Helmikuun helinät

Jihuu mies toi pinniksen varastolta pe, mutta edelleen kasaamatta?!?! Mä oo yrittänyt pistää paikkoja kuntoo vauvan tuloa varten kauheella tohinalla. Nyt on oikeen ranne taas ihan kipee.

Muillakin tota hengenahdistusta, mulla ainakin tulee jos vähäkin on selälteen maate.

Huomenna ois taas neuvolakäynti edessä, saan kuulla siitä saga näytteen tuloksesta.

Mua harmittaa kun en pääse tänne lukeen niin ahkerasti muiden kuulumisia kun oma rakas luuri meni huoltoon ja nyt joku hemmetin hidas vanha vara luuri käytössä. Se sekoo aina kun yrittää nettiselaita avata. :D

Nyt kerkesin tänne koneelle tälleen aamupalan jälkeen. Vaikka on äippälomalla ni ei edes koneella kerkee istuu, aika menee siivillä.

Mulla oli eilen babyshowerit, olipa ihana nähdä ystäviä ja viettää heidän kanssa aikaa ja herkutella "luvan kanssa" :) Vauva sai myös tosi ihania lahjoja. Oon kyllä tosi iloinen, että saatiin juhlat aikaan koska oon haaveillut jo monta vuotta kyseisistä juhlista :) Mitenkäs teillä muilla, onko teillä ollut/tulossa babyshowereita? Kyseiset juhlathan jakaa vähän mielipiteitä :)

Mulla hapenpuute vaivaa sillon kun pikku kaveri painaa palleaa,sillon ei ole mikään asento hyvä,ennen kuin kaveri siirtyy pois pallean tieltä.Kaipa se sitten helpottaa,kun maha alkaa laskeutuu.
Meillä on vauvan huone valmiina kaikkinensa ja ja helpottaa ettei tarvi stressaa siitä enää vaan keskittyä tulevaan koitokseen.

Ihanat tollaset babyshowerit! Tai en oo ikinä osallistunu tai tuskimpa mulle sellasii järkätään, mutta kaikki ne ihanat koristeet ym:)... voishan sellaset järkätä ite, mutta kivempi olis yllärinä... millasta ohjelmaa teillä oli tai oliko sulle järkätty jtn spesiaalia??:cat:

Mulla kans tota hengenahdistusta! Ihan järkyttävää. Ja meillä kans ei oo asentoriippuvaista.. Toi tyyppi ilmeisesti nauttii pallean ja keuhkojen mysömisestä. Välillä saattaa olla koko päivän siellä, asentoa vaihtaen vuorotellen peppu tai jalkaset mysöö. Niinä päivinä olo on kyllä melko kamala! :/ se niistä laskeutumishaaveista joita eräs päivä tässä elättelin! :D toisina öinä herään välillä ihan kamalaan oloon, ku tää asukas tunkee itteensä ylös ylös ylös! Viimeksi oli istukka ylhäällä, että se oli siunaus, ku kukaan ei päässyt varpaitaan tunkeen mun kylkiluiden väliin tai ponkeen palleaa henkitorvesta ylös! Välillä myös tuntuu, että rintakehä on niin laajentunu, että se räjähtää auki ihan justiinsa!! Aika moinen valitusvirsi tuli, toivottavasti tää helpottaa.. ;)

Mustikka: Mulla oli pe babyshowerit. Ihana naapurini oli alkanut heti suunnittelemaan niitä kun kuulin, että olin raskaana. Luulin pe meneväni jollekin kutsuille, kyselin että mitkähän kutsut mahtaa olla? Ei ollut tupperia, ei kynttilä, ei me&i, nooh ajattelin että ne on sitten laukkukutsut. Mutta epäilin silti, että olisiko kyseessä babyshoweri. Noh täydestä meni vedätys ja pe kun porukkaa rupes tuleen, oltiin naapurilla kun meillä vesivahinko. Niin olin kyllä huuli ihan pyöreenä. Jotenkin oon aina ajatellut, että miksi joku mulle nyt tommosia järjestäis.

Meillä ei baby showereita mutta eräät toiset juhlat tuli kyllä juhlittua...Mennä naksautimme naimisiin!Saimme viimein paperisodan käytyä (ukko itävaltalainen) tuossa joulunaikaan ja sitten varasimme maistraatista ensimmäisen sopivan perjantai-iltapäivän.Lähimmät sukulaiset ja ystävät olivat paikalla ja sitten illastimme yhdessä keskellä Suomen kauneintaa metsää,vanhassa torpassa.Tulipa todettua, että häät voi järjestää kahdessa viikossa ja omiin vihkiäisiin voi tulla suoraan raksatyömaalta.

Töistä puheenollen, mammaloma alkoi viime viikolla ja se tuli kyllä tarpeeseen.Tällaista loppukärvistelyä en ole aiemmin kokenut ja nyt on kyllä ihanaa päästä lepäämääm aina kun siltä tuntuu.Toisaalta, kun energiaa ei kulu työntekoon ja aamusin olo on hyväja vetreä, on taas aikaa ja energiaa palata vanhana harrastuksen eli kuntoilun pariin.Onneksi ei supistele.Liitokset kyllä huutavat eikä paljoa tarvi painoja kun sitä on omasta takaa kertynyt jo tarpeeksi ylimääräistä.Mutta tuntuu kyllä tosi hyvälle liikkua taas!

Muutoin olo on edelleen tosi ristiriitainen.Nautin mammalomasta mutta ajatus,että tämä voi pahimmillaan kestää vielä 7 viikkoa, on täysin lannistava...

Mulle järjesti äiti ja ystävät babyshowerit viime viikonloppuna. Oli aivan ihanaa nähdä kavereita, jotka asuvat eri paikkakunnilla. Mies oli tehnyt vauva-aiheiset kortit, joihin vieraat saivat arvuutella lapsen sukupuolta, nimeä, syntymäpäivää, -pituutta ja -painoa yms. sekä kirjoittaa neuvoja ja toivotuksia tulevalle äidille / perheelle. Tarkoitus on lisätä kortit odotusajan kuva-albumiin.

Lisäksi ystävät olivat keksineet aivan ihania pelejä: vauva / synnytysaiheinen alias, muistipeli, jossa parin löydyttyä osallistujat saivat palkinnon (esim. napanuoran löytäjälle snören-pussi, kaksosista tupla, synnytyksestä sisua jne.). Lisäksi ohjelmassa oli herkuttelua, lahjojen avaamista ja varmaan paras osa oli se, että pääsi juttelemaan omista huolista ja kuulemaan toisten kokemuksista (osallistujia taisi olla 16, joista 13:lla on jo lapsi/a).

Oli ihana huomata, miten teema yhdisti vieraita, vaikka eivät toisiaan etukäteen kaikki tunteneetkaan. Jäi todella hyvä muisto illasta, ja olen todella kiitollinen siitä, että ihmiset jaksoivat minun takiani nähdä vaivaa. :joyful:

Babyshowerit on kyllä ihana juhla!! Oon ollu yksissä vaan mukana mut ne oli hyvän ystävän, ja oli ihanaa auttaa järjestelyissä. Mielestäni mitkään juhlat ei oo turhat, elämässä on ihan tarpeeks arkipäiviä! :joyful:

Tuosta ahdistuksesta... pidän itseäni jonkin sortin asiantuntijana tän parin viime kuukauden kokemuksen perusteella. :wink Tänään ollu helpompi hengittää, koska maha on selvästi laskeutunut (vihdoin!) ainakin jonkun verran. Oon itse istunut jo pitkään aika miesmäiseen tyyliin sohvan reunalla ja ruokapöydässä ja joka paikassa missä pitää istua, niin jalat harallaan ja paino eteenpäin. Aikalailla siis selkä suorassa, maha roikkuen jalkojen välissä. Pienikin takakeno on ihan mahdoton! Kateellisena kattonu vaan kun mies istahtaa sohvaan iltasin ja vetää jalat ylös sohvamekanismilla vai-mikä se-on-nimeltään. Ja kun etukenossa istuminen on ollu "liian vähän" niin kontalleen tai sohvan taakse seisomaan ja nojaan kyynärpäihin, niin että maha saa roikkua vapaana. Yks ilta olin hetken kontillaan sohvalla kädet lattialla (joo, pää alaspäin!) ja se helpotti. :woot::grin

Ei muuta kun kuuntelette vaan omaa kehoa, kyllä se kertoo miten ois hyvä olla. Pitää vaan jättää miehen ihmettelyt ja naureskelut omaan arvoonsa ja tehhä vaan mikä hyvältä tuntuu. Nyt jos koskaan saa välillä olla välittämättä miten hullulta/ tyhmältä/ epäseksikkäältä näyttää!

Ei kans pysty istuu yhtään silleen normaalisti selkä suorassa kun heti alkaa ahdistaa ja jos hetken oliski ni sit pikkulikka pitää huolen et ruokatorvi (tai joku muu elin) potkitaan lyttyyn... sama ongelma alkaa olla autoa ajaessa enkä viel tahtois jäädä kotini vangiksi...

Noista vauvakutsuista. Mä järjestin viime vuoden puolella sellaiset kummipoikani äidille ja ne onki sit ainoot mis oon ollu. Olisin sillon esikkoa odottaessa sellaiset halunnu ja samoin ehkä nytkin mut eipä taida ketään mulle sellaisia hoksata pitää... ja mun mielestä ne on sellaset et kuuluis olla odotavalle äidille ylläri.

Kuullostaapa kivoilta teidän babyshowerit! :p Kukaan kavereista ei oo ees kysyny haluanko sellaset, mutta johtunee siitä että minä olen "ensimmäinen mamma":grin

työkaveri kyllä pitää perfect home kutsut kunhan kerkiää,sinne ainaki pääsen näkemään työkaverit ja syömään kaikkea ihanaa (hän on todella hyvä leipomaan). Sekin kuullosti jo ihanalle, toivottavasti kerkee pitää ne ennen h-hetkeä:smiley-bounce012

Mä itse tykkään järjestää kaikenlaisia (yllätys)juhlia ja viime vuonna sainkin suunnitella kaverin babyshowerit. Huomaa, että mitä enemmän niissä käy, sitä enemmän kaikenlaista keksii. Toisaalta on välillä ollut sellainen olo, että oon itse aina se, joka järjestää jotain. Sen takia oli nyt niin ihanaa, kun joku järjesti mulle jotain. :rolleyes: Ihan yllätyksenä ei juhlat tullut, kun mut piti saada äidin luo kahden tunnin päähän, ja olisin varmaan hermostunut, jos yllätyksenä olisi haettu kotoa verskoissa ja tukka likaisena. :bored:

Olin kyllä silti tosi liikuttunut.

Nyt mietin täällä ihan into piukassa, millaset babyshowerit mä voisin järjestää jollekin. Pää pursuaa ideoita. Olispa ihanaa, kun voisi yllättää teidät vauvajuhlilla... voitaisiin pitää maaliskuisten omat showerit. :smiley-bounce005

yhyy ei mulle oo kukaan järkänny babyshowereita...tosin oon tunnettu ystävien parissa siitä etten tykkää olla "juhlakaluna". mut nyt ku vika lapsikin tulossa niin oishan nuo ollu kivat :)
täällä meillä tosin järkättiin yhdelle ystävälle ylläri-babyshowerit marraskuussa ja kivaa oli: saunottiin, herkuteltiin ja jotain vauva-leikkejäkin tehtiin ym. Mut eipä kaikille ystäville ole moisia juhlia järkätty

Mä oon ollut monilla vauvakutsuilla ja on olleet kyllä tosi ihania :) Kovasti tykkäisin jos joku mulle sellaset järkkäis mutta kovasti epäilen ku lähimmillä ystävillä ei oo lapsia niin eivät varmasti tule samalla tavalla ajatelleeks enkä jotenkin kehtaa pyytää.. Kyllähän toiset järjestää itse ja kutsuu sitten väkee kylään mutta on se ehkä vähän outo ajatus itselle eikä kyllä oo enää jaksamistakaan järjestellä mitään.

Hei mulla on tuo sama, siis miehekäs istum-asento pakollinen! Sohvalla ja varsinkin syödessä on pakko olla haarat leveellään ja istua tuolin reunalla :D Hengenahdistusta ollut myös täällä. Yhdistän sen ihan siihen missä asennossa vauva on masussa. Oon myös huomannut että pahin olo tulee sellasessa vähän vaan makaavassa asennossa, siis juuris sellasessa missä sohvalla yleensä istutaan. Ihan selkä suorassa tai jopa kokonaan selälläänki on parempi.

Joo olis ollu kiva juhlii vauva juhlia..sanoo kans yks joka vihaa juhlia.. heh.. kyllähän sitä joskus saa mieltä muuttaa. Mut kyl mä ite tykkään järkätä muille juhlia mut jos vähänki itestä kyse ni ei.

Mulla vointi alkaa helpottuu ihan tosta mahan laskusta johtuen. Supistuksii ei kuulu vähään aikaan. Ulkona on kiva tallustella hitaasti. Voi että miten voi tää loppuraskaus tuntuakin kivalta nyt. Istuminen on tuskaa kyl.

Meillä ei ollut mitään kovin kummoista ohjelmaa babyshowereilla. Oikeestaan ainoa oli, että ystäväni arvuuttelivat milloin vauva todellisuudessa syntyy ja nämä merkattiin sitten erillisellä paperilla olevaan kalenteriin, jonka aion sitten laittaa vauvakirjan väliin muistoksi :) Kaikki arvaukset menivät lasketusta ajasta yli, kiva nähdä sitten kuka osuu lähimmäs oikeaa aikaa :) Muuten keskityttiin viettämään aikaa juttelemalla ja herkkujen parissa. Hyvin rennot ja mun näköiset juhlat. Kaikista eniten yllätyin, että sain lahjaksi sellaisen "vaippakakun". Ne on mun mielestä ihania ja en osannut yhtään odottaa, että mullekin oli sellainen väsätty :)

Heh, täällä iski paha pesänrakennus! Piti viettää "lepoilta" kun mies lähti pojan kanssa käymään kaiutinostoksilla. Nooo... ajattelin et vähän pyyhkäsen keittiön tasoja.. korkeintaan tunnin puuhailen ja sitten meen pitkäkseen. :smiley-chores004:excited001
Siinähän se ilta vierähti hinkatessa ja järjestellessä kaikkee. Nyt supistaa kivasti. Onpahan huomenna valitettavaa ä-polilla kun meen seurantakäynnille! :laughing002 :confused1

Vaippakakut on ihania, kivaa että sait sellaisen, Mustikka! :joyful: Niillä babyshowereilla missä olin, kakku oli jostain syystä tehty koon 3 tai 4 vaipoista... sitä jäin kyllä ihmettelemään. Miksi ei ykkösistä että tulisivat sitten heti käyttöön??

Mä en itseasiassa edes tiedä minkä kokoisista vaipoista toi mun kakku on tehty. En tajunnut kysyä enkä oo vielä raaskinut ottaa sitä pois sellofaanin sisältä :)

mä tein vaippakakun sillon 2 koon vaipoista kun esim mun pojalle alettiin käyttää synnärillä jo 3 koon vaippoja ku oli niin iso ni ajattelin sit et jos teen kakun kakkos koon vaipoista ni ei välttämättä oo liian pieniä jos onkin vähän isompi vauva...

Takaisin