Täällä tuntuu jtn vuotava, soittelinkin synnärille... Neuvoivat laittamaan siteen ja jos side kastuu, aitten näytille. No ei se side kastunut, mut pikkarit kyl märkänä ilman :D Kai se ihan normaalia on vuotaa vetistä valkovuotoa loppuraskaudessa, mut infektioriskin vuoksi tulisi käydä tarkistamassa tilanne jos vahvasti epäilyttää lapsiveden tihkuminen. Mulla kans kaikissa kolmessa synnytyksessä kalvot puhkaistu, koska ei muuten synnytys ole edennyt. Nyt kyllä pyydän ihan suoriltaan jo ajoissa kalvojen puhkaisun, koska olettaisin ettei nytkään synnytys tule tietystä pisteestä etenemään muuten. Ja on vauva tipahtanut lähtökuoppiin, ihan ku ois joku meloni persiissä ja jatkuvasti saa kakkosella rampata jos näin kauniisti asian ilmaisee :D Käveleminen kaupassa tai muuten löntystellen tekee kipeää, lenkkeily ihan ok alun kivun jälkeen, kahvakuulailu/kotipuntti menee edelleen normaalisti.
Mä kauhulla kattelen ku viikot vähenee ja kohta sitä väkisinkin synnyttää. On mulla jo kaikki valmiina, paitsi eväät sairaalaan tehtävä lähtiessä, eipä tarvii mistään stressata. Itse synnytys ei siis stressaa, vaan se sairaalaympäristö ja jos sattuukin jtn ja joutuu pidempään olemaan siellä. Tietysti vauvan terveys on se nro 1, mut en tiedä miten mun nuppi kestäis jos monta vrk joutuisi putkeen valvomaan sairaalassa... Mut sen sitten aika näyttää, täysaikaisuuteen parisen viikkoa, joten sen ajan sais pysyä ainakin vielä mahassa, jotta LYSY-kotiutuminen olisi mahdollista.
Mä kauhulla kattelen ku viikot vähenee ja kohta sitä väkisinkin synnyttää. On mulla jo kaikki valmiina, paitsi eväät sairaalaan tehtävä lähtiessä, eipä tarvii mistään stressata. Itse synnytys ei siis stressaa, vaan se sairaalaympäristö ja jos sattuukin jtn ja joutuu pidempään olemaan siellä. Tietysti vauvan terveys on se nro 1, mut en tiedä miten mun nuppi kestäis jos monta vrk joutuisi putkeen valvomaan sairaalassa... Mut sen sitten aika näyttää, täysaikaisuuteen parisen viikkoa, joten sen ajan sais pysyä ainakin vielä mahassa, jotta LYSY-kotiutuminen olisi mahdollista.