Helmikuisten höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja annana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei oo myöskään herkkua supistella, mahdollisesti synnyttää näissä helteissä. Inhimmillisin aika sietää kesä on keskiraskaudesta. Mutt kovinkaan usein sitä tärpin ajankohtaa ei pysty päättämään.

Joo ja vastasyntyneen hoidosta +30 helteillä mulla on monen monta hikistä kokemusta, tais jäädä traumat äidille ja lapselle, joten mielummin alkuraskaus helteillä ku se uudestaan.
Lidlissä oli hiljattain pellava(puuvillasekoite)vaatteita edullisesti,ostinkin sillon paitamekon ja housut ja tänään yhestä Lidlistä löyty vielä samaa settiä kahet shortsit; otin kahta kokoa et mahtuu koko kesän:hello2 viime kesänä hiiri oli syönyt mun liki kaikki kesävaatteet niin olikin jo samat vaatteet päällä joka toinen päivä :laughing002

Oon nyt paljon hiihdellyt pellavahousuissa ja tunikoissa. Mun pellavahousut on yli 10 vuotta vanhat ja edelleen iskussaan.

Mäkin tykkään helmikuusta syntymäkuukautena :D
Jotenkin passeli, kun ajattelee ja näin työssäkäyvänä aiva ihanteellista, kun ensin on joululomat ja sen jälkeen vain muutama hassu päivä töitä kunnes alkaa äitiysloma:hilarious: Jos siis pystyy olemaan töissä loppuun saakka, mitä itse epäilen. En ainakaan tässä vauvaryhmässä pysty olemaan kyllä loppuun saakka, 6den 2v lapsen kanssa on aika hurjaa olla yksin, jos tulee nostokiellot sun muut ja pitäisi välttää iskuja ja lyöntejä vatsanseudulle mutta siihen nämä meidän temperamenttiset nöpönenät aina tähtää kun se on sopivalla korkeudella :angelic:

Täytyy käydä katsomassa olisiko täällä jossain saatavilla pellavavaatteita! Kuulostaa mukavammalta kuin nää keinokuituvaatteet jotka hiostaa ku makkarankuoret:laughing001

Mä olen nyt ihan hyvällä omallatunnolla viettänyt päivät sisällä ilmalämpöpumpun viileydessä, enkä edes haaveillut ulosmenosta :grin

Joo ei ole herkkua kyllä vastasyntyneenkään kanssa kesähelteellä. Tyttäreni syntyi kesäkuussa -10, jolloin oli ihan poikkeuksellisen kuumaa. Sisällä sekä ulkona +30:hungover:
Ehkä tämän sinnittelee mieluummin näinpäin:grin

Joo, mun tytöt ovat syntyneet heinäkuussa -16 ja -18, just pahimpien helteiden aikaan. Tietenkään sairaalan ilmastointi ei oltu suunniteltu tällaista varten ja osastolla ei ollut tuulettimia kummempaa jäähdytystä. Blääh! Odotin innolla että pääsi sitten taas kotiin ilpin alle.

Ei varmasti ole kiva supistella ja synnyttää helteissä :yuck: Omakohtaista kokemusta ei löydy siitä, kun esikoinen on syntynyt syksyllä. Sen takia koen tämän alkuraskauden rankempana kun juuri tuon ekan, mutta tällä kertaa myös pahoinvointi on paljon voimakkaampaa. Ekassa raskaudessa sitä ei ollut lähestulkoon ollenkaan.

Mua on valvottanut nää ensimmäiset viikot kovin paljon. Heräilin aamuyöstä eikä nukkumisesta meinannut tulla mitään enää sen jälkeen. Nyt kelkka on kääntynyt ihan päinvastoin - voisin nukkua koko ajan. Aamullakaan en meinannut millään päästä ylös kun taapero herätti pirteänä ja tyytyväisenä 5.30 :biggrin

Pellavavaatteet kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta näillä keleillä. Lapselle on sellaisia, mutta voisin hommata myös itselleni :thumleft

Täältä mukaan lounastauolla tein tunnuksen, vielä en kaikkea kerennyt lukemaan.
Tää on mulle kolmas lapsi ja aviomiehelle ensimmäinen. Ollaan tosi innoissaan molemmat. Vuosi sitten ajattelin vielä etten halua yhtään lisää, mutta tuo elämäni rakkaus ja paras ystäväni on saanut mun pään kääntymään. Heti tärppäsi kun kierukan otin pois.

Oireita vasta vähän väsymystä, turvotus ja ajoittainen pahoinvointi jos ei syö säännöllisesti. Oon käyttänyt lifen omaa vitamiinia, haisee kamalalle mutta ei oo tehnyt huonoa oloa kuten esikoisen aikana 2013 ne violetissa purkissa olevat mamat.

Jahas mä oon tänne helmikuisiin jo ehtinyt kotiutua, mutta tänään varhaisultrassa la siirtyi maaliskuun 1pv. Onpas hankala päivä. Oonko mä nyt sitten kahdessa ryhmässä höpisemässä :)

Nyt oli toki vasta 6+0,joten ehkä odotan parin viikon päästä olevaa neuvolan ultraa vielä. Ehkä oikeasti tarkempi päivä määräytyy vasta nt-ultrassa.. Hankalasti just tossa välimaastossa pomppii. Tosin oli kumpi tahansa, ensi synnyttäjänä oikea päivä on varmaan lopulta maaliskuun puolella.. :grin

Jahas mä oon tänne helmikuisiin jo ehtinyt kotiutua, mutta tänään varhaisultrassa la siirtyi maaliskuun 1pv. Onpas hankala päivä. Oonko mä nyt sitten kahdessa ryhmässä höpisemässä :)

Nyt oli toki vasta 6+0,joten ehkä odotan parin viikon päästä olevaa neuvolan ultraa vielä. Ehkä oikeasti tarkempi päivä määräytyy vasta nt-ultrassa.. Hankalasti just tossa välimaastossa pomppii. Tosin oli kumpi tahansa, ensi synnyttäjänä oikea päivä on varmaan lopulta maaliskuun puolella.. :grin

Ole kummassa ryhmässä haluat :) On nimittäin niin rajalla, että voi tulla kummin vain.

Itsellä esikoinen tuli aiemmin, kuopus meni hieman yli :grin

Mulla on ekaa lukuunottamatta kaikki ottaneet varaslähdön. Mutta hillun nyt kummiskin täällä, kun se la on helmikuussa.

Vauvoista ei ikinä tiedä milloin he päättävät syntyä :happy: Eka lapsi syntyi pari päivää lasketun jälkeen, ja laskettu aika oli silloinkin kuun 15. päivä, kuten myös nyt. Syntymäkuukausi on melko helppo ennustaa kun on noin keskellä kuukautta, mutta voihan se toki heittää suuntaan jos toiseen :wink

Joo, minäkin olen aika varma et syntyy "helmikuussa", la kun on melko keskellä. Normaaliksi syntymäajaksi kun lasketaan kaikki ajat +-2vk lasketun ajan ympäriltä, melkoinen haarukka siis. Ehkä loppuraskaudesta voi jo aavistella jotain, voihan olla että päädytään käynnistämään pari viikkoa ennen laskettua joko äidin tai vauvan takia. Ja joskus lapsi vain valitsee sen oman syntymäpäivänsä ja kuukautensa, ja äiti ja muut vain vikisee.

Mutta ehkä silti olennaisinta on se vauvan sikiöikä, vaikka hän sattuisikin syntymään ennenaikaiseksi. Eikös monet taidot sitten kehity samaa tahtia kuitenkin kuin vauvoilla saman lasketun ajan ryhmässä, noin laajasti ottaen. Ajattelen just noita liikkumaan ja puhumaan oppimisia.

Kyllä vaan, eikö sitä neuvolassakin puhuta keskosten kohdalla kehitysiästä ja korjatusta iästä vauvavuoden aikana?

Mikäli omalle kohdalle osuisi ennenaikaisuus, ajattelen että on hyvä pyöriä samassa ryhmässä kun muut joilla sama syntymäkuukausi laskettuna. Menisi itse enemmän sen porukan mukana vaikka olisi keskoslapsen vanhempi. Tai eihän sitä tiedä, mutta oletuksena näin :happy:

Muokattu viimeksi:
Äääh. Oon kuumeessa jo kolmatta päivää, ruoka ei maistu, mitään ei pysty tekemään, särkee ja kolottaa. Vaan jäiset mustikat maistuu ja murot kylmällä maidolla. Keitosta pystyin liemet juomaan. Heräsin nyt käymään vessassa ja popsimaan niitä jäisiä mustikoita. Ulkona sataa pitkästä aikaa, nuuhkin raikasta ilmaa ikkunan raosta ja se vähän helpottaa. Jospa saisi vähän vielä nukuttua.

Mulla nyt aika normaali olotila, keitin just kahvitkin monen päivän tauon jälkeen ja söin pienen palan suklaata, wau:hilarious: Ei tullut oksu olo:hilarious: Mut toisaalta suklaan suurkuluttajana hyvä jos ei nyt raskausaikana niin maistuiskaan:grin Eihän se mitään terveellistä ole…

Mulla nyt aika normaali olotila, keitin just kahvitkin monen päivän tauon jälkeen ja söin pienen palan suklaata, wau:hilarious: Ei tullut oksu olo:hilarious: Mut toisaalta suklaan suurkuluttajana hyvä jos ei nyt raskausaikana niin maistuiskaan:grin Eihän se mitään terveellistä ole…
Paitsi tumma suklaa on terveellistä pieninä määrinä :) . Mulla on 70% levy kaapissa. Ja välillä ostan myös raakasuklaata.

Takaisin