Rohkeaa Bluerose!
Sun on kyllä kerrottava noista ajatuksistasi jollekin ammattilaiselle! Jos et neuvolassa uskallapuhua, niin varaa aika tuntemattomalle lääkärille.
En usko, että ajatuksistasi on vauvalle mitään haittaa, kun hän kuitenkin saa hellyyttä ja hoivaa, mutta sinulle itsellesi on! Toivon, että saat kerättyä rohkeutesi ja pystyt hakemaan apua, ettet jää paitsi näistä ihanista tunteista, joita toivoisin myös sun saavan kokea.
Itse olen myös aikanaan kärsinyt monta vuotta masennuksesta, josta tiesi vain kumppanini. Olin välillä niinkin huonossa kunnossa, etten pystynyt käymään koiran kanssa lenkillä, kun en pystynyt päättämään, mihin suuntaan lähden ovesta ja lopulta päädyin istumaan eteiseen moneksi tunniksi miettimään ja itkemään. En katsonut autoja ennen tien ylittämistä, koska se ei ollut tärkeää...Siitä huolimatta kukaan ei nähnyt sitä minusta, koska olin aina seurassa niin iloinen ja vilkas. Eikä se ollut teeskentelyä, mutta kun pääsin omiin oloihini, romahdin.
Silloin vaikeinta avun hakemisessa oli juuri se, ettei tila näkynyt ulospäin. Olin 26-vuotias ja koulun terveydenhoitaja arveli mun verensokerin vain heittelehtivän, kun "en ehkä muistanut syödä säännöllisesti". JUST! Ihan kuin olisin jotain teiniangstia ollut valittelemassa, kun kerroin toivovani joka päivä, että bussi ajaisi päälleni. En vain osannut kertoa sitä uskottavasti. Lopulta jäin ilman apua, vaikka yritin sitä kahdesti hakea. Harmittaa kuitenki jälkeenpäin, että kärvistelin 7 vuotta enkä vaatinut itselleni kunnon hoitoa. Toisinaan maksan edelleen noista vuosista, kun elämän pienien vastoinkäymisten kohdalla meinaa vanha tuttu musta mörkö vyöryä päälle.
Voimia sulle Bluerose! Enkä nyt toivota voimia selviämiseen omin avuin vaan voimia avun hakemiseen!