Helmikuun höpinät

Jaa, vai niin :grin Mä kyllä lipitän kevytmaitoo ihan huolella... Eihän se maidon rasva ees oo pahasta!
Sitä mieltä mäkin, mutta viralliset terveyssuositukset on mitä on. :) Enkä mä normaalisti muutenkaan paljoa pelkkää maitoa päivässä juo, maksimissaan sen 2 lasia ja välillä muroissa tms mukana.
 
Meilläkin oivariini leivälle, paistamiseen voita (harvoin öljyä). Mies ja poika juo rasvatonta maitoa, itse vähentänyt maidon juontia sen jälkeen kun luin sen yhden tohtorin jutun että rasvatonta maitoa käytetään sikojen lihotukseen tms. Tulee kuitenki paljon juustoa syötyä että saan sen kalsiumin siitä. :)
 
Täällä kanssa yksi light-, rasvattomien tuotteiden karttaja. Ne vaan tökkii. Mut mulla on ollut kyllä hyvin maalaisjärkinen th neuvolassa, joten ollaan menty samoilla linjoilla sen kanssa. Silloin kun on maltti käytössä niin kaikki on ok. Nyt th vaihtunut niin saas nähdä saadaanko vääntö aikaiseksi. En ole tavannut häntä vielä, kun ekalla käynnillä oli sijainen.
 
Joo siis tiedän kyllä, että kalsiumin takia ne siitä maidosta kyselee. Mut se nyt on ihan puppua, etteikö sitä vois saada muutenkin riittävästi kuin lipittämällä lasikaupalla rasvatonta maitoa ruokajuomaksi. Eivät edes kyselleet mitään muiden maitotuotteiden kulutuksesta.
 
No joo ihme hommaa jos vaan tolleen kyselee, väliäkö sillä mitä juo ruualla jos kuitenkin syö muita maitotuotteita.. Ei täällä oo kysytty muuta kun et syönkö normaalisti lihaa.
 
Siis mä oon ihan uuno... En osaa tunnustella missä se kohtu menee... :/ Mut varmaan omakin makkara tossa alamahalla hämää, jos oisin hoikempi nii varmaan ois helpompaa tunnustella.
 
Sama täällä, ei mitään hajua missä kohdun raja kulkee ja oon koittanu useamminkin kokeilla tuntuisko se jossain. Dopplerilla äänet kuuluu edelleen todella alhaalla, ehkä kohtu ei ole noussutkaan vielä kovin paljoa..
 
Eilen uutisoitiin prinsessa Viktorian vauvamassusta ja jutun lopussa oli useakin nettikommentoija maininnut, että hänellä on selvä poikamaha ja että tyttö- ja poikamahat eroaa ihan selvästi toisistaan jne. Ja kun tiedetään, että totuus tulee nettikommentoijien suusta, niin kertokaa nyt aloittelijalle, miten ne massut oikein eroaa toisistaan??? Yrittänyt tuota omaa pömpykkää katsella sillä silmällä, mutta ei se mulle kerro mitään... :)
 
Mun äiti kans uskoo tuollaiseen "hömppään" :)
Sen mukaan poikamaha on napakasti edessä, eikä näy lainkaan takaapäin. Tyttömaha taas leviää sivulle ja tekee selkäänkin notkon.

En usko tuohon hömppään mutta kun katsonut ystävien vauvamahoja niin on ne aina paikkansa pitäneet. Yksikin pienikokoinen ystäväni näytti siltä kuin olisi vain takamuksesta lihonut, edessä ei juuri vatsaa -ja tyttö tuli. Ja toinen jolla raskaus ei näkynyt takaa ollenkaan, synnytti suippovatsaisena pojan :)
Kivahan näitä on veikkailla ja 50% varmaa on aina :wink
 
Eilen uutisoitiin prinsessa Viktorian vauvamassusta ja jutun lopussa oli useakin nettikommentoija maininnut, että hänellä on selvä poikamaha ja että tyttö- ja poikamahat eroaa ihan selvästi toisistaan jne. Ja kun tiedetään, että totuus tulee nettikommentoijien suusta, niin kertokaa nyt aloittelijalle, miten ne massut oikein eroaa toisistaan??? Yrittänyt tuota omaa pömpykkää katsella sillä silmällä, mutta ei se mulle kerro mitään... :)
Ne taitaa vaan hoviin toivoa kovasti pikkuprinssiä tällä kertaa :)
 
Ei ole mullakaan hajua siitä, miten kohtua voi tunnustella, jätän tuon ammattilaisille suosiolla.

Mä en todellakaan usko mihinkään tyttö- tai poikamahoihin! Siinä on aina fifty-fifty mahdollisuudet. Ja silti usein arvataan väärin sukupuoli mahan muodon perusteella. Joillain naisilla on joka kerta "tyttömaha" tai "poikamaha", mutta molempia sukupuolia syntyy jälkeläisiksi. Tai sitten mahat on aivan erilaisia joka raskaudessa, mutta lapset kaikki samaa sukupuolta. Mahan muotohan riippuu enimmäkseen naisen vartalon muodosta, rakenteista, istukan ja kohdun sijainnista sekä siitä missä ja mihin suuntaan vauva on. Hauskahan noita on miettiä, ittekin tykkään kaikista huuhaa-testeistä, mutta antaa rakenneultran kertoa, niin ei tarvitse arpoa eikä muiden inttää, että mikä maha se nyt sitten muka on.
 
Enpä oikein usko miekään mahan muodosta ym. ennustamiseen. Mulla on kahdesta "tyttömahasta" tulleet pojat. Kolmas joka oli tyttö, oli alusta asti niin erilainen raskaus että olin varma tytöstä. Tällä kertaa ei mitään hajua. Raju pahoinvointi viittaisi kyllä poikaan näillä minun kokemuksilla.
Vanhempien lasten mummi ja ex-anoppi teki minullekin joka kerta tuota sormustestiä ja akna aina se meni vikaan. Itse siinä vaiheessa jo tiesi tulokkaan sukupuolen mutta enpä paljastanut.

Tämä minun nelonen on mieheni ensimmäinen ja hän ei näillä näkymin halua tietää sukupuolta etukäteen. Mitenhän sitä ite osaa pitää salaisuuden kun sen varmaan kysymättäkin loppuajasta näen tihennettyjen ultrien takia.
 
Joo nuo mahajutut on kyllä ihan huuhaata, mutta sattuu toki joskus osumaan oikeeseenkin :) Tuskin vielä näin varhasessa vaiheessa vois muutenkaan mahasta päätellä, kumpi on tulossa. Kohtukin vielä sen verta pieni kuitenkin, monella vielä turvotusta lisänä. Mut itekkin tykkään näistä "huuhaa-testeistä" ja oon niitä tehnytki :)

Vau:n testi povaa poikaa ja kiinalainen syntymäkalenteri tyttöä. Oma fiilis taas on, että se on poika :) Joskus rv 10 jälkeen aloin huomata niitä fiiliksiä, ja sitten vaan vahvistunut. Ite olin siihen asti kuvitellu, et se odottavan äidin fiilis vauvan sukupuolesta on vaan joku myytti :D Eipä sitä osaa itekkään selittää mihin se perustuu, mutta 100%:n varma en toki oo!

13+5
 
Huuhaa-testeistä puheenollen, ootko sallahaa kokeillut "sormustestiä"? Eli sormus hiukseen roikkumaan ja lasketaan vatsan päälle, sitten nostettaessa alkava liike ennustaa sukupuolen - edestakaisin tyttö ja ympyrä poika. Minä sain esikoisesta aina edestakaisin liikettä ja tyttö tuli, nyt vuoronperään edestakaista ja ympyrää, eli liekö tyttö-poikapari tulossa :D.

Rv 15+3
 
Heippa! Onko täällä ketään kajaanin suunnalta tai joku joka käyttää kajaanin terveyspalveluja?

Alkaa kyrsii itteeni ku "joudun" käyttämään puoliksi kajaanin terveyspalveluja opiskelujen takia. Kävin Oulussa nt ultrassa ja lähetin ohjeiden mukaan etanapostissa kajaanin labraan tiedot mitkä kätilömittasi jotta saan ne riskiluvut tietooni. Neuvolatäti sanoi että soitetaan tuloksista. Soittoa ei ole kuulunut eikä postia näkyny. Kannassakaan ei näy mitään kajaanin tutkimuksita. Siitä on n. kuukausi aikaa eikä ole kuulunut yhtikäs mitään alkaa ärsyttämään. Labraan ei saa yhteyttä vaikka heidän piti minuun olla yhteyksissä. :D
Ensimmäisessä raskaudessä kätilö laski viidessä minuutissa riskit ja sain siltä istumalta tietoon Oulussa.
T. epätoivoinen
 
Takaisin
Top