Helmikuun helinät

Joo vähän epäuskoisena tässä kaikille kätilöille ja lääkäreille ollaan, tuntuu kun vauvalla kaikki hyvin että mitä sitä sieltä hätyyttelemään näin aikasin, mutta eikai haluta ottaa riskejä jos pompsahtaa arvot korkeammalle vielä! Itelläki ollut mielestäni aika lievät oireet tän hepatoosin kanssa, muutama pahempi kutituspäivä vaan eli kaikki huomio, herkästi kannattaa pyytää arvojen tarkistusta ! Itekkin ihan sivulauseessa mainitsen pienen kutinan ja seuraavana päivänä käsky äpolille. Jos jotain hyvää tästä niin ainakin päässy näkemään vauvaa ultrassa viikottain ☺️

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pientä päivitystä jos jotain kiinnostaa :) eli nyt ollaan vuorokausi oltu täällä, cytotec-lääkettä otin 4 tunnin välein aamuun asti, ei vaikuttanut paljon mitään, vähän menkkamaista jomotusta ja alaselän särkyä mutta enpä silti yhtään nukkunut :O nyt aamupäivällä lääkäri päätti pistää ballonkin tuonne availemaan paikkoja.. Se vaikutti sitten vähän liian rajusti joten poistivat vähän nestettä sieltä ja antoivat särkylääkettä. Nyt olo siedettävä.. Ehdottivat muuten aqua-rakkuloita kipua lievittämään, mitä mieltä? Netissä aika pelottavaa juttua ja kätilökin sanoi suoraan että sattuu perkeleesti.

Mä oon myös kuullut lähinnä negatiivisia juttuja noista aquarakkuloista. Mutta mutta kun ei henk.koht.kokemusta niin en osaa oikeasti sanoa.. :anyone

Mulla oli toisessa ne agua rakkulat ja mulla toimi kyl hyvin. Mun serkku on kätilö ni sano et yleensä jos toinen synnytys ni silloi laitetaan agua rakkulat. Et ne tehoo paremmin tai jotain. Mut joo sattuhan sen laitto vähän mut ohihan se kipu menee...

Täältä ääni aguarakkuloille.
Mulla tuntui supistukset selässä ja veivät kivun kokonaan pois. :)
Toki niiden laittaminen sattui ja paljon(!), mutta se oli vain sen laitoin ajan (eikä montaa sekunttia mene).

Yritän päästä nukkumaan mut kovasti tuntuu noi pissareissut ottaa jo päähän puolessa tunnissa jo 4 wc käynti. Vauvalla on HIKKA koko maha ihan heilahtaa. Kiva kun nousi kuume,korvat naksuu. Kaikki muut perheestä on terveenä mut tietysti mä saan tän kamalan taudin. Olis ollu kiva nauttii edes vähän loppuraskaudesta. Mut ei.
Mulla on muutenkin viikon tullu jo verta nenästä niistäessä.

Meille sanottiin valmennuksessa että aqua rakkulat toimii hyvin jos kipu on selässä eli kun joillain säteilee supistuskipu kovasti sinne, se kuulema lämmittäisi koko selän ja sitä kautta auttaapi. En sitten tiiä kun en oo ite kokeillut.. mut jos ne laitetaan selkään niin voiko sitten maata selällään tai siinä puoli istumassa asennossa? ? Sarjassamme tyhmät kysymykset. ☺

^Voi maata tai olla ihan missä asennossa vain, vain sen laiton ajan (menee joitakin sekuntteja?) niin nojailin sängyn reunaan ja kätilö pisti rakkulat alaselkää. Eivät haittaa missään asennossa, ovat oikeastaan isoja/turvonneen hyttysen pureman näköisiä. Mitään haittaa niistä ei ole. :)

2 päivää käynnistelyjä: ballonki otettiin aamulla pois, ja tilalle pistettiin huomattavasti pienempi "paperilappu", kutsuvat sitä tamponiksi. Pitäisi aiheuttaa supistuksia mut aika laimeita ovat tänään olleet eli ei varmaan mitään edistystä :) ballongilla oli avautunut 4cm mutta kohdunkaulaa edelleen 2,5cm. Jos jotain positiivista nii poika ehtii kasvaa joka päivä ja kun sappi- ja maksa-arvotkin laskeneet nii ei oo niin huolestunut olo.

Voimia sinne, Poogen!! :greet025

Kätilöt itse tuntuu olevan aquarakkuloista innostuneita.. kai se vaan on uusin juttu. (Laittavat kuulemmatoisilleen kun on niska-hartiasärkyjä!) Kokeile ihmeessä jos uskallat, ei taida aika loppua kesken ainakaan käynnistyksessä... Koita jaksaa, palkinto on sitten maailman suloisin ihme! :joyful:

Kiitos☺️ 8 tuntii myöhemmin alko tekee jo voimakkaampii supistuksii, sit kävin suihkus ja taas laantus:O mitäköhän ne huomenna keksii?:D

Latasinpa tässä yön ratoksi itselleni puhelimeen supistusten kellotusohjelman. Tiedä sitten tuleeko käyttöä, mutta olen kuullut ihan hyvää moisesta.

Lähinnä tämä tuli mieleen, kun supisti äskenkin...

Mulla ois vielä se kolmas ja vika osa Fifty shades-kirjasarjaa lukematta, oon aatellut säästelllä joko tosi kurjaan keliin tai pidempään unettomuusjaksoon.

Mies ja poika lähti anoppilaan ja minä sain taas yhden arvokkaan lepopäivän.. mutta. Tuli vaan alotettua se huonoimmalla mahdollisella tavalla. Kävelin eteisestä vilkuttamasta suoraan päin halkolaatikkoa mihin löin varpaan, ja siitä lennossa pari korjausaskelta päin takkaa. Varpaaseen ei satu enää, mutta alamahassa tuntuu siltä että jotain revähti.. olis sinne sänkyyn ollu kivempi laahautua lepäilemään ilman tällästä ylimäärästä tuskaakin! :depressed:

Mä oon joka öisen supistelujen Jälkee aamulla herättyä et ei se synnytys vieläkään alkannu.

Alkaa vähän kaikki ärsyttää... koirat haukkuu ulkona lintuja. Selkä särkee ainakun supistaa. Lapset ollu hirmu herkkiä. Ulkona piha täynnä loskaa, mikä ei lanallakaan meinaa lähtee. Auto on jumissa vähän väliä. Mies teki hernekeittoa kun ei kauppaan päästy. Oli ihmeen hyvää. Nyt vaan toivois et ei synnytys käynnistyiskään et ei tarvis pelätä pieruja salissa. Heh... kyllä oli lapsilla hauskaa kun kerroin ton...

Nane <3 joo jos se pitkään pitää tota kipinää yllä, mutta mitään ei varsin ala tapahtuun, ni kyllä alkaa turhautuneisuus ja väsymys näkyyn. :/ tosi ymmärrettävää, että ärsyttää kaikki mikä vaan ei miellytä. Mullakin sillon kohdistuu turhautuneisuus ekana kissaan.. meillä pitää kuitenkin välillä lepopäiviä niin vauva, ku kohtuki, sillon koitan vaan levätä ja kerätä voimia niihin päiviin, ku supistaa ja juilii. Oon ollut tosi tyytyväinen tähän mahdollisuuteen. Kurja, kun sua tuollein kiusaa <3

Mä aloittelin jo mun ja miehen hääpäivän/tapaamispäivän kunniaksi aktiivisemman elämän: ostin meille molemmille Polarin Loop:it eli aktiivisuusrannekkeet! Hauska vehje, se mittaa askeleet ja kalorikulutuksen ym. Sit unen laatua myös mittaa(en pidä kuitenkaan öisin kun tieto on että huonosti nukun ;)
Sit saa siihen appsin joka hälyttää jos vaikka on istunu persiillään liian kauan :grin aivan koukuttavan mahtava vehje!

Takaisin