Helmikuun helmet

meillä nukuttiin huonosti...mitenkäs muilla on nukuttu?

Rokotukset jotka eilen neuvolassa sai nostivat kuumeen, voi tätä huudon määrää, enkä edes aluks tajunnut että kuume nousemas ku tuo poika on aina kuuma..mutta kun huus ja huus ja huus niin aattein mitata..no olihan toisella 38.2 kuumetta (normilämpö on 36 tienoilla)...no supolla sain yöllä rauhoittumaan, mutta ei heti uni tullut, kahden aikaa herättiin jotain kolmen jälkeen nukahti..no mua ei itseäni sitten väsyttäny..no viiden aikaa Rafella olikin nälkä, kun edellisen kerran oli syöny 11-12 maissa...nyt menikin 200ml ruokaa..ja kävin itse nukkumaan kuuden aikaa, ja äsken taas nousin ylös :D

ehkä vielä nukkumaan meen... taitaa tämän päivän fysioterapia jäädä väliin, en mä voi kuumeista lasta sinne raahata...

joo anteeksi omanapaisuus..

joku kyseli ulkoiluttamsiesta...mä oon menny -20 asteen pakkasella, mutta tosiaan vuorannu lapsen todellah yvin ja vaunun "ikkuna" aukkoon laittanu viltin ettei kylmä tuuli tai viima pääse vaunuihin sisään ja laittanut tutin suuhun niin että pysyy =)

Rafe 3kk 6275g, 59.3cm ja pipo 40.3cm
      (2kk 4775g, 55.1cm ja pipo 38.3cm)

Ärsyttävii ihmiset joiden pitää valittaa siitä että on joku reppu tossa edessä roikkumassa, kun tosissaan eiköhän jokainen nainen palaudu synnytyksestä eri tahtiin. mulla ainakin on vielä mahaa tossa, tosin itellä on ollu yli painoo muutenki mutta silti.. tyhmiä, luulisi että ne jotka on synnyttäny tietää ettei se maha siitä ihan heti lähde.. :/ meijän mummikin jaksaa aina siitä marmattaa kun on ylipainoo vaikkei itekkään oo mikään hoikka mummi. no mutta toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään everybody, annetaan muitteen ajatella mitä haluaa. :)

tosta päikkäri asiasta.. ja samalla nyrkin lutkuttamisesta.. meillä aatu lutkuttaa nyrkkii aina sillon kun on väsyny.. silloin laitan sen vaan tonne omaan sänkyyn ja sinne nukahtaa. :) vaunuissa en oo kauheesti nukutellu kun päivisin täällä on niin paljon oppilaita tuolla ulkona koska asutaan miehen työsuhde asunnossa ammattikoululla nii ne mölyy ja häärii tossa pihalla.. no okei meillä on kyl taka piha mutta sinne ei pääse vaunujen kaa koska toi meijän portti on muurautunu raolleen lumen alle. :D viikonloppusin sitten aatu on enemmän vaunuissa ulkona ja nukkuu hyvin  siellä. :) välillä saattaa herättää, mutta kun käy vähän heilauttaa vaunuja nii nukahtaa uudestaan..

asiasta kolmanten.. olin eilen jälki tarkasuksessa ja sain lähetteen ravinto terapeutille painon takia. heh. kaipa sitä pitäs jotain alkaa pikku hiljaa tekee kun kerta neuvolassaki siitä jo marmatetaan.. otin ehkäsyksi cerazze minipillerit. en oo niitä ennen syöny joten ei oo mitään tietoo miten toimii tai käyttäytyy.. en voi ees vielä alottaa niitä kun ne pitää alottaa vasta ekana vuoto päivänä. menkkoja sitten odotellessa.

Ihmiset on joo outoja :D Mä taas oon aina ollut hoikka ja ilmeisesti mahtavan kokoni takia raskausaikana jäi tota vatsanahkaa vaikka muille jakaa. Toki myös söin typerästi silloin....mutta silti. Oma kroppa on oma kroppa, ei kenenkään muun...
Nyt tässä voikin sitten vähän miettiä omia syömisiään kun ei enää imetä, vielä en uskalla vatsoja pahemmin tehdä.
No joo, se siitä. Mä pääsin jo pahimman ketutuksen yli ja päätin sanoa suoraan seuraavan kerran, kun joku asiasta mussuttaa.

Joku kyseli nukuttamisesta. Meillä nukahdetaan siinä vaiheessa kun laitetaan vaunuihin, mä pysähtelen välillä, koska yleensä koirat mukana ja ne haistelee. Samaten sisällä päikkärit nukutaan vaunuissa, meidän herra kattelee siellä hetken "tekee" unta ja sitten nukahtaa n . 3 h:ksi. Mä päätin alussa etten pahemmin nukuta ja tuurilla sitten tuli tuollainen lapsi, joka simahtaa ilman mitään rutiineja.
Se myös mun mielestä vaikuttaa, jos on liian kuuma. Silloin harvoin kun tuo itkee, niin  yleensä on liian paljon päällä. En tiedä, vaikea sanoa, että millä sais nukahtamaan helpommin sellaisen vauvan, joka ei suostu tai on huono olla.

Ei mun postauksesta taas ollut mitään hyötyä...toivottavasti ne unenlahjat sieltä löytyis :)

Kiitos henny ja muut vastauksista, jotenkin sekin jo helpottaa kuulla et muillakin on ollu samanlaista. Mulle sanottiin jo saikulla et tää nyt taitaa olla semmonen tissivauva, kun se oli sitä jatkuvaa imetystä jo siellä... :/ Usein kun poika ei varsinaisesti rauhotu sylissäkään, vasta tissillä. Kantoliinaa oon kokeillu ja pari kertaa onnistunu siinä nukuttamaan, mut siinäkin joutu aika pitkään ravaamaan kämppää ympäri ja hereillä ei kyllä siinä viihdy yhtään, jos nukahtamaan saa niin sit. Sitteri saatiin vasta tänään hommattua, jospa siinä viihtyisi välillä. Tuntuu niin avuttomalta välillä, kun en osaa lastani rauhoittaa (paitsi sillä tissillä), mut jos rääkyy niin siinä ei paljon hyssyttelyt tai heijailut auta! Neuvolatäti sanoi vaan, et vauvat on niin eri luontoisia ja toiset ei siedä esim. kipua yhtään ja huutaa heti pienestäkin. En tiiä.

Mut tuosta refluksista, niin sen oon mielestäni huomannu, et kun välillä meilläkin pulauteltiin ihan älyttömästi, niin se on ollu myös ylensyönnistä johtuvaa. Poika nimittäin näyttää pierun/kakan mahaa kivistäessä syövän ihan vain hädissään kipuunsa! Silloin koitan saada jumppaamalla niitä pieruja ulos enkä anna syödä liikaa, niin enää ei pulauttele niin paljoa.

Ja Cerazetteista vielä, et ite oon käyttäny niitä kauan ja en huomannu muita sivuvaikutuksia kuin et eipä ollu silloin menkkoja! Pari vuotta meni ainakin ilman, kun mulle sanottiin et ei tarvii taukoakaan pitää välillä niin et antais menkojen tulla..

Mut onneks meillä yöllä sentään ihan ok nukutaan!! Herätään välillä kyllä, mut ei tarvii tuntikausia nukuttaa, vaan yks tissi riittää! Siitä oon kiitollinen ja sen avulla jaksaa nää päivät.

Pitää varmaan seuraavaks koittaa se DDS, nyt meillä on tuo Gefilus ja Disflatyl käytössä. Rela-tippoja ei meinannu saada pullosta ulos!

Rock^peijpe: Kuinka sait tuon kuvan tuohon tickeriin liitettyä, minä yritin tehdä kuvallisen tickerin, mutta kun laitoin sen koodin allekirjoitukseen niin tuli pelkkä kuva vasempaan reunaan ja koko muu tickeri teksteineen jäi sitten näkymättömiin.

Meillä tuo syöminen ja nukkuminen on mennyt puklujen takia ihan retuperälle. Öisin vatsanväänteet ja sitten puklut herättää sylissä nukkumaan saadun pojan, pahimmassa tapauksessa ensin vaihdetaan kuivat harsot/lakanat, hetken päästä kuivat vaatteet, sitten tuleekin kylkipissat ja taas vaihdetaan vaatteet, taas nukutetaan ja sitten onkin pari tuntia mennyt ja taas on nälkä ja homma alkaa jälleen alusta.... Pohjanoteeraus oli muutama päivä sitten kun sain nukuttua vaivaiset 3 tuntia yössä ja päivälläkään poika ei rauhoittunut nukkumaan, vaan puklut vaivasivat aina vaakatasossa eikä uni tullut muuten kuin sylissä.

Meillä oli alunperin tarkoitus hakea resepti närästyslääkkeelle ja kokeilla jos saadaan se ylös tuleva puklailu aisoihin.  Neukkulääkäri, joka sitä puhelimessa suositteli, ei sitä halunnut kirjoittaa näkemättä lasta (työpäivä loppui tunnin sisällä) ja ohjasi soittamaan aikaa lasten polille (jossa käytiin ultraamassa se läppä aikaisemmin). Lasten poli oli mennyt edellispäivänä jo kiinni kun soitin ja eilen sitten koulutuksessa koko henkilökunta eli ketään ei saatu kiinni! Varavaihtoehtona terkka käski käydä terveyskeskuksen päivystyksessä hakemassa reseptiä. Sinne menin sitten eilen, mutta luukulla sanoivat, ettei kannata jäädä pienen kanssa sinne kuin ihan pakosta, sillä liikkeellä on noro-virusta. Kiireesti siis takaisin kotiin tyhjin käsin kahden päivän yrittämisen ja heikkojen unien jälkeen. Ei ollut mielialassa hurraamista...

Onni onnettomuudessa kuitenkin taisi nyt olla. Ehkä tämä on vielä ennenaikaista iloa tai sattumaa, mutta pakko kertoa... Kiitos suosituksesta - nyt minustakin tuli DDS Junior maitohappobakteeri valmisteen vankkumaton kannattaja!!
 emoticon

Isäntä hermostui ja tilasi DDS Junioria oma-aloitteisesti kun oli siitä hänelle puhunut. Nyt on kahtena päivänä annettu jauhetta maidon seassa ja poika nukkui eilen illalla monta tuntia rauhassa ja viime yönä 22.30 - 3.45 välisen pätkän ilman vatsanväänteitä, pukuluja tai mitään muutakaan hämminkiä! Tää on aivan ihmeellistä!! Meillä ei ole reiluun kahteen kuukauteen nukuttu tuollaisia pätkiä, vaan max 3 tuntia ja nykyisin ei sitäkään...  Itse heräsin kahden aikoihin ihmettelemään, että eikö se jo kohta pyydä ruokaa.. :) Onneksi osasin kääntää kylkeä enkä lähteä maitopullon lämmitykseen... 

Tuo pidempi ruokaväli tuntuu auttavan myös puklailuun. Lasten polin lääkärikin suositteli pidempiä ruokavälejä, mutta ei osannut kertoa kuitenkaan miten temppu tehdään. En halua huudattaa lasta pihtaamalla ruokaa! Malla tuossa edellä on kuitenkin mielestäni ihan oikeassa myös tuosta kivun ja syömisen yhteydestä. Nyt taidan siivota kaapista kaikki relat ja cuplatonit samantien! Meillä ei muuten ollut apteekissa DDS Junioria ollenkaan valikoimissa, joten tilattiin se nettiapteekista.

Minäkin voisin tuota DDS Junioria kokeilla kun niin kovin suosittelette. :) En vaan ole mistään löytänyt. Kai minunkin pitää sitten netistä tilata. Mutta kertokaapa, että kun se on jauhe, niin miten sitä annetaan tissiruokinnalla olevalle?? Meillä ei siis pulloa käytetä lainkaan. Voiko sitä liettää niin pieneen määrään maitoa, että lusikalla voi antaa?

Jatkokysymys:

Jos nyt sitten ottaisi pullon käyttöön ja pumppaisi tuon 30 ml (mikä näköjään ohjeessa sanotaan) ja sekoittaisi jauheen siihen. Mites, pitääkö pumppu ja pullot keittää joka päivä, jos maito syödään heti pumppauksen jälkeen? Vai riittääkö ihan normaali tiskaaminen? Tuntuu vaan tosi työläältä tuota yhtä pullollista varten päivittäin keittää nuo kaikki systeemit.

Tänä aamuna tyttö oli tosi kivulias. Itki kipuitkua herätessään ja kesti kauan, että helpotti. Mielelläni jotain helpotusta tuolle soisin.

Kaikkiallahan käsketään keittämään KAIKKI vehkeet siihen asti, kun vauva alkaa syödä kiinteitä. Hirveä homma. Ja tuttikin pitäisi keittää joka päivä ihan varmuuden vuoksi ja joka kerran, kun putoaa lattialle. 

Itse ei TODellakaan keittele mitään kuin sen yhden kerran, kun otetaan ekaa kertaa käyttöön (vaikka kerään maitoa vuorokauden kerrallaan ja pakastan). Muuten putsaan maidonkerääjän, pumpun ja pullot ihan normaalilla tiskaamisella kuumalla vedellä ja tiskiaineella. Tutin huuhtelen hanan alla jos se putoaa lattialle.

Näin on kuulemma äitinikin toiminut sekä mun että veljeni kohdalla ja harvinaisen terveitä lapsia ollaan oltu. Lähempää empiiristä tietoa on kahdelta ystävältäni, jotka saivat vauvansa viime vuonna alkuvuodesta: toinen on hysteerinen steriloija ja vauvan suojelija ja joka keittää juomavedenkin jo vuoden ikäiselle lapselleen ja toinen toimii juuri edellä mainitsemallani tavalla. Arvatkaas kumman lapsi sairastaa...

Tietysti maalaisjärkeä kannattaa käyttää ja omia tuntemuksiaan kuunnella näissäkin asioissa: mikäli tuntuu siltä, että vehkeet ovat suttaantuneet niin, että parasta keittää, niin kattilaan vaan. (Tai jos vauvalla on alentunut vastustuskyky tai muuten kriittinen tila.) 

Kiitos Pajunkissa! Nyt mulla ei ole ihan hirviöäiti olo jos jätän keittelemättä. :D Kyllä kieltämättä hieman överitouhulta on tuntunut nuo suositukset... Varmaan jatkossa keitän sitten jos välineet on pidemmän aikaa käyttämättä. Eihän tuo onneksi enää ole ihan vastasyntynyt ja ehtinyt jo törmätä bakteereihin. Ja totta tuokin, että vastustuskyky ei pääse kasvamaan jos steriilissä ympäristössä elää. (no meidän kodissa tuosta nyt ei muutenkaan ole huolta... :D)

Olenkin ihmetellyt, miksei missään käsketä keittää tissejä ennen ja jälkeen jokaisen käytön. Kai myös lapsen nyrkit olisi hyvä keittää vähintään kerran päivässä.

Pajunkissa: Hah! Näinpä juuri. :D

Itse teen niin, että keitän illalla päivän aikana likaantuneet maidonkerääjät, pumpun ja pullot. Kerään siis pakkaseen ylimääräistä maitoa, ja lisäksi syötän kerran päivässä omaa maitoa pullosta, sillä syön edelleen kortisonia ihottumaan ja ainakin yritän pitää sen 4 tunnin tauon ettei vauva saisi maidosta kortisonia. Tästä syystä siis pullokin likaantuu, vaikka täysimetyksellä ollaankin.
Päivällä pesen kerääjät ja pumpun kuumalla vedellä ja pesuaineella. Tutteja en ole tainnut aina edes huutoa, jos ne on tippuneet... Keittelen niitä ehkä pari kertaa viikossa.

Asiasta taas nukkumiseen. Lähinnä kysymys niille, joilla nukutaan hyvin... Tästä on voinut olla jo jossain välissä keskustelua, mutta kun ei aina ehdi lukea kaikkia tarinoita läpi.
Eli kuinka kauan vauvanne nukkuvat vuorokaudessa? Entä yössä? Meillä on nyt alkanut uni maistua yöllä tosi hyvin, esim. viime yönä tyttö nukkui noin klo 22.30-08! Nyt aamulla oli tunnin hereillä ja nyt taas nukkuu. Toki päivä on erilaisia, eli toisinaan ei päivällä nuku kuin pieniä pätkiä, toisinaan miltei koko päivän vetelee sikeitä. Lähinnä mietin tässä sitä, että pitäisikö tuollaista 3 kuukautista vielä herätellä syömään tietyillä väleillä vai annanko vedellä unta palloon niin kauan kuin vauvaa huvittaa? Mietin myös sitä, että joskus kun vauva ähkii yöllä, muttei siis selkeästi herää, aukaise silmiä tai ala itkeä, niin laitan vaan tutin suuhun ja jatkamme unia. Pitäisikö noihin ähkimisiin reagoida ottamalla tyttö syömään?
Varmaan tämä kaikki on taas turhaa hermoheikkoilua, mutta kun on tottunut heräämään yöllä syöttämään, niin tuntuu oudolta ettei yhtäkkiä tarvitsisikaan herätä. Ja niinhän tässä siis viime yönäkin kävi, että äiti heräili mutta vauva ei ;)

Monta mielenkiintoista aihetta täällä menossa, johon omat kommentit tulee nyt vähän viiveellä.

Hyvä kuulla, että muidenkin vauvat lutkuttaa nyrkkiä. Ensin luulin huolissani, että se tarkoittaa, että vauvalla on koko ajan nälkä ja yritin tarjota maitoa, mut ei kelvannut. Kun siis on vähentänyt pullosta juomista. Ehkä rinnasta on sitten ruvennut tulemaan enemmän.

Kiloista: tää yhteiskunta on kyllä niin ulkonäköpakkomielteinen, ettei edes raskaudesta saisi jäädä merkkejä! :( Fearsome (vai muistinko väärin, kelle tästä oli urputettu?), sano niille vanhemmillesi, ette sitten hanki heille enempää lastenlapsia, jos kerran heidän on niin vaikea sietää raskauden jälkiä sun kehossasi. Tai että sitoutuvat neljä kertaa viikossa hoitamaan teidän lasta (sielä 400km päästä)., jotta sä pääset salille treenaamaan. Muuten pitäkööt turpansa kiinni.

Mulla on vielä 5 kg lanteilla ja vatsassa jäljellä, ja ne kyllä häiritsevät ainoastaan itseäni. Mies vaan kehuu kauniiksi, kun tuskailen löllykkärenkaita vyötäröllä. <3

Seksistä: ei oo vielä aloitettu vaikka jälkitarkastuksessa luvan jo saikin. Mies sanoi suoraan, että hän jännittää, kun on niin pitkä aika... et miten kaikki sujuu ja missä kunnossa paikat on. No, itseäkin vähän, et mitä jos sattuu kun paikat on kai aika kuivat. Haluja ei varsinaisesti kyllä ole, mutta haluisin silti päästä käynnistelemään tätäkin aluetta.
Tättärä, kun luin sun ajatuksia tältä alueelta, niin kuulostaa, että tarviisit päästä käsittelemään näitä juttuja. Eihän seksiä ole tarkoitettu velvollisuudeksi tai vain lasten hankkimiseksi, vaan myös naiselle iloksi ja kanavaksi kokea rakkautta ja hyväksyntää. Älä nimittele itseäsi tai halveksi kehoasi, vaan kanna sitä ylpeydellä: ei joka nainen ole viittä ihanaa lasta tähän maailmaan tuonut! Eräs avioliittoneuvoja sanoi viisaasti, että hän rakastaa vaimoaan (jo 55+), eikä ikinä vertaa oman vaimonsa kroppaa sellaisten naisten vartaloihin, jotka eivät ole maksaneet kropallaan hintaan heidän kolmen ihanan lapsen maailmaan tulosta. Ei se seksin ilo ja nautittavuus ole kiinni kiloista tai raskausarvista (vaikka media yrittääkin meille uskotella, että seksistä ei voi nauttia muuta kun ne joilla on täydellinen kroppa). Kun on rakkautta ja keskinäistä kunnioitusta, niin läheisyys on ihanaa, eikä siinä ryppyjä lasketa. Sun miehesi varmasti rakastaa sua. Anna hänelle mahdollisuus osoittaa se myös tällä alueella. Ehkä se on myös tervettä nöyryyttä ottaa vastaan seksuulista rakkautta, vaikka oma kroppa ei enää olisi timmissä kunnossa? En tiedä miltä nää ajatukset kuulostaa, tarkoitukseni on vaan rohkaista sua. Älä hylkää tätä puolta itsessäsi, vaan hae apua, jos on tarvis! <3

Jiu, mä en oo ainakaan herätellyt yöllä ja just tutti suuhun, jos jotain pientä levottomuutta on. Poika kyllä tankkaa sitten vastaavasti päivän aikana, illalla saattaa mennä tunnin välein 150 ml korviketta...Eikä tuo ole mikään järkyn nälkänen aamullakaan :) Lähinnä seuran kipeä.
Mun mielestä onkin sit parempi, että nukkuu yöt eikä totu siihen herättelyyn? En sitten tiiä mitä Prot on mieltä ;)

Happy73, noinhan se on, kiitos tsempeistä :)

ja meidän kylmäkausi makkarissa on ohi!!!!!!
jännitin niin paljon kuin oisin neitsyyttäni menettänyt :) Mutta....toimi ;)

TÄTTÄRÄ:

otin eka sen baby and kids birthday jutun.. sitten sen baby, sitten full size ticker. sen jälkeen valitaan se jana minkä haluu, sen jäljeen vauveli. sitten se baby's age siihen se syntymä päivä.. siitä se optional settings ja sitten siihen saavalittuu  sen kuva.. kun se on valittu nii sitten forum singature kohta ja siitä ja se HTML sit kopioit sen sinne sun tietoihin sen koko rimpsun... :) jos nyt saat jotain tosta selityksesta selvää.. :D sillee mä sen sain.

Nyt täytyy hehkuttaa: Kasperi nukku viime yönä ensimmäistä kertaa 6 tuntia putkeen! Vähän olin ihmeissäni ku katoin kelloa, kun poika ensimmäisen kerran heräs syömään ja kello oliki jo puoli viisi. Yleensä noihin aikoihin syö jo vähintään toista kertaa. Luultavasti tuo oli vain tilapäistä, kun poika ei eilisen päivän aikana nukkunut pitempiä päiväunia ollenkaan. Mutta oispa tosi ihana ku rytmi pikkuhiljaa alkais mennä tuohon suuntaan!

Minä oon keitellyt tutit ja tuttipullot vaan silloin tällöin. En todellakaan joka päivä enkä edes joka viikko. Tuttipullohan meillä ei kyllä ookkaan ku satunnaisessa käytössä sillon, jos poika jää isänsä hoitoon ku lähen käymään jossain, mutta en oo niitäkään keittäny joka kerran jälkeen. Yleensä pesen pullot ja rintapumpun muoviosat astianpesukoneessa muiden tiskien kans, niissä kun lukee, että ovat konepesun kestäviä. Tutit ja muut kumiosat pesen käsin.  Tutteja keitän ehkä kerran kahessa viikossa.. :P Jos tutti tippuu lattialle niin silloin huuhtasen sen hanan alla.

Meemi: Meidän vauva myös rintaruokinnalla, mut oon antanu DDS Junoria veteen sekoitettuna lusikalla tai hörpyttäny kupista. Lääkeruiskullakin vois kai antaa, en oo kokeillu. Laitan mahdollisimman pieneen määrään vettä, tosin sekoittuu kyllä aika huonosti. Vähän kerrallaan sekoittelen, niin ei tuu möykkyjä eikä tartu lusikkaan.  Annan yleensä ennen syöttöä, niin vauva ottaa sen mielellään, muuten saattaa työntää kielellä takas ulos eikä niele kunnolla. Alkaa vaan leikittelee ja hymyilee, ku koitan antaa. Pahaahan se ei sinänsä oo, mut nälkäsenä menee helpommin ilman suurempia sotkuja, eikä mee sit hukkaan kallis aine :) Ja voihan sen antaa useammassa erässäkin päivän mittaan, jos vaan viitseliäisyyttä löytyy.

Niin ja mietin alkuun, et pitäskö vesi keittää eka, mut luin taas kerran jostai (en muista mistä) et esim. Espoossa niin puhdas vesi, ettei tarvi vauvalle keitellä. Otan ihan kylmää vettä hanasta ja mikrossa käytän  hetken, et on vauvalle sopivaa. Sit jauhe sekaan. Ja laitan siis sen 1/2 tl jauhetta 15ml vettä.

Ja luontaistuotekaupoista pitäs saada, ainakin Life-myymälästä löytyy..varmaan yliopiston apteekitkin myy, en oo ihan varma, enkä muistakaan apteekeista tiiä..

Myy85: Kyselit refluksista. Meillä sitä ei mitenkään sen kummemmin todettu, itse vaan tein päätelmiä, et se meillä vaivaa..ja kun tosiaan huolestutti niin paljo, niin en voinu olla tekemättä asialle mitään. Parempi oli marssia lääkäriin, mitä jatkaa miettimistä ja pähkäilyä. Sai ainaki mielenrauhaa, kun teki asialle jotain.

Lääkäri siis kuunteli meitä ja ilman mitään sen kummempia kokeita ja testejä yhty meidän ajatukseen refluksista..tosin sitä nyt ei tienny, et onko normaalin rajoissa vai ei. Kuitenki lääkettä määräs (Gaviscon, käsikauppalääke) ja oli puhetta, et kokeilen myös ruokavaliohoitoa, josko vaikuttas. Syöttöväliä käski harventaa, jopa 3-4tuntia muka pitäs olla syöttämättä. Höh. Ehkä öisin menee kerran tuo väli, muuten syö kyllä useammin. Hyvä ku saan sen 2-3h pidettyä väliä. Enkä siis ala huudattaa, mut nyt ku oon saanu vauvan nukkuu päiväunia, niin syöttövälitkin pidentyny.

Nyt en sit tiiä, millä kaikella ollu vaikutusta, ku kuitenki refluksi vähentyny. DDS Junior? ruokavalio? harvemmat syöttövälit? Ajan kuluminen? Vai kaikki yhteensä? Sitä lääkettä ei käytetty ku vähän aikaa, ei huomattu sen kummempaa apua ja oli aika aika vaikee antaa.

Niin, ja tuosta refluksin toteamisesta, niin jos vielä isompana jatkuu puklailut tai maidon nousut ja nieleskelyt, niin sit ph-mittausta ja vahvempaa lääkitystä..ja tietenki ne allergiatki pitäs sulkee pois. Ja varmaan viimesin keino ois leikkaus, jos on rakenteellista vikaa eikä korjaannu iän myötä.

Emminä muuta osaa sanoa, ku et jos tosissaan vaivaa joku ja epäilet, et vois olla, niin lääkäriin... Itse en nyt tässä nykytilanteessa lääkäriin menis, ajattelisin et normaalia. Mut meillä olikin sillon alkuun enemmän sitä nieleskelyä (ei siis puklaillu, ku nieleskeli sitä maitoa takas masuun, yski ja kako vedet silmissä, hikkakin siitä sit tuli) ja sillon se vaivas kovasti niin vauvan unia, kun itteäki. Nyt vähentyny onneksi.

Takaisin