Helmikuun horinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sinbbu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu eipä tullut ku 30minsan unet.. Vauva kyllä nukkuu vieläkin, mutta ystävä soitti 20minsaa sitten ja kun kiirehdin puhelimeen (luulin, että mies soittaa ja sanoo, ettei kerkiä hakemaan lapsia) niin unen pöpperössä kompastuin portaissa ja löin sääreni, mutten kokonaan kaatunut ku nojasin eteenpäin ja lensin mieluummin kädet edellä seinään.. Olin jo valmiina kiroamaan kivusta puhelimeen, mutta oli pakko vääntää ystävällinen "hellurei"-vaihde päälle, kun ei ollutkaan mies toisessa päässä ja rampata pitkin taloa jomotusta pois puhelun aikana. Ja eihän sitten voinut enää nukkua, ku muksut tulevat vartin päästä ja ruokaa pitää laittaa..
Huoh.. Taidanpa juoda miehen kanssa isot kahvit ruoan jälkeen, kun lapset katsovat Pikku2 :coffee2

Täällä temppuilee näköjään aivojen lisäksi jalatkin! No ei kai sentään, ihan tarkkaamattomuutta kompuroin lenkillä. Lähdin siis tyttöjen ja koiran kanssa lenkille tuossa, koira tietysti hihnassa, vauva kantorepussa ja isompi neiti pulkan kyydissä. On käyty ennenkin noin eikä mitään ongelmaa ole ollut. No, nyt käytiin sitten eri lenkki ja siinä oli yksi sellainen vähän jyrkempi ja pidempi alamäki. Eli pulkkaa sai sitten jarrutella ja yritin kyllä pitää sen siinä sivullani koko ajan, ettei eteen pääsisi. Vauva kun on siinä repussa etupuolella, niin ei sitä jalkoihinsa paljon nähdä! Ilmeisesti tarkkaavaisuus herpaantui hetkeksi, koska yhtäkkiä pulkka olikin siinä edessä enkä tietenkään sitä nähnyt, joten kompastuin siihen ja nurin mentiin. Vauva vain heräsi repussa, ei muuta. Esikoisellekaan ei käynyt kuinkaan, vaikka häntäkin siinä tönin, kun hänen päälleen osittain kaaduin. Onneksi kaaduin vaan kontilleni, niin ei jäänyt vauva alle. Sääreni löin sitten kyllä kipeästi pulkkaan, komea mustelma mahtaa siihen ilmaantua, nyt näkyy vasta alkua ja jomottaa. Mutta onneksi päästiin näin vähällä. Muistanpa seuraavalla kerralla pysyä tarkkaavaisempana! Ehkä. :D

Liian hyvin alkoikin tämä viikko, kun kävin ilman satulaa ratsastelemassa ja sen jälkeen yhden sijoituskissamme kanssa eläinlääkärissä siitostestit ottamassa. Oli niin hyvä fiilis, mutta täähän on ihan pikkujuttu kuitenkin, ei lannista! :D Mitähän siitä tulee, jos meillä on kesällä kissanpentuja, kun Kiirakin mahtaa jo liikkua enemmän kuin matolla ees taas.

Mitenkäs Kellitys tuo kantoreppu homma ulkona toimii? Mullakin on sellanen manducan kantoreppu mutta käytän sitä pelkästään sisällä. Ois kiva kokeilla sitä lenkilläkin :)

No yleensä sillon ku tartteis huusata jotain niin otan pojan kyytiin. Viimeks piti imuroida kun oli tulossa vieraita ja eihän se ois onnistunu jos muksu ois ollu tossa eessä niin laitoin sen ekaa kertaa selän puolelle ja ihan yksin vielä :)

Mul on Myllymuksujen kantoreppu, ja tilanne se että sitä on käytetty varmaa kolmesti sisällä. Kovien pakkasten aikana sitä ei viittiny käyttää ja nyt en tiiä mitä sinne alle pukis, ku oma takki on liian kuuma. Mut jokatapaukses ku perjantaina on tarkotus mennä maalle mummille päiväks, ni meinasin ottaa repun enkä vaunuja mukaan. Jos on yhtä lämmintä ku nyt ni itelle varmaa riittää fllecetakki sinne. Mut vauvalle pitää kai kaivaa toppahaalari. Me ku on muuten koko talvi käytetty toppapussukkaa, mut eihä sellasta voi kantoreppuun laittaa. Saas nähä mitä Tyyne sanoo, ku ei oo tos repus pahemmin tosiaa ollu ja viimeks joskus kolmikuisena.

Meillä kans manduca. Käytettiin sitä sillon, kun poika oli ihan pieni. Roikkui siinä mukana esim. kauppareissulla. Sitten jäi vähemmälle käytölle kun jotenkin tuntui hirveen hankalalta. Käytin sitten kantopussia sisällä, että sain kädet vapaiksi. Siitä on kasvettu nyt ulos ja pari kertaa kokeilin kantoliinaa, mut eipä sitäkään juuri tarvi. Poika viihtyy niin hyvin lattialla nykyisin, onneks. Tänäänkin kun tein täytekakkua miehen merkkipäivän kunniaksi, niin poika pötkötti masullaan keittiön pöydän alla ja leikki leluillaan tai koitti syödä tuolin jalkaa.. :D

Voi pahkeinen,unohin sitte foorumin auki toho ylös ja mies kävi kävi koneella,toivottavasti ei käyny täällä lukemassa keskusteluja.
Nyt ei sitte riitä että on menny muisti,kun on menny joko tuntoaisti tai sitte kyky pitää tavaroita kädessä;kolme kertaa yritin nostaa tytön paitaa lattialta,aina se putos sinne takas.ja lasinen mehupullo kaatu jääkaappii ja melkein putos lattialle.
ja mikä ihme siinä onkaan et kun on saanu tytön nukahtamaa ja yrität hiippailla sen luota pois niin sitte jalka osuu johkii sen helisevää tai soivaa leluu?tai sitte luut naksuu niin kovasti et tyttö herää.

Toi on muuten niin perus. Shh, ollaan hiljaa, vauva nukkuu. Kilinkolin, astiat tippuu... Kävelet päin ovea, rupee aivastuttaa :D

Joo,toi on just kun se mun mehupullon kaatuminen,kaiken kruunas vielä se kovalla äänellä perässä huudettu vi**u!

Niin elikkäs mietin sitä että mitenkäs se koko toppapuku komeus mahtuu siihen reppuun? o_O Oon kuullu että sellasia takkejakin on mihin mahtuu se vauva reppuineen sisään... vai muistinkohan väärin. Sama pää kesät talvet :)

Mulla kans manduca ja oispa tosi kivaa jos voisin poitsun laittaa sinne ja lähtee lenkille ulos! Ois varmaan aika tehokasta ulkovaatteiden kera kun sisälläkin iskee kauhee hiki jos imuroin ja poika hohkaa siinä vartinkin.
Pitääpä koittaa heti huomenna miten tuo mahtuu siihen äp:n toppis päällä :)

Mä oon nyt alkanu käyttään tota reppua enemmän ku poika tykkää katsella sieltä kaikkee.
Leivotaan yhdessä, tai lähinnä poika on taikinan teko vaiheen siinä kun viskaan aineita yleiskoneeseen, mitä enemmän ääntä ni sen mielenkiintosempaa :)
Sitten oon nyt ottanu repun mukaan jos ollaan menty ideaparkiin ni poitsu tykkää katsella sieltä ympäriinsä.

Näppärä on se manduca, mutta ainut miinus se ettei siinä voi laittaa lasta kasvot menosuuntaan päin.

Tinka86 Mamidea:lla on kattava valikoima kantovaatteita. Myös talvi-ja sadekeleille. Oon ite sellasest takist ja pontsost haaveillu, mut se takki mikä itteä eniten miellyttää, ei löydy tarpeeks isoa kokoa ja en muka oo sitä potsoa raaskinu ostaa :sad001

https://www.mamidea.com/webshop/kantotakit-liivit-c-19_32_78.html
Haluisin ton villaisen äiskäpotson, ja se oiskii tosi pitkäikänen mut en vaa oo raaskinu ostaa sitä :sad001 Ja toi motherhood coat olis aivan ihana <3

Meilläkin on manduca, tykkään. Ei oo vielä kauheen paljo ollu käytössä. Varmaan enempi sit ku voi laittaa pojan selän puolelle kattelemaan. Itte en ees haluais laittaa kasvot menosuuntaan päin. Onhan noita nähty et ihan pikkusia kannetaan silleen. Ittelle tulee sellanen tunne et pikkusella on sillai siinä aika turvaton olo. Kerran käytiin manducalla kaupungilla, kun poika oli aika vasta heränny. Aattelin et siinä on kiva maisemia kattella, no juu ei menny kauaa kun nukahti siihen :)

Ihania vaatteita.. aika hintavia vaan harmiksi :/ mutta toisaalta ite ainakin haluan aina ostaa ulkovaatteet, jotka on oikeeati laadukkaita yms. :)

Niranda00 Mistä et ole kanssani samaa mieltä? Enkö olisi saanut juoda mieheni kanssa kahvia :laughing002

Muokattu viimeksi:
Mirabella anteeksi :) En tiedä mistä toi ruksi tohon on tullut :oops:
Poistin heti sen ruksin :)

Juu ei mitään.:happy118 Ajattelin sen olevan vahinko, mutta oli kirjoitettava kommentti sillä varmuudella, jos olisitkin ollut eri mieltä. Ja saa toki olla eri mieltä, mutta on ikävää, kun negatiivinen merkintä pomppaa miinuksena silmiin. Olen samaa mieltä sen jonkun muun kanssa, joka mainitsi, että noi miinus jutut saisi ottaa pois. En ainakaan minä tule tänne riitaa haastamaan. Sitä on jo tarpeeksi ulkomaailmassa.. :confused:

onks kukaa siirtyny jo rattaisii?meill ei tyttö vielä osaa istua mut vaunut rupee käymää ahtaaks ja kun ei se tyttö niissä nuku niin aattelin et jokohan vois pikkuhiljaa ruveta siirtymää..

Takaisin