on täälläkin [&:] Ja mikään ei maistu samalle, suklaa maistuu pahalle ja samoin kahvi, kaikki maistuu jotenkin erilaiselle.

Hui! Mulla on neuvola tällä viikolla! Melkein jo unohtu... no onneks se on vasta torstaina. Tuntuu olevan kauheen aikaseen, kun kuitenki suunnilleen vasta rv 6+5... Pojasta kävin vasta lähempänä rv 8 jos oikein muistan (ainaki se tuntu ikuisuudelta sillo varrota sitä ekaa neuvolaa). Jotenki tuntuu ihan oudolta mennä kun ei oo mitään fiilistä oikeestaan et ois raskaana kun ei niitä oireita pahemmin oo. Kamala räkätauti vaan... On se sitte oire tai ei...

Täällä kyllä ainaki tapahtuu koko ajan jotain tääl palstalla... Toivottavasti nyt ne joilla on ultra tulossa saavat hyviä uutisia. Ite en oo menossa kyllä varhaisultraan vaan odotan siite sitä neuvolan ultraa.

Vitamiinei en oo viel alkanu syömään kun eri oo ollu varaa viel ostaa niitä... Foolihappoa tosin syön kun mulla on sellasii lääkkeitä joiden takii syön sitte sitä. Oon ajatellu ostaa jotain vitamiinei sitte kun seuraava tili tulee. Mutta eiks se multitabsin raskaus vitamiini lopetettu? Ainakaan mein apteekissa ei oo niitä ja apteekkari meinas kans et ne on lopetettu...

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille joille aurinko paistaa ja ottakaa te muut sitte sitä aurinkoo täältä =) [:D]

hellurei!!
vkl ei enää väsyttänyt niinku viime viikolla ja ihan hyvää kyllä tekee olla saikulla vielä tää viikko. ens viikolla töihin ja sitten alkaa loma. huomenna eka neuvola.
pahoinvointiaaltoja aina ajoittain, maha senku pullottaa entisestään. paljoa ei voi syödä kerralla ettei ala röyhkyt ym. olo on ku turvonneella läskikasalla....joo en edes ole katsonut mitähän työvaatteita laittais ens viikolla, varmaan jonkun koltun joutuu päälleen vetää.
jäätelöhimot vähän vähentynyt, yöpissat välillä vähentynyt. ei nippaile enää. mutta rinnat ne jaksaa olla niin helvetin arat. nöpöttelee nännitkin ihan epäasiallisissa paikoissa, nolottaa...

Hei vaan kaikille!

Täällä lähti nyt sitten 8 viikko menemään. Maanantaina olisi sitten ensimmäinen ultra ja jännittää tooosi paljon. Kovasti toivon, että siellä olisi joku sellainen pikkuinen otus ja sillä olisi kaikki hyvin. Kyllä huomaa, että on raskaana, kun ei jaksa tehdä töitä ihan samalla tavalla kuin ennen. Aamuvuoroihin ei jaksaisi millään herätä ja iltavuorojen jälkeen on ihan poikki, mutta sitten kummiskaan yöllä ei saa kunnolla nukutuksi jostain kumman syystä. Kohta joudun varmaan jättämään kahvin juonninkin kokonaan pois, koska sen jälkeen tulee yleensä melkein aina huono olo.

Mulla on välillä sellaisia päiviä, että ei ole mitään oireita ollenkaan. Joinain päivinä taas kauheen huono olo ja rinnat kipeet. Maha kyllä vain jatkaa turpoamistaan, kohta mammavaate ostoksille joutuu lähtemään tai ainakin jotkut sellaset mukavat housut pitäisi saada. Hauskaa, kun meidän naapurissa asuu sellainen vanhapariskunta ja se mummeli oli sanonut miehelleni tässä yhtenä päivänä, että varmasti tuo sinun tyttöystäväsi odottaa vauvaa. [:D] Vaikka eivät ne voi tosiaan mistää tietää, että olen raskaana.

Tämmöistä täällä tällä kertaa. [:)]

Helou :). Minäkin tänne liittyisin. Eilen tein aamupäivästä testin ja viivat ilmesty ruutuun. Runsas kolme vuotta ollaan ooteltu nyyttiä niin olihan se aika shokki eilen kun tajusi, että nyt se vihdoin olis tulossa :). Ihan mahtavaa <3.
Olen 25 vuotias ja tosiaan eka lapsi tulossa. Paikkakunnasta ei vielä oo tietoa. Ainakin ekat neuvolakäynnit tehdään Oulussa :). Laskettu aika tällä hetkellä 26.2.2011. Oireita ollut tissien arkuus ja "kovuus", nännien nöpötys nonstoppina ja masun nippailut. Myös flunssan nykäs päälle :).

Adalmis ja möttönen 4+2

Onnea ja tervetuloa uusille !

Ite pitäydyn edelleen tarkoituksella taka-alalla niin kauan
kunnes tulee todisteita pikkuisesta lisää, siis ultran aika.
Ettei tulis niin isoa romahdusta jos uutiset onkin taas huonoja.

Oireet on kyllä aikamoisia välissä.
Tää turvotus on jotain ihan hirveetä !
Kun itellä on tota ylipainoa ja vatsaa jo valmiiksi,
siihen lisätään hullu turvotus, niin näytän ihan kuin olisin
jo puolessa välissä [:D][:D][:D]
Mulla on muuten ollut eilen ja tänään täysin nikotiinivapaat päivät.
Eli en oo käyttänyt mitään korvikkeitakaan.
Hyvä minä !
Reipas viikko siihen sitten meni,että sai ittensä täysin nikotiini vapaaks.
Ja tosiaan viikon aikana itse tupakkaa mennyt alle puolikas.
[8D]

Voikaahan helmimasut hyvin

Tervetuloa uusille ja kiva kun "vanhoillaki" mammoilla tuntuu olevan kaikki hyvin. [:)] <333

Tänään oli se neuvola. Seuraava kerta on vasta elokuun lopussa, se minusta on vähä outoa? Kun kerran kuussa kerta pitäs suunnilleen olla. Onhan se ultra toki synnärillä siinä välissä, mutta se on eri asia kuitenkii... [8|]

Ja sitte ärsytti, ku mulla on ylipainoa, ni se täti sano siellä, että 5 kiloa sais enintään tulla lisää. Ja yhessä oppaassa luki, että 7-11,5kg saa ylipainoselle tulla lisää. En minä kuitenkaan NIIIIIIN ylipainonen oo, että.... [>:] Ärsyttää, jos se nyt joka kerta rupeaa kyttäämään ja moralisoimaan, kuitenkaan ku mulla ei oo ikinä ollu tapana veellä herkkuja naamariin. Hiilareista johtuu minun kilot, ja niitä käski vähentämään. Siskon kanssa juttelin, jolla on enempi ylipainoo kun mulla, ja sille eivät kuulema oo kenenkään lapsen kohalla antanu mitään tuommosta ylärajaa tai muuten kytänny/moralisoinu. [8|] Toivottavasti nyt sitte ei ala mikään hirvee kyttäys... Onks muille annettu tuommosia ylärajoja?

Muuten on tänään ollu vähän parempi päivä olon suhteen! [:)]
Hyvää vointia toivottelen myös muille mammoloille! <3

Tää on aivan epäreilua muilla jo neuvoloita ja ultria tiedossa meillä se eka neuvola aika vasta rv 10+1 [:D][:D]
Ja kun ei oo mitään oireitakaan oikeastaan välillä nyt vähän etoo ja vatsaa turvottaa mutta olis kiva tietää onko sielä oikeesti joku [:)]

Anneliini tammikuisista ilmoittautuu myös mukaan joukkoon. [:D] La 30.1, mutta saattaahan siitä helmikuun helmikin tulla! [:)] synnytyspaikka tällä hetkellä OYS, mutta toivottavasti asia menee siihen malliin että päästää muuttamaan ja synnäriksi vaihtuu KAKS.

Varhaisultrassa ykstyisellä kävin viikko sitten ja ihana pieni siellä näkyi ja sydän jumputti ihanan nopeaa! [:)] olihan se koskettava hetki, molemmille. Kätilö ultrasi massun päältä ja virtsarakon piti olla täynnä.

Aurinkoista huomenta kaikille! [:)]

Taidan liittyä teidän seuraanne. Plussailin viime viikolla ja raskautta osasin vahvasti epäillä jo viikko ennen testiä. [:)] Nyt menossa vasta viikot 4+6, eli hyvin alussa ollaan. LA 23.2. Ja ensimmäinen lapsi siis meille tulossa. Ja kerrotaan nyt sit sekin, että minulla on ikää 24 vuotta.

Eilen kerrottiin jo minun vanhemmilleni, kun en malttanut olla heille kertomatta. Ja voi sitä riemun määrää! [:D] ? Isä oli kuulma juuri muutama päivä aikaisemmin sanonut äidille, että mitenköhän kauan tässä joudutaan vielä sitä ensimmäistä lapsenlasta odottamaan. [:D] Olisitte nähneet ne ilmeet, kun he lukivat korttia, jossa kerroin haikaran vierailevan meillä helmikuussa ja mukana oli meille mieleisistä vaunuista kuva. Kuva siksi, että isäni on luvannut ostaa vaunut jokaiselle mahdolliselle lapsenlapselle. [;)]

Tuohon galluppiin vastaan, että kyllä halutaan tietää sukupuoli, jos se vain on mahdollista. Haluan kuitenkin ostaa jo vaatteita ja muuta tavaraa ennen vauvan syntymää.

Himoista vielä sen verran, että mun tekee koko ajan mieli syödä jotain. [:D] Ja etenkin jäätelöä. Vedin siis eilenkin kolme jäätelöä. [8D] Ruoka maistuu, mutta paino ei silti nouse. Mutta karkkia ei tee mieli oikeastaan ollenkaan. Ja se on oikeastaan aika outoa, koska olen aina ollut pahasti koukussa karkkeihin.

Olen kyllä niin innoissani tästä raskaudesta! [:D] Ja takaraivossa jyskyttää samalla pieni pelko siitä, että tämä voi mennä kesken.. [:(]

Takaisin