Helmikuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämän palstan porukalla tosiaan voi alkaa kohta tapahtua rytinällä, niin lähellä on useimmilla H-hetki!
Pitäisköhän kohta perustaa uusi ketju, jossa syntyneet ja vaikkapa synnytyskertomus..? Tai synnytysoireet? :)
Itsekin sen verran tiedän, että jos pääsen sinne 38. Viikolle asti, niin silloin viimeistään käynnistetään. Ja tänään on rv 34 tasan jo! Eli kuukauden sisään pääsen tosi toimiin. :eek:
Kyllä meinaa jännittää!
Onko muita joilla tiedetään että käynnistellään aika varmasti ennen laskettua?

Täälläkin käynnistellään 38-39 viimeistään, to saadaan lisää tietoa lekurissa varmaan..
alkaa tuo jo pyöriä jonkin verran mielessä, synnytys.. Jaiks.

Mua niin pelottaa että joudutaan ulkokäännökseen.... :-( Vauva mun mielestä edelleen pyörähtelee ympäri, tänään on 32+4...pelkään että jääkin perätilaan, tai että on perätilassa tai poikittain kun vedet menee ym...ehkä turhaa panikointia, mutta nyt vaan tälläsii fiiliksiä... :-o
Mulla lääkärineuvola 7.3., sillon on 36+3, enkä vaan osaa luottaa siihen että lääkäri varmasti tietäisi missä asennossa se tuolla on...ja ultraa ei ole neuvolassa täällä :-/
Neuvolatäti kyllä sanoi että lääkäri pistää kyllä lähetteen äitiyspolille ultraan jos yhtään on epävarma..mutta toi neuvolalääkäri on sellainen "ei v*ttu vois vähempää sun ongelmat kiinnostaa"-tyyppi :-|

EJN:tiedän niin tunteen,mäki olin ihan paniikissa ku tiesin et ehkä joudutaan käännökseen ja sinnehä sitä sit jouduttiin...kerkesin jo panikoimaa kaikenmaailman"nyt se varmasti syntyy heti käännöksen jälkeen.""mitä jos käännös ei onnistukaan" yms yms... Tsemppiä kovasti ja ei sitä etukäteen kannata murehtia,mut tiedän kyl et helpommin sanottu kun tehty kun en siihen itekään pystyny.

• Tykkään
Reaktiot: EJN
Meillä alkaa miehelläkin näkymään selkeästi pientä pesimistä :love7 Eilen tosiaan saatiin tilattua tuonne kamariin liukuovet tilanjakajaksi kun tehdään itse hyllyt yhteen seinään ja kaikkien vaatteet siirretään sinne :) luultavasti ens viikolla siis käynnistyy tuon pikkukammarin remontti kun "ollaan" talvilomalla :thumright Eilen myös yhtäkkiä totesi että mun tarttis näyttää miten tuo uus pesutorni toimii, jos vaikka sattus tarviimaan :happy7 ja tänään aamulla kyseli että pitäsköhän jo tuoda se ensisänky alas ja koota pinnis ja hoitopöytä :love7:love7

Neuvolakin oli tänään, ei siellä kummempia! kaikki menee ihan ok. verenpaineetkin olleet nyt ok kotimitauksien aikana.

Mukava lukea kuulumisia ja kuinka valmistaudutte.
Täällä tuli viime yö valvottua. Voi että se on joutavaa!
Vointi nyt ollut vaan paranemaan päin. Täh??
Tää ei taia olla siis ihan heti syntymässä:P
Voisin kyllä jo jakautua.. Mitä pidemmälle menee, sitä enemmän murehdin vauvan kokoa.
Noh, eilen kolmea S:ää kokeiltiin: seksiä, siivousta ja saunaa :D Tänään suihkun lattian pesin kontaten, uunia pesty, uunipuut haettu ja uuni lämmitetty :P No pyh, normi juttujahan nuo on.
Vauva nyt vain nukkuu tyytyväisenä:)

Mua niin pelottaa että joudutaan ulkokäännökseen.... :-( Vauva mun mielestä edelleen pyörähtelee ympäri, tänään on 32+4...pelkään että jääkin perätilaan, tai että on perätilassa tai poikittain kun vedet menee ym...ehkä turhaa panikointia, mutta nyt vaan tälläsii fiiliksiä... :-o
Mulla lääkärineuvola 7.3., sillon on 36+3, enkä vaan osaa luottaa siihen että lääkäri varmasti tietäisi missä asennossa se tuolla on...ja ultraa ei ole neuvolassa täällä :-/
Neuvolatäti kyllä sanoi että lääkäri pistää kyllä lähetteen äitiyspolille ultraan jos yhtään on epävarma..mutta toi neuvolalääkäri on sellainen "ei v*ttu vois vähempää sun ongelmat kiinnostaa"-tyyppi :-|
Onpas kurja kun lääkärillä tuommoinen asenne:/
Täällä hyvin vähäsanainen ja -eleinen lääkäri, mutta kokenut ja hänen käsissään tulee olo, että tekee ja huomioi kaiken tarvittavan. Olikin melko yllättynyt kun kukkapuskan hänelle vein viime viikolla vikalla käynnillä :). Ajattelin muistaa hyvästä hoidosta näiden 3 raskauden aikana kun viimeistä viedään.
Ens vkolla neuvola käynti ja sinne aattelin terveydenhoitajille tehdä juustokakun.
Saapa nähdä koska maaliskuisilla tapahtuu! Helmikuisia olen kurkkinut kun ultran mukaan meidän LA 27.2. Aika jännää!

täälläki vois jo alkaa jakautua...tyyppi vaa myllää ja hikkaa mahassa taas sen minkä kerkee...ei oo ny limatulppaakaa enää tullu...pöh...no nää olot tuntuu vaihtelevan aika tiuhaan,just ku kerkee tänne jotai kirjottaa nii kohta tapahtuuki jotain :D
edellee vaa linnottautusin soffalle siihen asti ku lähtö tulee ku ei tuo kävely/liikkuminen oo yhtään kivaa :( mut koht pitäs kauppaan ja poikien hakuun sit taas lähteee...ja imuroidaki pitäs mut plääh!!!
sais jo alkaa se pinniksen patja tulemaan,eilen tuli sähkäri et on lähetetty joten joko huomenna tai pe...

Piia84, ihana tuo sun mies! :joyful: täällä harvoin kehutaan miehiä!
Minäki kuulun niihin joilla siis ei anneta mennä yli ja tod. näköisesti sektio rv 38-39 jos sinne asti mennää .siis maaliskuun lopulla, mulla la 2.4.
Kyfi, sullahan oikeesti on jo lähellä, aivan huippua! Mikä oli kokoarvio?Kohta tulee ekat "maaliskuisten " vauvat :p

EJN ymmärrän. Mullaki stressasi asia, ja vasta viime viikonloppuna omakin kääntyi oikein päin. Mut jos lohduttaa, mun esikoinen kääntyi vasta rv 36-37 spontaanisti, aikaa vielä siis on :shy: toivotaan että sunki kääntyy tässä lähiviikkoina!

No eipä meillä se ulkokäännös nyt onnistunu. Oli napero niin tiukkaan juntannu pyllynsä tuonne lantioon lähtökuoppiin että ei lääkäri saanu kyllä mitään otetta pepun alta.. Kävin sitten samantien magneetissa kuvauttaa lantion, onko mitään edellytyksiä saaha alakautta syntymään perä eellä. Mut peukut pystyssä vielä että kääntyis iteksiään :D Nyt on maha ja lantio niin runnotun olonen kun lääkäri paineli melko kovalla kädellä... Ja paikatkin oli ruvennu tosiaan valmistumaan. Pehmeet ja 1-2senttiä auki. Oli varmaan sunnuntaisella romanttisella hetkellä ja sen jälkeisillä napakoilla supistuksilla osuutta asiaan :rolleyes:

Harmillista Veerako ku ei kääntynyt. Mikä viikko sulla on? Oliko sulla aiempia synnytyksiä takana? Onko ne tehny vauvan kokoarviota?

Ok kuulostaa hyvältä! Toiv lantio osoittautui kuvissa sopivaksi :shy: jos sulla paikatki on jo noin hyvin valmiina niin ei luulis menevän la:han asti :joyful:

Voi kurjuus Veerako ettei onnistunut :-( Sitä mä kanssa pelkään et mitä jos onkin pylly eellä siellä kiinni...mua suoraan sanoen kauhistuttaa ajatus perätilasynnytyksestä, varsinkin jos tulee pylly edellä..Oli huonekaverilla syntynyt siinä asennossa kun esikoisen olin saanut. :-)

Täällä kans tänään kontrollikäynti, jossa todettiin että pikku jätkä on nyt sitten pyörähtänyt poikkitilasta perätilaan!
Ja meillä on vielä sellainen tilanne, että poitsu kasvaa kivasti yläkäyrien hiukan yläpuolella.:eek:
Eli aika varma "tuomio" tuli, että sektioon mennään. Tänään rv 34+1 ja paino arvio 3 369 g. :nailbiting:
Ja niin, koon ja meidän tilanteen takia sektio siis kolmen viikon päästä, rv 37 ja jotain.
Tuntuu todella hassulta, että tietää milloin lapsi "syntyy".o_O
Tai siis että lähempänä päätetään ihan tarkka päivä, jossei siihen mennessä ole vedet menneet tai itsestään käynnistynyt. Mutta kuitenkin...

Jasmina tykkäys sille, että ei ole enää pitkä aika ku saat Nyytin kainaloon :joyful: kolme viikkoa on lyhyt aikao_O jos noin hyvän kokoinen vauva tulossa, niin ehkäpä se sektio on teille turvallisempi ja parempi tapa. Ne ei aio yrittää kääntöä?

Jasmina, onpa jännää! Mitä jos kävisikin niin että vauva vielä kääntyisi raivotarjontaan, menisittekö silti sektioon? Minun beibi kääntyili vielä useaan otteeseen 35+ viikolla, mutta juuri sitten 36+0 ultraan hän oli kääntynyt oikeaan tarjontaan ja toivottavasti pysyykin loppuun asti. Tänään 37+0. :)

Täällä alkoi tänää mammaloma. Tosin oon jo joulult ollu kotona ku koulus ois harjottelu alkanu ja en ois kyl mitenkää siel pystyny olemaa. Eile alotin myös vauvan vaatteiden pesun, voi taas hypistellä niit kunnolla

Kiitos tsempeistä! :)
Miri ja Rouvaskainen, varmaan normaali olosuhteissa yrittäisivät kääntää ja jos vielä kääntyisi itse, niin varmasti olisi normaali alatie synnytys edessä. :) Mutta meille varmistui nyt, että vauvalla on tosiaan harvinainen sairaus, jonka takia minulle on kertynyt ja kertyy koko ajan aivan liikaa lapsivettä.. Joten eivät kuulemma saa synnytystä edes käynnistettyä, kun vauva vaan uiskentelee eikä pysty kiinnittymään mihinkään ilmeisesti.
Tällaiset perustelut sain... Sektio jännittää, ei ole aikaisempaa kokemusta.
Ja Rouvaskainen, sinullakaan ei ole enää pitkä aika tosiaan!! Saatetaan olla yhtä aikaa synnyttämässä, mistä sen tietää! :)
Jaksamista teillekin kultamarja ja Miri loppuodotukseen! Ei tosiaan kauan että pääsee taas vauvan hoitoon :) <3

Kiitos tsempeistä! :)
Miri ja Rouvaskainen, varmaan normaali olosuhteissa yrittäisivät kääntää ja jos vielä kääntyisi itse, niin varmasti olisi normaali alatie synnytys edessä. :) Mutta meille varmistui nyt, että vauvalla on tosiaan harvinainen sairaus, jonka takia minulle on kertynyt ja kertyy koko ajan aivan liikaa lapsivettä.. Joten eivät kuulemma saa synnytystä edes käynnistettyä, kun vauva vaan uiskentelee eikä pysty kiinnittymään mihinkään ilmeisesti.
Tällaiset perustelut sain... Sektio jännittää, ei ole aikaisempaa kokemusta.
Ja Rouvaskainen, sinullakaan ei ole enää pitkä aika tosiaan!! Saatetaan olla yhtä aikaa synnyttämässä, mistä sen tietää! :)
Jaksamista teillekin kultamarja ja Miri loppuodotukseen! Ei tosiaan kauan että pääsee taas vauvan hoitoon :) <3

Sektio on loppupeleissä aika helppo homma. Mutta se pirulainen jännittää täälläkin vaikka on jo kolmas semmonen tulossa. Eikö sitä käännöstä tehdä sen takia kun saattaa kääntyä takas eli ei välttämättä auta ollenkaan?

Takaisin