Helmikuun helinät

Mä otan synnärille mukaan hygienia tarvikkeet, kunnon tukan pesu aineet. Lähtövaatteet. Ja mp3soittimen ja ja ehkä tossut. Mies saa tuua sit vauvan vaatteet ja ķantokopan ja jotai syötävää jos tarvii... mä olin kuolla nälkää viimeks. Vaikka söin kaiken mitä tarjottiin. Kattelin vain kun muut jätti ruokia. Mulla se imetys vei kyllä kaiken energian.
En mäkään halua olla kauempaa siel sairaalassa maks 2pv. Ekassa olin vain yhen yön tokassa 2pv ja kolmannessa olin 3pv kun oli viikonloppu eikä lääkäriä saatu tarkastamaan vauvaa. Tosin otin sen lomana täys hoidossa, vaikken kunnolla osannukkaa nukkuu.

Must tuntuu et tää helmikuu menee nopsaa kyl. Mut alko huonosti. Auto hajos kesken ajon. Jouduttiin sit peruuttaa lasten lääkäreitä kun ei saatu autoo. Autottomana keskellä ei mitään ei oo mitää hupia. No sain maanantaina auton korjaamolle ajoin neljää kymppiä 5kilsaa bussi perässä, en vain voinu pysähtyy kun auto olis jääny siihen sitte. Hiukan stressaavaa. Ja kun tuota lunta tuli ni mä kaaduin taas. Supistellu siis kivasti.
Tänään paistoin suklaa kakun huomenna olis 3v synttärit täällä. Kävin hakee autonki korjaamolta ni 320e makso. Laturihihna ym mikä vaihettiin. Nyt vaan äkkii auto katsastukseen kun on kunnossa vielä. Heh...

mä podin vkloppuna vatsataudinkin. Olin iha et ei vielä synnyttämään. Oih. Oon nyt niin väsynyt. Huomenna pitäis viel siivota tai siis imuroida ja kerätä leluja laatikoihi . Ihme kumma meilläkin paikat suht siistinä pysyny. Kun jättää telkun kattelun vähemmälle ja iltaisin viitsii siivota paikat kuntoon aamuksi.
Meijän pojat on semmoisii sotkijoita. Joka aamu ehitään pipoja hanskoja takkeja. Eilen etittii koulureppua joka oli niin hyvässä piilossa että.
No tää on vaa elämää.

Täälläpä sitä kukutaan keskellä yötä... Täysikuu ja kaikki, valvoin viime yönäkin. Väsyttää kyllä riittävästi, mutta jotenkin niin levoton olo, ettei pysty nukkumaan. Samalla vähän kurkku kipeytynyt, joten keitin mustaherukkamehua. Söiskö vielä palan mustikkapiirakkaa...

Täällä toinen kukkuja.. väsyttää, mutta uni ei tule:grumpy: onneks mies tulee tänää reissusta kotio, vihaan tätä yksinoloa:yuck: nykyään kaikkia hulluja liikenteessä ni kuuntelen varmaan kaikki rapinat/pienet kolinat:sour:

nooh, aikaa suunnitella ristiäisiä:happy: Pidetään ihan kotona. Äidin kastekulho löyty mummolta, mutta mekko vielä hukassa. Serkulla oli se viimeks varmaa 23v sitte käytössä,saa nähä onko enää kunnossa:nailbiting:

Muokattu viimeksi:
Mulla on kanssa ristiäiset suunniteltuna tarjottavineen valmiina ja pitäis ruveta pian alustavasti pappia soittelee ku haluan yhden tietyn (asuu eri kunnassa ja on eläkkeellä. Se on kastanu mut, ollu rippipappina, vihkiny mut ja kastanu esikon)

Tossa nimiäis/ristiäishommassa on tosi iso vaara, että lähtee lapasesta... Tässä selailen juuri Now & Foreverin sivuja, siellä on ihania kutsukortteja ja pompomeja ja sitä ja tätä ja tota :D. Me tilattiin sieltä omiin häihin kaksi vuotta sitten servetit ja niistä tuli kyllä tosi kivat, samaa haluisin nytkin. Epäilen silti, että miehen mielestä tämä on turhaa hörhötystä... Mutta, hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty. Vauva vie kuitenkin sitten energiaa ja jos näitä miettii etukäteen, voi varmaan vähän säästää omiakin voimia.

Mä en ajatellu mitään kummallisempia koristeita hankkia, paitsi tietenkin vaaleanpunaisia servettejä :happy: Mut tarjoilun olen miettiny valmiiks. Ajattelin tehdä minttusuklaatäytekakun, lihavoileipäkakun, pullaa ja sit karjalanpiirakoita munavoilla :p

Laskin noista vanhoista neuvolakorteista, että ekaa odottaessa kävin neuvolassa 13, joista kaksi lääkärikäyntiä. Tokaa odotellessa kävin 14 kertaa, joista kaksi lääkäriä. Nyt mulle on varattu (toinen) lääkäriaika viikolle 36+3, kun siellä olen käynyt, niin se olisi 7. kerta neuvolassa. Jos ei raskaus mene pahasti yli lasketun ajan, niin kyl varmaan 9-10 kertaa ehtii käymään.
On noi käynnit jonkin verran vuosien mittaan harventuneet tai sitten "kokemus" ja paikkakunnan vaihto vaikuttaa.

Piti varata huomiselle työterveyslääkäriaika, kun ei oikein tuosta istumatyöstä tahdo tulla mitään. Tuo pulla tuolla uunissa painaa keuhkoja ja kaikkia muita elimiä kasaan niin, että "hienosti" istuessa ei pysty hengittämään kunnolla ja olo on jokseenkin tukala. Tänään tuli joku käsittämätön vatsakramppi, en ole ihan varma oliko supistus. Kipeä kramppi oli enimmäkseen ylävatsalla eikä ollut sellaista supistusta kuin aikaisemmin, mutta kun pääsin kotiin ja pitkälleen, helpotti käytännössä heti. Outoa.

Ei tässä nyt olisi kuin työtj 10, ja vähän itseä syö mennä lääkäriin nyt vielä näin viime metreillä, kun yhtään en ole sairaslomaa joutunut pitämään raskauden aikana. Toivottavasti lääkäri olisi kuitenkin fiksu ja miettisi, mikä on se yleisempi hyvä tässä... jännittää vähän miten siellä menee. Meillä on työterveyslääkäri Terveystalossa ja huomiselle ainoa suomenkielisen niminen lääkäri oli mies (en tykkää mieslääkäreistä). Ja ennenkuin minut leimataan tässä samalla rasistiksi, niin itselläni on hyvin huonoja kokemuksia muista kuin suomalaisista lääkäreistä sekä kunnallisella että tuolla yksityisellä puolella.

Toisia ei toi sukupuoli haittaa, mutta mua se jotenkin ahdistaa, jos on mieslääkäri. No onneksi tuskin huomenna on tarvetta sen kummemmin ottaa housuja pois tai paitaa pois, uskoisin että tämä menee keskustelulla. Tai ainakin toivon! :D

Ristiäisistä, niin hankin eilen kutsukorttiainekset askarteluliikkeestä :D Mietin että kehtaanko kenellekään sanoo mutta teille kyllä ;) Mikäs siinä jos ne nyt tekee valmiiks :D Ai nii ja kutsuihin mätsäävät lautasliinat löytyy myös.. :)

Ihan loistavaa, Kitty! Sit kun vauva on syliteltävänä niin ei halua /ehdi ajan kanssa askarrella. Tee ihmeessä alta pois, sit on kiva lähettää itsetehdyt kortit! :joyful:
Jos jaksaisin, toimisin samalla tavalla. Nyt vaan jo kauheet nakkisormet turvotuksesta ja istuminenkin hankalaa...
nim. aina tehnyt itse kaikki kortit

Ahdistus,tosiaan ristiäiset/nimiäiset tulee kanssa pian,huh..Meil ei oo nimee edes mietitty valmiiksi. Saati mitää muuta :banghead: "Anoppi" joskus alkuaikana sano et se haluis muksulle laitettavan ristiäisii/nimiäisii poikiensa vanhan kastemekon et vaihtais vaan nauhat siihen...Nyt haluisin kuiten meiän lapselle oman enkä kenenkää muun vanhaa

Me ei vietetä ristiäisiä tai nimiäisiä ollenkaan. En tiiä sitte et siunaustilaisuutta vois kattoo. Mä kun en kuulu mihinkään. :angry5
Ihana kun mietitte etukäteen ristiäisiä.

No kattoo nyt. Mun anoppi on iha hermona kun nimeee ei olla kerrottu. Tosin nyt mulla on vaihtunu ehdokki nimetkin. Meillä kun on luontoaiheinen sukunimi ni laitetaan kunnon nimi sitte. Ehkä. En mä tiiä. Ehkä sen näkee sit miltä toinen näyttää..

Vitsi kun heräsin ennen viittä eikä uni tuu millään. Tosin menin jo aikasemmin nukkuu kun nilkat särki iha älyttömän paljon. Meil oli siis synttärit eilen ja sai imuroida leipoo siivota. Onneks lepäsin ees hetken keittiön sohvalla päivällä. Ja 6v laitto kupit ym pöydälle. Kiitos ihanien lapsien. Kyllä ne huomaa ja auttaa kun äiti väsyy. Huh huh...

oltii muuten uudella tädillä 3v neuvola tarkastuksessa. Ekan kerran sain kiitosta että oon onnistunut kasvatuksessa. Kyllä se piristi ihmeellisesti mieltä. Sitä sais kuulla enemmän kuin marmatusta mistä vois tehdä paremmin ym.

Mulla oli eilen viimeinen työpäivä ja nyt tuntuu tosi oudolta vaan "hengailla" kotona. Oon normaalisti hyvinkin tunnollinen työntekijä enkä oo kovin helposti ollu koskaan pois töistä niin nyt tää tuntuu tosi kummalliselta kun ei saakaan/tarvitsekaan mennä sinne. Lähtö töistä oli myös vaikeampaa kuin olin kuvitellut. Olin aiemmin ajatellut, että ihanaa kun pääsee mammalomalle mutta nyt tuntuikin, että kyllä tässä nyt ois vielä mielellään ollut töissä. Tai ei mulla ehkä niinkään työntekoa tule ikävä vaan ennen kaikkea mun työkavereita ja sitä porukkahenkeä. Mutta ehkäpä tässä sitten pikkuhiljaa tottuu siihenkin, että saa nyt lepäillä ja tehdä rauhassa omia juttuja kotona :)

Mulla myös vähän ahdistusta siitä, että aamukahvit, lounaat ja iltapäiväkahvit pitääkin viettää yksin sitten kohta. Jään tänään sairaslomalle ja käyn muutaman päivän vielä hoitelemassa sitten juttuja tässä työpaikalla. Meillä vielä on sellainen tilanne, että mies on samassa työpaikassa ja on totuttu lähes kaikki nuo tauotkin olemaan yhdessä (mikä on mun mielestä ihanaa, että ne voi viettää oman puolison kanssa), niin aikamoinen pudotus tulee tässä. No, onhan mulla kotona koirat seurana...

Ei se saikku tarvii merkitä sitä et yksinään pitää olla. Sanoja, nyt sitä vasta onkin hyvä kahvitella ja käydä lounaalla kavereitten kanssa, ketkä on myös kotona lasten kanssa / vuorotöissä / eläkkeellä / työttömänä. Ei oo kiire takas tauolta töihin, niin voi kahvitella vaikka pari-kolme tuntia! Mikäs sen mukavempaa! :joyful: Minulla ainakin on niin moni kaveri myös kotona vauvan kanssa, että pitää oikein miettiä miten aikataulut järjestää ja nyt viime aikoina että mitä jaksaa tehdä. :oops:

Meillä täysin normaali arki vielä käynnissä, enkä oikein kotiin ehdi jäädäkään, mutta vapaapäiviä on välillä ja ne saa kyllä hyvin täytettyä, nytkin on kalenteri buukattu täyteen monta viikkoa etukäteen, joka päivä näen jotain kaveria esim lounaalla tai esikoisella on leikkitreffit(lue, mammat kahvittelee ja jutustelee kun lapset leikkii).

Sen verran kuulumisia, että eläinlääkärille kissalle oli tänään jo kun kisu oli niin kipee. Onneks selvittiin pelkällä hampaan poistolla, antibiooteilla ja kipulääkkeellä. Ei tarvinut lopettaa toista. :Heartpink Olen helpottunut.

Uusi murheita tosin on, vesivahinko tuli eilen illalla, onneks ei oma vika. Uuden tiskikoneen asennuksessa poistoletkun ja vanhan reijän tulppaus epäonnistui vedet pitkin lattiaa ja kun 2 kerroksien rivari. Keittiön on yläkerrassa keittiön lattia siis kastu ja alakerran katto. En tiedä mikä huono karma mua oikeen seuraa.

Sanoinkin eilen ääneen, että kait tää vauvakin syntyy kuolleena kun tuntu tosi kurjalta kaikki. Onneks beibi pitää huolen masussa, että varmasti tunnen että hengissä on. :love7

Tämmöstä tänne tällä kertaa. Täällä on kyllä aika jännää jo osalla mitä nopsaa luin muidenkin kuulumisia. Tsemppiä kaikille! Minäkin yritän kaikesta huolimatta tsempata itseniäni jaksamaan.

Takaisin