Helmikuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaahas, täällä sype-käynti ja herra "pää alhaalla viimeisen kuukauden" oli sitten päättänyt kääntyä perätilaan. Eilen illalla nukkumaan mennessä kerkesin sekunnin ajatella, että ei kai vaan, ja tässä sitä ollaan.
Ulkokäännös ei onnistunut ja sektio odottaa jos ei itse päätä kääntyä vielä toisinpäin. Lääkäri tosin sanoi, että viikon 36 jälkeen harvemmin näin enää käy. 36 tulee täyteen lauantaina.
Positiivista, että poika on pieni 2,5kg.
En lähtökohtaisesti olisi halunnut tuota pystyviiltoa avata. Unohdin kysyä, voisiko tehdä sektion poikkisuuntaan.

Normaalistihan ne tekee poikittain. Ja mielestäni ainakin mun kaverille on tehty eka pystyyn ja sit poikittain. Ei kai ne muuta kun hätäsektioissa tee pystyyn. Tosin tää kaveri on erikoistapaus jossa ei itekään tiedä miks tehtiin pystyviilto ilman hätää.

Mulla on siis esikoinen syntynyt hätäsektiolla, joten pystyarpi on jo olemassa, yleensä ne menee samasta uudestaan. Mut mä ottaisin mieluummin pystyarven lisäksi poikittaisen. Ja näin vielä lääkärin ja se sano, että pyytämällä saan leikkauksen poikkisuuntaan. Sit mulla on vaan ankkuriarpi.. :D

Mulla on mun kolmonen kääntynyt itse oikeinpäin vielä 38+2 vaikka ulkokäännössä ei onnistuttu 36+1. Kyllä ne joskus vaan hoksaa vähän myöhässä

Joo Yleensähän sektiot menee ihan hyvin, ja Suomessa on yleensäkin suht turvallista synnyttää molemmilla tavoilla:joyful:
Mutta se jännittäminen kuuluu asiaan, mullaki jännittää se vaikka työni puolesta olen niissä mukana aika paljon :hilarious:
Sektiohaava on yleensä poikittainen. Mut hätäsektiossa pystyviilto. Sit jos vauva on tosi pieni /Keskonen tms saattaa tulla pysty tai jopa tuo ristiviilto.

Harmillista pikku tikku!! :shifty: mut sama sille miten sen vauvan saa ulos. Antoiko ne vielä arvioitua sektioaikaa?

kyl mä olin sillo ainaki iha jäätävässä paniikissa ku kaksosille sektiopäätös tuli yhtäkkiä,tai ultrasta jäin siis osastolle ja saman pv toises ultras sit seuraavalle aamulle sektiopäätös....muistan niin ku itkin ja panikoin sit siellä ku laitettiin tukisukkia jalkaan yms ja sit mentiin :'(
mut onneks ne sektiot menee hyvin,se jännitys/pelko siinä se suurin on...
mua kyl jännittää tääki synnytys nii paljon et varmaa itku tulee ku alkaa tapahtua... Huh.

Täällä jännitetään kans. Ei ehken itse synnytystä (aika kullannut muistot :P) mutta se, koska ja miten lähdetään ehitäänkö synnärille, ehtiikö mies toiselta paikkakunnalta messiin, minkä kokoinen vauva on...
Aiemmat synnytykset kestäny vain reipas 3 h joten parissa tunnissa pitäs ehtiä synnärille (matkaan menee reilu tunti ja mies kotona about 45 min hälyytyksestä) ettei tarttis autossa ponnistaa (lähdöt ollu selkeitä, reilu 1h matka, 1h auki ja 1h ponnistus). Jos ei sitte oo vielä nopeampi ku aikasemmat.

Hirveästi olen odottanut että joko tänään tai huomenna, tuon koon puolesta paljolti. Tuntunu että aina vähemmän oon valmis ku päiviä kuluu :P Nyt oon koittanu rauhoittua ja keskittyä vaan tähän olemiseen. Kyllä se sieltä tulee <3

Kaikille sektioon meneville paljon tsemppiä! Kai se jännitys tulee siitä kun ei ole itse ns. Ohjaksissa..? :) Ja kun kuitenkin koudutaan käyttämään auki. Hui! :wacky:
Mavajo, vissiin kai niin. Ja myös vissiin siksi, koska tällaista lapsivesi määrää ei kuulemma saada valutettua mitenkään hallitusti. Vettä on niin paljon, että napanuoran ulos luiskahdus on riskinä.
Veden määrä on tosiaan hurja. Silloin rv 30 sf mitta oli yli 40 cm. Ja AFI 43. Sen verran sanottiin että molemmat on aivan liikaa.. Ja kyllähän se tuntuu. Maha on jättimäinen, kivikova pallo. Ja aivan ratkennut. :bag:

Mä en hätäsektiossa kerennyt onneksi panikoimaan itse sillä hetkellä. Jälkikäteen sitten sitäkin enemmän. Mutta jos ja kun joudun valitsemaan joko perätilasynnytyksen ja sektion välillä, jälkimmäinen voittaa kyllä samantien. Edelleenkin kun on mysteeri miksi esikoisen sydänäänet vaan romahti kesken hyvin menneen synnytyksen.
Pe 3.3 on sektioinfo, jos bebe ei oo kääntynyt ja todennäköisin sektiopäivä olis sit maanantaina. Mulla kun viikot täyttyy aina lauantaisin.

Mulla oli kans tänään viimeinen työpäivä. Nyt väsyttää ihan hulluna, mutta jospa sitten huomenna jaksaisi hieman iloitakin alkaneesta lomasta! Virallinen äippäloma alkaa lauantaina. Ja 2vk työputki tässä ainoastaan on takana puolipäivätyötä, sitä ennen pidin vuosilomia pois. Ton 2vk just ja just vielä jaksoi ;)

Mun eka synnytys oli käynnistetty ja tooosi pitkä. Nyt toivoisin, että alkaisi luomuna ja ei tarvis käynnistellä. Mutta vieläkin enemmän toivon, että en joutuisi sektioon. Ei siinä muuta, mutta kun mun esikoinen on sairautensa takia semmoinen reilu 14kg iso vauva ainakin liikuntakyvyn osalta. Poika ei siis oppinut itse liikkumaan, edes kääntymään mahalleen. Eli nostelua ja sylissäpitoa on paljon. Niin olisipa aika kurjaa, jos en saisi pitää häntä sylissä yms. sitten sen sektiohaavan takia. Nytkin jo on mennyt mahan takia vähän hankalammaksi sylittely, niin ootan jo sitä, että saisi poikaa taas pidettyä enemmän sylissä. <3 Onneks ei oo mitään erityisempää syytä, miksi päätyisinkään sektioon. Viime synnytyksen aikana tosin sekin kävi mielessä, kun ei meinannut edetä millään...

jasmina kuulostaa siltä, että teillä toi sektio on kyllä paras vaihtoehto. Tsemppiä odotteluun!

Kultamarja ymmärrän. Jos kaikki menee normaalisti nii alatiesynnytyksestä kyllä toipuu nopeasti eikä rajoituksia ole.Toiv saisit alakautta synnyttää:shy:

Mulla o tässä taas pitkä väli ennen ku käyntejä missään. Ainaki näin suunnitellusti :grinseuraava neuvola on se lääkäri, joka on 1.3 !onneks helmikuu on lyhyt kuukausi. :rolleyes:

Tykkäys Miri siis siitä, että sinulla on mennyt hyvin ja ei mitään ylimääräistä seurattavaa ja siihen että tosiaan helmikuu on lyhyempi kuukausi! :) Kyllä itsestäkin tuntui/tuntuu välillä että odottavan aika ON pitkä! :D

Varmasti ihanat nuo Baby Showerit. <3 Mulle ei kukaan juhlia järjestä, en uskokaan. Parhaat ystävät ja kaverit asuu niin kaukana. Itsekin vois järjestää mut en vaan jaksa. Juhlin itekseni joka päivä. :)

Varmasti ihanat nuo Baby Showerit. <3 Mulle ei kukaan juhlia järjestä, en uskokaan. Parhaat ystävät ja kaverit asuu niin kaukana. Itsekin vois järjestää mut en vaan jaksa. Juhlin itekseni joka päivä. :)

Niin mäkin luulin ettei kukaa mulle järjestä ku tosiaa ei oo täällä juurikaa kavereit. Miehen sisko oli päättäny ottaa vetovastuun ja siel oli tosiaa sit mun anoppia ym eli ei ollu vaan kavereita kun ne on nii kaukana et ois tullu aina köyhät juhlat ku ei nytkää päässy ku yks kaveri ja päivä oli kuulemma jo marraskuus lyöty lukkoo.

Mul lorahti äske jotai housuihi, en tiedä oliko vetistä valkovuotoa vai oliks tää lapsivettä? Ja eile illast asti ollu nivuset kipeet ku on seissyt/kävellyt. Apua esikoist ku oottaa nii on iha pihal kaikesta

Mul lorahti äske jotai housuihi, en tiedä oliko vetistä valkovuotoa vai oliks tää lapsivettä? Ja eile illast asti ollu nivuset kipeet ku on seissyt/kävellyt. Apua esikoist ku oottaa nii on iha pihal kaikesta

Onkos vielä lorahdellut ja selviskö sulle mitä lorahti? :) aika jännää jos siellä alkaa vedet menee!

Jos epäilyttää niin laita side ja siteen päälle vessapaperia taiteltuna ja seuraile tunti tai pari, valkovuodon ei pitäisi läpäistä vessapaperia, vaan jäädä siihen paperiin, kun taas lapsivesi imeytyisi paperin läpi siteeseen :)

Takaisin