Helmikuisten höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja annana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paitsi tumma suklaa on terveellistä pieninä määrinä :) . Mulla on 70% levy kaapissa. Ja välillä ostan myös raakasuklaata.
Juu, minä vaihdan aina perussuklaan tummaan suklaaseen kun on pitää rajoittaa sokereita. Suklaata ei edes mene niin paljoa kun pienempikin määrä riittää. :)

Vaaleassa suklaassa ei ole juurikaan jäljellä suklaan hyviä aineita. Mutta tosiaan hyvälaatuinen tumma suklaa on myös serotoniini-boosteri. Raakasuklaassa on ihan hurja määrä vitamiineja ja mineraaleja.

Suklaalle peukut täältä. Tummaa ei voi niin paljon syödäkään kun maitosuklaata tai vastaavaa. Ei vain uppoa.

mulla neljäs päivä kuumeessa. En kestä kuinka tuskainen olo. Lisäksi tänään sit alkanut verinen vuoto. Voihan tuo olla normaalia, mutta kyllä siinä itku pääsi:sad010

Voi Marbob onpa ikävä tilanne:Heartred Toivotaan todella ettei olis mitään vakavaa tuo vuoto… Ootko koronatestissä käynyt?

Covid Testitulos negatiivinen. Jotain hyvää sentään. Mutta silti ne ei ota mua työterveydessä parempiin tutkimuksiin kun hengitystieinfektiopuoli on täynnä. Ja mulla ei muuta kuin kuume ja nämä jäätävät säryt.
En muuten hoksannut sanoa työterveyslääkärille raskaudesta. Mistä mä voisin varmistaa sen, että paljonko tuota panadolia on OK syödä? Minimi määrillä oon nyt mennyt, mutta eihän tätä voi päiväkausia jatkua.

Covid Testitulos negatiivinen. Jotain hyvää sentään. Mutta silti ne ei ota mua työterveydessä parempiin tutkimuksiin kun hengitystieinfektiopuoli on täynnä. Ja mulla ei muuta kuin kuume ja nämä jäätävät säryt.
En muuten hoksannut sanoa työterveyslääkärille raskaudesta. Mistä mä voisin varmistaa sen, että paljonko tuota panadolia on OK syödä? Minimi määrillä oon nyt mennyt, mutta eihän tätä voi päiväkausia jatkua.

Soita teratologiseen (auki tosin vain arkisin https://www.hus.fi/potilaalle/saira...idin-laakeneuvonta-teratologinen-tietopalvelu)
Tai soita jonnekin päivystykseen ja kysy neuvoa?

Toivottavasti kuumeesi laskee pian ja alat voida paremmin!

Eikös se ole raskaanakin tuo max.1gx3 vrk. Mä käytän migreeniin. En tosin raskausajan nykypäivän suosituksista niin hyvin tiedä. Mut en oo kuullut et ois eri annostelu kuin muulloinkaan.

Muokattu viimeksi:
Suklaalle peukut täältä. Tummaa ei voi niin paljon syödäkään kun maitosuklaata tai vastaavaa. Ei vain uppoa.

mulla neljäs päivä kuumeessa. En kestä kuinka tuskainen olo. Lisäksi tänään sit alkanut verinen vuoto. Voihan tuo olla normaalia, mutta kyllä siinä itku pääsi:sad010
Ota herkällä yhteys lääkäriin jos vuoto yhtään epäilyttää tai on poikkeavaa koostumukselta. Mulla on ollut kohtutulehdus raskausaikana ja se voi olla äidille pahaksi edenneenä hengenvaarallinen tila. Sen oireita on pahanhajuinen vuoto ja kuumeilu.

Mulle sanottiin että panadolia voi syödä 3 grammaa

Eilen käyty naistenklinikalla varmistamassa raskaus ja sieltä löytyi piiiienen pieni sikiö, joka vastasi kooltaan 6+4 ja syke löytyi, viikkoja oli perjantaina 7+0:smiley-angelic003
Heillä oli hankaluuksia määrittää kokoa tarkasti, kun mun kohtuni on niin voimakkaasti taaksepäin kallellaan. Sanoivat että kovin kuvauksellinen kaveri ei vielä ainakaan ollut, mutta ehkä ensi kerralla:laughing021suosittelivat että useammasti ultrattaisiin ja kuunneltaisiin syke neuvoloissa, kun kohtu niin kallellaan ja on kiinnnittynyt ihan kohdun perälle.
Nyt sitten odotellaan 1,5 viikkoa ensimmäistä neuvolakäyntiä.

Jaiks mulla on vasta 6.8 ensimmäinen uä, jolloin saan vasta varmistuksen että mitä tuolla masussa tapahtuu… Kun sydänääniäkään ei vielä neuvolassa koitettu kuunnella. Piinaavaa odottaa….:nailbiting: Silloin pitäs olla jo 12+3 vikoista menkoista laskettuna ja oviksesta (oon aika varma ajankohdasta) 12+5. Täytyy vaan toivoo että kaikki on sitten kunnossa:smiley-angelic001 Mietin tota dopplerin hankkimista, mutta sit jos en saiskaan mitään kuuluviin vielä… Ehkä vaan odottelen…

Sama tilanne täällä, että jännitys säilyy ekaan ultraan asti. Meillä on 27.7. jolloin 12+2.

Mulla oli tällänen ylimääräinen käynti, kun on pakastealkionsiirrosta alkunsa saanut raskaus!

20.7 mulla on 8+4 menossa ja se on vasta ns. Sisäänkirjaus neuvolajärjestelmään, mutta kirjasivat tuolta klinikalta tietoihin että seurattava tarkemmin :gen053 ja kunnollinen ensiultra täällä taisi olla vasta 12-14 viikoilla.

Voikohan olla mahdollista, että pahin pahoinvointi alkaa antaa jo nyt periksi:woot:
Ei enää yökötä ja okseta yhtä usein ja yhtä paljon. Ja pystyn jo vähän paremminkin jo syödä. Laskee ruoka paremmin alas! Muutkin kuin kurkku ja vesimeloni:laughing021
Iltaisin on alkanut turvottaa enemmän kuin aikaisemmin. Ei mitenkään niin että voisi sanoa raskausvatsaksi, mutta mun hoikasta varrestani se näkyy tosi helposti.

Pahoinvointi tapaa aaltoilla. Nauti hetkestä jona ei yökötä. :grin

Toivottavasti olisi pysyvää tämä:hilarious:
Rv 7+3 menossa, ja oon yrittänyt lohdutella, että 12-14 viikoilla saattaisi olla kokonaan ohi, mutta sais jo nyt mennä kokonaan pois:laughing021
Voin mieluummin ottaa nivel- ja kohtusäryt kun niiden kanssa sentään pystyy elämään. Sitä toki ei tiedä miten kovasti kohdun takaiset endokiinnikkeet reagoi tähän kasvavaan kohtuun ja miten kipeäksi sitä tuleekaan kohti loppuraskautta.

Minulla on menossa 8+3 ja välilä etoo ja välillä ei, ei ole ainakaan paranemaan päin vielä. Mutta eiköhän tuo ole yksilöllistä. :)

Takaisin