Helmikuun horinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sinbbu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon Nappo samaa mieltä :) Esikon aikana pyörin muillakin foorumeilla, ja tää on ainoo mihin mä miellyin. Täällä mä olin nimellä Söpsötin, mutta sit ku tuli pitkä väli ettei tullu täälläkä oltuu, ni unohin tunnukset kokonaan :sad001 Ja ku sähköpostiosotekii oli muuttuunu pari kertaa ni ei ollu enää mitää hajuu et mikäs osote se oli täällä käytössä. Lopult oli pakko luoda uudet tunnukset.

Meil on ollu aika kiire viikonloppu niin en oo sen takia keriinny tänne mitn höpötteleenkään.... :)

Tänään on kyl ollu tosi hyvä ilma ulkona,vähän tuullu,aurinko paistanu ja ollu plussakeli.käytii tytsyn kanssa anttilassa ja lenkillä.nii ja isomummollakii käytii.

Mutta eikä Mirabella olisi hyvä idea :wink

Ja meilläki on ollut kiirus vkl ja eilen illalla jopa katottii miehen kans leffa, joten en istunu niin hitoksee koneella :grin Mutta tuleehan sitä tonne fb-ryhmään kirjoiteltua. Tosin siellä kirjoitetaan aikalailla sellaisia asioita myäskin joita ei täällä julkisesti viitti jakaa.. Niitä oikeesti henk.koht. juttuja. Mutta en mä täältä mihkää häviä, vaikka olisi hiljaista toisinaan... Kunhan jutun juurta tulee ni kyllä avaan sanaisen arkkuni :grin

Me oltiin tänää kastejuhlissa <3 Oli ihanat juhlat ja pikkuinen sai 2/3 nimistä sen mitä meijän jäpikkä ois saanut, jos miehen valinnat ois mennyt läpi :grin ja voi jestas, miten puolet nuorempi vauva on pieni. Onko ihan oikeesti omakin poika joskus ollut noin pieni :) Eihän sitä pientä osannut edes pitää sylissä.

tää nyt taas on vähän tyhmä kysymys mut mistä asennosta vauvat rupee opettelee sitä istumaa nousua??meillä tyttö on istuma asennossa mut kyljellää:laughing002 ja nyt se käänty mahallee..hmmm

Meillä tuntuu olevan tuota kehonrakentaja tyyppiä.. aina ku se istuu sylis niin pitää änkee ittensä selällensä ja siitä takas pystyy monta kertaa peräkkäi :DD

Ei miun mielestä täällä mitään hiljentyny oo. Sillon yks päivä oli vaan ihan kamalat puheripulit mammoilla, pahimmat ikinä. :D Hyvinhän täällä edelleen juttu luistaa.

Myö istuttiin reilu kolme tuntia autossa taas, niin eipä ole hirveesti koneella ehtinyt tänään olemaan. Pikkuneiti imeksii pakkasessa jäähtynyttä puruleluaan, kun tuo pilkistelevä hammas vähän kiukuttaa. Ei onneksi pahasti. :) Automatkakin meni taas oikein hyvin, nukuinpa itsekin vähän matkalla, kun on viime päivien aikana jääneet noiden juhlien takia unet vähän vähiin. Kiva oli kyllä käydä kotiseudulla, mutta onhan se kuitenkin mukava olla taas kotonakin. Jos jonain päivänä se koti olisi taas siellä kotiseudulla, niin kyllä tykkäisin! Paitsi että nyt oon jopa vähän haaveillut, että olisi kiva pyörähtää jossain ulkomaallakin vaikka töissä pari vuotta. Mutta se nyt on varmaan vaan tilapäistä mielenhäiriötä ja menee tässä syvään hengitellessä ohi! :D

Ai niin, se piti kertoa, että kylläpä tuli hyvä mieli, kun äitini sanoi toissapäivänä, että kun olen niin hyvä äiti. Hän kuulemma toivoo, että olisi itse osannut olla näin hyvä. Sanoin sitten tietysti takaisin totuuden, että hyvä äiti hän on meille ollut ja että itse taas toivon, että minulla olisi äidin kärsivällisyys. Mutta kyllä se äidin mielipide on vielä aikuisellekin tärkeä. :)

Asiasta kukkaruukkuun, kuinka moni on käynyt jo papa-kokeessa? Mulle aineskii sanottii, että pitäis käydä noin puol vuotta synnytyksen jälkee. Lähete olis valmiina labrassa. Koskakohan sinne asti saa itsensä raahattua?

Miettikää kuinkä hyvässä kunnossa me äidit oltais jos jumpattaisiin samalla lailla kuin nuo pikkuiset :P.

Mulle ei oo puhuttu mitään papa-kokeesta ?

Nii ja mitä tohon fb:hen tulee, ni en oo kyllä kerinny sinnekään turinoimaan. Pitää välillä viettää aikaa perheenki kanssa :) Arkena on sit aikaa kirjotella, ku mies on töissä ja vauva päiväunilla :)

Mä pyysin jo jälkitarkastuksessa papa-testin sen hormonikierukan takia, mutta se lääkäri sanoi, että normaali oloissa se otettaisiin vasta 6kk jälkeen synnytyksestä, ku sillon tulisi "puhtaampi" näyte. Mutta ei sekään sanonut, että siinä olisi käytävä silloin.
Itse käyn papassa muuten 2 vuoden välein, ku niin suositeltiin jo 15 vuotiaana rokote-tutkimuksessa :happy119:laughing002

Tiutsi, argh kun muistutit! Mä kävin papassa joskus kolme vuotta sitten ja sillon oli jotain solumuutoksia (mut ei syöpään viittaavaa, tulehdus?). No, ois pitäny mennä puolen vuoden päästä uudellee, arvatkaa meninkö :eek: Mulla oli just silloin hirveät närästykset ja kivut ja sain odottaa yths:lle aikaa varmaa pari kk, ravailin lekurissa ja mietin et nopeemmin mä ruokatorven syövän saan kuin kohdunkaulan. Lisäksi pähkäilin et tulos oli väärä. Näyte sattu ihan älyttömästi (ihmettelin) ja rupesin vuotaa heti verta.. .mulla alkoki menkat samana päivänä eli tulos oli epäluotettava. (Kierto oli vähä sekasin). No sit olinki paksuna ja raskauden jälkee piti mennä, mutta luin ton 6kk tauon kanssa. Äh, pitäs varmaa huomen soitella aikaa. Ja luulis et jos jotai tulehdusta ois ollu, nii ois raskausaikana käyny jotenki ilmi.

No soitteleppas ny pian pikkis sitä aikaa. Mä varmaan oisin jo viivana menny. Mulle ei oo puhuttu sen kummemmin papasta, mut se on otettu sillon viimeksi, kun täytin 30. Ja nyt se ois tänä kesänä edessä. Eikös ne kutsu tasaisin väliajoin tietyn ikäisiä naisia papaan, joten jos ei kesään mennessä näy kutsua niin soitan itse sitten ajan. :)

On muuten komeeta ku on maanantai.. saa olla pojan kans kahestaa eikä kukaa oo tulos kahville.... Kyl riitti ku vloppuna mentii pää kolmantena jalkana sinne sun tänne... Ny taidan panna kahvin porisee jos ukko tajus sen verran jättää mulle muruja kippoon et saan ees pari kuppii kahvia :D

Takaisin