Helmikuiset höpinät

idaho: Aivan käsittämättömän vaikeaa löytää sanoja :(  Aivan käsittämättömän järkyttävä ja surullinen juttu :'(  Jotenkin sitä ajattelee että jos raskauden on pakko mennä kesken niin mielummin sitten siellä alkumetreillä.  Myöhäinen keskenmeno tai kohtukuolema on jotenkin niin käsittämättömän epäreilua ja kouriintuntuvaa - enkä siis missään nimessä tahdo vähätellä varhaisen keskenmenon aiheuttamaa tuskaa! 
Tiedän että itse en varmasti vastaavassa tilanteessa pystyisi omasta raskaudesta nauttimaan.  Ja silti sekin on niin hölmöä kun eihän se sun raskaus millään tapaa aiheuttanut siskosi tragediaa.  Ihmisluonto on vaan niin erikoinen, niin helpolla tuntee syyllisyyttä ilman aihettakin.
Tiedän myös että jos itselle olisi sattunut vastaava tragedia niin muiden raskaana olevien kanssa tekemisissä oleminen tuntuisi varmasti käsittämättömän vaikealta jos ei mahdottomalta.  Surutyö vie varmasti aikansa, ensin se pahimmasta yli pääseminen ja sen jälkeen se loppu onkin surun kanssa elämistä varmasti tietyllä tapaa loppuelämän ajan.  Uskoisin kuitenkin että siskosikin pystyy vielä iloitsemaan sinun vauvastasi ja raskaudestasi - se vie vaan aikaa. 
Voimia sinne suruusi ja voimia siskollesi!
 
Idaho: Kuulostaa kyllä kerrassaan kamalalta tilanteelta. Ei löydy edes sanoja, millä sinua lohduttaisin. Siskosi ei varmaan osaa ottaa sinun tukeasti vastaan, koska on kateellinen ja katkera koettuaan tuollaista vääryyttä, mikä ei johdu sinusta mitenkään. Nuo ovat kuitenkin tuossa tilanteessa luonnollisia tunteita vihan ja epäoikeudenmukaisuuden lisäksi. Kerro hänelle, että olet hänen tukenaan ja läsnä, että sinuun voi ottaa yhteyttä, mikäli hän sitä itse haluaa ja kaipaa. Muuten anna hänelle vain aikaa selvitä. Mutta nyt on myös sinun erittäin tärkeää pitää huolta itsestäsi. Älä vaivu epätoivoon ja suruun. Tilanne on vakava ja kamala ja miten vaikealta se tuntuukaan niin silti, sinun lapsellasi on oikeus syntyä ja olla odotettu, rakastettu ja toivottu. Sinulla on oikeus nauttia raskaudestasi ja olla yksinkertaisesti onnellinen. Valtavasti voimia! <3

Sitten omaa napaa. Täällä flunssa edelleen jyllää. Kuumetta ja yskää. Lääkärin mukaan pienellä ei pitäisi olla hätää. Olen ollut jo viikon pois töistä ja siitäkös saan syyllistystä pomoltani. Hän on jo jopa rivien välistä uhkaillut potkuilla, vaikka minulla on määräaikainen työsopimus. Uskomatonta touhua. Jos tuommoinen jatkuu, niin ei ole varmaan muuta mahdollisuutta, kuin ottaa liittoon yhteyttä. Kumma, kun ei saa edes sairastaa rauhassa.
 
Jaahas jälleen uusi päivitys.  Toivottavasti tällä kertaa olis ihan toimivakin...  Toistaiseksi ainakin näyttää ihan ookoolta, harmin paikka vaan että sivusto on paisunut niin isoksi että mulla ainakin puhelimesta loppuu kapasiteetti lukea keskusteluja :( 
Näköjään edelleen pystyy myös kadottamaan juuri kirjoitetun tekstin, olin jo kertaalleen kirjoittanut pitkät pätkät kun koko kirjoitus hävisi sen siliän tien :(
Ihan järjetön päänsärky vaivannu eilisillasta lähtien :(  Taaskaan ei lääkkeillä oo mitään tehoa.  Työilta olis edessä joten toivottavasti ei ainakaan pahennu olo.  Uskoisin että tällä kertaa syy löytyy eilisestä hieronnasta - sen verran perustavanlaatuisia jumipaikkoja aukesi tuolta lapojen alta että ties mitä seissyttä mädäntynyttä verta pääsikään kiertoon ;)
Mulla on alkanu tehä ihan älyttömästi mieli makeeta!  Ärsyttävää!  Onneksi itsekuri riittää jättämään ne herkut kauppaan.  Jos meillä kotoa jotain herkkua löytyy, niin sen vastustamiseen ei mun itsekurini taas riitä.  Just nyt antaisin paljon saadakseni kylmää kokista mmmm
Täällä alkaa flunssa olla sairastettu.  Ainoa mikä on jäljellä on inhottava kuiva yskä.  Ei ole keuhkoissa mitään tukosta mutta kurkkua kutittaa julmetusti.  Mynthonit auttaa onneksi.  Mulla on siksi rasia myös yöpöydällä.
Inhottavaa Nia toi työnantajan uhkailu!  Kyllä itse kullakin pitäis olla oikeus sairastaa rauhassa!  Ja harvempi lääkäri edes kirjottaisi todistusta jos ei potilas oikeesti olis kipee.  Harmi vaan että niin harva jaksaa lähteä taistelemaan oikeuksistaan, se edellyttää yleensä liiton mukaan tulemista ja on pitkä ja kivinen työ.  Ja vaikka jotain korvausta saisikin niin yleensä välit työnantajaan on jo menneet työn mukana. :(  Toivottavasti se työnantaja menis itteensä ja saisit sekä työ- että sairastamisrauhan!
 
Mörkö1, mitenhän sulla on noin, että harvoin noita neuvola/lääkäriaikoja, kun ite asun Vantaalla ja mulla on kerran kuukaudessa neuvola ja lääkärillä oon nyt käyny kerran ja 2 kertaa vielä edessä raskauden aikana. Lääkäri sano, että 3 kertaa on yleensä se lääkärin luona käynti joka raskaudessa. Paitsi tietty, jos on kaksoset tms, niin varmaan useammin. Luulis, ettei noi käytännöt näin lähekkäisissä kaupungeissa noin paljoa vaihtelis. Seuraava neuvola olis mulla 24.3. ja 12.4. saadaan sit tietää onko neiti vai pikkuherra masussa, kun on toinen ultra emoticon
 
m4r14: Noi käytännöt neuvolakäynneistä vaihtelee ihan älyttömästi.  Meillä täällä Nurmijärvellä eka neuvola oli siis rv7 ja seuraava sitten puolivälin jälkeen...  Okei, lääkärikäynti oli siinä välissä mutta siellähän ei esim noita virtsan valkuais- ja sokeriarvoja mitattu ollenkaan.  Käsittääkseni Helsingissä on tää sama käytäntö eli ns. yksi käynti jätetty (tod.näk.) säästösyistä väliin - ainakin siis uudelleensynnyttäjillä.  Toki sinne neuvolaan pääsee täälläkin jos joku huoli tossa välillä tulee - ei tunne liikkeitä tms.  Lääkärineuvola on täällä päin 2 kertaa raskauden aikana (+tietty sitten tarpeen vaatiessa).
 
Hei kaikki,
 
täällähän minä. Kirjoitan nyt tämän tekstin töissä (jossa en siis pääse kirjoittamaan vau:n sivuille), ja laitan näkyville heti kun voin. Olen kyllä lukenut teidän juttuja joka päivä, mutta on tosi turhauttavaa etten pääse täältä vastaamaan! Kotona taas ei ikinä ole aikaa ja voimia avata konetta. Ja mä en edelleenkään tykkää yhtään tästä sivu-uudistuksesta: ennen pääsin pikkukännykällänikin kirjoittamaan tänne, mutta nyt ei onnistu edes älypuhelimella, kun nää uudet sivut on niin raskaat. Grrrrrr! (Varoitus: tästä viestistä tulee pitkä).
 
Ensiksikin otan kovasti osaa idaho! Voimia ja jaksamista sisarellesi! Voin vain kuvitella kuinka kauheaa tuo on – teille molemmille. Moon sanoi asian hyvin. Onko siskollasi ennestään lapsia lohtuna, vai oliko tämä esikoinen? Muistan itse sen syyllisyyden tunteen, kun kahdella ystävälläni, jotka tulivat samaan aikaan raskaaksi kuin minä esikoisen kanssa, meni kesken. Tosin jo alkuraskaudesta mutta kuitenkin. Tuntui jotenkin pahalta että itsellä vatsa kasvaa, varsinkin kun toinen oli yrittänyt lasta jo yli 5 vuotta. Ymmärrän hyvin että sinusta tuntuu vielä pahemmalta, kun kyseessä on siskosi, ja tämä keskenmeno tapahtui niin järkyttävän myöhään, kun sitä ei enää odota. Mutta kuten Moon sanoi, yritä jaksaa ja huolehdi itsestäsi, uskon ihan varmasti että ajan myötä sisaresikin pystyy iloitsemaan pienestä siskonlapsestaan.
 
Omia kuulumisia sen verran, että rakas pahoinvointi on piilee edelleen kulman takana. Aina kun olen väsynyt, vähänkään stressaantunut tai syön liikaa/liian vähän/liian nopeasti iskee huono olo. Ja ilmeisestikin ruoka tulee myös ylös jos se ei ole syystä tai toisesta parissa tunnissa sulanut vatsassa. Mutta MUUTEN voin jo aika hyvin. :)
 
Töissä kaikki tietää nyt tästä. Vähän tuntuu hassulta että koko osasto tietää, kun tää on kuitenkin niin alussa, ja olen alkanut hermoilla että onko kaikki hyvin. Viime käynnistä (ultra) on jo kohta kuukausi!!! Onneksi maanantaina pääsen vihdoin neuvolaan ja dopplerin luo. TOIVOTTAVASTI kaikki on hyvin. En tunne mitään liikkeitä ja tuntuu kuin vatsakaan ei olisi enää kasvanut... :/ Tiedän että nyt on vielä varhaista tuntea liikkeitä, mutta kun tämä on jo toinen lapsi...
 
Noista nenäsuihkeista: mun lääkäri sanoi viime raskaudessa, että ei voi ”suositella” esim nasolinia, koska siitä ei ole tutkimuksia, mutta hän piti äärimmäisen epätodennäköisenä sitä, että paikallisesti nenään suihkaistu aine supistaisi kohdussa mitään verisuonia. Mä olen yleensä käyttänyt duactia, joka otetaan suun kautta, mutta sitä hän ei tietenkään suositellut, vaan sanoi että on parempi käyttää noita paikallisia suihkeita. Ostin sitten (lentomatkalle) sekä suolavesisuihkeen että nasolinin, ja loppujen lopuksi pärjäsin suolavedellä, joka on tietysti harmiton. Nyt on minullakin nuhaa ja yskää alkamassa. :(
 
Miten ihmeessä te oikein syötte? En ymmärrä miten pärjäätte noilla määrillä mitä laitoitte ruokapalstalle! :D Mun on pakko syödä vähintään 2h välein ettei tule paha olo, ja töissä varsinkin mussutan jotain pastilleja koko ajan. Aamupuuro klo8, aamupala nro2 (leipä) klo 9.30, lounas 11.30, välipala (leipä) 13.30, toinen välipala klo 16, kotona päivällinen klo18, iltapala klo 20 ja sit nukkuman äkkiä ennenkuin tulee taas huono olo. Mutta huom. paino ei ole pahemmin noussut. :) Vielä.
 
Ja lopuksi vielä suuretsuuret onnittelut Nialle! Ihania uutisia. Meinaatteko vielä ehtiä naimisiin ennen laskettua aikaa, vai sitten joskus kun säkin voit kunnolla juhlia?
 
 
 
Noniin, täällä olisi 16 viikkoa nyt tasan täynnä. Tiistaina pääseepi taas ultraan, meillä on kontrolliultra ja rakenneultra on sitten 31.3. Jokohan tuolloin 16+4 voi nähdä lapsen sukupuolen?

Kiitokset onnitteluista teille kaikille! <3

Sonja09: Ei olla aiottu mennä naimisiin vielä tässä raskausaikana. Tuntuu, että nyt tapahtuu kerralla niin paljon suuria muutoksia ja isoja asioita, ettei samassa hötäkässä halua sitä avioliittoa. Haluan itse odottaa, että vauva on hiukan isompi, että voi jättää esim. hoitoon isovanhemmille. Haluan pystyä itse nauttimaan hääpäivästä ja juhlasta, ilman että pikkuinen roikkuu tississä. Että varmaan häitä suunnitellaan jonnekki 1v korville, tai sitten vieläkin myöhemmäksi. Meillä nuo häät ei tule olemaan mitenkään perinteiset. Mun unelma on karata salaa maistraatissa naimisiin, mutta se ei taida olla vaihtoehto. Muutama kaveri on ilmoittanut suuttuvansa verisesti jos näin käy :D. Että vissiin ne pitää jotku juhlat siihen maistraatin päälle kumminki pitää, enempi semmoset bileiden tyyliset kumminki, ei mitään jäykkää pönötystä.
 
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista. Aikaahan tämä tarvii ja toivottavasti jossain vaiheessa voimme taas siskon kanssa olla kunnolla yhteyksissä.

Todella epäreilu pomo Nialla. Ärsyttävää tommoinen. Itse kanssa nyt ollut todella usein poissa töistä. Aluksi raskauspahoinvoinnin takia ja myöhemmin ihan flunssien takia. Mulla on ollut tämän raskauden aikana 4-5 flunssaa!!emoticon Huono omatunto, kun joutuu jatkuvasti hakemaan sairaslomaa ja tuntuu että muut työntekijät puhisee kiukusta kun koko ajan olen pois. Mutta ihan syystä olen sairaslomalla. Menen niin surkeeseen kuntoon kun oon flunssassa.. Tällä hetkellä flunssa päällä. Tosin nyt jo hieman parantumassa. Itseäni ärsyttää semmoiset työntekijät, jotka tulevat töihin vaikka ovat kipeitä. Ei siitä mitään ylimääräistä palkkaa saa kuitenkaan ja sitten tulevat sinne tarttuttamaan muita. Olen töissä vanhusten parissa ja heille tavallinen flunssa voi olla hengenvaarallinen.. Ei se tee heistä mielestäni mitenkään parempia työntekijöitä eivätkä mielestäni ansaitse mitään ylimääräisiä kehuja siitä.. Jooh.. vali vali..emoticon

Mullakin on alkanut tehdä ihan törkeesti mieli kaikkea hyvää niinkuin moonilla! Tänään on odottamassa suklaajäde ja aattelin vielä leffan vuokrata ja sipsejä kylkiäisiksi.. Nyt kun sairastaa..

Turussa käydään kerran lääkärin vastaanotolla kun on ennestään jo lapsia.. En nyt muista oliko niitä usempia ensimmäisessä raskaudessa.. Tosin itselläni ainakin np-ultran teki lääkäri.. Lasketaankohan se mukaan.. Mutta aikaisemminkin valitellut tätä Turun toimintaa.. Tosiaankin täällä niin paljon vähemmän neuvolassa käyntejä kuin muissa.. Oikeen ärsyttää..

Kiva kuulla sinustakin sonja! Niin monessa palstassa jo aikaisemmin yhdessä turistu..emoticon  Mäkin oon ihmetellyt, että miten jotkut pärjää noin vähällä ruualla..emoticon Itse syön joka päivä kaksi lämmintä ateriaa, aamu- ja iltapalan ja välipaloja.. Sen oon huomannu, että ennen kun söin epäsäännöllisesti niin painoa tuli enemmän. Nyt kun syön säännöllisesti ja tarpeeksi usein paino pysyy hallinnassa.. (niin paitsi raskaudessa).. Tosin viimeksi olin laihtunut kilon kun kävin vaa'alla.. Sekin kyllä heittelee niin paljon.. Illalla voin painaa kaksi kiloa enemmän kuin aamulla..

Dobbleri saapui.. Ja voi sitä paniikkia, kun niitä sydänääniä ei löydy helpolla.. Joka kerta kyllä jotain oon saanut kuuluviin..Toivottavasti ovat sitten niitä.. Päätin nyt etten hermostu.. Vauva kuitenkin vieläkin kovin pieni..
 
Noh, nyt tuo flunssa tuli tännekin, vaikka jo kerkesin itekseni miettiä, josko selviäsin ilman tartuntaa. emoticon  Muutaman päivän nyt ainakin olen saikulla ja katsotaan millanen vointi ens viikon alussa on ja sitten lisää saikkua jos yhtään tuntuu. Meillä kuitenkin n. vkon päästä edessä tuo lapsivesipunktio ja vissii siinä pitäis aika terveenä olla, että se tehdään.
Onko kellään muuten tietoa tehdäänkö sitä, jos on kuumeettomassa flunssassa tai jos on ab-kuuri päällä? emoticon  Itselläni tosi usein tulee flunssan päälle poskiontelotulehdus, jota on ab-kuurilla hoideltu. Toivottavasti ei nyt tule. On tosi kurjaa, jos se punktio siirtyy (ja samalla tuloksien saaminen) ja saa sitte olla taas kauemmin hermoheikkona.

Mua kanssa samoin ku idohoa, ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka tulee sairaana töihin ja valittaa siellä sitte omaa kurjaa oloaan ja tartuttaa muita, varsinkin kun olen kanssa vanhustyössä... Olis ehkä tältäkin vältytty, jos ihmiset tajuais jäähä kotia sairastamaan! Turha sitä on huonoa omaatuntoa potea siitä, että on sairas!
 
Tiesittekö, että flunssa tarttuu nimenomaan siinä alkuvaiheessa kun olo ei ole vielä niin sairas?  Siinä vaiheessa kun se on "tosissaan päällä" ei tartunta ole enää niin ajankohtaista.  Siksi pitäisikin olla töistä pois nimenomaan siinä alkuvaiheessa (jolloin taas usein tuntee itsensä ihan työkykyiseksi kuitenkin).
No joo, jokainen tietää milloin on työkykyinen ja milloin ei.  Mä en itse ole flunssan takia pois töistä ellei mulla ole oikeesti semmoinen olo etten siihen pysty ja se edellyttää mulla kuumetta.  En mä kyllä mitään numeroa tee siitä olostani vaan sitten jos oikeesti tuntuu sairaalta niin tottakai sairastan kotona.  Mulla on käynyt uskomaton tuuri kyllä noiden flunssien kanssa - kolme vuotta selvisin ilman tautia!  Nyt pitkästä aikaa siis iski tuo mokoma, onneksi alkaa olla jo taakse jäänyttä elämää.
Onhan se toki fakta että jos joka flunssan sairastaisi kotona, ei kovin monta päivää kerkeisi Suomessa talvella töissä käymään.  MUTTA edelleen korostan että kyllä jokainen tietää milloin on työkykyinen ja milloin ei.
Mua otti esikoisen kanssa päähän kun sai kuulla kuinka vaikeita tapauksia raskaana olevat ovat kun ovat koko ajan saikulla.  Mä olin koko raskausaikana kaksi päivää pois, ne vietin sairaalassa tiputuksessa.  En tavoitellut sillä mitään kunniaa enkä sitä toki saanutkaan, mutta kyllä se mulle jotain sairasta mielihyvää toi kun pystyin "todistamaan" tollaisten puheiden olevan puppua.  Ja edelleen - mulla siis kävi vaan niin hyvä tuuri etten sattunut olemaan kipeenä ja alkupahoinvoinnitkin ajoittui silloin kesälomalle.  Mulla oli myös fyysinen työ joka taas auttoi kaikkiin kolotuksiin kun oli niin hyvässä kunnossa ja liikkeellä.  Istumatyö on monesti raskaampaa raskaana olevalle kuin liikkuva työ!
Olisin varmasti ollut minäkin saikulla viime raskaudessa jos olisin sattunut sairas olemaan.  Tässä raskaudessa on pahoinvoinnitkin olleet sitä luokkaa että olis saattaneet saikkua edellyttää. Nyt vaan on tilanne niin eri kun on kotona.  Hoitovapaalla ei tunneta sellaista asiaa kuin vapaapäivä tai sairausloma :/
 
Tottahan tuokin. Usein vaan semmoinen olo, että monessa paikassa aatellaan tyyliin kun tuokin pystyy tulemaan tuossa kunnossa töihin niin miksi et sinä pysty..

Yhdessä paikassa pomo näin suoraan sanonut työntekijälle. Koska itse pystyi olemaan flunssassa töissä niin kyllä "alaisetkin" siihen kykenee...

Niin ja auta armias kun on työpaikalle useampi raskaana oleva työntekijä. Tuntuu että meillä oikeen lasketaan ennätyksiä siitä kuka kykenee tekemään pisimpään töitä.

Turussa ihana ilma... Täytynee mennä ulkoilemaan..

Hyvää sunnuntaita kaikille!emoticon
 
Joo totta tuo mitä Moon sanoo, mutta meillä porukka on töissä oikee tosi sairaana ja räkäsenä pärskimässä toisten päälle, eivätkä yhtään mieti että tässä työssä (vanhustyö) kannattaa ajatella muutakin kuin sitä omaa napaa, koska tavallinen flunssa saattaa olla vanhukselle kohtalokas. Ja tottakai mua ottaa suunnatomasti päähän nyt, kun uhkana etten itse pääsekään ajallaan siihen lp-punktioon, koska töistä tämän taudin sain. Mutta nyt ei auta kuin koittaa parantua siihen mennessä...
 
Moikka,
musta tuntuu, että eri ihmiset sairastuu eri tavalla esim. flunssaan ja kokeekin sen vielä eri tavalla. Toiset tarvii tosiaan sen kuumeen ennen kuin on veto pois, ja toisille riittää vähempikin, että jäseniä kolottaa ja on täysin voimaton olo.

Täytyy rehellisesti sanoa, että itse välillä myös ihmettelen, että jotkut työkaverit on joka kuussa poissa vähintään sen pari päivää, kun taas itsellä ehkä pari päivää poissaoloja koko vuodessa. Meillä kun voi olla omalla ilmoituksella pari päivää poissa, niin "asennesaikku" olis ainakin periaatteessa ihan mahdollinen... Mutta toisaalta, on itselläkin ollut sellaisia kausia välillä, että on koko ajan kipeänä, eikä sille mitään voi. Yhtä ärsyttäviä ovat tosiaankin myös ne, jotka tartuttavat muut tulemalla kipeinä töihin.

Oli miten oli, niin viimeisenä se työnantajan asia on udella sairaslomien syitä tai uhkailla jopa potkuilla, kuten Nialla. Pöyristyttävää ja todella raivostuttavan amatöörimaista. On vissiin esimiehen omat rahat kyseessä... Monet pomot ovat kyllä niin taidottomia tekemään omia hommiaan, että heille olisi pieni ihmissuhdekurssi paikallaan ennen kuin päästetään johtamaan muita. Mulla on myös kokemuksia vastaavista pomoista ja tuntuu että pulssi nousee jo pelkästä ajatuksesta!

No, toivotaan että Nia löytää mukavamman esimiehen, jolle tehdä töitä määrä-aikaisen sopparin jälkeen...Mukavaa viikkoa kaikille, pitää taas palata sorvin ääreen viikon lomailun jälkeen!
 
Nyt on sitten hiihtolomailut lomailtu täälläpäin, ainakin muiden osalta! :D Mun on aika vaikea noihin työasioihin kommentoida, kun itse pääsen opiskelemaan vasta vuoden 2012 syksyllä... Pitikin mennä lopettamaan kesken! emoticon Vaikka enhän mä voinu tietää, että tulen raskaaksi... Ei voi mitään :)
Haluaisin sanoa idaholle vielä: paljon, paljon voimia! Minulle kävi aika samalla tavalla, sisko sai viimevuoden syksyllä keskenmenon rv9. Ja voin vain kuvitella, kuinka väärältä se voi tuntua, kun oma 16-vuotias sisko tulee raskaaksi ja kaikki menee niin hyvin... Itse hän on 22, ja sanoi minulle pelkäävänsä puolestani. Onneksi kuitenkin kävi niin, että hän tuli uudestaan raskaaksi ja on nyt viikolla 12! :) Joten tsemppiä sinne!
 
Käyn melki joka päivä lukemassa muiden jutut,  mut jotenkin unohtaa ite kirjottaa. Tai sitten ei vaan tapahdu mitään! Tuntuu että tän raskaudenkin välillä unohtaa, kun ei oo mitään oloja ja aamusin ei maha pahemmin pömpötä (ja töissä viä työtakki mistä ei ees näkyis).

Mä ainakin ite sinnittelen kipeenä töissä, enkä kuitenka sitä ruikuta ja valita kaikille. Mulla ei siis nouse juurikaan ikinä kuume. Kuume on mun mielestä 38 astetta tai yli (joo-o, tyhmää ajatella tollai varsinkin kun normilämpö on itellä tosi alhanen), eikä se nouse ikinä siihen. mut jos lämpöö on se 37,2, ni teen suurinpiirtein kuolemaa, kitisen ja poraan surkeena. Onneks oon tosi harvoin kipeenä, inhoon olla saikulla. Viime raskaudesta ei tarvinnu onneks olla yhtään päivää pois, toivottavasti tääkin menis sillai et pysyis niin hyväkuntosena ja kivuttomana!

Mulla on talvilomaan viä melki 4 viikkoo, mut onneks pääsee ny perjantaina reissuun (yö laivalla ja yö Tallinnassa), niin jaksaa sitten ehkä kärvistellä sinne talvilomaansa asti!! Nyt on viä kerrankin ylitöitäkin tyrkyllä, ni painan kyllä niin monena päivänä kun vaan jaksan (dollarinkuvat silmissä), on sitten kahta kivempi kun pääsee lomalle!!
 
Yohanna, minulla on ihan sama, jos kuumetta on sen 36,9-37,5 tuntuu että kuolee, mutta taas 39 astetta kuumetta ei tunnu missää. Nytkin kun meidän pikkuneiti oli sairaana, olin itse viikon ajan vähän päälle 37 kuumeessa ja sen päälle kun lisätään raskauspahoinvointi, olin varma etten ole enää maaliskuussa hengissä. Onneks meni ohi ja nyt on enää astman ja pakkasen aiheuttama nuha, joka sitten kestääkin kesään asti.

Ja tämä raskauspahoinvonti. Mietin jo eilen innoissani, että tulen aamulla kirjoittamaan teille, että selvisin siitä. Pystyin perjantaina tekemään ruuan ja pesemään lattiat, lauantaina kävimme ruokaostoksilla ja sunnuntaina olin 3 tuntia yksin kaupungilla. Kuitenkin tänä aamuna juoksin taas suoraan sängystä vessaan oksentamaan. Ja mikäänhän ei tietenkään kestä sisällä kun ne ensimmäiset mahanesteet on poistettu eli ruoka ei sitten taas koko päivänä sula mihinkään. Ei niin kuuluisi varmaankaan käydä, mutta minulla käy. Huomenna sitten yritetään syömistä vähän paremmalla onnella.

Jos olisin töissä, enkä hoitovapaalla, olisin ollut jo 2kk poissa töistä, eli melko varmasti saanut potkut. Viimeeksi sain 'potkut' jopa työkkärin järjestämältä palkattomalta työpaikalta, kun olin 9 viikkoa putkeen sairaslomalla. :D Sekin oli mielestäni väärin, minulla oli kuitenkin työsopimus ja kaikki asiat muuten kunnossa, eikä kukaan siitä senttiäkään mihinkään maksanut. Raskaana olevia syrjitään näissä asioissa kyllä ihan kunnolla. Ystäväni sai potkut jo sen takia, kun mainitsi töissä haluavansa lapsia muutaman vuoden sisällä.

Minulla on maha on pienentynyt, se varmaan kasva koskaan! Vyötärön ympärys on kaventunut 3cm ja olen laihtunut 5 kiloa sitten joulun. Tykkäisin niin kovasti äitiysvaatteistani, kun ostin oikein nättejä edellisen raskauden aikana, mutta nyt näyttää, etten pääse käyttämään niitä ollenkaan. Sitten kun maha kasvaa väkisinkin, onkin jo kesä, eikä paljonkaan farkuille ja villatakille käyttöä.
 
Työplussaanhan sitä piti aamulla sitten suunnistaa pitkällisen pohdinnan jälkeen (haen saikkua,en hae, haen..) ja onneksi menin: poskiontelotulehdus ja ab-kuuri päälle! Nyt sitte perjantaina pitäis äitipolille soittaa ja kahtella omaa vointia, että pystytäänkö ens maanantaina sitä lp-punktiota tehdä ollenkaan emoticon  Toivotaan, toivotaan...

Mulla maha ruvennu jo aika paljon kasvamaan, enkä pysty enää vanhoja farkkuja tai muita tiukkoja housuja käyttää ollenkaan! Toisaalta ihanaa, mutta toisaalta pitäis saada tämä kumpu vielä kuukauden päivät piilotettua, koska mulla on määräaikainen työsopimus ja haluaisin kyllä ettei sitä nyt tämän raskauden takia katkaistaisi, etenkin kun nyt hyvät saumat saada sopimus elokuun loppuun saakka kesälomien takia. Samassa firmassa oon kyllä jo vuoden verran ollu ja mun talviloma on jo anottu huhtikuun puolelle, että eiköhän se jatku. emoticon   Mutta hyvää viikoa kaikille, varsinkin niille kenellä on hiihtoloma nyt!
 
Takaisin
Top