Helmikuun höpötykset

Neuvolassa käyty ja kaikki oli vallan mainiosti. :) Pääsin jopa ultralla kurkkaamaan Möhistä ja siellä se heitteli villisti volttia ja nosti kättä äiskälle :) Sydänäänetkin kuului neuvolan laitteella heti ja tosi napakasti kuuluikin. 155 oli keskisyke. Eli ei mitään syytä huoleen. Nyt mä lopetan ressaamisen ja alan nauttimaan masun kasvattelusta :)

Ai niin... ja istukka tosiaan on etuseinässä, joten siksi ne liikkeet ei vielä tunnu. Luultavasti saan odotella vielä jokusen viikon niiden kanssa. Ens viikolla onkin sitten neuvola-lääkäri.
 
Ihanaa että kaikki on hyvin!:) Meillä on neuvola ens viikolla ei malttais oottaa. Toivottavasti saadaan flunssa pois koko perheeltä siihen mennessä.:)
 
Eilen oli sitten tuollainen ikea - lastentarvikeliike reissu ja matkaan tarttuikin baby box, hoitoalusta pinnasängyn päälle ja lipasto mihin pääsee laittelemaan vauvan vaatteita, vaippoja jne..

Ihan hervoton pesänrakennusvietti päällä kun haluais jo laitella kaiken valmiiksi vaikka viikkoja onkin vasta noin vähän :)

Ihan järjetön fiilis kun pääsi laittelemaan jo baby boxista tulleen kokeiluvaipan paikalleen ja nyt vaan odotellaan, että saadaan parin viikon päästä tietää kumpi sieltä olisi tulossa. Sit pääsee kunnon vaateostoksillekkin. :wink

Mites teillä muilla, onko tuollaista ns. pesänrakennusta havaittavissa jo nyt?
 
Meille on tulossa keittiö remppa nyt keväällä ja kesän aikana iso julkisivu remontti(asutaan kerrostalossa)! Isompaan haluttaisiin muuttaa, mutta hankala tällaista asuntoa on nyt lähteä myymään kun on noi rempat tulossa! Ehkä aitten noin vuoden kuluttua kun vauvaki alkaa tilaa kaivata ympärilleen ja muutenkin kun isommat lapset kaipaa omia huoneita yms.

Joo pesän rakennus viettiä olis mutta olen vielä välttynyt pahemmilta puuskilta....rauhoittelen itseäni sillä että kaikki tarvittava saadaan tuttavilta ja vielä on aikaa, haluisin ensin tuon keittiö rempan pois alta! Sitten laittaa kotia siihen kuntoon että vauva on tulossa!

Liikkeitä olen jo tuntenut, mutta en läheskään päivittäin ja tässä oli jopa muutaman päivän väli ja oli jo ihan pakko kuunnella onko tuolla masussa ketään...aikaa meni mutta lopulta löytyi ja hyvin kuului syke, touhukas tapaus on kyllä koska selvästi liikkui koko ajan, mutta ei liikkeitä tunne ellei ne ole kunnon pyörähdyksiä tai jotain kunnon venytyksiä! Samana päivänä kun olin äänet kuunnelut, tunsin ensimmäksen kunnon töytäisynkin, ihan kuin pikkuinen olisi halunnut ilmaista että kyllä täällä ollaan! Sen jälkeen on tuntunut taas vain pieniä hiukan epämääräisiä liikkeitä! :)
 
Hiha03, mitä siinä lastentarvikkeen baby boxissa on?

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Kai se lomaltapaluuraha on pakko maksaa tuossakin tapauksessa, koska kyllähän sitä kuitenkin joskus sitten perhevapaiden jälkeen palaa kuitenkin työhön, vai? Meillä ei ole vielä ollut kesälomista puhetta, mutta veikkaan, että meillä työnantaja "pakottaa" minut pitämään kaikki neljä viikkoa kesälomaa ennen äitiyslomalle jäämistä, kun on kuitenkin fyysinen työ, niin joutuisin melko todennäköisesti jäämään sairaslomalle jo ennen äitiysloman alkua. Noh, eipähän tarvitse oikeastaan koko kesänä töitä tehdä, mutta toisaalta oisi hyvä, jos vaikka muutama lomaviikko säästyisi äitiysloman jälkeen pidettäväksi.

Heip, eilen kävin työnantajan kanssa juttelemassa kesä- ja äippälomista ja meillä lomarahat maksetaan aina heinäkuussa, eli voin pitää 4 vkoa kesälomaa + äippäloman putkeen :) Toki harmi, et sit toiseen päähän ei juuri jää lomia, mut jonkin verran kai kertyy lomapäiviäkin äippäloman tai vanhempainvapaan aikanakin..?

Täälläkin vaikka liikkeet on tuntuneet varhaisilta viikoilta niin ei nyt ihan joka päivä tunnu. Nyt kun on ollut vähän työperäistä stressiä ja sen seurauksena flunssa, niin maha-asukkikin on ollut vähän hiljaisempi. En silti jaksa huolestua. Ensi viikolla neuvola ja eka neuvolalääkäri. Ja muutama päivä hiihtolomaa :)
 
hat: Siinä tuli yksi vaippa pampersilta, tuttipullo, ruokalappu, pieni kirjanen ja avaimenperä. Sen lisäks tuli jotain tarjouslehtisiä vähän joka puolelle :)

Ei siis mikään erikoinen, mutta se tuttipullo oli kyllä ihana!
 
Ketä muita flunssassa? Tällä on koko naama aivan tukossa ja sit tuntuu et päänsärky on ollu jotain aivan kamalaa ku hormoonit ja flunssa ei hyvä yhdistelmä ollenkaan.
 
Okke! Ehkäpä mää sitten joku päivä käyn itekki hakee sen boxin :) Onhan se kuitenki tyhjää parempi ja ilmanenki vielä :D

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä ilmottautuu yksi flunssainen, eilinen päivä meni täysin aivastellessa ja räkää tyristäessä.. Aivan kamalaa.. Pönttö on ihan jumissa, täynnä räkää varmaan... Tänään ollut parempi, mutta päätä on särkenyt kamalasti..
 
Täällä kanssa yksi flunssatoipilas, viikonloppuna olin ihan tukossa, mutta onneksi pääsin helpolla ja maanantaina alkoi jo helpottaa. Tunnollinen työntekijä sairastaa viikonloppuna ja lomilla vai miten se nyt menee o_O

Kävin lauantaina ostamassa apteekista sellasen nenäkannun, sarvikuonoko sen nimi on vai mikä. Musta ainakin tuntui, että se jonkun verran auttoi. Varsinkin sitten kun pahin tukkoisuus oli ohi, niin helpotti oloa. Kun tuntu, että juuri mitään lääkkeitä ei saanut/uskaltanut ottaa...
 
Täälläki nyt aamulla on ollu vähän parempi olo. Yöllä olin ihan tukossa ja unetki jäi vähäisiks ku poika heräs jatkuvasti tuttiin taitaa olla hampaita tulossa muutenki tosi kärttynen ollu viime aikoina. Tuttia ei itse osaa vielä itse suuhun laittaa niin sit se oon minä kun mies nukkuu muka niin sikeästi sit aamul sanoo ettei tullu hirveesti nukuttua.:D
 
Ootteko ottanu infulenssarokotuksen? Ite en oo uskaltanut, vaikka sitä niin suositellaankin raskaanaoleville. Mutta nyt tosi jo alkaa olla myöhästä muutenkin ottaa, kun aalto jo päällä..
 
Mä otin, kun kerran sain...mies ei ottanut, mikä vähän huolestuttaa. Uskon että rokotteesta saa kyllä ihan hyvän suojan jossain työpaikalla ja muualla liikkuessa, mutta vähän jännittää miten käy jos samassa taloudessa asuva sen saa. Eikös se suoja oo jotain 80% luokkaa? En toisaalta tietääkseni oo sairastanut mitään influenssaa (paitsi ehkä sen sikainfluenssan) 15 vuoteen, joten huono mäihä käy jos sellasen nyt saan rokotteesta huolimatta..
 
Influenssarokotteen otin, koska minusta fiksua suojata itseään ja siten myös kasvavaa vauvaa vatsassa vakavalta influenssalta. Mutta kaikki tekee omat ratkaisunsa :) Ja vauva saa vasta-ainetta äidinmaidosta vielä puoli vuotta syntymän jälkeenkin, mikä on hyvä, niin ehkäisee häntä sairastumasta. Itse vasta eilen otin, mutta aika pian alkaa vasta-aineet ottamisen jälkeen jo muodotua, vaikka "täydellinen" suoja vasta kahdessa viikossa muodostuukin. Pahin aaltohan lupailtu parin viikon päähän..
 
Muokattu viimeksi:
Mä en ikinä suostu ottamaan mitään tuollaisia kovin vähän tutkittuja ja hätäsellä aikataululla väsättyjä rokotteita.
Edellisen kansallisen rokotuksen aikaan porukka alkoi sairastumaan narkolepsiaan.

Ehkä mielummin sitten se flunssa muutaman päivän ja buranaa nassuun kuin se, että on ilman sitä flunssaa mut sairastuu sitten johonkin hieman huonompaan.

Tietysti jokainen tekee niin kuin haluaa :wink
 
Muistaahan Hiha03 sitten, että raskausaikana ei suositella buranan käyttöä. Panadol on turvallinen kaikissa raskauden vaiheissa :)
Mä tosin soittelin viikko sitten teratologiseen tietopalveluun ja kyselin migreeniin sopivaa lääkitystä. Siellä puhelimessa kätilö sanoi, että viikolle 28 asti voi käyttää myös buranaa satunnaisesti. Panadol kuitenkin turvallisempi vaihtoehto.
Mun oli pakko ottaa marraskuussa influenssarokote työpaikan vuoksi, muuten en varmaankaan olisi ottanut. En ole koskaan ennenkään ottanut mitään ylimääräisiä rokotteita, niin miksipä oisin nytkään. En ottanut esikoista odottaessakaan influenssarokotetta enkä varsinkaan sitä sikapiikkiä.
 
Mulla vähä hirvittää kans ku meidän osastolla on influenssa-eristyksiä muutama mutta en mä taida itelle kuitenkaan ottaa sitä rokotusta... :eek: en oo koskaan ottanutkaan, enkä oo koskaan muita influenssaa sairastanut kuin sikainfluenssan... :/
 
Takaisin
Top