Helmikuun vauva kuulumiset!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marzi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä menee aika monesti kerralla se tuttipullollinen 200ml, jos nyt laskee niin ehkä 4-5 kertaa päivässä...sit saattaa jotain "tissutteluita" tulla päälle, puol pulloo tai vähempi, nää on niitä tilanteita kun ei oikeen tiiä mikä pimulla on kun sen käpy palaa niin sit automaattisesti antaa maitoo kun muu ei tehoo :grin

Täälläkin päiväsaikaan raivotaan aina silloin tällöin. Osittain johtuu ehkä keskeytyneistä päiväunista, jätkä meinaa herätä kesken unien vaikka on vielä ihan väsy. Osittain johtuu ehkä ilmavaivoista. Imuote on nykyään ihan outo, kieli vilkkuu alahuulen alta ja kuuluu kauheita hörppimisääniä :confused: Yleensä syönnin loppupuolella ote muuttuu normaaliksi ja hörppiminen loppuu. En tiedä tuleeko maitoa alussa liikaa. Pitäisi ehkä aluksi yrittää pumpata tyhjemmäksi, kun jaksaisi tai ehtisi :oops:

Meillä taitaa tissittelyt olla loppusuoralla. Kertakaikkiaan alkaa olla maito loppu. Jätkä raivoaa, repii ja jalat vispaa kun tissillä on. Imee ja imee eikä juuri mitään irtoa. Kyllä mullakin käpy palais :p No joo. Mut oon tyytyväinen että sain kuitenkin täysimettää viitisen viikkoa ja osittain tän reilu kolme viikkoa. Mut nyt alkaa tuntua siltä että helpointa kaikille on lopettaa kokonaan kun tuntuu että kiusaan vaan vauvaa kun otan rinnalle eikä sieltä mitään juuri irtoo. Tuttipullorumba here we come... :D

Meillä on myös alkanut tulla päivällä huutoa ja itkua aiempaa enemmän. :( Ja kun yritän tarjota rintaa niin huuto vaan yltyy. Mielestäni en ole syönyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa, ja täysimetyksellä ollaan oltu koko ajan. Muutaman kerran tyttö on saanut maidon pullosta, mutta ei pitkään aikaan. Mietin jo että voisiko kyse olla rintaraivareista ja lakkoilusta..? Luulin kyllä että ne tulisi vasta myöhemmin, tyttö siis nyt 2 kk. Tänään koko aamupäivän kieltäytyi ottamasta rintaa suuhun ja huusi vaan. Rauhoittui syliin, mutta kun yritin laskea sänkyyn niin huuto alkoi välittömästi. Kokeilin vaikka mitä imetysasentoja, ja lopulta tyttö suostui onneksi syömään vähän.. Onko kenelläkään muulla ilmennyt vielä rintaraivareita? Kun en jaksa uskoa että hampaitakaan nyt vielä olisi tulossa.

Meillä raivoaa rinnalla. Mutta uskon, että johtuu siitä kun maidontulo on nyt tasaantunu ja tyttö joutuu välillä jopa imeä ihan ITSE että maitoa tulisi. Alussa siis saattaa mennä ihan hyvin, mutta yhtäkkiä vetää herneet nenään eikä välttämättä enää suostu ottamaan rintaa. Olen sitten vaan vaihtanut toiselle rinnalle mikä yleensä toimii tai sitten syödään lopuksi pullosta.
Ja nykyään kans outo imuote joka sitten hetken ajan päästä vaihtuu oikeaan otteeseen. Eli varmaan edelleen aluksi maitoa tulee suihkuamalla, mutta tasoittuu hetkisen jälkeen.

Täälä vietetty kauniit ja ihanat ristiäiset <3 koti oli niin koristeltu pinkkiin ja äiti oli pitkällä työkokemuksella hoitamassa keittiön ja tarjoilut. Itse sain seurustella vieraiden kanssa rauhassa :) Ei voi muuta sanoa kun että en varmaan pärjäis ilman tota meijän mammaa :grin Tyttö sai nimekseen Erin Nina Alma. Toinen ja kolmas nimi tulee suvusta :)
Kaksi yötä nukuttu yli 6h pätkät ja nyt ristiäisten jälkeen siirryttiin suoraan yöunilta päikkäreille. Tais olla rankat juhlat :) Neiti oli kyl niin nätisti. Ei itkenyt yhtään ja koko päivän jaksoi hymyillä kun kiersi sylistä toiseen. Huh, nyt on äitillä helpottunut fiilis :)

Kauniin nimen on -eevi- teidän prinsessa saanut :)

Meillä olis viikon päästä ohjelmassa pikkuherran ristiäiset. Meijän äiti on kovasti ollut puuhaamassa tarjottavia yms. Hän hoiti esikoisenkin ristiäistohinat nin halusi olla apuna nytkin. Ja mikä jottei, apu on enemmän kun tervetullutta.

Meillä alkaa olla tosi selkeä rytmi tuolla pikkuherralla. Yöunille on menty jo pitkään klo 23 ja syömään herää noin klo 06, välillä menee 7-8 välillekkin. Syönnin jälkeen nukkuu vielä yhdeksän kieppeille. Sitten heräillään ja vaihellaan yökkärit pois ja syödään siinä 11:sta maissa. Yhteen mennessä ottaa ekat päikkärit, sellaset kolmisen tuntia. Sitten taas syödään ja seurustellaan ja hengaillaan lattialla yms. 18-19 maissa syödään taas ja otetaan tunnin torkut. Illasta yleensäkkin syödään tiuhaan, pitää tietty tankata että jaksaa yöllä sen 7h pätkän nukkua. Viimesiltä torkuilta illalla herää tai herätän kymmeneen mennessä. Sit laitellaan yökkärit ja vähän seurustellaan tai kylvetään jos on kylpyilta. Ja 22.30 noin syödään 160-180ml pullosta. Yöunille nukahtaa edelleen helposti vaukukoppaan joka on pinniksessä. Ihme tyyppi tää on. Esikoinen oli paaaaaljon haastavampi tapaus tän nukkumisen ja rytmittälisen suhteen. Mut niin se täytyy vaan uskoa että kaikki lapsukaiset on erilaisia :) Pitää nauttia hyvistä öistä niin kauan kuin niitä kestää. Hampaat ja uudet taidot kohta verottaa niitä kuitenkin :D

Anteeks mahdolliset virheet ja muut. Puhelimella kirjottelen taas.

Kyfi(numerosarja :grin): Mä olen näin ymmärtänyt, että niitä lantionpohjalihaksia pitäis yrittää jännittää juostessa, ja ennenkuin aloittaa esim vatsalihasten tekemisen tai kyykkäämisen tai mitä vaan treenaamista...

Täällä alkaa yskä piiikkuhiljaa paranemaan päin, huh. Tyttö on alkanut kiinnostumaan lelujen tuijottelusta itkemisen sijaan. Muutenkin alkanut näyttämään iloisempaa naamaa :) Näköjään korvikkeen merkillä ei olekaan merkitystä itkuisuuteen. Kokeiltiin vaihtaa Omneo-jauhe takaisin Nan-juomaan, eikä tuo Nan itkettänytkään enää. Helpottaa taas arkea vähän, kun ei tarvitse sekoitella jauheita :)

Mitähän järkeä on käyttää itkuhälytintä vaunuissa, kun pitää kuitenkin ravata avaamassa ovea jatkuvasti ja tarkistaa itkeekö/hengittääkö :grin ...olenkohan hiukan neuroottinen....

Mä oon niin kateellinen teidän kaikkien vauvojen nukkuma-ajoista :oops:. Täällä edelleenki yöllä vedetään 2h välein safkaa o_O. Mutta ihme kyllä ei ole hirveesti enää väsyttänyt. Kai sitä kuitenkin sen verran saa nukuttua, vaikka onkin pätkittäistä.

Meillä muuten myös toinen tissi kelpaa yleensä useammin kuin toinen. Vaikkakin tissi on alkanut yhä vähenemässä määrin kiinnostaa, kun vain pullo tuntuu kelpaavan. Yöllä kyllä tissi kelpaa :grin...

Onko täällä muuten muita ketkä haaveilee pikkukakkosesta (tai kolmosesta tai mistä lie kenenkin kohdalla)?? :grin On toi poika vaan niin ihana ja nyt kun pahimmat mahapuruilut ohitte, niin melko tyytyväinen tapaus :love2. Ollaan koitettu nyt hänen kanssa kyläillä enemmän, varsinkin vauvaperheissä. Ja kerran käytiin jo äiti-vauva-joogassa, mikä meni pojan kanssa tosi hyvin, vaikka olikin tunnin kuopus :grin.... Niin ja siis palatakseni tuohon vauvakuumeeseen, niin hirveästi tekis tehdä tuolle pojalle pikkuveli tai sisko. Ja olen miettinyt, että olis varmaan järkevintäkin mun tehdä toinen putkeen kun ei mulla ole työpaikkaa mihin palata. Ja haluan kuitenkin jossain vaiheessa sen toisen. Lisäks haluan olla sen muutaman vuoden kotona kuitenkin, niin ei olis varmaan järkevää kahta kertaa lusia silleen pidempää aikaa kotona...??

Onko teillä muilla useamman lapsen äideillä kuinka isoja ikäerot??

Mulla on kyllä edelleen sellasia haamukipuja alapäässä enkä todellakaan pysty edes kuvittelemaankaan petihommia vielä niin hankalaahan se toisen tekeminen on :oops:.

Cherry87: meillä on jo lapsiluku täynä :) lasten ikäerot on esikoisen ja keskimmäisen välillä 1.v 8kk ja keskimmäisen ja tämän kolmosen välillä 2.v 3kk..toista rupesin odottamaan kun esikoinen oli n.10-11 kk jos nyt oikein muistan :p vois sanoa että ruuhka vuodet on meillä meneillään..mutta helpottaa varmasti kun löydän töitä tai viimeistään sitten kun esikko lähtee eskariin..toivottavasti löydän töitä ennen sitä :D

Meillä oli ristiäiset eilen..ja hyvin onnistuneet sellaiset :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Cherry87: Meillä on poika 3v 2kk ja tää kakkonen on 2kk. Ihan sopivanoloinen ikäero minusta kun esikoinen osaa kuitenkin vaikka mitä jo itsekseen ja auttelee vauvan hoidossakin :) Toki ehkä ikäeroa vois olla vähemmänkin mutta luonto päätti näin. Jännää kun mulla oli tosi helppo tää toinen raskaus ja synnytyskin verrattuna tohon ekaan niin väistämättä mieleen hiipii ajatus kolmannesta lapsesta... 3 on aikalailla maksimi lapsiluku mulle. Alusta saakka päätin että olen äärimmäisen onnellinen yhdestäkin lapsesta mutta jos mahdollista niin halusin hänelle ainakin yhden sisaruksen. Ja mies on tietty ollut samoilla linjoilla.
No joo, mutta aika näyttää että saadaanko me ton ukon kans asiat vielä mallilleen vai låhetäänkö eri teille.
Mut tälleen hiukan karskisti sanottuna niin onhan mulla aikaa vielä lapsiakin saada kun "vasta" 30v täytän tänä vuonna, jos siis vaikka ero oliskin meidän kohdalla se ratkaisu. Semmosta. Menipä taas. Sori :p

Enpä ole kerennyt täällä käymään. Me tosiaan jouduttiin Oonan kanssa lastenosastolle lauantaina. Hengitys meni niin vaikeaksi että lähdettiin päivystykseen ja sieltä passitettiin osastolle jossa nyt ollaan siis siitä asti oltu ja kotiin pääsystä ei mitään tietoa. Keuhkokuumetta epäilevät ja siihen saa antibioottia, tänään aloitetaan myös varmuudeksi antibiootti hinkuyskää vastaan. Tulehdusarvot on nyt laskeneet mutta hengitys edelleen hankalaa joten tänään laitettiin sellaseen koneeseen joka paineella puhaltaa happea keuhkoihin. Tippa on päässä, anturoita pitkin kehoa, nenämahaletku, kauheeta katsottavaa :( kyllä saa itkua pidätellä... Mutta pakko pysyä vahvana! Onneksi on ihanat hoitajat täällä <3

Meillä menee korviketta 700-900 ml /pv, välillä on päiviä, että syö tiheästi vähän kerrallaan janvälillä isoja määriä 130-180 ml ja pidemmät välit.

Oho, luulin tuota vika viestiksi, siis korvike kyselyä :)

KatV Toivottavasti teillä parannutaan pikaisesti, tsemppiä.

Meillä oli ristiäiset lauantaina neitokainen sai etunimekseen Iina. Juhlat onnistui ja sujui loistavasti :)

Meillä olisi ainakin tarkoitus tehdä toinen lapsukainen, luultavasti aika pikaiseen olisi tarkoitus, elikkä pientä ikäero mahdollisesti luvassa. Itselläni ikää jo sen verran...

Meillä on ikäeroa ekalla ja tokalla 1v11kk ja tokalla ja kolmannella 2v4kk. Ekan kanssa olis voinu olla ikäeroa vähemmän, sillä esikoinen oli niin helppo tapaus, mitä nyt vauhti oli niin kamala että ihme etten synnyttäny etuajassa kun juoksin sen perässä.. Tokalla ja kolmannella just sopiva. Meillä oli alkuperänen laskettuaika toukokuussa kolmannen kohdalla, mutta jouduttiin se keskeyttämään. Nyt jälkikäteen ajateltuna olen todennut, että olis ollut tosi vaikeeta ja raskasta jos toukokuussa olisi syntynyt, sillä keskimmäisellä oli ihan kamala uhmaikä koko kesän/syksyn. Joten tosi yksilöllisiä nämä "sopivat" ikäerot :)

Apuva, mä en voi kuvitellakaan toista. Ainakaan nyt. On tämä ollut niin paljon rankempaa, mitä ikinä kuvittelin tai olen paljon mukavuudenhaluišempi (tai liian vanha?), mitä kuvittelin..Sitä ei tiedä, kun aika kuluu ja elämä helpottuu?, niin miten se vaikuttaa. No mutta ikääkin on jo riittävästi ja mies on mua vielä 8 vuotta vanhempi, joten...Ehkä jos saisi talouden/lastenhoitajan kaupan päälle :p

Katv, erittäin pikaisia paranemisia teidän Oonalle :love2 ja paljon voimia sekä äidille että pikkuiselle!

TMJ, mäkin ekaks mietin tuota ikäeroa just, että joku 3 vuotta vois olla hyvä, kun isommasta on jo apua. Ja vaikkei apua olis niin olis ainakin vähän itsenäisempi.

Mutta mutta... Kuume ois kova :grin. Eevi, niin eihän sitä tiedä millainen vauhtihirmu tuosta meidän pienestä isännästä oikein kehittyy, mutta nyt kun on vielä tuollainen paikallaan pysyvä, niin tuntuu jotenkin "helpolta" lapselta :).

Miisa78, kyllä mä uskon, että teillä kun tytön itkeskelyt vähenee (jos muistan oikein, että teillä oli vähän niitä mahavaivoja pikkusella), niin kyllä se sitten teilläkin helpottaa :).

Mä en uskalla vielä ajatella toista lasta... On ollut paljon rankempaa mitä osasin kuvitella! Mutta uskon että helpottaa ku vauva kasvaa ja aika kultaa muistot ;) Toisaalta synnytyksestä jäi pieni trauma, ja en oo varma haluanko kokee sitä enää ikinä... :( Ja synnytyksestä palautuminenkin tuntuu vievän kauemmin mitä kuvittelin... Mies on kyllä vähän jo haaveillut pikkusisaruksesta, vaikkei vielä kyllä alettais tehtaamaankaan!

KatV: Paranemisia pienelle ja voimia hirmu paljon koko perheelle :)
Ajatuksissa olette ♡

Takaisin