Helmikuun höpinät

Musta oli maailman hellyyttävintä kun oltiin illalla miehen kanssa kävelemässä ulkona ja juteltiin vähän vauvajuttuja niin se taputteli siinä mun mahaa ja totes yhtäkkiä ettei malttais odottaa että vauva tulee jo! Aikasemmin ei oo viitannu sanallakaan siihen suuntaan että aika kuluis liian hitaasti, päinvastoin, mutta eilen kun se laski ennen kävelylle lähtemistä että luultavasti 2kk + 2vko enää odotusta jäljellä niin tais tulla jo vauvaa ikävä :) Kyllä se on ihana mies <3

Onko muut saaneet täytettäväksi sähköisen esitietolomakkeen iPana-palveluun? Mitäs laitoitte siihen "Toiveet" kohtaan? Kuinkakohan laveasti siihen voi kirjoittaa ja lukeeko niitä tosiaan joku vielä synnärilläkin, vai häh? Tuleeko synnärin suhteen jokin erilainen toivelappu täytettäväksi?

Itse tässä vaiheessa kirjoitin siihen, että haluaisin lääkkeettömän kivunlievityksen, jos oksitoniinia ei tarvitse käyttää. Oksitoniinin lisäämisen jälkeen haluan keskustella kivunlievityksestä uudestaan.

Mä sain jo joskus ennen joulua sen esitietolomakkeen täytettäväks. Laitoin siihen toiveisiin vaan maininnan mun synnytyspelosta ja sen syistä. Tiesin kyllä jo siinä vaiheessa että pelkopoli on edessä ja ehdin sit jutella toiveista tarkemmin myöhemmin.

Työpäivä taas aikamoista touhua. Kun sen 8 tuntia koko ajan kyyrii ja nostelee ja touhuilee niin on kieltämättä jo aika koomisen näköinen mummeli-olo. Tänään supisteli koko ajan kun käveli yhtään nopeammin ja tuntu et koko ajan sai huilia ja puuskuttaa johonkin nojaillen :) taitaa olla kohta tosiaan nää työt tehty ja kotiin jäätävä. Jaksais nyt maaliskuun alkuun olla. Meillä ei edes ole keskiraskauden lääkäriä jolle vois mennä itkemään. No muuten olo ok. Pikkuinen pitää kyllä kamalaa menoa mahassa ja innostuu aina jos isoveli huutaa.
Koko Tän päivän vaivannut aivan kamala makeannälkä; melkein mummoni voisin myydä jostain hyvästä. Harmi vaan kun huomen aamulla sokrurasitus, joten huomiseen olis pinnisteltävä...

Mulla alkanut supistella nyt ihan reippaasta kävelystäkin. Lisäksi kävellessä painaa inhottavasti häpyluuhun ja vihloo. :sad001 En halua vielä olla raihnanen! Haluan jaksaa loppuun saakka töissä ja äippäloman alkaessa touhuilla vielä kaikkea... Onneks ne supparit ei ole kauheen kipeitä, lähinnä inhottavia, mutta kyllä pitää vähän jo hidastaa näemmä vauhtia :confused:

Mä oon löytäny itestäni ihan uuden vaihteen tän raskauden myötä. Mikä lie rallivaihde oikeesti ku nytkin oon painanu kolmeen viikkoon 150h töitäo_O Paras oli viime perjantain 17h vuoro ja olin kieltämättä viikonlopun aivan koomassa. Olis kyl kiva osata höllätä jossain vaiheessa ja oikeesti keskittyä itseensä ja tulevaan pienokaiseen, mutta kun kroppa ei vielä pistä vastaan niin ei mielikään tohdi. Tätä menoa mä varmaan synnytän työmaalle.

Oih, ku ois makiasti väsyttänyt, mutta ei ;) Meillä on herätty 3 vuotta 5.30-7.00, nykyään 6.00 :D
Mutta hei, ei ollut vaikeaa palata työelämään esikoisen jälkeen kun oli niin aikaiset rytmit mulla/meillä!

Odotan jo kovasti että pääsisi voileipäkakun tekoon, mutta vasta huomenna..
Syksyllä tein alkuraskauden raskaissa hormoneissa ja väsyssä täytekakun sekä voileipäkakun esikoisen synttäreille ja raivosin koko kakkujen tekoajan :D Onneksi mies oli lasten kanssa muualla, niin mun piti vain kestää itse itteäni ;)

Josko nyt sujuis paremmin ;)

Sain näköjään jo tänään postissa kutsun Taysiin synnytystapa-arvioon 25.3. vaikka kävin pelkopolilla juttelemassa vasta toissapäivänä! Ihailtavan nopeeta toimintaa. Tuntuu kyllä että taakka putos harteilta kun nyt tiedän varmasti millon oon menossa ja mulle on selitetty myös mitä siellä tehään. Vihdoin alkaa ahdistus helpottaa :)

Mulla on pelkopolilla käynti tämän kuun lopulla, olikohan 27. päivä... Kyllä vähän jo jännittää kuinka ne siellä suhtautuu. Toivottavasti minäkin pääsen siihen synnytystapa-arvioon, vähän hirvittää et onko tyttö jättiläinen syntyessään kun mullakin painoa tullut nyt jo 13kg viime mittauksen mukaan. Ja liikkumaan ei oikein pysty. Neuvolan täti oli tänään puhelimessa sitä mieltä että kyllä raskaana ollessa pitää pystyä ainakin kävelemään loppuun asti :sad001

Miusta on väärin tuo, et "pitäisi" joo ihanku ei tiedettäis muutenki, mut minkäs mahtaa jos ei voi! Argh. Ei kaikki mee ku elokuvissa..

Joo ja tää neuvolan täti on ollu koko raskauden ajan hyvin tietonen siitä että mulla on ollu kipuja koko ajan esim. kävellessä ja kantaessa jotakin. Monta kertaa on jo tutkittu et onhan paikat kiinni ja kaikki hyvin ja pitää ottaa rauhallisesti... Nyt sitte pitäskii pystyy kävellä :mad: Not.

Taitaa olla joku niuhottaja kyseessä. :confused: Kyllä mie ainakin oman voinnin mukaan teen hommia vaikka kuinka neuvola sanois, et kärryn pyöriä vaa loppuun asti. Mieluummin ylivarovainen kuin liian uhkarohkea.

Tinska kyllä muhun ja mun pelkoihin ainakin suhtauduttiin pelkopolilla tosi ymmärtäväisesti ja kätilö teki varmasti parhaansa saadakseen mulle sen synnytystapa-arvion mahdollisimman pian, koska tiesi että siitä huolimatta mitä siellä selviää, tarviin aikaa sopeutua siihen ja valmistautua henkisesti synnytykseen.

Muokattu viimeksi:
Eikä mulle oo muuten koskaan sanottu neuvolassa että teen jotenkin väärin kun en liiku. Kyllä musta ainakin huomaa että teen minkä pystyn ja jos pystyisin liikkumaan enemmän niin tekisin sen kyllä. Tosi kurjaa jos neuvolassa syyllistetään tollasesta asiasta jos ite kärsii kovista kivuista!

Tähän asti täti on minusta kuullostanut hyvinki ymärtäväiseltä, joten itekkin ihmettelin sitä mitä tänään sanoi. Kun on kuitenkin kehottanut välttämään kaikkea mikä ei tunnu itsestä hyvältä.
Ehkä se sitten tarkoitti että "normaalissa" (kuka sen määrittelee?) raskaudessa pitäis pystyä sentään kävelemään ilman kipuja.
Kiva kuulla hymykuoppa, et otetaan tosissaan. Toivottavasti niin on myös täällä!

Joo, toi mihin aina törmää niin on toi "normaaliraskaudessa" juttuun, että kyllä normaaliraskaudessa pitäs pystyä sitä ja tätä tekemään loppuun asti, no mulla ei sit varmaan ole normaaliraskaus....
Ilmeisesti normaaliraskaus on sellainen jossa ei tule supistuksia eikä liitoskipuja yms kun vasta tyyliin viikko ennen synnytystä.

normaaliraskaus my ass...ihan oikeesti kun jokanen raskaus on varmasti erilainen niin on ihan turhaa edes yrittää määritellä mitään normaaliraskautta. eri odottajilla on erilaisia oireita ja samatkin oireet voi kokea eri tavalla. turha on ruveta neuvolassa tai omassa päässäkään ketään vertailemaan. raskaus etenee joka tapauksessa niinkun on edetäkseen eikä sen epänormaaliuteen kauheesti voi ite vaikuttaa...

Ootteko kattonu miten kaikkien muiden kuukausien ryhmissä on reippaasti vähemmän viestejä kun täällä, meillä mennään 7000+ kun muissa on 1000-3000 viestiä, en sit tiiä onko ne kaikki muut facessa!
Ja ei ihme että toukkokuisissa on jonku verran nykyään myös muiden kuukausien (huhti ja kesä) vierailijoita, meillä on niin kiva ryhmä ;)

Takaisin