Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain aikaiseksi vihdoinkin soittaa neuvolaan. Ketoaineista ei tässä kohti olla sen enempää huolissaan - seuraillaan, miten kehittyy. Hän luki lääkäreiden kirjoittamat jutut koneelta ja totesi, että jos kivut jatkuu, niin sitten vain hakea lisää saikkua.. Ei kuunnella sydänääniä, kun kohtu on taaksepäin kallistunut, niin saattaisi lisätä vaan stressiä, jos mitään ei kuulukaan.. Ultra kuitenkin reilun 2vkon päästä, niin sinne nyt odotellaan.

Voi dapi paljon voimia sinne. Toivon että seuraava kerta on todellakin teidän kerta.:Heartbigred

Itelle ei kummosempia,netistä oon katellu noita tyttö vai poika raskaus juttui. Uskon et masus on nyt poika koska tein ton soodatestin (minkä joku täällä mainitsi) ja jalkakarvat kasvaa niin mieletöntä vauhtia ku voi! Edellisessä raskaudessa ei sitte kasvanu mihinkään. Ja tyttö tuli sillon. Hauskaa tää tällain testailu ja mietiskely. Rakenneultrassa toivon saavani asian sitte selville. Jos meille tämä raskaus nyt loppuun suodaan. Eihän sitä voi koskaa tietää...

Mä en usko noihin sukupuolihömpötyksiin :D

Tuli noista kaikista flunssakommenteista mieleen että ootteko ottanu/aiotteko ottaa influenssarokotteen? Mä saisin jo alankin puolesta mutta en taida uskaltaa kun viimeks olin kolme viikkoo kipeenä sen jälkeen. Ja onkohan siitä enää tässä vaiheessa hyötyä? Toisaalta nyt ei vissiin voiskaan mennä hakeen sitä kun on taas kipeenä

Mä koen influenssarokotteen turhaksi, jos ei kuulu riskiryhmään. Raskaana olevat vissiin on luokiteltu riskiryhmään, mutta jos ei oo mitään perussairautta niin aattelen sen silti olevan turhaa. Joten siis en mee ottaa rokotetta :)

Mä en ota, koska mielestäni sitä ei oo järkee ottaa enää tässä vaiheessa. Ennen vuoden vaihdetta olisin saattanut ottaa, jos raskaus olis ollut tiedossa.

En ota rokotetta. Joskus otin ja viimeisellä kerralla se rokote teki jo pahaa. Sen jälkeen enää ole uskaltanut ottaa.. vaikeahkon astman takia tosiaan kuulun riskiryhmään ja siksi sen kiltisti otin useampana vuonna joskus..

En oo koskaan ottanut enkä ota. Meillä ei oo ees pojalle otettu, tosin pääsyynä allergiat.

Mäkään en oo koskaan ottanut, en edes sikapiikkiä, enkä ota :)

Mää otin tänä vuonna ihan kokeeks ekaa kertaa. Työn puolesta sain. Eipä mulla koskaan oo influenssaa tullu, ku aalto on ollu päällä. Mutta ei kyllä mitään oireitakaan piikistä sillon tullu.

Me otettiin miehen kanssa 2013, kun poika oli vielä niin pieni, että hän ei saanut. Haluttiin yrittää suojata pientä vauvaa, ettei tuotas pöpöjä kotiin. Eikä kyllä kipeitä oltukaan. Mä oon kerran sairastanut influenssan, enkä oo koskaan ollut niin kipeä. Karsee tauti!

Dapille voimia. :Heartred

Hyvä aBu, että homma selkis ainakin tältä erää! :)

Mä otin jo viime vuoden puolella rokotteen. Oman perussairauden ja työn vuoksi.. Tuntuu, että on ollu muutenkin vähempi lenssuja eikämoo mennyt ihan mahdottomaksi ne mitä on ollut. Liekö sattumaa vai mitä? :joyful:

Mä en oo rokotetta nyt ottamassa. Ehkä olisin harkinnut vielä viime vuoden puolella kuitenkin. Muutenkin ollaan sairasteltu noita tosi vähän meidän taloudessa. Ja esim anoppi joka kuuluu riskiryhmään, ottaa sen vuosittain ja sairastaa silti joka vuosi influenssa-aikaan. Sattumaa tai ei, niin ilman mennään täällä. Ehkä sit vauvan kanssa mietin asiaa toiselta kantilta :)

Mäkään en nyt varmaan tässä vaiheessa enää. Yleensä oon ottanut jos jostain syystä oon saanut. Ei oo tullu ikinä mitään oireita siitä paitsi kerran pistopaikka vähän kipeäksi. Sen sijaan influenssan oon sairastanu usein ja se on kamala tauti, mä saan aina kaiken mitä on liikkeellä.. joten otan mielummin rokotteen. :P

Ehkäpä tämäkin mamma pääsee oikeesti huomenna vähän tyttöjen kanssa viettää aikaa! Olin jo valmistautunut perumaan kurjan olon takia, mutta nyt tosiaan näyttää siltä, ettei olot estä sittenkään! Kyllä sitä omaa aikaa ja tekemistä onkin kaivannut kun on täällä pahaa oloa nieleskellen väsyneenä yrittänyt esikoisen kanssa selviytyä! :)

Mielipidekysymys, Toivottavasti olo sallii huomenna lähteä :) se on niin tärkeää, että välillä pääsee vähän edes irroittautumaan arjesta.

Itse pitäisi lähteä uimahallille katsomaan siskon kilpailuja - kerrankin taas kisat minun asuin paikkakunnalla :) oman haasteensa tuo paha olo + kivut + vähintään n. 100 tuttua naamaa uimahallilla, joista osa tuntee liian hyvin.. Pelkään, että tämä olo näkyy kilometrin päähän.. No testataan näyttelijän taitoja! :D

Hiusten värjäyksestä, niin itse kyllä värjään ihan murheitta. Raskaana ollessa muutenkin niin epähehkeä olo, niin en ala tuosta asiasta tinkimään. Edellisessä raskaudessakin värjäsin ja ihan terve ja etevä tytöntyllerö meillä on. :)

Minä värjään heti, kun kestän sitä värjätyn tukan hajua :S Hiuksien kautta ei pääse mitään imeytymään ja iho suojaa muuten haitallisilta aineilta.

Miun pitänee huomenna soitell influenssa rokote asiaa esikon kohalla neuvolaan. Nyt mietityttää onko se enää aiheellinen ottaa. Lähinnä siksi kun mies työssä kohtaa niitä potilaita koko ajan. Hällä rokote onkin, itse en ottanu ku en koskaa oikee sairasta ja hirvittää et ton rokotteen kautta oma vastustuskyky heikkenis. Esikko ei sillo saanu viel rokotetta ku oli vasta 5kk. Kuuluu vaan noi sairastuneet kokoajan lisääntyvän niin soittelen kuitenki ja kysyn asiaa. Esikko ei kyl oo vielä sairastanu 8kk aikana edes pientäkää flunssaa... Hankala asia...

Takaisin