Helmikuisten höpinät

Mistähän tämä etova olo tuli takaisin? Illalla/yöllä todella huono olo muttei mitään tullut ylös. Lisäksi hajut saaneet todella helposti yökkäilemään. Raskaudesta sanotaan että on ihanaa aikaa missä se ihana aika on? Tämä ole yhtään ihanaa :D
 
Onneksi tosiaan nämä kelit on vähän lauhtuneet - ei oo enää ihan niin etova olo jatkuvasti. Pari päivää sitten ekaa kertaa migreeni tähän raskauteen. Onko täällä muita migreenistä kärsiviä? Ei ihan tuo Panadol lääkitys riitä, kun normaalisti kohtauslääkkeet käytössä. :sour:
 
Onneksi tosiaan nämä kelit on vähän lauhtuneet - ei oo enää ihan niin etova olo jatkuvasti. Pari päivää sitten ekaa kertaa migreeni tähän raskauteen. Onko täällä muita migreenistä kärsiviä? Ei ihan tuo Panadol lääkitys riitä, kun normaalisti kohtauslääkkeet käytössä. :sour:

Mulla on aurallinen migreeni. Ekat 2 kk olin ihan taivaissa kun ei ollut yhtään kohtausta, mut eka oli nyt sit joitain viikkoja sitten. Yrjö lens ja 3vrk, kesti. Ei auta pelkät Parat kyllä silloin kun kunnolla iskee päälle.Normisti meen para-burana combolla. En uskalla kohtauslääkkeitä käyttää.
 
Mulla on aurallinen migreeni. Ekat 2 kk olin ihan taivaissa kun ei ollut yhtään kohtausta, mut eka oli nyt sit joitain viikkoja sitten. Yrjö lens ja 3vrk, kesti. Ei auta pelkät Parat kyllä silloin kun kunnolla iskee päälle.Normisti meen para-burana combolla. En uskalla kohtauslääkkeitä käyttää.

Kuulostaa tutulta. Mulla menee yleensä ohi kohtauslääkkeellä parhaimmillaan muutamissa tunneissa, mutta nyt tää tulee olemaan tätä monen päivän kidutusta. Mulla eka kohtaus tuli viikon 9 alussa.
 
Kuulostaa tutulta. Mulla menee yleensä ohi kohtauslääkkeellä parhaimmillaan muutamissa tunneissa, mutta nyt tää tulee olemaan tätä monen päivän kidutusta. Mulla eka kohtaus tuli viikon 9 alussa.

Mulla pahimmat kohtaukset normaalisti aina ennen menkkoja ja sit jo luulin ettei niitä nyt raskaana tulis:hilarious: Mut just tossa rv8-9 paikkeilla sit oli. Siinä kait hormonipiikki kans vaikuttamassa. Pelkään jo ihan sikana et millon seuraava kun ne tosiaan kestää sit pahimmillaan ton 3vrk. ja nyt näköjään tuo oksentelu mukavana lisänä. Eikä pysy edes ne Panadolit sisällä…
 
Mistähän tämä etova olo tuli takaisin? Illalla/yöllä todella huono olo muttei mitään tullut ylös. Lisäksi hajut saaneet todella helposti yökkäilemään. Raskaudesta sanotaan että on ihanaa aikaa missä se ihana aika on? Tämä ole yhtään ihanaa :D

Mullakin aaltoilee pahoinvointi tosi paljon ja nyt on taas ihan hirveä olo ollut välillä :wacky: Huomenna poksuu 11+0 että saisi jo loppua :rolleyes: Eikä tosiaan ole vielä ollut ihanaa hetkeä kun kaikki energia mennyt pahoinvoinnista selviytymiseen :hilarious:
 
Onneksi tosiaan nämä kelit on vähän lauhtuneet - ei oo enää ihan niin etova olo jatkuvasti. Pari päivää sitten ekaa kertaa migreeni tähän raskauteen. Onko täällä muita migreenistä kärsiviä? Ei ihan tuo Panadol lääkitys riitä, kun normaalisti kohtauslääkkeet käytössä. :sour:
Mulle terkkarissa vaihdettiin kohtauslääkkeet miedompaan juuri sen takia kun migreeniä on. Kannattaa keskustella lääkärin kanssa asiasta ettei tarvitse kohtauksista kärsiä :)
 
Mulla migreeniin on auttanut ajoissa otettu burana+panadol mix, aika isolla annoksella. Mutta nyt kun ei sitä buranaa saa syödä, niin neuvola kehotti olemaan yhteydessä lääkäriin että tarvittaessa saadaan sopiva kohtauslääke :)
Kuulun niihin onnekkaisiin, joilla raskaus vähentää migreeniä, joten toivotaan ettei sille tule tarvetta.
 
Hei vaan kaikki!

Ensimmäistä kertaa tälle raskaudelle kirjauduin tänne ja koitan jaksaa kirjoitella. Aiemmissa raskauksissa (synnytykseen edenneissä) ja kuumeiluvaiheessa oon ollu hyvinkin aktiivinen kirjoittaja, mutta nyt on kaikki tuntunut ihan ylimääräiseltä rasitteelta. Tällä hetkellä kuukautisten mukaan laskettuna viikkoja pitäisi olla 11+2, mutta jo varhaisultrassa sikiö näytti noin viikon pienemmältä. No, np-ultrassa sitten selvinnee se virallinen arvio viikoista, mutta luulen että la siirtyy myöhempään.

Nyt tuli tunne että tarvin vertaistukea. Oon kärsinyt noin 5+ viikoilta pahoinvoinnista ja oon ihan loppu. Oksentelin monta kertaa päivässä enkä saanut juuri nukuttua, kun yölläkin heräsin pahaan oloon. Vain syöminen auttaa hetkeksi, mutta kun mikään ei maistu hyvälle, ei ole nälkä ja kaikki, siis ihan kaikki, haiseekin ihan p*rseelle. :depressed: toki tämä on tuttua edellisistä raskauksista, mutta tällä kertaa olo ei tunnu tasaantuvan yhtään. Nythän on vielä alkuvaiheet menossa, että toivoa on helpotuksesta. Pelottaa että tää vaan jatkuu ja jatkuu niinku toisen lapsemme raskaudessa :arghh: voin sanoa ihan suoraan että en ole nauttinut yhtään tästä raskaudesta ja olo on lähes masentunut koko ajan. :sad001 Toivon vaan että viikot etenee ja olo helpottuu, sitä ennen minun on vaikea ajatella omaa suhdettani vauvaan, kun tämä olo vie kaiken voiman ja energian. Toivottavasti ette nyt järkyty tästä, kaikille raskaus ei ole ihanaa aikaa vaikka lapsi olisi kuinka toivottu ja odotettu. Uskon että kanssakärsijöitä on myöso_O olisi niin ihana hehkua raskauden onnea ja suunnitella tulevaa, mutta en vaan jaksa vielä. Kaikki vippaskonstit mitä pahan olon helpottamiseen on olemassa, on jo kokeiltu eikä mikään auta, paitsi jatkuva syöminen... mistä seuraa tietty nopeaa painonnousua.

Mutta semmosta valitusta tähän aamupäivään, toivottavasti joku päivä kirjoittelen jotain iloisempaakin, mutta varmaan tänne on kaikki tunteet tervetulleita :) luinkin hieman että oli muitakin joita pahoinvointi kurittaa. Tsemppiä ihan hulluna teille, tiedän millaista se on :Heartred mun neuvo on, että levätkää niin paljon ku voitte ja kieltäytykää surutta kaikesta ylimääräisestä mikä ei kiinnosta :grin
 
Hei vaan kaikki!

Ensimmäistä kertaa tälle raskaudelle kirjauduin tänne ja koitan jaksaa kirjoitella. Aiemmissa raskauksissa (synnytykseen edenneissä) ja kuumeiluvaiheessa oon ollu hyvinkin aktiivinen kirjoittaja, mutta nyt on kaikki tuntunut ihan ylimääräiseltä rasitteelta. Tällä hetkellä kuukautisten mukaan laskettuna viikkoja pitäisi olla 11+2, mutta jo varhaisultrassa sikiö näytti noin viikon pienemmältä. No, np-ultrassa sitten selvinnee se virallinen arvio viikoista, mutta luulen että la siirtyy myöhempään.

Nyt tuli tunne että tarvin vertaistukea. Oon kärsinyt noin 5+ viikoilta pahoinvoinnista ja oon ihan loppu. Oksentelin monta kertaa päivässä enkä saanut juuri nukuttua, kun yölläkin heräsin pahaan oloon. Vain syöminen auttaa hetkeksi, mutta kun mikään ei maistu hyvälle, ei ole nälkä ja kaikki, siis ihan kaikki, haiseekin ihan p*rseelle. :depressed: toki tämä on tuttua edellisistä raskauksista, mutta tällä kertaa olo ei tunnu tasaantuvan yhtään. Nythän on vielä alkuvaiheet menossa, että toivoa on helpotuksesta. Pelottaa että tää vaan jatkuu ja jatkuu niinku toisen lapsemme raskaudessa :arghh: voin sanoa ihan suoraan että en ole nauttinut yhtään tästä raskaudesta ja olo on lähes masentunut koko ajan. :sad001 Toivon vaan että viikot etenee ja olo helpottuu, sitä ennen minun on vaikea ajatella omaa suhdettani vauvaan, kun tämä olo vie kaiken voiman ja energian. Toivottavasti ette nyt järkyty tästä, kaikille raskaus ei ole ihanaa aikaa vaikka lapsi olisi kuinka toivottu ja odotettu. Uskon että kanssakärsijöitä on myöso_O olisi niin ihana hehkua raskauden onnea ja suunnitella tulevaa, mutta en vaan jaksa vielä. Kaikki vippaskonstit mitä pahan olon helpottamiseen on olemassa, on jo kokeiltu eikä mikään auta, paitsi jatkuva syöminen... mistä seuraa tietty nopeaa painonnousua.

Mutta semmosta valitusta tähän aamupäivään, toivottavasti joku päivä kirjoittelen jotain iloisempaakin, mutta varmaan tänne on kaikki tunteet tervetulleita :) luinkin hieman että oli muitakin joita pahoinvointi kurittaa. Tsemppiä ihan hulluna teille, tiedän millaista se on :Heartred mun neuvo on, että levätkää niin paljon ku voitte ja kieltäytykää surutta kaikesta ylimääräisestä mikä ei kiinnosta :grin

Heippa Justiina89! :greet025
Ikävä kuulla, että kärsit kans kovasta pahoinvoinnista - tuttu tunne. Miulla menossa tänään 12+2 eikä olo tunnu kohentuneen. Aloin voimaan pahoin myös joskus viikolla 5+x.

Meillä myös toivottu raskaus, mutta oikeastaan vasta eilen nt-ultrassa iloitsin ekaa kertaa raskaudesta. Ihan vaan, kun ei pysty ajattelemaan muuta kuin, että miten tästäkin päivästä selviää.

Onneksi sinulla auttaa syöminen, ei ole ollut minulle apua siitäkään. Toki minulla on ollut onneksi päiviä, etten ole oksentanut ollenkaan, niin olen joten kuten pysynyt tolpillani. Sitten on taas päiviä, jolloin laatta lentää aamusta iltaan. Kaikki haisee omaan nokkaani myös aivan kauhealta.

Toivotaan, että meillä alkaa tässä parin viikon sisään olo helpottaa ja ehditään nauttia vähän edes kesästä! Ja tietenkin raskaudesta :)
 
Mulle terkkarissa vaihdettiin kohtauslääkkeet miedompaan juuri sen takia kun migreeniä on. Kannattaa keskustella lääkärin kanssa asiasta ettei tarvitse kohtauksista kärsiä :)

Joo aion itsekin kysyä tuosta nyt ekassa neuvolassa. Kiitos vinkistä!
 
Mulla olis huomenna np-ultra, mutta nyt vasta jotenkin heräsin siihen, että mitä jos verikokeiden tulokset eivät ole vielä tulleet? Kävin verikokeissa maanantaina. Ainakaan omakannassa ei ollut vielä mitään, toki voi olla että ne näkyykin vasta myöhemmin. Onkohan alle viikko riittävä aika tulosten valmistumiseen? En tullut edes ajatelleeksi koko juttua ennen kuin vasta nyt. Minun pitää käydä toisella paikkakunnalla ultrassa ja ensi viikolla alkaa jo työt, niin siksi aika valikoitui tälle viikolle.
 
Mulla olis huomenna np-ultra, mutta nyt vasta jotenkin heräsin siihen, että mitä jos verikokeiden tulokset eivät ole vielä tulleet? Kävin verikokeissa maanantaina. Ainakaan omakannassa ei ollut vielä mitään, toki voi olla että ne näkyykin vasta myöhemmin. Onkohan alle viikko riittävä aika tulosten valmistumiseen? En tullut edes ajatelleeksi koko juttua ennen kuin vasta nyt. Minun pitää käydä toisella paikkakunnalla ultrassa ja ensi viikolla alkaa jo työt, niin siksi aika valikoitui tälle viikolle.
Eiköhän tulokset ole jo tulleet, mutta se että ne eivät näy voi johtua siitäkin että neuvolatädin pitää ne ensin hyväksyä lävitse. Varmaankin sillä että jos tuloksissa on jotain niin niistä voidaan heti keskustella. Osa tuloksista tarvitaan suoraan np-ultran seulaa varten, ne eivät kai näy kuin ammattilaisten näkymässä, taaskin siksi että hankalasti tulkittava tulos ei etukäteen huolestuttaisi tulevaa äitiä.
 
Mulla olis huomenna np-ultra, mutta nyt vasta jotenkin heräsin siihen, että mitä jos verikokeiden tulokset eivät ole vielä tulleet? Kävin verikokeissa maanantaina. Ainakaan omakannassa ei ollut vielä mitään, toki voi olla että ne näkyykin vasta myöhemmin. Onkohan alle viikko riittävä aika tulosten valmistumiseen? En tullut edes ajatelleeksi koko juttua ennen kuin vasta nyt. Minun pitää käydä toisella paikkakunnalla ultrassa ja ensi viikolla alkaa jo työt, niin siksi aika valikoitui tälle viikolle.

Minullakin näky Kannassa tulokset vasta pari päivää ultran jälkeen, vaikka olin käynyt pari viikkoa ennen ultraa kokeissa. :)
 
Kiitos vastauksista Nepeta ja Villainen :) näin minä uumoilinkin, että tulokset näkyisivät vasta ultran jälkeen kannassa, ettei niitä yksin lähde kukaan tulkitsemaan. En tiedä mistä mulla jäi mieleen, että pitäisi käydä noin viikkoa ennen labrassa, että tulokset ehtii tulla. Liittyy varmaankin johonkin mun muuhun aiempaan lääkärireissuun :rolleyes:

Tosiaan huomenna np( vai onko se nykyään nt) ultra. Silloin pitäisi kuukautisten mukaan olla viikkoja 12+2, mutta varhaisultrassa sikiö oli noin viikkoa pienempi ja neuvolassa vielä sitäkin pienempi, noin kymmenen päivää. Sinällään se ei oikein käy järkeen, ainakaan kierron mukaan ja oireiden vahvuuden jne. Nlassa hoitaja sanoi, että liikkuu kyllä reippaasti niin kuin olisi isompikin. Vähän jännittää tuo kokoasia. Tosin pieniä ovat mun muutkin lapset, mutta ultrassa ei ole ollut noin suuria heittoja, vain parin-kolmen päivän ja sitten ovat syntyessään olleet alle kolmikiloisia tirriäisiä.
 
Varasin eilen ajan ensimmäiseen sokerirasitukseen. Mies irtisanoi itsensä aiemmin kuin ajattelin, joten ei tarvitsekaan ottaa lapsia mukaan labraan. Jee! Ehdin jo stressata kuinka saan heidät viihtymään sen kaksituntisen, kun ei ole edes mitään leluja ja kirjoja nykyään siellä :rolleyes:
Nyt voikin itse keskittyä pitämään sen litkun sisällä ja voimaan pahoin :meh:

Kaksi työpäivää enää itselläkin jäljellä!
Meillä siis tulossa muutto toiselle paikkakunnalle, jonka vuoksi ollaan irtisanouduttu täällä.
Kohta pääsee keskittymään ihan vain muuttohommiin :happy:
 
Ultrassa viikot tarkentui, kokonsa puolesta pieni olisi tänään 12+0 :shy: eli onneksi tuli vain pari päivää heittoa eikä sitä pelkäämääni yli viikkoa, se kun olisi ollut melko huolestuttavaa. Kaikki vaikutti hyvältä, vauva nukkui enimmäkseen, sen verran heräsi että käänsi selkänsä ultralaitteelle. :) ensimmäistä kertaa tuli oikeasti semmonen hyvä ja lämmin fiilis tästä sydämeen tästä raskaudesta, niin paljon on pahoinvointi rasittanut.

Oreolle tsemppiä sokerirasitukseen! Minulla oli edellisessä raskaudessa hyvin lievä db, "rasituksen" tein kotona koska en olisi voinut sitä tehdä labrassa valtavan pahoinvoinnin vuoksi. Pahoin pelkään että näin käy tälläkin kertaa. Paino on noussut jo nyt "mukavat" 7-8 kg :confused: enkä kyllä yhtään ihmettele, kun tämä pahoinvointi ja sen kontrollointi vaatii syömään ihan hirveän usein, jopa öisin, ja oon juonu tosi paljon maitoa ja mehua, kun vesi ei pysy alhaalla.

Onko muilla ollut jo ultria?
 
Täällä oli tänään ensimmäinen ultra. Jouduttiin sisäkautta katsomaan tulokasta sillä on kuulemma niin taaksepäin kallistunut kohtu ettei näkynyt vatsanpäältä mitään. Kaikki oli hyvin. Kovin nopea oli liikkeissään morjesti kyllä meitä :D
 
Täällä pitkästä aikaa kirjoittelen.. :)
Ihanaa Justiina89 että kaikki oli hyvin ultrassa ja viikot olikin odotettua enemmän!
Meillä on nt-ultra 9.8. Ultra on alkanut pikku hiljaa jännittämään. Pientä ns. raskausoireilua on ollut, mutta toki se aina mietityttää onko kaikki ok..
Nyt lomalla on ihanaa kun voi vaan olla ja elää ilman stressiä:dance011
 
Takaisin
Top