Helmikuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täällä perus maanantai,pojat hoitoon,ite pyykinpesuun ja vähä siivoillaki pitäs mut ei vaa jostai syystä yhtää huvittas...tuo sohva houkuttelis paaaaljo enemmän :D
piti jo toppiksiin tehä patentti ja laittaa hiusponnarilla kiinni ettei oo nii tiukat ja kärsi autossaki istua :D

täällä perus maanantai,pojat hoitoon,ite pyykinpesuun ja vähä siivoillaki pitäs mut ei vaa jostai syystä yhtää huvittas...tuo sohva houkuttelis paaaaljo enemmän :D
piti jo toppiksiin tehä patentti ja laittaa hiusponnarilla kiinni ettei oo nii tiukat ja kärsi autossaki istua :D
Mukavaa alkanutta viikkoa!
Pyykinpesulla alkanut täälläkin. Seuraavaksi ruokakauppaan:)
Kunhan tämä kehno olo hiukan hellittää. Mistä lie johtui nyt.

Maanantai maanantai...eipä paljon mun arkeen vaikuta, päivätkin menee aika silleen vauhdilla että usein herään perjantaina siihen että "täh, taas on viikonloppu" :-D
Pyykinpesua ja imurointia ym perushuttua tänään :-)

Perusmaanantai täälläkin :dead: viime yönä nukuin ku tukki pitkästä aikaa taas, pari yötä menikin kattoessa kun toiset nukkuu ja vaikka eilen päivällä kävin pari tuntia makoilemassa niin en kyllä nukkunut, jossain ihmeellisessä leijailevassa tilassa vaan hornasin.:confused005
Ajattelin että moppaan kohta lattiat niin saan huomenna hyvällä omallatunnolla maata pari tuntia sohvalla kun vihdoin saan hetken omaa aikaa päivällä...Jos sitten iltapäivällä jaksaisin ipanoiden kanssa mennä uloskin... voi helekkari! ruokakin pitää vielä tänään vääntää että sitä ois ees pariksi päiväksi:smiley-angry019 Mulla on nyt kotiin jäädessä tullu tuon ruoan kanssa semmone viha-rakkaussuhde. On päiviä jollon mua veetuttaa koko ajatuskin ruoan teosta ja tuntuu että päivästä toiseen ja viikosta toiseen vaan tekee samoja ruokia.

Eilen tein vielä hankintoja ja kävin tilaamassa sen kaukalopussin vauvalle :) :) ja eilen katottiin ja tänään sitten tilataan vihdoin ne liukuovet tonne huoneeseen että saadaan ne hyllyt paikoilleen ja tavarat ja vaatteet ojennukseen ja koottua se hoitopöytä ja tuotua alas sen ensisängyn jajajajaja :hilarious:

Sairaalakassiakin oon pakannut sen verran että laitoin sinne puhelimen laturin (niitä löytyy tästä huushollista muutama ylimääränen), osastolle oleiluun ajattelin ostaa jonkun ristikkolehden ja niitä kunnon lakuja, imetysrintsikat on sitten päällä jo sairaalaan mentäessä kun käytän niitä jo nyt ja kotiin lähden aika varmasti samoissa vaatteissa millä sinne menenkin Tosiaan! ne sukat ja pyjamahousut pitää vielä muistaa sinne työntää.... vauvalle harson, parit bodyt ja housut, myssyn ja kahdet sukat joista toiset tumpuiksi, sekä unihaalarin (on valinnanvaraa vähän mitä käyttää jos vaatteet on taas huoneessa kokoluokkaa lähemmäs 80). Tosin kuulin kyllä että VKS:ssa ei enää puettaisi lapsia, vaan olisivat sitten mahd. paljon ihokontaktissa ja peiton mutkassa kai, mikä on toki hyvä. Mutta itte hikisenä omien hormonieni kanssa en ehkä 24/7 pidä vauvaa iho-ihoa vasten... ja toisaalta valikoidut vaatteet ovat helposti nepparein avattavat niin nopsaa ihollekkin saa :Heartred sitten vielä kun muistaisi paiskata lähtiessä mukaan puhelimen, lompakon, äitiyskortin

Vielä pitäisi kotiin ostaa:

- maitotutti-osia
- rintapumppu (sähkökäyttönen)
- paketit kunnon siteitä ja kertäkäyttösiä tissinsuojia... maidonkerääjät jätän tällä kertaa hommaamata, omalla kohdalla ne ei vaan toiminu ja aina jossain vaiheessa ne kertyneet maidot kaatu jonnekkin päin. saa herutella sen mitä heruttelee, vaikka sitten harsoon sen aikaa kun syö toisesta...
- lansinohia (ihan jostain kaupasta vaan)
- pienimpiä vaippoja se yks paketti...
- ja ehkä alkuun vois hoitoalustalle ostaa paketillisen muovitettuja alustoja, vaikka muistelisin että pyyhkeitä meillä lopulta siinä käytettiin kyllä :)

Mitähän muuta? :happy::anyone

Täällä maanantaiväsymys :) onneksi saa lojua koko päivän, ompelen sen viimeisen puuttuvan asian (sänkyyn reunakankaat) joku päivä kun huvittaa. Vauva myllää mahassa oikein kunnolla... Ei muuta ohjelmaa tällä viikolla kuin to neuvola ja lauantaina Tens-laitteen haku. Testaan josko siitä ois apua sit synnytyskipuihin.
Voimia teille joilla pieniä helmoissa hoidettavana! No, senkin ajan olen myös minä kokenut (aikoinaan oli mullakin kolme alle 4-vuotiasta!) joten nyt hyvällä mielin nautin tästä, kun saan rauhassa valmistautua vauvan syntymään ja kouluikäiset lapset ovat jo omatoimisia. Mukavaa viikkoa kaikille!

Mä oon miettiny jo hetken aikaa mihin ihmiset on täältä kadonnut?
Ajnalla meni kesken jo alussa, sitten sagaHelsingistä ei oo kuulunut mitään aikoihin. Mintukkan vauva syntyi joulukuussa ja valitettavasti menehtyi, nyt en koko käyttäjää löydä...
En haluis olla foorumin "Ulla Taalasmaa" mutta mietin vaan mitä heille kuuluu..

Ja toiset taitaa kirjotella siellä salaisella puolen enemmissä määrin? :) mä taas en jaksa sinne panostaa kun aktiivisuus foorumin kanssa vaihtelee :D

juu ite ainaki enemmän tuolla salasten puolella oon kirjotellu :) välillä kyl tännekin :)

Perusmaanantai täälläkin :dead: viime yönä nukuin ku tukki pitkästä aikaa taas, pari yötä menikin kattoessa kun toiset nukkuu ja vaikka eilen päivällä kävin pari tuntia makoilemassa niin en kyllä nukkunut, jossain ihmeellisessä leijailevassa tilassa vaan hornasin.:confused005
Ajattelin että moppaan kohta lattiat niin saan huomenna hyvällä omallatunnolla maata pari tuntia sohvalla kun vihdoin saan hetken omaa aikaa päivällä...Jos sitten iltapäivällä jaksaisin ipanoiden kanssa mennä uloskin... voi helekkari! ruokakin pitää vielä tänään vääntää että sitä ois ees pariksi päiväksi:smiley-angry019 Mulla on nyt kotiin jäädessä tullu tuon ruoan kanssa semmone viha-rakkaussuhde. On päiviä jollon mua veetuttaa koko ajatuskin ruoan teosta ja tuntuu että päivästä toiseen ja viikosta toiseen vaan tekee samoja ruokia.

Eilen tein vielä hankintoja ja kävin tilaamassa sen kaukalopussin vauvalle :) :) ja eilen katottiin ja tänään sitten tilataan vihdoin ne liukuovet tonne huoneeseen että saadaan ne hyllyt paikoilleen ja tavarat ja vaatteet ojennukseen ja koottua se hoitopöytä ja tuotua alas sen ensisängyn jajajajaja :hilarious:

Sairaalakassiakin oon pakannut sen verran että laitoin sinne puhelimen laturin (niitä löytyy tästä huushollista muutama ylimääränen), osastolle oleiluun ajattelin ostaa jonkun ristikkolehden ja niitä kunnon lakuja, imetysrintsikat on sitten päällä jo sairaalaan mentäessä kun käytän niitä jo nyt ja kotiin lähden aika varmasti samoissa vaatteissa millä sinne menenkin Tosiaan! ne sukat ja pyjamahousut pitää vielä muistaa sinne työntää.... vauvalle harson, parit bodyt ja housut, myssyn ja kahdet sukat joista toiset tumpuiksi, sekä unihaalarin (on valinnanvaraa vähän mitä käyttää jos vaatteet on taas huoneessa kokoluokkaa lähemmäs 80). Tosin kuulin kyllä että VKS:ssa ei enää puettaisi lapsia, vaan olisivat sitten mahd. paljon ihokontaktissa ja peiton mutkassa kai, mikä on toki hyvä. Mutta itte hikisenä omien hormonieni kanssa en ehkä 24/7 pidä vauvaa iho-ihoa vasten... ja toisaalta valikoidut vaatteet ovat helposti nepparein avattavat niin nopsaa ihollekkin saa :Heartred sitten vielä kun muistaisi paiskata lähtiessä mukaan puhelimen, lompakon, äitiyskortin

Vielä pitäisi kotiin ostaa:

- maitotutti-osia
- rintapumppu (sähkökäyttönen)
- paketit kunnon siteitä ja kertäkäyttösiä tissinsuojia... maidonkerääjät jätän tällä kertaa hommaamata, omalla kohdalla ne ei vaan toiminu ja aina jossain vaiheessa ne kertyneet maidot kaatu jonnekkin päin. saa herutella sen mitä heruttelee, vaikka sitten harsoon sen aikaa kun syö toisesta...
- lansinohia (ihan jostain kaupasta vaan)
- pienimpiä vaippoja se yks paketti...
- ja ehkä alkuun vois hoitoalustalle ostaa paketillisen muovitettuja alustoja, vaikka muistelisin että pyyhkeitä meillä lopulta siinä käytettiin kyllä :)

Mitähän muuta? :happy::anyone
Kattavalta paketilta laitokselle kuulostaa :)
Kamera vielä messiin. Lakua ja suklaata itellä pakattuna myös ja hygienia jutut.
Iskällekin varulta jtn. Ristikko minä tuskin ehdin laitoksella tekemään :D

Joo osa porukasta on jääny pois. :sorry: toiv kuitenki kaikille kuuluis hyvää tai parempaa.

Kohta alkaa meidänkin ryhmässä tapahtua, ku ensimmäiset saa vauvansa.jännää!! Itse kuulun häntäpään ja toiv maaliskuulle meniski :joyful:
Aamuisin monesti miettii, että jokohan täältä joku löhtenyt synnärille :)

Kyllä mä tonne salaisiinkin kurkistelen. Silti on porukkaa tipahtanut pois. Harmi...

Tämän palstan porukalla tosiaan voi alkaa kohta tapahtua rytinällä, niin lähellä on useimmilla H-hetki!
Pitäisköhän kohta perustaa uusi ketju, jossa syntyneet ja vaikkapa synnytyskertomus..? Tai synnytysoireet? :)
Itsekin sen verran tiedän, että jos pääsen sinne 38. Viikolle asti, niin silloin viimeistään käynnistetään. Ja tänään on rv 34 tasan jo! Eli kuukauden sisään pääsen tosi toimiin. :eek:
Kyllä meinaa jännittää!
Onko muita joilla tiedetään että käynnistellään aika varmasti ennen laskettua?

Täälläkin käyty ultrassa. Siellähän se pikkunen perätilassa napotti, huomenna yritetään kääntämistä.. Jos ei käänny niin sitten on mietittävä suunnitelmat uusiks. Lähetäänkö kummiski yrittää alakautta vai mennäänkö suoraan sektioon. En tiiä, pelottaa.. Meijän äiti kuitenki esikkonsa synnyttäny perätilasta ihan normisti alateitse, niin miksen minä sitten voisi. Vielä ei ainakaan lääkäri nähny mitään estettä alatiesynnytykselle kun pään- ja vatsanympäryksen suhteet oli hyvät. Nooh huomenna selviää lisää.. 36+0 ja painoarvio oli 2700g.

^tsemppiä veerako käännökseen :) mullakiha se oli. Toivotaan et sullaki kääntyy :)
ja voihan sen uuden ketjun perustaa jo valmiiks.

Kuulostaapa ärrrrsyttävältä!!!
Onko helpottanut?
Täällä supisteli to iltana. Pari kipeänpää jotka meni selän puolelle. Loppuillan supisteli muttei kipeästi. Tuli kiirus laittaa kassi varuiksi valmiiksi ja siistiä ittesä kuntoon :P
Eilen ok päivä. Aamusta heitin pisemmän lenkin ja pari supistusta tuli.
Hei tihkuuko muilla? Mulla jo pari viikkoa. Osittain valkovuotoa mutta nyt mietin onko tuo nestemäisempi pian lapsivettä, että jos tihkuttaa sitä :/ Virtsa toki karkaillu koko raskauden mutta tää nyt erilaista. Aiemmilta mulla puhkastu kalvot.
Vauva tieten ti lääkärinneuvolan jälkeen painautunut alas päin tms kun vatsa tyhjenee jopa 5 x päivässä! Tekikin kyllä taas sisätutkimuksen rankemman käden mukaan.
Pissalla ei ramppauta edes yöllä.
Voi kääk, "lähtö" voi tulla koska vaan! Kuinhan sitä malttaa tästä masusta luopua :P

Huuuh, onneks ne kaikista pahimmat kivut ovat hellittäneet ja baby varmaan vaihtoi paikkaa sittemmin. Hulluksi olisin kyllä tullut tuota menoa! Hain kylmägeelin apteekista ja se kyllä auttoi sitten myös hiljalleen [emoji5]️

Takaisin