Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onneksi tosiaan nämä kelit on vähän lauhtuneet - ei oo enää ihan niin etova olo jatkuvasti. Pari päivää sitten ekaa kertaa migreeni tähän raskauteen. Onko täällä muita migreenistä kärsiviä? Ei ihan tuo Panadol lääkitys riitä, kun normaalisti kohtauslääkkeet käytössä.
Mulla on aurallinen migreeni. Ekat 2 kk olin ihan taivaissa kun ei ollut yhtään kohtausta, mut eka oli nyt sit joitain viikkoja sitten. Yrjö lens ja 3vrk, kesti. Ei auta pelkät Parat kyllä silloin kun kunnolla iskee päälle.Normisti meen para-burana combolla. En uskalla kohtauslääkkeitä käyttää.
Kuulostaa tutulta. Mulla menee yleensä ohi kohtauslääkkeellä parhaimmillaan muutamissa tunneissa, mutta nyt tää tulee olemaan tätä monen päivän kidutusta. Mulla eka kohtaus tuli viikon 9 alussa.
Mistähän tämä etova olo tuli takaisin? Illalla/yöllä todella huono olo muttei mitään tullut ylös. Lisäksi hajut saaneet todella helposti yökkäilemään. Raskaudesta sanotaan että on ihanaa aikaa missä se ihana aika on? Tämä ole yhtään ihanaa :D
Mulle terkkarissa vaihdettiin kohtauslääkkeet miedompaan juuri sen takia kun migreeniä on. Kannattaa keskustella lääkärin kanssa asiasta ettei tarvitse kohtauksista kärsiä :)Onneksi tosiaan nämä kelit on vähän lauhtuneet - ei oo enää ihan niin etova olo jatkuvasti. Pari päivää sitten ekaa kertaa migreeni tähän raskauteen. Onko täällä muita migreenistä kärsiviä? Ei ihan tuo Panadol lääkitys riitä, kun normaalisti kohtauslääkkeet käytössä.
Hei vaan kaikki!
Ensimmäistä kertaa tälle raskaudelle kirjauduin tänne ja koitan jaksaa kirjoitella. Aiemmissa raskauksissa (synnytykseen edenneissä) ja kuumeiluvaiheessa oon ollu hyvinkin aktiivinen kirjoittaja, mutta nyt on kaikki tuntunut ihan ylimääräiseltä rasitteelta. Tällä hetkellä kuukautisten mukaan laskettuna viikkoja pitäisi olla 11+2, mutta jo varhaisultrassa sikiö näytti noin viikon pienemmältä. No, np-ultrassa sitten selvinnee se virallinen arvio viikoista, mutta luulen että la siirtyy myöhempään.
Nyt tuli tunne että tarvin vertaistukea. Oon kärsinyt noin 5+ viikoilta pahoinvoinnista ja oon ihan loppu. Oksentelin monta kertaa päivässä enkä saanut juuri nukuttua, kun yölläkin heräsin pahaan oloon. Vain syöminen auttaa hetkeksi, mutta kun mikään ei maistu hyvälle, ei ole nälkä ja kaikki, siis ihan kaikki, haiseekin ihan p*rseelle. toki tämä on tuttua edellisistä raskauksista, mutta tällä kertaa olo ei tunnu tasaantuvan yhtään. Nythän on vielä alkuvaiheet menossa, että toivoa on helpotuksesta. Pelottaa että tää vaan jatkuu ja jatkuu niinku toisen lapsemme raskaudessa :arghh: voin sanoa ihan suoraan että en ole nauttinut yhtään tästä raskaudesta ja olo on lähes masentunut koko ajan. Toivon vaan että viikot etenee ja olo helpottuu, sitä ennen minun on vaikea ajatella omaa suhdettani vauvaan, kun tämä olo vie kaiken voiman ja energian. Toivottavasti ette nyt järkyty tästä, kaikille raskaus ei ole ihanaa aikaa vaikka lapsi olisi kuinka toivottu ja odotettu. Uskon että kanssakärsijöitä on myös olisi niin ihana hehkua raskauden onnea ja suunnitella tulevaa, mutta en vaan jaksa vielä. Kaikki vippaskonstit mitä pahan olon helpottamiseen on olemassa, on jo kokeiltu eikä mikään auta, paitsi jatkuva syöminen... mistä seuraa tietty nopeaa painonnousua.
Mutta semmosta valitusta tähän aamupäivään, toivottavasti joku päivä kirjoittelen jotain iloisempaakin, mutta varmaan tänne on kaikki tunteet tervetulleita :) luinkin hieman että oli muitakin joita pahoinvointi kurittaa. Tsemppiä ihan hulluna teille, tiedän millaista se on mun neuvo on, että levätkää niin paljon ku voitte ja kieltäytykää surutta kaikesta ylimääräisestä mikä ei kiinnosta
Mulle terkkarissa vaihdettiin kohtauslääkkeet miedompaan juuri sen takia kun migreeniä on. Kannattaa keskustella lääkärin kanssa asiasta ettei tarvitse kohtauksista kärsiä :)
Eiköhän tulokset ole jo tulleet, mutta se että ne eivät näy voi johtua siitäkin että neuvolatädin pitää ne ensin hyväksyä lävitse. Varmaankin sillä että jos tuloksissa on jotain niin niistä voidaan heti keskustella. Osa tuloksista tarvitaan suoraan np-ultran seulaa varten, ne eivät kai näy kuin ammattilaisten näkymässä, taaskin siksi että hankalasti tulkittava tulos ei etukäteen huolestuttaisi tulevaa äitiä.Mulla olis huomenna np-ultra, mutta nyt vasta jotenkin heräsin siihen, että mitä jos verikokeiden tulokset eivät ole vielä tulleet? Kävin verikokeissa maanantaina. Ainakaan omakannassa ei ollut vielä mitään, toki voi olla että ne näkyykin vasta myöhemmin. Onkohan alle viikko riittävä aika tulosten valmistumiseen? En tullut edes ajatelleeksi koko juttua ennen kuin vasta nyt. Minun pitää käydä toisella paikkakunnalla ultrassa ja ensi viikolla alkaa jo työt, niin siksi aika valikoitui tälle viikolle.
Mulla olis huomenna np-ultra, mutta nyt vasta jotenkin heräsin siihen, että mitä jos verikokeiden tulokset eivät ole vielä tulleet? Kävin verikokeissa maanantaina. Ainakaan omakannassa ei ollut vielä mitään, toki voi olla että ne näkyykin vasta myöhemmin. Onkohan alle viikko riittävä aika tulosten valmistumiseen? En tullut edes ajatelleeksi koko juttua ennen kuin vasta nyt. Minun pitää käydä toisella paikkakunnalla ultrassa ja ensi viikolla alkaa jo työt, niin siksi aika valikoitui tälle viikolle.