Helmikuun hölötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips!

Täällä tulisi huomenna täyteen 41+0. Jeij.....
Koko raskauden ajan olen saanut välttyä sairastelulta, mutta nyt tähän lopuksi oli kiva saada tämä flunssa. Ai että mikä nautinto! Kiitos sen että ti kävin neuvolassa kävellen.emoticon

Ihmeellistä kyllä miten tuo turvotus voi noin paljon heitellä: viime to-ti tuli yht. +2kg ja nyt ti-pe lähtenyt pois yht. -1kg. Enkä ole saanut päähäni, mitä tosi suolaista olen saattanut syödä... No, ti iltana söin puolikkaan ananaksen, niin ke menikin sitten vessassa ravatessa 20 min välein, koko päivän. Joten uskominen on ananaksen maagisiin vaikutuksiinemoticon

Uuden neuvola-ajan sain maanantaille, mutta nyt odottelen kysiltä puhelinsoittoa, että saisin ajan ma tai ti yliaikaiskontrolliin/painoarvioon. Pitää sitten perua neuvola jos kutsu kysiltä käy. Syntyisi nyt vaan tämä neiti ihan omin voimin, niin ei sitten viikon päästä mihinkään käynnistyksiin joutuisi. Eikä kasvaisi liian isoksi! (oli jo rv35+3 3050g).emoticon

Nyt vaan jännätään, että saadaanko helmikuun vai maaliskuun tyttöemoticon

Rölli, tsemppiä flunssan kanssa!

Täälläkin vaan möllötetään yhdessä osassa. Huomenna ois eräpäivä, mutta eipä taida mitään tapahtua. Ei jaksa hötkytä. Kai se sieltä joskus ulkoistautuu :>.

Tervetuloa Hiekka!
Voi te ihanat palstakaverit, odottavan aika on vaan niin pitkä. Ei mee kenelläkään enää kauaa, koittakaa jotenkin jaksaa. Kyllä sen odotuksen tuskan sitten unohtaa kun on vauva kotona ja kaikki aika menee ihan hujauksessa. Jos vaan on voimia, hoitakaa itseänne ja ottakaa rennosti. Nyt teillä on AIKAA... se tuntuu nyt just tylsimmältä mahdolliselta asialta, mutta yhtäkkiä huomaa kaipaavansa juuri sitä. Voi elämä. hahaa.

[img]http://www.cosgan.de/images/kao/froehlich/a050.gif[/img] 

Heippa hei kaikille!!

En ole täällä käynyt sitten marraskuun jälkeen. emoticon Marraskuussa oli niin kiire, ja sitten kun olin tänne kirjoittelemassa, jostain syystä en saanut vähään aikaan auki tätä foorumia, tai omaa tiliäni. Vissiin sitä päiviteltiin silloin, ajattelin että aivan sama. Joulukuu nyt meni ihan tohinalla, samoin tammikuun alku! Sitten aloitin äippäloman ja joka päivä olen odotellut vauvaa saapuvaksi, kun joulukuussa jo supisteli rankasti, mutta ****** siitä, ei mitään ole kuulunut.
Eli nyt sitten olen yrittänyt käydä läpi 4 kk keskusteluja, että olisin ajan tasalla! emoticon

En tiedä mistä edes aloittaa! Täällä on menty kanssa jo lasketun päivän ohi, oli siis tiistaina, nyt menossa siis 40+3 (joka päivä toivotaan, että vauva tulee)

ONNEA KAIKILLE, JOTKA OVAT VAUVAN JO SAANEET!!! emoticon
Katsoin, että Yönsäde oli saanut tosi aikasten, huh!

Marraskuun keskusteluja:
Mulla kanssa kävi niin, että jouduin sokerirasitukseen, ja tietenkin paasto näytti 0.1 enemmän kuin olisi saanut, joten jouduin kontrolliin, voi vietävä! Silloin tuntui, että ei kestä..olen koko raskauden ajan kärsinyt näistä rannekanavaoireyhtymistä, ja kauheasti kivuista sormissa ja ranteissa + turvotuksesta, niin raskausdiabetes (vaikkakin lievä) oli piste iin päälle. Hohhoijaa..noh, se saatiin kyllä kuriin pelkällä ruokavaliolla, joten ei tarvinnu mitään insuliineja. Tämän jälkeen minulta on lähteny joulu-tammi-helmikuun aikana painoakin -7kg, joten sillai ihan hyvin. Lähtiessäkin oli liikaa, joten ei haittaa.emoticon
Mutta olihan se henkien taistelu ottaa itseään niskasta kiinni.
Muistan, että  Jenni74 sanoi tuolla marraskuussa, että kun kaikesta on jo "luopunut" (tupakasta ja alkoholista) niin sitten vielä tästäkin ilosta, että saa joskus herkutella.

Supparit: ensimmäisen kerran supisteli jo kunnolla joulukuun lopussa, ja samanlain on jatkunut, mutta mitään ne ei ole saanut aikaan. Siis vauva ei ole tullut ulos.

Liikkeet: Meille vissiin on tulossa Jari Litmanen kakkonen, sen verran potkuharjottelua on ollut. Joten en ole tarvinnut tehdä kertaakaan liikkeiden laskentaa.

Muuttojuttuja: Me tosiaankin muutettiin tänne Kouvolaan syksyllä 2009 (ollaan pohjoisesta) ja emme ole saaneet vieläkään kauheasti kavereita täältä, joten meitä on alkanut kiinnostaa muutto takaisin pohjoiseen, tarkemmin Ouluun, siellä olisi paljon tuttuja ja isovanhemmatkin lähempänä. Toivottavasti tämän vuoden puolella se onnistuisi! emoticon

Flunssa: Olin säästynyt koko vuoden ajan flunssalta, mutta odotahan kun jäin äippälomalle, niin eiköhän se tullut kylään. Makasin vissiin 3vk flunssan kourissa, huhhuh, oli se kovaa.

Raskausarvet ja linea negra
: Ei ole tullut raskausarpia ollenkaan (huh) ja linea negrakin ulottuu vain tuohon napaan saakka, ei siis siitä ylöspäin.

Tarvikkeet ja kaikki on laitettu vauvalle valmiiksi jo joulukuun puolella emoticon
Toiveissa tietenkin oli, että vauva syntyisi jo helmikuun alussa, mutta toisin kävi. Nyt odotellaan toista kuin kuuta nousevaa!

Omaa napaa: Tammikuussa kävin synnytystapa-arviossa, silloin kaikki kunnossa, arvio vauvasta oli että syntyessään 3400g-3800g, tosin nyt mennyt jo ylimääräistä, en tiedä kuinka iso kaveri on tulossa! emoticon
Kaikki arvot olleet kunnossa, jopa parempia kuin ennen raskautta, varsinkin tässä lopussa. Mun elimistö vissiin toimii liiankin hyvin. Monella verenpaineet nousee, samoin paino, turvotus lisääntyy, samoin vaivat ja väsymys.
Mulla taas verenpaine ihan loistava, paino tippunut koko ajan, turvotusta ei ole, vaivoja ei ole, teen edelleenkin parin tunnin kävelylenkkejä (?!) Olen yrittänyt kaikkeni, että saisin vauvan ulos SSS (siivous, seksi ja sauna) + pitkät kävelyt. Ei mitään vaikutusta. Tosin kunto kasvaa kohisten! emoticon

Alkaa oikeasti ärsyttämään. Jos oiskin vaivoja, niin saisin tuon vauvan ulos... murinaa...

Monta asiaa jäi varmasti keskustelematta, joita on käsitelty näiden 4kk aikana, mutta tässä jotain, mitä muistan! emoticon

Niin ja mulla on vasta viikon päästä (41+3) yliaikaiskontrolli sairaalassa, jos ei tule ennen sitä. Jos silloinkin kaikki ok, niin taas jatkuu odotus. Voi vietävä!emoticon

Ei muuta kuin jäämme siis edelleen odottamaan!

Jenska84 + rakkauspakkaus (40+3)

Täällä taisi olla parikin, joilla on myös huomenna 26.2. laskettu päivä. Justiinsa tulin neuvolasta. Siellä oli ihana vanhan liiton kätilö tuuraamassa.

Tää mun tytöntylleröinen on vaan punkenut itsensä kauemmas siitä ulostulosuunnasta, että siis pää heiluu ihan kunnolla ja vauva on korkealla mahassa. Viime viikolla piti olla jo hyvin laskeutunut.

Kokoakin on hänelle tullut vielä lisää. Aiemmin kommentit olivat että "ei tää ainakaan mikään jätti oo", nyt enemmänkin, että "ei tämä mikään ihan pieni ole". Hmm...Toivottavasti ei tule äitiinsä (4700g)

Mutta vauva liikkuu hyvin, sydän kuulostaa hyvältä, verenpaine on loistava, hemppa kanssa ja kunto kasvaa kohisten täälläkin.

Ei kait auta muu kuin olla kärsivällinen, liikkua ja lepäillä ja ottaa kaikki irti tästä kunnon kohoamisesta. Oon kelaillut, että jos nyt jaksaa kävellä tai sotkea crosstreinerillä, niin ai että tuntuu varmaan hyvältä sitten, kun on saanut vauvan yms. siihen kuuluvat kilot kerralla pois. Miettikää, kaikki mitä nyt tekee on kuin kulkisi kymmenen kilon painojen kanssa ympäriinsä. Ei ihme, että kunto kohoaa! (Positiivista ajattelua emoticon .

Oliko muuten ketään muuta Helsingistä meissä loppukuun odottajissa???

emoticon Minä olen Helsingistä myöskin... Kätilöopistolla olisi tarkoitus synnyttää, jos vaan tämä pojan pallero suostuisi ulos pakkasiin tulemaan.

Eilen oli TAAS neuvolapäivä. Kaikki oli muutoin kunnossa, mutta ette arvaa mikä järkytys oli kun pomppasin vaa'alle.. 2,5 kiloa viikossa.. TÄÄH!!??? Onnekseni neuvolatätini ei kuulu niihin painosta vinkujiin, vaan pokkana vaan pisti ison osan turvotuksen piikkiin, mutta itse meinasin sydänkohtauksen saada emoticon . Nyt muuttui jännäksi, meikäkäläinen ei enää neuvolaan halua ja siihen "tuomion tasanteelle"emoticon .. Phuuuh! Maanantaille on uusi aika taas. Nyt olenkin yritänyt maanitella poikaa ulos, vedoten muunmuassa ilmojen lauhtumiseen yms.. Kuka sitä nyt sieltä +37 asteesta tänne kylmään haluaisi :D.

Kolmas on tulossa ja kertaakaan en ole näin "pitkään" raskaana ollut.  Aiemmat raskaudet kesti 39+6 ja 39+4..  Huvittaakin jo oma valitus, kun vasta päivällä mennään yli.. Saas nähdä sitten kahden viikon kuluttua, jos sinne asti odotellaan. Ei varmaan tunnu silloin tää päivä missään :P

Täälläki ollaan menossa Kättärille synnyttämään kunhan herra vihdoin suostuu ulos tulemaan emoticon Maanantaina jo 41 viikkoa täynnä, enpä olisi kyllä ikinä uskonut että näin pitkälle mennään..

Sea78: Lohduttavaa että jollain muullakin vauvan suunta on "väärä", eli nouseekin tuolta vaan ylöspäin. Itse kyllä epäilen että eilen pieni löysi taas oikean suunnan kun painoi koko illan niin pahasti rakkoa ja tänäänkin on häpyluu taas ihan hellänä..

Jonkura: Täällä on myös opittu nyt pelkäämään tuota neuvolan vaakaa, ei voi ymmärtää miten paino nousee 1kg/vk vaikkei mitään hirveitä turvotuksia ole. Muutenkaan ei kiinnosta enää pätkääkään neuvolassa käydä, onneksi maanantaina olisi sitten tiedossa viimeinen reissu sinnekin (toivotaan silti että senkin saisi jättää väliin).

Vielä loppuun omaa napaa: Sormet ristissä toivotaan että täällä nyt vähitellen alkaisi tapahtumaan, eilen illalla supisteli n. 6h 10-15min välein TOSIN vain noita tuttuja kivuttomia kiristyksiä. Olivat kuitenkin sen verran napakoita että tuntu jo aika ilkeeltä ja selkääkin jomotteli muutaman tunnin ajan.. Jospas se kroppa vähitellen alkaisi oikeasti valmistautumaan tositoimiin (taitaa kyllä taas olla vaan toiveajattelua..).

No mutta, tässähän voi sitten mennä niinkin, että Kättärillä tavataan! Mulla tosiaan vasta tänään LA, joten voipi mennä vielä tovi.

Äsken bongasin vähän vaaleanpunaista limaa vessassa, paikat ehkä vähän kypsymässä ees. Ostettiin leffaliput illaksi ja muutenkin ajattelin, että pitää buukkailla ens viikko ihan täyteen kaikenlaista :)

Onko niin, että jos vauva ei ole kiinnittynyt ja vedet menisi poks-tyylillä, niin sairaalaan pitää lähteä heti ja makuuasennossa? Tällaista huhutaan, mutta Kättärillä tai neuvolassa ei kukaan ole maininnut asiasta. Pitänee van heti soittaa sille, jos noin sattuisi menemään...

Iloista lauantaita kaikille!

Sea78: Meille ainakin neuvolassa sanottiin ettei tarvitse kiirehtiä/mennä makuuasennossa ellei vauva ole perätilassa. Uskoisin kuitenkin että aika nopeasti sitä tulisi soiteltua Kättäriltä lisäohjeita jos nyt noin iloisesti kävisi emoticon. Aika monet vauvathan kuitenkin laskeutuvat/kiinnittyvät vasta synnytyksen yhteydessä, joten luulisin että tuosta puhuttaisiin enemmänkin jos olisi kyseessä niin vakava asia että ihan ambulanssilla pitäisi sairaalaan lähteä.

Kotona jälleen ♥
Te, joita synnytys pelottaa.. Elkää lukeko :) En tahdo aiheuttaa ahdistusta kenellekkään, mutta on pakko vähän päästä purkamaan tännekkin tätä meidän kokemusta..
Pikkuinen poika syntyi 22.2 ♥ Synnytys kesti 24h 30min ja päätyikin sit 1,3h ponnistuvaiheen jälkeen kiireelliseen sektioon.. Eilen päästiin jo sairaalasta pois, vaikka sektiossa kohtukin vähän repes ja verta meni 1,4litraa.. Oli poikamme poloinen avotarjonnassa (tulossa ulos takaraivo edellä ja kasvot kohti mun napaa..) ja jäi repukka päästään kiinni mun lantioon.. Mutta kaikesta huolimatta 9pisteen terve poika ♥ Mitat muuten 51,1cm ja 3385g..
En tiedä osaanko kirjottaa sen kummempaa synnytyskertomusta, koska itsellänikin on monta asiaa epäselvää.. Koin ihan hallusinaatioita kovan väsymyksen, kivun yms vuoksi.. Melko traumaattinen tapahtumahan tuo oli, mutta onneksi kaikki on nyt hyvin ja poika on terve!

rötkis: kuulostaa hurjalta :o onneksi kaikki on kuitenkin hyvin!

Meillekin sanottiin neuvolassa sillon kun vauvan asento oli vielä väärä, että sillon ois vesien mennessä pitäny mennä vaakatasossa heti sairaalaan. Nyt kun vauva on pää alaspäin niin ei oo terkkatädin mukaan hätää. :)

Napakasti on supistellut sellasissa "ryppäissä" ja vauva on ollu tosi rauhallinen. Josko kohta? *sormet ristissä* Tai sit ei ja kärvistelen samoja oireita vielä parin viikonkin päästä :>. Sen näkee sit :).

Heippa hei tauon jälkeen..

Kovasti tsemppiä kaikille viime metreillä oleville, ei enää kauan teilläkään kun oma nyytti kainalossa  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/a044.gif[/img]

(.) Me päästiin neitin kanssa kotiin osastolta perjantaina. Mullahan aloitettiin käynnistys 15.2 ja vauva syntyi sitten 17.2. Vauva meni kellakaksi ja kaksi kertaa käytiin sitten valossakin ja sitten seurailtiin arvoja jotka nousi ja laski. Pitkät melkein 2 viikkoa olin osastolla ja meinasi kyllä jo sairaalaolot alkaa ahdistamaan, kerran pääsin kaupungille käymään sairaalasta. Vähän tuulettumaan, mutta ei siellä hyvä ollut olla kun vauva ei ollut mukana. Mutta nyt siis kotona ja vauvanhoitoa kovasti opetellaan. Yöt tuppaa olemaan aika väsyneitä, massua pikkuisella vääntää ja nukkuu katkonaisesti. Päivät taasen nukkuu kuin unelma :)

Synnytystarinaa yritän tän päivän aikana kirjoitella, se meni hyvin ja ei pahempia traumoja jäänyt. Mies jo puhuu toisesta, yritän toppuutella kun talonrakennuskin alkaa nyt tänä vuonna.

Hohhoijaa... täällä vaan odotus jatkuu. Enpä olisi uskonut että näin paljon yli mennään. esikoinen syntyi juurikin 40+5 klo 11.32. Mut tämä ei kyllä siihen ennätä. Ei kyllä ole mitään merkkejäkään ilmassa. Tulis edes yksi supistus, että tietäs jotain tapahtuvan.

No, odotellaan sitten maalisvauveliaemoticon !

Hohhoijaa täälläkin!

En ois uskonut, että näin pitkälle menee, onneksi perjantaina yliaikaiskontrolli, jos ei ennen sitä ole vauva tullut.

Taas eilen illalla alko supparit klo 23 ja ne alkokin rajuina. Menin suihkuun klo 2-3 aikaan, että vähän sais rentouduttua ja nakkasin 1g panadolia nassuun. Suihkun jälkeen yhtäkkiä supparit loppu. Ei oo todellista. Olin niin jo lähdössä synnyttämään. Hohhoijaa..tänään on kanssa koko päivän supistellu, tosin ei kipeästi. emoticon

Neuvolantäti oli onneksi kova tsemppaamaan, että kyllä se siitä.
Koitetaan jaksaa! emoticon

Plaah, täällä nyt viimeinen neuvolareissu takana ja huomenna pitäisi varailla aikaa yliaikaiskontrolliin. Häpyluu ollut aivan mielettömän kipeä nyt pari päivää, hyvä että aina ajoittain kykenee kävelemään emoticon Lonkat paukkuu ja niska aivan jumissa kun on yrittänyt nukkua niin ihme asennoissa.. On tää elämä taas mukavaa emoticon

Noh, ensi viikolla viimeistään joutuu meidän pieni ulostautumaan, ei enää kauaa.

Jenska84: Sulla ainakin näyttäisi olevan kovin hyviä merkkejä ilmassa, joskos vaikka lähipäivinä pääsisit tositoimiin!

Paljon onnea Rötkis ja Hilppa86, kovaa vauhtia näyttäisi meidän odottajien porukka pienenevän..
 Jaksamisia kaikille muillekin kärvisteleville emoticon

Heippa taas :) Täällä ollaan launatai iltana kotiuduttu aivan ihanan pikkumiehen kanssa :) <3 kirjtan jossi vaiheessa tonne synnytys tarinoihin paremmin tosta mutta joo keskiviikkona 23.2 mullahan alko supistukset ja illalla sitte 18.30 oltiin kättärillä kontrollissa ja totesivat että koht tulee poika :) 24.2 kl 2.35 mulla olikin jos ylissä tuo ihanuus <3 mut tosiaan kirjotan tonne enemmän :)

Tsemppiä kaikille, ja mun kokemus oli kättärillä ihan tosi hyvä :) ihan niille jotka sit sinne menee :)

Suoraan omaan omaan napaan:

Tänään käytiin yliaikaiskontrollissa ja tilanne oli seuraava: 3cm auki, pehmeä ja kaulaa 2cm.
Lapsivettä oli niukalta ja limatulppa meni osissa eilen. Lääkäri pyöräytteli kalvoja, jotta lähtis synnytys käyntiin itsekseen, mut viim. huomen aamuna klo 8-9 synntyssaliin niin puhkasevat kalvot.... Nyt kyllä tuntuu siltä, että ei sinne asti mennä. Heti lääkäriltä lähdön jälkeen alkoi supistukset ja nyt on tullut 1,5 tunnin ajan noin 4-6min välein. Selkäänkin jomottaa niin perkuleesti! Nyt on ollu kahden viimeisimmän väli 3min. SUIHKUUN! Jospa täältä syntyisi sittenkin helmikuun tyttö emoticon

Onnea Insulle pienestä pojasta ja kaikille muillekkin paljon onnea!!!

joo ja vielä sellasta, että tänään aijemmin päivälläkään ei ollut mitään tuntemuksia mistään!! Siivosinkin koko kämpän ja pakkasin varmuuden vuoks kassin valmiiks.
Jännää mitenkä kivuttomat supparit voi aukasta ja kypsyttää paikkoja noin paljonemoticon

Röllin tilanne antaa minulle pientä lohtua! Huomenna yliaikaiskontrolli ja todella toivon, että minullekin kävisi noin hyvin! Supistuksia tulee koko ajan, mutta ovat pääosin kivuttomia.

(.) Pelot vauvan koosta kasvaa koko ajan. Onneksi huomenna saa taas uuden painoarvion. Jos eivät helpolla suostu käynnistykseen, niin millähän konstilla sen käynnistyksen saisi itselleen aneltua. Vinkkejä??

Mymmeli: ei mullekkaan tullut aijemmin kun vain kivuttomia supistuksia. niitäkin tuli viikkojen ajan. Mulla olisivat käynnistäneet jokatapauksessa loppuviikosta ja to olis ollut seuraava lääkäriaika (41+5).

Taitaa olla meillä lähtö tuloillaan.... supistukset 3-4min...

Takaisin