Helmikuisten höpinät

No nyt taitaa olla ensimmäisiä raskausoireita tulossa:bag:
Rintoja kivisti jo vähän yöllä, mutta nytkin ne tuntuu hieman raskailta ja nännit on arat.
Ja ensimmäistä kertaa en saanut syötyä mitään aamupalaksi, ajatuskin syömisestä etoi ja eilisen päivän sipulirenkaiden murut pöydällä sai öklöttävän olon aikaan:hilarious:
 
Täällä uusi helmikuun odottaja. Olen muutaman päivän tätä foorumia lukenut ja kieltämättä mukavaa että useita samoja oireita ja tuntemuksia muillakin on. Tämä on minulle ensimmäinen raskaus ja noin kymmenen kertaa päivässä mietin olenkohan raskaana. Silti en ole kuin yhden testin tehnyt 1,5 viikkoa sitten ja siihen päälle sain kasan oireita.
On väsymystä. Heräilen välillä keskellä yötä pirteänä. Autopahoinvointia oli alussa, mutta nyt tuntuu helpottuvan tai osaan syödä sopivasti ennen ja jälkeen. Turvotus varsinkin iltaisin on aivan järkyttävää. Rinnat tuntuu irtoavan paikaltaan. Raskausarpia ilmestynyt ja turvotus on aika eeppinen.

Menkoista kun laskee tänään on 7+5 päivä ja LA on arviolta 8.2. Neuvolakäynti on 7.7. Eli 9 viikon kohdalla.

Jotenkin on myös hirveän aliarvioiva olo, meillä ei ollut kun kolmas yrityskerta. Yksi kerta jäi väliin kun ovulaatio hukkui stressatessa. Olen myös jo 35 vuotias. Jotenkin että kaikki on mennyt nyt liian helposti, että ihan varmasti jotain tapahtuu ihan juuri
 
Minäkin sain hienosti sniikkailtua perhejuhannuksen, alkoholittomalla linjalla oon ollut jo viimeiset puoli vuotta joten ei ihmettelyjä tullut siitä. Vihersalaatin jätin lautaselta pois kun joukossa oli rucolaa, onneksi löytyi kaikkea muuta niin sain annoksen näyttämään täydelliseltä. Grillilihojen kypsyyden kanssakaan ei kasvissyöjän tarvitse arpoa, kätevää! :hilarious:
 
Minäkin sain hienosti sniikkailtua perhejuhannuksen, alkoholittomalla linjalla oon ollut jo viimeiset puoli vuotta joten ei ihmettelyjä tullut siitä. Vihersalaatin jätin lautaselta pois kun joukossa oli rucolaa, onneksi löytyi kaikkea muuta niin sain annoksen näyttämään täydelliseltä. Grillilihojen kypsyyden kanssakaan ei kasvissyöjän tarvitse arpoa, kätevää! :hilarious:


Ai eikö rucolaa saa syödä? :pompus: ei oo ennen tullut vastaan :woot:
 
Iso nitraattipitoisuus ja ilmeisesti ulkomailta tuoduissa on joskus ollut bakteereja. Varmaan omalta kasvimaalta nyt uskaltaisi silloin tällöin napsia
 
Mäkin liityn joukkoonne hissukseen,nyt menossa 7+6 mut ei oikein vielä halua ajatella olevansa raskaana kun taustalla alkukevään keskenmeno ku piti tulla Lokakuinen 2021 ja se oli iso pettymys. Oon 35 v, toinen tulossa,esikoinen 3 v. Niinku viime raskaudessakin,oireita on vähäisiä mut monia erilaisia,niin että olo on jollain tavalla koko ajan vähän kurjempi kuin normaalisti. Etomista,närästystä, huimausta,liitoskipuja, väsymystä,hengenahistusta. Siksipä etenkin toivoisi et nyt päästäisiin pidemmälle ettei taas tulis turhaan kärsittyä. Mut kaipa tänne yks nyk.pessimisti ent.optimisti mahtuu. :rolleyes:
Oon aiemmin täällä ollut Rotokastinen esikoisen syntymän aikoihin,tunnuksena nyt jotenkin oudosti katosi ja toivottavasti sen saan takaisin. Teki mieli olla vielä esittäytymättä täällä (koska se mintuttaa aika paljon ilmoittaa et kesken meni Nimim been there done that)mut haluan äkkiä päästä purnaamaan salaisella puolelle koska raskaus nyt monelta osin aluksi on vaan ihan hanurista. :grin
 
Rotokastinen, täällä toinen nyk pessimisti ent. optimisti saman kokeneena. Nyt onneksi kun viikot lisääntyy niin alkaa kuppi kääntymään optimismiin. Toivottavasti sielläkin pian näin! :)


Juhannuksen sniikkailut meni täälläkin nappiin, ihan yllättävän hyvin ruokajuttuineen ja oloineen. Alkoholitarjoilut kanssa sujuvasti väisteltiin ja lämminsavulohta ennätin stressata, ennenkuin selvittelin että se nyt taitaakin olla ihan ok kun lämpökäsitelty :) On tää salailu jännää..!
 
Tuli välttelyistä mieleen, että miten tarkkana tässä nyt pitää sitten olla?

Eniten itseä jää harmittamaan salmiakki (täyttyy testata sitä Namituvan salmiakkia) ja hesen/mäkin hampurilaiset sen majoneesipohjaisen hampurilaiskastikkeen takia, mikä on omasta mielestä todella hyvää, ei maistu hampurilaiset samalta ilman sitä :hilarious:
 
Apua! Ei rukolaa, ei majoneesipohjaisia kastikkeita….. miten mä oon selvinnyt esikoisesta aikanaan?!?:arghh:

Ainiin, ei motsarellaa!! Sitä kyllä viimeksi vedin ihan huolella!

vai saako majoneesia kuitenkin syödä, jos se on pästöroitu?
 
Maistoin niitä Fazerin salt kats vai mikä se oli. Oli salmiakiksi ihan jees. :)
 
Tuli välttelyistä mieleen, että miten tarkkana tässä nyt pitää sitten olla?

Eniten itseä jää harmittamaan salmiakki (täyttyy testata sitä Namituvan salmiakkia) ja hesen/mäkin hampurilaiset sen majoneesipohjaisen hampurilaiskastikkeen takia, mikä on omasta mielestä todella hyvää, ei maistu hampurilaiset samalta ilman sitä :hilarious:

Itse välttelen kyllä salmiakkia. Sen käyttö ymmärtääkseni vaikuttaa kuitenkin aivojen kehitykseen. Eli pelkkä verenpaineen noustattava vaikutus ei ole ainoa syy vältellä salmiakkia/lakritsia.

Hampurilaisia olen syönyt silloin tällöin ja nyt vielä varuilta googlasin, mitä niistä sanotaan, ennen kuin tänne kirjoitan. Jos majoneesit on valmistettu pastöroidusta kananmunasta voi majoneeseja käyttää huoletta (ainakin hesellä on). Samoin itse valmistetut kotimaisista kananmunista valmistetut majoneesit ovat turvallisia. Kotimaiset raa'at kananmunathan eivät ole vältettävien listalla. Ulkomaisia raakoja kananmunia puolestaan tulee välttää.
 
Muistelen että salmiakin glysirritsiini vaikuttaisi siten että äidin stressihormonit läpäisevät istukan päätyvät helpommin lapseen ja vaikuttavat siten kehitykseen. Pieni määrä stressiähän ei ole haitaksi, mutta jos jotain todella ikävää sattuu niin mieluiten suojaisin lasta siltä. Sehän se on kun ei aina voi ennakoida että milloin stressaavia tilanteita tulee, raskaus on muutenkin herkkää aikaa kun on omat tunteet pinnassa.
 
Se on lakritsan glykyrritsiini mitä pitää välttää. Ja salmiakin on yleensä maustettu lakritsalla. Myös monet muut makeiset saattaa sisältää tota, vaikkei olisivatkaan lakritsaa tai salmiakkia.
 
Se on lakritsan glykyrritsiini mitä pitää välttää. Ja salmiakin on yleensä maustettu lakritsalla. Myös monet muut makeiset saattaa sisältää tota, vaikkei olisivatkaan lakritsaa tai salmiakkia.
Siis muut makeiset, jos ne on maustettu lakritsakasvilla. Monet luontaistuotteet ja teehaudulleet /kofeiinittat teet saattaa sisältää lakritsan juurta.
 
Muistelen että salmiakin glysirritsiini vaikuttaisi siten että äidin stressihormonit läpäisevät istukan päätyvät helpommin lapseen ja vaikuttavat siten kehitykseen. Pieni määrä stressiähän ei ole haitaksi, mutta jos jotain todella ikävää sattuu niin mieluiten suojaisin lasta siltä. Sehän se on kun ei aina voi ennakoida että milloin stressaavia tilanteita tulee, raskaus on muutenkin herkkää aikaa kun on omat tunteet pinnassa.
Muuten tää oli ihan pätevä ohjeistus, mutta tosiaan lakritsa sisältää sen glykyrritsiinin! Salmiakki itsessään on vain ammoniumkloridia. Se taas vaikuttaa verenpaineeseen. Ja usein salmiakkikarkit on vain salmiakilla maustettuja lakritsikarkkeja.
 
Onpas tarkkaa:wideyed:
Ne namituvan salmiakit on tehty tosin ihan raskaana oleville, ilman noita vaarallisia aineita ja klinikalta sanottiin että niitä voi silloin tällöin syödä ilman huolta. Toki, mulla on itselläni valmiiksi matalat verenpaineet, että eivät katsoneet haitalliseksi sitä jos satunnaisia kertoja syö vaikka se nostattaisikin verenpainetta.
Ei käynyt toki mielessä että muistakin makeisista löytyisi vastaavia aineita!
Muutenkin allergioiden takia makeat on hyvin rajallisia mitä saan syödä, salmiakki ja lakritsi on ollut vaahtokarkkien lisäksi ainoat mitkä käyvät mulle:bounce
 
Te jotka ootte testaillu digitesteillä niin millä raskausviikoilla ootte saanut 3+ testiin? Tänään ois omien laskujen mukaan 5+1 ja testi näytti 2-3, sama juttu viikko sitten. Hirveä paniikki iski, että onko kaikki sittenkään ok. :sorry: Ajattelin tehdä vielä yhden digin ylihuomenna. Apteekin omassa "leffaviivat".
 
Miulla tais näyttää 5+2 edelleen tuota 2-3vko ja jäi kyllä myös mietityttämään. Edellisessä digissä, jonka tein 4+0 näytti 1-2vko, et oli sentään siitä noussut.
 
Tein yhden digitaalisen testin 5+4 kohdalla ja näytti 3+. Oli yllätys, koska minulla on pitkä kierto, noin 40 päivää ja tuo 3+ tuli kp39. Senkin puolesta yllättävä, että ensimmäinen kerta ilman ehkäisyä oli tasan 3 viikkoa aiemmin.
 
Takaisin
Top