Helmikuun helinät

ninnuli87

Näppärä viestien naputtelija
Aloitetaanpas taas uuden kuukauden kunniaksi uusi ketju :) Tämä onkin ns viimeinen kuukausi ennen sitä kauan odoettua KUUKAUTTA :). Myös ehkä se kamalin ja pisin kuukausi tämän odotuksen aikana kun kaikki alkaa olla jo niin ison kokoisia ja tahtois jo päästä finaaliin ja saada sen parhaimman palkinnon.

Miten muuten kuinka usein teillä muilla uudelleen synnyttäjillä on noita neuvoloita ollut kun musta tuntuu et niitä on ihan ekstra vähän kun itse olen sinne "päässyt" puolentoista kuukauden välein... Viimeksi ollut 12.1 ja seuraava on 12.2... Aikaisemmissa on ollut vielä suurempi väli. Tuntuu vaan kun täällä lukee kommentteja että muilla olisi useammin...

Hyvää helmikuuta kaikille!
 
Mä tulin kesken päivän töistä jo kotio...vauva ja kohtu painaa niin paljon palleaa ja keuhkoja, että on hengittäminen todella työlästä ja ahdistavaa. Istuessa töissä tunne vaan lisääntyy. Onneksi tää useimmiten helpottaa, kun pääsee pötkölleen. Vielä ois tj12 töissä, kovasti haluisin tuon ajan pystyä siellä olemaankin.
 
Mulla.on ensimmäinen raskaus ja oon käyny neuvolassa yhteensä 5 kertaa.koko raskauden aikana. 2vk sitten oli edellisen kwrran ja 4.3 seuraava. 14.3 laskettu aika että ei varmaa ainakaa.enempää noita käyntejå tuu. Mut tuntuu että ei ole kyllä seurattu ollenkaa ja että on ollu aika "yksin" tän raskauden kanssa. Ja tosiaa ku ensimmäinen ni ei oikein tiedä mistää mitään. Hemoglobiini mitattu kerran. Oletin jotenkin enemmän neuvola käynneilyä
 
Mulla myös takana 5 käyntiä, seuraava 12.3. ja la 26.3. Vähiin käy. Toki niitä ultria ja lääkärikäyntejä on ollut.
 
Hyvää Helmikuuta kaikille!!:love7

Tämä kuukaisi on yleensä vuoden paras, täynnä juhlahumua. Synttäreitä veljellä, sedällä, miehen veljellä, esikoisella ja omat. Sitten vielä tulee Runebergin päivä (-tortut!) laskiainen (Bullaa!) ja Ystävänpäivä (kaikkea hyvää, ainakin suklaata!). :king
Tänä vuonna nuhaa, liitoskipuja, supistuksia, turvotusta, kankeutta, tukisukkia, mielialaveihteluita, raskausarpia. Ja synnytys. Melkein yhtä kivaa!?? Mutta sitten kun vauvat syntyy niin eiköhän tämä iloksi muutu.:Heartpink:Heartred

Kävin aamulla päivystyksessä, lääkäriin asti en päässyt kun en ollut ilmeisesti tarpeeksi kipeä, mutta terkkarilla. Ei ole tulehdusarvot koholla, joten ihan tavallinen nuha kuulemma. No, kai se tähän raskausvaivojen vuorenhuipuksi sitten voi olla liikaa sekin. Kiva tietenkin tietää ettei tarvitse antibiootteja syödä mikä teksisi vauvoille hallaa. Olisin vaan jo melkein toivonut että olisi ollut jotain niin vakavaa että olisi saanut kokovartaloamputoinnin ja viikon nukutuksen. Mutta nyt sain vain ehdotuksen hakea vielä nenäsuolasuihkeen testiin. On kai sekin jotakin. :confused013

Ainiin.. piti kommentoida vielä että jos kaikki on sujunut hyvin, seuranta on ilmeisesti aika harvaa. Jos jotain olisi, niin sitten saisi juosta seurattavana useammin. Minä joudun pulittamaan sen 32euroa joka toinen viikko kun on käytävä radiseurannassa. Ja meiltä on 35min ajomatka synnärille, että se on aina puolen päivän keikka kun siellä käy. Ymmärrän, ettei ole mukavaa tuntea että on jätetty aivan tuuliajolle odottamaan, mutta on siinä hyvääkin. Ottakaa kaikki irti raskauskirjoista, perhevalmennuksista ja sellasista. Pian puuhaa riittää kun vauvat syntyy! !
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on kans vaikeuksia ton hengittämisen kanssa. Viime yönä oli ihan sama missä asennossa oli, ku kohta alko ahistaa ja pakko vaihtaa asentoa. Mutta sit huomasin, että niiden yhteydessä myös supisti.. Tiiä sitten kumpi aiheutti kumpaa mutta molemmat pahensi toisiansa. :D puuh! :) vauvan liikket tutuu jo tossa navan kohalla, eli ilmeisesti hän on laskeutunut..? muhta silti palleaa ja keuhkoja painaa, varsinki jos istuu ja makaa paljon. Selän päivittäinen venyttely ja selkärangan auki pitäminen tuo helpotusta. :)

Mä oon ainakin ite pyytänyt joka kerta neuvolassa, että se hemoglobiini katotaan, että tiiän millä tahdilla sitä rautaa tulee ottaa. :) vedota voi siihen, että vatsa toimii muutenkin huonosti.
 
Voi pesänrakennus!:happy3 musta on tullu ihan höntti:smiley-bounce022 eilen siivoilin kaappeja ja järjestelin papereita mappeihin...mies ihmetteli sohvalta, että mitä mä "hömpötän" pitkin iltaa.
Hirvee tarve järjestellä kaikkea, toki kärsin sitte ennen nukkumaan menoa ku alaselkää kolotti ja harkkasuppareita tuli...tekis mieli nyttekki tehä jtnsmiley-chores003:smiley-chores004:smiley-chores007:smiley-chores011...mutta mies joutu lähtee reissuun ja oon yön yksin, ni en kyllä uskalla ruveta "riehumaan". Taidampa vaan laittaa saunan päälle ja tehä iltapalaks uunivoikkaria:happy112
 
Kävin just työterveyslääkärin kanssa juttelemassa ja nyt ollaan sitten saikkella äippäloman alkuun asti. Eipä tässä enää olis ollu ku puoltoista viikkoa sisältäen 6 työpäivää mut ollaan ne nyt sitten vapaalla (pääsempähän huonekaluliikkeisiin kattelee kaikkee uutta kivaa ku rempan pitäis valmistuu tän kuun lopussa ja tarvitaan vähä kaikkee)

Mulla noita neuvola kertoja on ollu kaiken kaikkiaan 5 ja yks niistä oli lääkäri.... Ja seuraava on tossa 12.2 (lääkäri)
 
Nodde, i feel you :) mä kans koko ajan touhuan ja järjestelen paikkoja :D nyt on tullut vielä hirveä pakkomielle tuosta pojan huoneesta, että sais sen laitettua valmiiksi hyvissä ajoin. Sisustaminen on ihanaa :Heartred

Mä mietin että mitä sinne synnärille pitäis ottaa mukaan (muuta ku niitä herkkuja :P)? Tuossa vauva-kirjassa on kyllä listaa mut mietin mitä OIKEESTI tarvii... Voisko joku kokenut kertoa? :)

Jaahas, sitähän vois alkaa vaikka sulattelemaan pakastinta seuraavaksi ettei vaan pääse hommat loppumaan :D
 
Mä ajattelin ottaa synnärille mukaan; itselle puhtaat vaatteet, vauvalle vaatteet, kirja (viimeks ei ollu ja en pystyny nukkuu juur ollenkaan ja poika vaan nukkus ni mul ei ollu mitään tekemistä), karkkia, liivinsuojat ja pesuvehkeet.

Me muuten hemmotellaan itseämme miehen kanssa ystävänpäivänä. Varasin meille pöydän ravintolasta ja sit ostin liput Fifty shades of grey-leffaan. Poika menee silloin yöksi isovanhemmille ni saadaan viel molemmat sunnuntaina nukkua pitkään ja voitais viel kaupasta ostaa jotain spesiaalimpia aamupala tarvikkeita :)
 
Mulla on seittemän neuvola käyntiä takana,kaksi niistä lääkärin tapaamisia.Seuraava olis 18pvä,sit olis sen jälkee vielä kaksi ellen ole synnyttän ennen niitä/viimeistä käyntiä.
Nyt on alkan hieman jännittää tuleva,olis vaan enää reilu kuukaus laskettuun :nailbiting:
 
Mulla (eka kerta) myös 5 käyntiä neuvolassa tähän mennessä, lisäksi yks lääkäri. Tänään olin neuvolassa, seuraava aika vasta kk päähän ja tuntui kyllä vähän pitkältä? Satuin kysymään tuosta perhevalmennuksesta että milloinkas sitä mahdetaan järjestään niin hupsista, tänään alkaa.. Ohops. Onneks oli sen verran vapaa ilta että päästiin meneen. Ens kerralla joudunkin meneen yksin kun mies on työmatkalla. Oikein mukavasti tuli tietoa siellä valmennuksessa ja se kätilötäti oli oikein miellyttävä ja symppis :)
 
Eipä tässä kolmosta odotellessa liikaa olla neuvolassa juostu,ehkä kolme kertaa plus lääkäri.Pian on taas lääkäri ja sitten yksi neuvola ennen la:ta.Eli aika omillaan on saanut odotella.
Jos lähtö tulee yhtä nopsaa kuin kakkosen kanssa,ehdin ehkä juuri napata mukaan huulirasvan,hammasharjan ja kirjan.Toki voisi pakata valmiiksi reppuun vauvalle vaatteet ja itselle puhtaat kalsarit.Ei kait sitä muuta tarvi.
Tuntemukset on tällä hetkellä hassut.Huomenna on vika työpäivä ja koen lievää eroahdistusta.Toisaalta ihanaa keskittää voimavaroja tähän loppukärvistelyyn.Jännittää kun la lähestyy mutta samalla toivoo että kärvistely loppuisi jo!
 
Sama homma, odottaa odottamisen loppumista...olotila vaihtelee ihan päivien mukaan, on hyviä ja taas huonoja päiviä. Meidän bändillä oli minikeikka eli reenattiin yleisön edessä biisit läpi. Hyvin jaksoin, mutta keikan jälkeen roudaushommissa alkoi vähän supistelemaan joten keräilin vaan johtoja.. :)
 
Hmmm...mitä mukaan. ..
JOS sais viedä mitä vaan, niin ottasin oman sängyn ja telkkarin :grin ne sairaalan sängyt on tosi epämukavia ja pieniä natisevia laitoksia. Sit olis supermukava ku sais makoilla vauva tissillä ja tuijottaa vaikka hyvää leffaa/sarjaa aivot narikassa.
Kakkosen syntymän jälkeen olinkin pääosin osaston tv-huoneessa sohvalla vauvan kanssa röhnöttämässä kotoisasti :cool: siellä oli myös isä-ihmisiä kattomassa lätkää muistaakseni tuolloin.
Tällä kertaa otan varmaan Padin mukaan ja kattelen siittä leffoja jos saan oman huoneen :wink Sit tykkään pitää omia vaatteita ja villasukkia
 
Ja sairaalassa oli muistaakseni aika kylmä - vaatteita oli vaan ne mummot, kaapumekko ja sukat. Aion ottaa kanssa villasukat ja ehkä lisäks säärystimet, ja lämpösen fleece-huovan. :p
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on tavoitteena lähteä sieltä kotiin niin pian ku mahdollista. Mua ahdistaa kaikinpuolin tollaset laitokset ja en pysty "olemaan" silleen rennosti niissä ollenkaan
 
No pian tästä "mitä mukaan synnärille" aiheesta saadaan ketju, ei oo kauaa ku ensimmäiset syntyy:love017

oon jo miettiny miten lähtö tapahtuu ja mitä oikeesti pitää ottaa mukaan (meiltä 45km matka) ja juuri synnytykseen liittyen on vähä ruvennu tulee pelkoja ja en oo ikinä ollu potilaana...vaikka neuvolan oppaissa lukee mitä pitää ottaa,ni tuskimpa mulle riittää vaan ne hygienia jutut, pitää olla vähä jtn muutaki:laughing002

ootteko jo ruvennu ristiäisiä/nimiäisiä miettimään?:glasses9
 
Takaisin
Top