Helmikuun horinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sinbbu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onkohan mulla lukihäiriö, kun tuntuu kaikissa viesteissäni olevan aina kirjoitusvirheitä :think005 tai sit mul on vaa niin kova kiire kirjoittaa :smile

Älä huoli.. mäki hosun kirjotuksen kaa ja tulee aina kirivirheitä :D ja nyt tääl haisee shaiba... ja se haju ei tuu musta :laughing002

Muistan vielä kun kummitytöltä piti pestä pylly kakasta niin yökkäilin samalla ku pesin... Nyt ku on oma lapsi niin eipä enää paljoo ällötä :D Sisko sanoi ettei pese poikani persettä jos siel kakka on pisuvaipan voi vaihtaa... Kysyinki siskoltani et mitäs sitte ku on oma lapsi ja sillä köntä housussa niin sano et joko soittaa mulle tai odottaa miehen töistä kotii :laughing021

Mä oon teiän takia aikaistanu aamukahvien juontia, ja nyt viel lisäks tullu se toinenkii kuppi juotua. Ennen keitin vast klo11 kahvit ni nyt jo pikkasen ennen kymmentä, jotta saan nauttia siitä teiän seurassa :grin Eipä taida mulla hirveesti muuta seuraelämää ollakaan :sad001

Eilen illalla tajusin et esikkoki on alkanu huomata sen etä Tyynestä on tulossa leikkikaveri. Esikko nauratti sitä ja leikki sen kans pitkää illalla tos lattialla :) Ja vaikka Tyyne meiän vanhempienki jutuille nauraa, ni ei se ole mitää siihen verrattuna mitä isosisko saa aikaan :Heartbigred

Siis voi elämä! Täällä on taas höpötetty niin, että tässä lukiessa unohtaa jo, mitä ite ajatteli kirjoittaa.

Bettie, meillä kans on tytöillä kahdestaan usein tosi hauskaa. Välillä vaan isosisko vähän liikaakin haluaisi rutistella ja "pyöritellä" vauvaa, ja pienemmällä menee sitten hermo, kun hänet kesken tutkimusretkien keskeytetään. :D Mutta on se kiva katsoa, miten niistä on seuraa ja iloa toisilleen jo nyt. Kyllä ne vielä ehtii toisiaan muksimaan ja tappelemaan keskenään, mutta enimmäkseen on kuitenkin kiva varmasti, kun on sisko.

Ai että, kun näyttää niin mukavalta, kun tuolla tuo aurinko pikkuisen valaisee, vaikka onkin vielä pilviverhoa taivas täynnään. Myö lähetään kyllä tyttöjen kanssa oikeesti metsään tarpomaan, lumikengät ois kyllä kova sana tuolla! Tykkään vaan ite niin paljon kulkee metsässä ja katsella siellä kaikkea. Esikoinenkin ainakin vielä tykkää, kun kyllähän pienet lapset tykkäävät tutkia ja ihmetellä vähän kaikkea. :) Pitää nyt sitten yrittää säilyttää se kiinnostus luontoakin kohtaan, en halua, että omat lapset ovat mitään luonnosta vieraantuneita sitten kasvettuaan. Kyllä siellä metsässä vaan mieli lepää! Niin odotan sitä, että kesällä pääsisin tuonne kameran kanssa rämpimään. On pari paikkaa, jotka on ihan pakko päästä kuvaamaan. :)

meijän pitäs vaivautuu sinne ulos,tietäs vaan mitä tolle tytölle laittais päälle.
me vedettii tos pienet päikkärit,olis kyllä voinu nukkuu viel vähän pidempää mut eiköhän tää tästä.
mullakii tulee kirjotusvirheitä mut se nyt johtuu suurimmaks osiks siitä et näppäimet ei toimi oikein kunnolla.

Mä melkee jo odotan sitä ku noi tappelee keskenään, ei olis esikkokaa sit enää jatkuvasti meiän niskassa :devil07

Muistatteko, kun puhuttiin verenluovutuksesta ja munasolun luovutuksesta? ja siitä, että minun kohdalla veripalvelu tutkii niitä papereitani, että saanko enää luovuttaa edes verta?
Noh, postitäti toi kirjeen veripalvelusta. Vetipä mielen matalaksi! :confused005 Tiedostoihini on merkattu luovutuseste.

Onpa harmillista, Tiutsi! Mutta minkäs sille sitten voi. :( Mutta jospa saat vaikka jonkun tutun puhuttua verenluovuttajaksi, voisit sille tavalla edistää asiaa, vaikket itse pysty luovuttamaan.

6h esikoisen syntymän jälkeen kohtuni heitti verta pihalle, liikaa. Siinä oli aika vaaran paikka itselläni. Ja aikoinaa ilman syytä nielurisaleikkaukseni meni pipariksi liiallisen verenvuodon takia. Esikoiseni syntymän jälkeen asiaa tutkittin, ja minulla on von Willenbrandin hyytymistekijöiden aktiivisuus alentunut eli mahdollisesti lievä von Willebrandin tauti. Ennen mahdollisia leikkauksia tai jos tulee uusi vuoto-oire niin tutkimukset pitää uusia. Vauvan syntymän jälkeen sain jo synnytyssalissa estolääkkeitä ja ensimmäiset 12h olin tarkkailussa mahdollisen vuodon takia.
Tossa kirjeessä kerrotaan, että este tulee enempikin oman turvallisuuteni takia. Verenluovutuksessa kun käytetään isokokoista neulaa ja neula on verisuonessa pidempää kuin esim. tavallisen verinäytteen oton yhteydessä. Tällöin minulla on riski saaha pahimmillaan hermopuristus kyynärtaipeeseen tai "verisuoneni pursottaa verta yli äyräiden" ...

muoks. tältä erää siis haaveeni auttaa lapsetonta äitiä saamaan lapsen munasolun luovutuksellani on myös tyrmätty :sad001

Nappo, meil on ihan sama. Pissat ja kakat on kivempi tehä ihan uuteen vaippaan :D Nii jos ei ehi pissiä äitin päälle siinä välissä.

Ikävää Tiutsi, ettet pääse luovuttajaksi :/

Vitsit... Harjasin koiran... sain saman kokosen karvakasan ku itse koira on :D Voin kertoo et vaik kuinka harjaan sitä niin niitä karvoja on kaikkialla.. Onko siis harjaamiseni turhaa? :DD

Toi on ikävää Tiutsi, otan osaa. Tunnen erään perheen, jossa molemmat vanhemmat sairastaa samaa. Tästä syystä eivät ole koskaan tehneet omia lapsia vaan ovat adoptoineet ulkomailta kolme lasta. Kovin surullista, ettei uskalla omia lapsia tehdä periytysmisriskin vuoksi, mutta saipahan kolme hylättyä lasta kodin kuitenkin.

Tiutsi täältäkin osanotto surkeisiin uutisiin. Itsellä olisi kans tosi tympeet fiilikset, jos en verta voisi normaalisti luovuttaa :sad001

Ja nappo Todellakin puhtaaseen vaippaan sonnat ja vielä keskellä yötä, ku meinaa lähtee vaihdon jälkeen kiipeämään portaita yläkertaan :smiley-angry019 Ja sitten vielä nauretaan ja hymyillään maailman suloisimmin, niin ei voi olla edes vihanen, vaikka meinaa nukahtaa pystyyn :laughing002

Itsekin haluaisin luovuttaa verta tai jopa niitä munasolujakin, mutta myös minunkin kohdallani omat halut saa unohtaa koska mun verestä puuttuu jotain ainesosia tai niin oon käsittänyt.. en oo sitä sen tarkemmin tutukinut koska ei oikeen jaksa kiinnostaa kun siitä ei sinällään ole mitään haittaa.. ainut vaan, että joissain tilanteissa esim. alkoholia juodessa voi tulla yhtäkkisiä pyörtymiskohtauksia yms pientä..

Takaisin