Helmikuun hölötykset

Mad: Mulla käynnistetään joka tapauksessa torstaina ainakin jos ei oo mitää tapahtunu...

(.) Täällä turhautuminen vaan pahenee. En haluu joutua ens viikolla tortaina käynnistykseen mutta siihen tää taitaa mennä... Ei nii mitään merkkiä että ois laps tulossa ulos omin avuin! Ei oo supistuksia, ainakaa kipeitä, eikä oo limatulppaa tai lapsivettä tullu... emoticon  Ainoo positiivinen asia on että mun sopimus mein neuvola lääkärin kanssa on pitäny. Sovittiin ettei mulle tulis lisäpainoo kun 8-9kg. 100kg meni rikki mutta ei omasta syystä. Se johtuu tästä valtavasta turvotuksesta mitä mulle on nyt tullu viimesen viikon aikana. Muuten on painon nousu pysyny tossa alle 8kg. Alussa oli meinaan n. 92 ja nyt vikassa neuvolassa oli 2vk sitte 98 ja risat. Sen jälkeen tuli vielä tää pahempi turvotus ja en oo nyt ihan varma mitä on paino mutta yli 100 varmasti.

Onnea kuitenki kaikille jotka pääsee kokemaan jo synnytyksen tai ees esimakua siitä. Ite luulen, että mulla jää taas haaveeks "normi" synnytys... emoticon
Joka ilta sitä nukkumaan mennessä edelleen toivoo että jotain yöllä tapahtuis mutta ei niin ei........ Onko mussa jotain vikaa kun ei nää käynnisty itellään???? Tai sitte menis varmaan reilusti yli 10kk, että jotain tapahtuu.
 
insu: Mun käsittääkseni se tulppa voi kyllä vasta ihan viime metreillä eli synnytyksen käynnistyessä. No worries! (helpommin sanottu, kun tehty)

MaD: Jep, sekoamispisteessä ollaan.  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/k080.gif[/img]  Onneksi kohta täytyy lähteä polille (turhaan) kontrolliin, mutta saapahan ainakin vaihtelua.

Kylmyydestä tuli mieleen, kun naurettiin miehen kanssa, että vaavin ollessa jo aikuinen muistellaan synnytystä "silloin kun sinä synnyit oli talven kylmin aika ja pakkaennätykset meni rikki, eikä auto meinannut käynnistyä ja blaa blaa"  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/d060.gif[/img] 

rötkis: Ihanan fiksu poika! Näin juuri! Odottaakos miehen lapset jo vauvaa?

Annuli:  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/traurig/a020.gif[/img] 

( . ) Eilen illalla poltteli ihan järkyttävästi alavatsalla, kun katteltiin telkkaria ja menkkakivutkin kovenee koko ajan. Mutta ei supistuksia, ei supistuksia... 

Tässä oon minä tätä nykyä ja mies hieroo kiltisti jalkoja: 
 [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/n025.gif[/img] 

Tässä meidän vielä-masuvauva: 
 [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/f030.gif[/img] 
 
iisi: Innoissaan juu isommat lapset vauvaa odottaa emoticon . Ei toistaiseksi kumpainenkaan oo osoittanut mustasukkaisuuden merkkejä, mutta ihan varmasti niitä sitten nähdään kun vauva tulla tupsahtaa.. Luonnollistahan se on! Haluavat kuulemma tulla sitten jo sairaalan minua ja vauvaa katsomaan, kun vauva on syntynyt ♥.

( . ) Tänään olis tosiaan laskettu aika, mutta ei niin pienintäkään merkkiä synnytyksestä edelleenkään ole ilmassa..

Hyvää ystävänpäivää kaikille tasapuolisesti!
 
Vaikka onkin ystävänpäivä, silti tuntuu ettei tänään mikään onnistu..  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/traurig/g030.gif[/img]

Ei ois ehkä pitäny nousta koko päivänä sängystä.. Kävin neuvolassa aamulla, siellä kaikki ihan hyvin, mitänyt painoa oli tullu ihan mielettömästi viikon aikana. Osa meni turvotuksen piikkiin, mutta kyllä mulle herkutkin maistuu.  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/a037.gif[/img]

Äkkiä jotain piristystä tähän päivään..!! Tekis niin mieli mennä pakastimelle, kaivaa maailman isoin pulla sieltä ja syyä ja olla välittämättä mistään painoista sun muista.. Anteeksi tää valittaminen.. Tää on vaan niin maanantai.. [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/o020.gif[/img] 
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille helmimammoille!!  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/a025.gif[/img]

Iisi hyvä,että mieki jonkun unissa seikkailen  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/a035.gif[/img] mie oon nähny hirveen vähän unia, vauvauniakin koko odotusaikana vaan muutaman kerran.

(.) Eilen oli tosi hankala olo, alapaineet keikku koko vkonlopun satasen tietämillä ja lääkkeillä sitten hetkeks laski. Mutta eilen oli tosi tukala olo muutenkin, maha ihan kivikova koko ajan ja huono olo. Soitin sitten tänään ä-polille ja käskivät sitten näytille lähteä. Odottelen miestä kotiin, niin lähemmä sitten kattoon mitä ne sanoo. Voi olla,että pitää osastolle jäädä, kun ei tuo painetaso laske vaikka menee albetolia jo 600mg+lisäannokset..Ja levossa oon ollu kotonakin, maannu sohvalla kirjan kanssa joten harmittaa kyllä,ettei kroppa reagoi tohon lääkitykseen.

Että jos musta ei kuulu, niin jumissa ollaan osastolla.. Tosin jos tulee pitkä osastokeikka,niin pakkohan se on saada tietotekniikka mukaan  [img]http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a025.gif[/img] 
 

Hilppa86: sulla ei ole sitten ollut proteiinia virtsassa kun ei olla otettu osastolle vielä? No, jos sut otetaan osastolle niin varmaan heti käynnistetään kun olet jo noin pitkällä, mulle ainakin sanottiin ettei anna mennä yli. Saat kohta nyytin syliin!

Täällä sitä ollaan nyt vaan kotona ja ihmetellään. varmaan ihan normaalia kun on eka vauva, mutta kauheeta huolia, väsymystä, hormoonimyrskyä, syökö tarpeeksi, miksi ei syö tissiä, miks se kitisee kun se on kuiva ja kylläinen, mitä, milloin ,miten, miksi....

Onneksi mies on kotona vielä tämän viikon. Ensi viikosta saas nähdä miten menee... Hassuinta tässä on se, että kun me pidetään kirjaa vauvan syömisistä, niin vinkkasin miehelle että mun pitäis pitää kirjaa omista syömisistä! Eilen ja toissapäivänä meinas pyörtyä kun jotenkin vaan jäi toi oma syöminen vähemmälle.

 
öalsjd jaksamisia, tiedän tunteen, sillon kun on kurja olo niin on kurja olo. Toivottavasti helppais !!

hilppa86 toivottavasti ne sut jo käynnistelis, helppais sun olo ja pääsisit pientäkin kattelemaan jo :)

Ite kävin neuvolassa tänään, sf jatkaa kasvuaan, nyt jo 39cm :DD
Vauva ei ole kiinnittynyt, pää heiluu edelleen. Ja niin heiluu koko kakarakin sen verran :DD
Paino oli tippunut viime neuvolasta joka oli 2vk sitten, jess :)
Ei oo ihan niin hirmusia lukemia tapettavana, kun niitä liikakiloja on valmiiksikin.
Pissa puhdas niin mikäs tässä, ootellaan vaan :)
Mulla tänään kaks tuttua synnyttäny. Mä oottelen kohta yksin täällä ja täällä palstallakin :DDDD

 
Hellurei ja Hyvää Ystävänpäivää vielä kaikille emoticon

Jooh ei oo meijän poika ymmärtäny et tänää ois voinnu tulla, mutta huomenna vasta Laskettu ja jotenki en kyl jaksa uskoa et ymmärtäis huomennakaan tulla, heh mutta jos isäänsä tullu nii pitäis pikkuhiljaa alkaa tapahtumaan sillä isukki tullu tasan laskettuna ja mie ite kyllä ensimmäisenä lapsena 2 päivää jälkeen... huoh...elämme niin jännittäviä aikoja...

käväsin tossa päivällä neuvolassa ja JEE paineet on kunnossa, epäili täti että jännitys sai tommosen ihmeellisen paineen nousun aikaseks viimeviikolla :) pissa puhdas myös ja multa on taas paino laskenu :D jee siitäkin... siihen kyllä vaikuttaa eniten se että turvotuski laskenu viimeviikosta kivasti :P Vauveli ois kokonaan kiinnittyny tonne alas ja pinkeeltä tuntuu koko kohtu kuulemma... sain uuden ajan perjantaiksi mutta toivon todella et sinne en joutuis lähtee, oma täti lähtee lomalle niin on jollekki toiselle toi aika enkä tykkää ollenkaa...blää...


Ihanaa viikkoa teille kaikille ihanille emoticon


 

Täällä alkaa odottaminen tehdä tehtävänsä... Olo on mitä hirvein, en jaksa enää vaan odottaa emoticon 

Huomenna 1. yliaikaiskäynti ja vauva ei oo antanu pienintäkään merkkiä, että suostuisi tulemaan pihalle... emoticon

 

Nuu_: Samoilla päivillä mennään, joten et ole ainut. Mulla ainakin sellanen olo, että ei tällä neidillä ole kiirettä tulla ulos.
"Mitä sitä turhaan näillä pakkasilla....."emoticon

Oma ValiVali: Alkaa OIKEASTI olla tosi turhautunut olo. Päivä kerrallaan mennään ja odotellaan joka päivä, että jotain tapahtuis. Mutta ei niin mitään. Päivät täyttyy seuraavasti: jokatoinen siivousta ja jokatoinen kahvittelua/leipomista.

Kyllähän se maha kovettelee ja huomaankin jo supistukset, mutta ei mitään kivuliasta vieläkään (uskomatonta, että kipua voi toivoa!!). Silloin joskus reilu kaks viikkoa sitten tuli ihan vähän limaa, mutta ei tod. koko limatulppaa.  To neuvolassa täti oli sitä mieltä, että koska olin jo Rv35+3 niin kypsä (sormelle auki, kaula lyh 2cm:iin ja pehmeä) olisi tämä nyt edennyt salakavalasti eteenpäin kivuttomilla suppareilla. Huomautti vielä, että pitää olla valmis äkkilähtöön. Just! Kyllä mä kiroon jos vielä to pitää sinne neuvolaan raahautua.... emoticon

Tänään olisi ollut niin kiva päivä syntyä (Houkuteltu on!), nimittäin on oman rakkaan ja tulevan isukin 26v. synttärit. Jos sitä jotain pientä kivaa kullalle keksisemoticon

Tuntuu typerältä valittaa..... tahtoo vaan tuon pikkusen tänne ulkopuolelle omaan sylkkyyn!!! Voi luoja, että ihminen voi olla malttamaton... kestetty jo 39vko ja nämä viimeiset päivät tuntuu ikuisuudeltaemoticon

Nyt valmistautumaan päivittäiseen "Vauvan tarinaan"-->
 
Heipsis!

nuu, jee, lima on hyvä! emoticon

helmimammalla jännät paikat :) on varmaan nyytti sylissä jo :)

ässät, ei oo täälläkään vaikuttanu millään tavalla, tai no, selkä tulee kipeeks siivoamisesta ja seksistä taas kipeytyy lonkat, oujee emoticon mutta niillä ei kyl synnytystä saada käyntiin :P

insu: mun ymmärtääkseni limatulppa voi tosiaan tulla vasta laitoksella tai ei ollenkaan (huomaamatta) eikä sen tuleminen välttämättä merkitse synnytyksen alkamista. Ärsyttävää kun sekään ei oo niin yksiselkosta :P.

Tsemppiä kärvisteleville ja yliaikaisille. Toivottavasti vauvat tulis ulos ilman käynnistystä!

ON: Ei niin mitään kummallista. Äitiyspolilla käytiin tänään ja vauva oli tänään pää alaspäin. Lääkäri oli sitä mieltä ettei vauva enää kääntyis väärin päin mutta oon vähän skeptinen :P. Painoarvio oli 3200 g, lantiossa oli hyvin tilaa ja kohdunkaulaa oli jäjellä 2 cm. Pari viikkoa sitten oli 3 cm eli jotain on tapahtunu :D.  Paikat oli edelleen täysin kiinni eli täällä kans yks joka varmasti hengailee teiän kaa vielä maaliskuussa emoticon .

Vieläkin yritän olla stressaamatta tätä odottamista ja ajatella että tässä varmasti viikkoja vielä kuitenkin menee. Vielä oon onnistunu, katotaan miten pitkään toimii :>.
 
Rölli: Mä oon sitten melkein saman ikäinen sun miekkosen kanssa...omat 26 w synttärit lauantaina. Mitäs sitä keksis, kun vaavin la on edellisenä päivänä...hmm. Ideoita, anyone?

Joo, ja Ässistä piti vielä mainita, että jos itse tikuttelee proteiineja, niin ei välttis kannata sessyillä just ennen. Sain protskut ++ tällä tavoin. TAUKKI!!!   [img]http://www.cosgan.de/images/midi/frech/e030.gif[/img] 

ON: Eilinen menikin sitten osastolla. (OT: Jenni Nyt kyllä nostan sulle hattua, kun jaksoit siellä osastolla olla...vaikka eri sairaala olikin. Oli kyllä niiiiiin tappotylsää, ettei ikinä. Yhden päivän jälkeen tuntui, että oli ollut viikon). Oli paineet vissiin taas hieman liikaa, joten ottivat sisään, siellä nukuttiin yö ja aamulla päästivät ulos. Lääkärin mielestä paineet ei kuitenkaan ole liian korkeat, proteiinia ei ole ollut eikä muitakaan myrkytysoireita. Vaavelikin on jopa ruvennut antamaan jotain ennusmerkkejä mahdollisesta ulostautumisesta supistusten muodossa (kai ne on supistuksia). Kipeitä eivät ole, mutta jos nyt kuitenkin... "Toivossa on hyvä elää", sanoi lapamato, "Toivo on pitkä mies".
 
Terveisiä osastolta! Ottivat siis sisään ja tänään aloitettu käynnistely. 3 tablettia menny ja toistaiseksi aika yksittäisiä supistuksia tullu. Saa nähdä miten monta päivää tässä menee, toisaalta tilannehan voi muuttua hetkessäkin. Paikat aikalailla epäkypsät, joten varoittelivat kyllä että voi muutama päivä vierähtää paikkojen kypsyttelyssä.

Jenni: Pissa mulla ollu puhtaana, ainoo ongelma ollu tuo paineasia ja turvotuksia ollu myös. Nyt sitten tullu tuo päänsärky ja huono-olo siihen rinnalle, niin päättivät alkaa hommiin.

Onhan täällä osastolla aika ankea odotella, mutta eteenpäin mennään (hitaasti mutta varmasti :) Onneks on lukemista ja käsityöt mukana, läppärikin helpottaa..ja jos tässä pääsis synnyttämään,niin sais sen oman nyytin tuohon tuhisemaan  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/a044.gif[/img]

tsemppiä kaikille meille!! Viimeisiä viikkoja viedään, vaikka miten päin ajatellaan :) 9kk odotus alkaa olla finaalisuoralla :)
 
hilppa: mutki otetiin just samanlailla sisään. yö odoteltiin ja seuraavana aamuna tungettiin oksitosiinitippa. Lääkäri kyllä sanoi että oon tiukka kuin viulunkieli :D ja kyl mulleki sanottiin että menis vielä muutama päivä. Mut onneks ne ei kauaa katsellu tilannetta kun laitettiin tippa menemään. Kyllä ne paikat sit kypsy sinäkin aikana.
 
tsempit Hilppa käynnistelyyn ; onko ollut kuinka kivuliasta?emoticon

Itsellä sama edessä huomenna, rv. 42 ja painun aamulla Tayssiin käynnistykseen (tabletit) jos ei itsellään ensi yönä lähtis...!
Voi luoja, mua JÄNNITTÄÄ nyt.emoticon
jos baby-kulta on 4.4 - 4.7 kiloo viimesimmän painoarvion mukaan, niin ...
...mittasivat yllä lantion, että pitäisi mahtua..
..silti..
toivotaan että taas kerran olisi painoarvio väärässä!emoticon

Mut hei ; tähän sitä ollaan 9kk valmistauduttu - tää paivä meneekin sit joogatessa tms. rentoutusharjoituksia tehdessä - toisaalta aattelin, että olis kiva käydä kahvilla vielä jossain, nyt kun ihan itekseen vielä pääsee liikkumaan ;) ...
en aio ottaa läppäriä sairaalaan, mutta päivitän jossainvaiheessa kuulumisia!

Kiitos vielä teille, ootte ollut tosi iso tuki tän raskauden aikana,
olisi ollu 'täysin' erilaista ja orpoakin ilman tätä palstaa!
emoticon
 

Hilppa86: oi! Tsemppiä! En suosittele että luet mun synnytystarinaa... meni 4 päivää siinä cytotectin kanssa... Blääh! Toisaalta, saattoi johtua myös siitä että mut käynnistettiin niin etuajassa (37+3)

Mari82: Tsemppiä myös sinulle!

Toivon hartaasti että kaikki helmimammat saavat nyyttinsä suht luonnollisesti omaan kainaloon. Nyt kun on mennyt jo kohta kaksi viikkoa synnytyksestä, niin alkaa hiipiä pieni pettymyksen siemen etten päässyt synnyttämään luonnollisesti. Jotenkin tuntuu että jokin riistettiin minulta. Kaikki muu on mennyt niin hyvin raskauden kanssa.

Nyt alkaa vihdoinkin paineet olemaan sitä luokkaa mitä mulla on ollut, eli juuri mittasiin 134/78 :) Jos vielä yläpaine tulis sinne 115 - 120 niin se olis just perfect.

Toivon niin että seuraava raskaus menisi loppuun asti normaalisti!

 
Mari82 aika lieviä oli eilen tuntemukset, 3 tabletin jälkeen alko olla kivuliaampia suppareita mutta ne loppu yöksi kokonaan. Enemmän oli eilen sellasta menkkamaista joimotusta, tosin voimakkaampaa. Aamulla oli lääkäri ja oli paikat jo auennu ja edistystä tapahtunu, vaikka pelkäsin ettei mitään ole tapahtunu kun tuntemukset niin lieviä.

Tänään sitten nostettiin annostusta ja ompa ollu voimakkaampia tuntemuksetkin, lääkesupistuksia tullu ja limatulppaa tullu jonkunverran. Kunhan lounastettu täällä, lähden kävelemään käytäville. Sekin edistää. Jos hyvin menee niin huomenna päästään jo synnytyssaliin, tai aikaisemminkin mikäli alkaa tapahtumaan. Säännöllisesti nyt kyllä supistaa, 4h välein laittavat lääkettä.

Suosittelen ottamaan lukemista tms mukaan. Käynnistyksessä saattaa vierähtää aikaa ja osastolla on aika ankea odotella.
 
Jenni: mää eilen lueskelin sun tarinaa, mutta eipä niitä kannata mennä vertailemaan kun kaikilla synnytys muutenkin yksilöllinen.. Kyllä muakin välillä meinaa harmittaa,että pitää lääkkeillä käynnistää mutta toisaalta taas olen niin väsynyt noiden paineiden kanssa pelaamiseen ja stressaamiseen.

Kivasti sulla tasottunu paineet jo :) Mulla on korkeille paineille sukurasitettakin, joten saa nähdä millaseksi mulla paineet tasottuu ja miten kauan pitää lääkettä ottaa.

Huonekaverina mulla oli konkarisynnyttäjä, oli 13 lastaan tulossa tekemään ja käynnistyksessä myös. Sillä oli jo hommat vauhdissa ja siirtyikin tippaan aamusta eri osastolle. Nyt oon taas huoneessa siis yksin.
 
Hilpalle ja marille tsempit käynnistelyihin!

13 lasta...RESPEKT!

Menin sitten katsomaan Pasilan maanantaina...nyt soi päässä...
 
Iisi: Mulla soi se "rai ra rai rai rai" päässä kans 24/7 emoticon  Jos siis sitä meinasit?
( . ): Jee! Soittivat äitipolilta, et lääkäri tahtoo katsoa mut mahd pian! Huomenna siis aamusta sinne.. Syystä että la on ylittynyt ja olen pienikokoinen.. Arvioivat siis vauvan koon, synnytystavan ja toivottavasti tekevät jonkun päätöksen sen käynnistämisen suhteen.. Siis että millon viim käynnistetään jos ei rupee muuten mitään tapahtuun.. Tiettyhän se olis aina parempi, ettei tarviis käynnistellä, mut olis huojentavaa saada kuulla, et millon viimestään..
 
Takaisin
Top