Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Abu anna tulla vaan. Täällä saa avautua! :wink

Onpa hurjia vuoroja kyllä kipujen kanssa tehtäväksi. Toivottavasti suttaantuu asiat parhain päin!

Pitäisi osata ajatella, että vielähän sinne on aikaa ja kaikki voi muuttua kymmenesti ennen sitä. Mutta taisin hukata positiivisen asenteen nyt ainakin väliaikaisesti jonnekin.. Ehkä tätä kestäisi paremmin, jos oikeesti voisi nähdä tai edes tuntea masuasukkinsa. Tietäisi, että siellä oikeasti joku koko ajan kasvaa.

Kaksoset olisi kyllä oma juttunsa! :D Meillä ei (onneksi) suvussa ole kummallakaan, joten riski niihin taitaa olla kohtuullisen pieni. Minä luulen, että yhdessäkin on tekemistä :D

Kyllähän se tosiaan auttais kestämään vaikka mitä oloja, jos edes tietäisi kuka siellä kyydissä on! Kyllä kai se todemmaksi muuttuu tässä viikkojen edetessä.

Meilläkään ei oo kaksosia suvussa, mut osaahan ne kai tulla pienellä riskillä joka tapauksessa :wideyed:

Mä alan olla vakuuttunut, ettei raskaus sovi mulle. Jos tää olo ei ala helpottaa, niin hulluksihan tässä tulee.. Hyyyh.

aBu, mä oon niin samaa mieltä, vaikka erilaisista jutuista kärsinkin. Mä kuvittelin aina lapsettomana, että raskaana on ihanaa olla ja kasvatella sitä mahaa, on seesteinen ja tyytyväinen olo ja hehkuu onnea. Pah. Esikoisesta alkoi huonot olot 6+ viikolla, se kaksonen vuosi ulos ja sitä hulluna stressailin, heti kun maha kasvo tuli kuuma, mitään ei jaksanu tehä kun hengästytti ja maha oli edessä ja jouduin sairaslomalle selän takia jo reilu kuukausi ennen varhennettuna aloitettua äitiyslomaa, eli kun oli vasta noin 6kk kasassa raskautta. Se lopun unettomuuskin on tullu taas mieleen, kun en nyt tällä kertaa saa nukuttua.

Sanon sen nyt: raskaus on ihan hirveetä. Lapsia haluan ja esikoinen on tällä hetkellä tärkeintä mun elämässä, rakastan omaa pikku neitiäni yli kaiken, mutta voi tuska, että sen vuoksi joutuu ensin lusimaan tän raskauden! Raskaus ei tosiaan sovi mulle.

Noh, miksi sitten olen tällaisella palstalla? Vertaistuki. Viimeksi en sitä osannut oikein hakea, mutta nyt aattelin olla fiksumpi. Helpottaa tietää, ettei oo ainoa, joka kärsii oloista. Vaikka sitten toisaalta välillä onnistun ärsyyntymään toisten oireettomuudesta. Vaikka uskon, ettei sekään ole helppoa.

Ihana on myös kuulla hyviä uutisia ultrista ja lukea neuvolakokemuksia. Odotan jo innolla sitä, kun pikku hiljaa ihmiset alkaa tuntea vauvan liikkeitä <3 Se oli kyllä ihanaa esikkoa odottaessa.

Ehkäpä oon nyt vaan niin kovin loppu tähän yökötykseen ja närästykseen ja nukkumattomuuteen. Anteeksi avautuminen, kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu, viimeistään syyskuussa! :)

Olipas ihana selailla paskan ja pitkän työpäivän jälkeen teidän juttuja. Siis sitä vertaustukea, en toki saa mitään kiksejä tuosta että jollakin on kipuja tai paska olo. Tsempit vaan heille, jotka niitä tarvivat! Hassua, kun minäkin kuvittelin ekaa odottaessani välillä saavani kaksoset. Kerran näin unta, että synnytin seitsemän tummaihoista vauvaa ja huusin raivona, kun kukaan ei uskonut niiden olevan mieheni. Hormoonit, hoemoonit...

Helmi0915 siis kun laitoin tohon et hauska niin meinasin tuota loppu tekstiä. Itekki ollu koko illan tosi huonol pääl ja paha olo perkule. Mut tuli hyvä mieli ku lukee ajatuksenkaa näitä tekstejä.:)

Mielipidekysymys, kiitos. Tietenkään ei ole kivaa, kun "kärsit" raskaudesta, mutta sain tuosta jokseenkin voimaa taas vaan jaksaa.. Olet selviytynyt raskausajasta vaikka vaikeaa oli ja lähtenyt siihen uudelleenkin..

Tänään olis 12 verikokeet. Nyt jo hirmu nälkä ja jano.. Koitan säästellä sen vesilasin juomista myöhemmälle et selviin ton neljä tuntia vielä. Iltakympiltä syönyt ja ei oo nää paastot mua varten. Mut enpä nyt viitti sössiä noita seuloja syömällä tai juomalla. Sokerirasituskin tarvis varata, en oo vaan keksinyt kuinka selviän kolme tuntia labrassa lasten kanssa.

Ei mun tarvinu ainakaan viimeksi paastota. Samalla kerralla otettiin monen monta putkiloa (harjoittelijan toimesta, joka yritti liian pienestä suonesta ja tökki ja ronklasi ja onnistu lopulta imasee sen pienen suonen lyttyyn, onneksi ei oo piikkikammoa!), joihin sisälty siis seulontajutut ja normiverikokeet. Kävinkin siellä vasta töiden jälkeen, kun oli sopivan lyhyt työpäivä, joten en ees ois voinu paastota.

aBu, hulluksihan tässä välillä itsensä tuntee, kun uudelleen tähän ryhtyi, mutta se ihanuus, mikä siellä maalissa häämöttää on ehdottomasti sen arvoista! <3 Välillä vaan meinaa epätoivo iskeä, etenkin kun en voi olla vielä ilman ultraa edes varma, että siellä ketään on. Mutta vaikka valitan hulluna jo näistä, niin kestäisin varmaan vielä paljon pahempaakin saadakseni sen toisen ihanan pikkuisen. Sitten taitaa kyllä meijän lapsiluku olla täynnä, ellen jotain iltatähteä ryhdy joskus tekemään autuaasti nää olot unohtaneena :D

Tsemppiä, muillekin. Kyllä nainen on kuitenkin suunniteltu selviämään tästä kaikesta :)

Sain ihan lapun mihin terkka kirjotti syömättä ja juomatta 12h. Soitin uudestaan ja kysyin kun luin täältä toista. Ja edelleen sanoi että paasto. Näin täällä meillä, monesti kyllä huomannut että ohjeistukset kuntakohtaisia. Edellisessä kunnassa nt ultra ei ennen rv 16+. Nykyisessä pitää mennä jo 12+. Kuukauden heitto noissakin.

Mun täytyy ehkä kysyä neuvolasta. Muutenkin soitella, kun päivystyksestä ei ole soiteltu niin kysyä keto-aineista o_O

Mielipidekysymys, tottahan tuo varmasti on. Jotenkin vaan, kun ei voi olla varma, että sen oman nyytin saa jajaja.. Ja ehkä kun ei ole vielä kokenut mitä se on - palkinto häämöttää kaukana syyskuussa.

Mullakin oli jotenkin sellainen kutina, että olisi kaksoset tulossa. Mutta yksi siellä oleskeli. Parempi tosin niin. Meidän kohdalla kaksoset olisivat todennäköisesti tarkoittaneet muuttoa isompaan asuntoon ja sitä en tällä hetkellä haluaisi. Mutta jos siellä kaksi olisi ollut niin kyllä siitäkin olisi selvitty :) Mies on jo täysin varma, että se on poika. Oli kuulemma ultrassa sellaisessa asennossa että poika sen täytyy olla. Ite en kyllä saanut siitä möykystä mitään muuta selvää kuin että sydän löi :p En kyllä odota noita verikokeissa ramppaamisia ollenkaan. Pitäisi nytkin täyttää se neuvolakysely ja jotenkin ahdistaa avautua siihen syömisistä ja alkoholinkäytöstä.

Olisi se kyllä oma juttunsa, jos kaksoset saisi.. mutta kyllä siihenkin tarpeen vaatiessa varmasti sopeutuisi :)

Mikähän Orm onnekkaan tilanne? En nyt löytänyt missä ketjussa kirjotteli..

Verikokeesta kotiutuneena voin kertoo että EI tarvii paastota! Tämän sanoi labratäti ja sanoi myös että harvinaisen tietämätön terkka mulla. Tosi kiva, aion muuten antaa palautetta seuraavalla käynnillä.

Takaisin