Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sallahaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä esim. en tosiaan olis voinut ennen raskautta mitään erikoista syödä, kun ei me sen kummemmin tätä suunniteltu. :) Enkä koe huonoa omaatuntoa siitä. Kun huomasin että raskaana ollaan niin yritin alkaa syömään sitä monivitamiinia, mutta se teki mulle vain huonon olon. Ihan sama mihin aikaan sen yritti ottaa.

Ompukka, mulle tekee kans monet vitamiinivalmisteet huonon olon. Siks otan erikseen noi tärkeimmät. Tulee halvemmaksi myös ja saa itse säätää määriä :) Esim c:tä ja D:tä kun tarvii paljon virallisia suosituksia enemmän.

Mä alotin raskausvitamiinit jo ennenku jätettiin ehkäsy pois. Keskenmenon jälkeen otin lisäksi vielä käyttöön foolihappolisän ja läjän muita vitamiineja, tiedä sit oliko niistä tähän apua :) Foolihapon oon kyllä kokenu tosi tärkeeksi. Luin joskus että sitä ollaan jopa mietitty lisättäväksi e-pillereihin, jotta naiset sais sitä varmasti riittävästi. Olikohan että peräti 70% keskenmenoista johtuis siitä hermostoputken sulkeutumishäiriöstä.

Ja mammavitskut kannattaa kyllä alottaa hetimmiten kun raskaudesta saa tietää, ellei jo yritysaikana syö (niissähän lukee et sopii raskautta suunnitteleville), kun niissä ei oo A-vitamiinia ollenkaan.

Minäkin oon syöny monivitamiinia ja foolihappoa jostain toukokuusta :D
Nyt en oo pariin päivään saanu syötyä vitamiineja..
Ihmettelin muuten kun A-vitamiinia ei suositella raskaana, ja sitä on näköjään lisätty margariiniin :o ei siitä varmaan hurjia määriä päivässä saa syötyä, mut silti..

Mun mamma vitamiineissa on A vitamiinia. Oon miettinyt, että onkohan sitäkin eri tyyppiä, kuten B. Mun vitskuissa lukee A RE ja sitä on 200 mikrogrammaa. Onko jollain tietoa?

Merivesiväri, haha :D voishan sitä taas siirtyä voihin, parempaa se on ainakin :p

Niinu, en osaa sanoa :/

Apua tajusin just, että huomennahan alkaa jo 16. viikko, eli puoliväli on ihan nurkan takana. Jaiks paniikki, miten se aika on noin alkanut juosta... :)

Mitenkäs muiden masut jo näkyy? Musta tuntuu, että oma maha on ihan nyt viikonloppuna pullahtanut näkyviin. Viikon 15 lopulla nyt siis menossa. Ei tätä enää kauaa kyllä voi piilotella. Ensviikolla varmaan kerron töissä, kun suunnitellaan loppuvuoden työkuvioita muutenkin.

Rv 14+4, eikä kyllä mitenkään erityisesti vielä näy, varsinkaan, kun kaksi vauvaa masussa majailee. Luulisi pian pullahtavan esiin :).

:sad001 Voimia Millielle täältä taustailijaltakin! Tuo on niin kurjaa ja väärin.

Mulla 10kg ylimääräistä painoa raskauden alkaessa joten en osaa sanoa paljonko tuosta mun pömpästä on sitä ylipainoa ja paljonko vauvamahaa mutta iso on ja housut alkaa kiristää... eka ultrakin on vasta tulossa ens viikolla niin pitäis tuo muka saada pysymään viel piilossa. Onneksi työvaatteet on väljät ja ulkovaatteet peittää...

Te jotka ootte siellä salaisessa ryhmässä, paljonko siellä on porukkaa? Vähän ärsyttää nää säännöt että pitää niin ja niin paljon kirjoittaa että pääsee sinne mukaan mutta minkäs teet... Ite oon taustaillu tosiaan tähän asti kun en oo uskaltanu km:n jälkeen ns. "sitoutua" mihinkään, ettei taas tulis kuraa naamalle keskenmenon muodossa...

Te jotka ootte siellä salaisessa ryhmässä, paljonko siellä on porukkaa? Vähän ärsyttää nää säännöt että pitää niin ja niin paljon kirjoittaa että pääsee sinne mukaan mutta minkäs teet... Ite oon taustaillu tosiaan tähän asti kun en oo uskaltanu km:n jälkeen ns. "sitoutua" mihinkään, ettei taas tulis kuraa naamalle keskenmenon muodossa...
Nopealla laskulla 40.

Mun masu oli edellisen murusen jäljiltä jämähtäny pömpöksi, eli edellinen raskaus edelleen näkyi syksyllä. Maha alko turvota joulun tienoilla ja tammi-helmikuun vaihteessa äitini sai tietää uudesta raskaudesta. Äiti ensin ihmettelikin, että miten musta on tullut tällainen punkero :D

Takaisin