Helmikuiset höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kcatri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu,moikka vaan YOHANNA =)

nii,nuista lääkäri ja neuvolakäynneistä työaikana,ei meil ainakaa oo mitää sellasta,että maksettais ja olis hyväksytty poissaolo,mutta teenkin töitä aamu 6 aamu 10 ja ilta puol 4-seittemään,joten hyvin ehtii käydä neuvoloissa...

tää on taas niin mua!!!mä unohdin jo että mitä mun piti laittaa...no voi hitto,ei ainakaa helpota tilannetta että tuo vuotias raivoo tos jaloisemoticon
eli jatkan kun muistan...=D

Moon: Kun mulla on noiden töiden kanssa semmonen tilanne, että mulla on määräaikainen soppari tän vuoden loppuun. Teen itse äitiysloman sijaisuutta niin jokatapauksessa mun työt loppuu sitten kesällä.. kesäkuussa tai heinäkuussa miten nyt itse päätän. Mä en vaan oikein enää usko että jaksan kesäkuun lopussakaan olla pallomasuni kanssa edustavana jakkupuvussa (pakollinen työasu). Niin sinäänsä työt ei juurikaan vaikuta äitiysloman loppumiseen. Etsin sitten jotain uusia töitä kun sille tuntuu :)

Ja me tässä jo suunniteltiin että oltais kesäkuussa käyty lomalla Prahassa kun vielä jaksan tehdä jotain.

Noista kiloista vielä, mun oma kätilö on ihan huippukiva ja asiallinen sen suhteen että olenkin ylipainoinen. Hän sanoikin että kyllä sitä painoa kuitenkin vähän tulee lisää, kunhan vaan huolehtii ettei sitä ihan tolkuttomasti tule.

Samaa mieltä et kannattaa säästää lomat siihen kun lapsi on syntyny. Itellä tuli jo sen kuukauden aikana aika pitkäks, ja mielummin si on paremmalla rahalla pidempään äitiyslomalla. Nytkin meinaan pitää kesälomasta vaan viikon (reissu varattuna, muten en ois pitäny sitäkään), ja loput sitten ens vuonna äitiysloman perään. Mulla loma siis alkaa 13.7, ei siihenkä oo ku reilu 5kk enää!!

Mulla on kans reilusti ylipainoa jo lähtötilanteessa. Hyvin kohteliaasti ovat neuvolassa asiaan suhtautuneet. Kauhean varovasti sanoivat, että joudun äippäpolille erityisseurantaan koko raskauden ajaksi kilpirauhasen vajaatoiminnan, painon ja miehen aivovamman takia ( voi olla periytyvä ). Ite olin laihtunu toisella neuvolakäynnillä 600g ihan tuon laattaamisen ansiosta.

Itse kerroin raskaudestani töissä tänään. Olen valokuvausliikkeessä töissä ja kun nuo rupesivat puhumaan, että mun pitäs alkaa mustavalkofilmiä kehittelemään noilla litkuilla, niin oli pakko kertoa, en halua kehitettä käsitellä koska siinä on raskasmetalleja. Hyvin otti asian pomo, luulin että hermostuisi. Mullakin loppuu määräaikainen huhtikuun lopussa, mutta saan ilmeisesti olla töissä äitiyslomaan asti. Ja todennäköisesti paikka on vielä senkin jälkeen. 

Mulle on kyllä ihan hepreaa nuo äitiyspäiväraha ja äitiysloma hommat, pitäs vissiin pikkuhiljaa alkaa ottaa selvää :D

Eilen jo yritin tänne kommentoida, mutta tökki tämän toiminta. Mutta siis olipa jännä lukea tuo Maan liikekokemus. Minä nimittäin koin viime viikolla vastaavaa, mutta en kyllä osannu liikkeiksi tulkita. Hmmm, onpa jännää, jos siitä kyse. emoticon Mehän kyllä mennään melkein samoissa lukemissa Maan kanssa, näköjään päivä eroa lasketuissa ajoissa.

Oltiin eilen ultrassa ja kaikki oli suorastaan mahtavasti emoticon
Ultran tekijä oli kyllä huipputyyppi, antoi paljon tietoa kuvasta ja muutenkin antoi ymmärtää, että kaikki menee hienosti. Kivaa!
Uskalsin sitten kertoa asian töissäkin. Nyt on jotenkin paljon helpompi olla, kun ei tarvitse pitää kaikkia suuria ajatuksia sisällä. Hymyilin muutenkin hölmön näköisenä koko päivän, että pakko oli kertoa. Työkaverit olisivat varmaan muuten luulleet minun seonneen lopullisesti...
Täällä on ollut paljon keskustelua painosta ja vatsan koosta. Pidän itseäni normaalipainoisena eikä paino ole muuttunut mihinkään suuntaan raskauden aikana, mutta iltaisin olo on kuin ilmapallolla. Se on inhottavaa. Minun oli tarkoitus lähteä huomenna viettämään iltaa, mutta inhottaa vetää farkut ja napakampi paita päälle, kun maha näyttää pallolta. Aamuisin vaatteiden kanssa ei ole mitään ongelmaa. Eli se iltapöhötys on vain ilmaa :(

Nyt täytyy lähteä iltalenkille emoticon

HEips! Täälläkin LA elokuussa, 9 päivä :)
Toinen olis tuloillaan, esikosta pahoinvointi kesti rv5-22 ja oksu lens melkein joka päivä. nyt on pikkusen helpompaa pahoinvointi alko vasta rv7 paikkeilla ja oksu on lentäny abaut joka toinen päivä :( juu, siis tiedän miltä tuntuu voida pahoin. ei siinä muuten mitään mut kun nyt on sit alkanu myös pääkipu, kolmatta viikkoa olla melkein joka päivä kipeenä. 

me ollaan käyty neuvolassa, lääkärineuvolassa ja ultrassa :) maaliskuussa on uus neuvola ja ultra. Asustellaan siis oulussa. 
mulle ei ole sanottu painosta muuta kun se on että pitää mennä sokerirasitukseen kun painoindeksi oli yli 25. vaikka ylipainoa taitaa olla jotain 20 kg... 

Ekan liikkeen luulen tuntevan jo ennen viikkoa 12, makoilin melkein mahallaan, niin tuntu potkun tapanen. ei ollu ainakaan mikää normi mahan vääntö. ja siitä eteenpäin on muutaman kerran tuntunu liikentikää. 

Ultrassa pörriäinen oli  niin vilkas ettei meinannu edes sen aikaa olla paikoillaan et mittoja sai otettua. 

Tervetuloa siala!  Sain vihdoin päivitettyä tuon meidän listankin :)
Eilen tuli vietettyä iltaa ulkona; oli ala-asteen luokkakokous.  En oikeesti muista koska olisin viimeksi ollu hereillä noin pitkään.  Kotona olin vasta puoli kahden aikaan yöllä.  Kyllä nyt taas alkaa jaksaa :D  Tuli odotuksestakin taas astetta julkisempi kun eräs luokkakaveri kiljaisi suurinpiirtein kättelyssä että "Onko teille toinen tulossa?".  Myönsin asian, eihän tuota enää salailla tartte vaikka en itse sillä lailla "kirkossa kuulutakaan".
Esikoinen kipeenä.  Tulihan se kuume meidänkin taloon, vaikka siltä on tässä melkein koko vuosi vältytty.  Höh.  Tukkonen nenä tietää lisää yövalvomista äidille.  Höh.
Mulla on kanssa pientä lepatusta tuntunu mahassa.  Lähinnä iltaisin kun makaan sängyssä vähän kippurassa.  En mä sitä vielä uskalla lapsen liikkeeksi vannoa, voi olla että mielikuvituksella on sormensa pelissä ;)

Täällä on taas kirottu talvea, lumisadetta ja lumitöitä!! Alkais oikeesti jo riittää, mur. emoticon
Perjantai-iltana tein 1,5 tuntia lumitöitä, niin sen jälkeen koko illan nippaili ja vihloi mahaa, ei ehkä kovin hyvä juttu... Koetan nyt ottaa vähän iisimmin... en halua kyllä mitään mikä voi olla riskinä Pikkuiselle. Ensi keskiviikkona on tulossa seuraava neuvola, ihan peruskäynti. Kuunnellaankohan noilla neuvolaläynneillä sydämenlyöntejä ollenkaan, sillä dopplerilla? Rakenneultraankin on niin pitkä aika, että kerkeää jo välillä miettiä moneen kertaan onko kaikki kunnossa. Vaikka eihän tuosta pitkä aika ole, kun nähtiin että kaikki oli hyvin.

Kävin äidin kanssa eilen Lastentarvikeliikkeessä katselemassa rattaita, pinnasänkyjä ja kaikkia ihania tavaroita. Kumpa pääsisi niitä pian ostamaan... <3

Kcatri:  Mulla ainakin viime raskaudessa kuunneltiin joka käynnillä sydänäänet muistaakseni viikolta 12 eteenpäin.  Ja varmasti kuuntelevat jos huolettaa!  Täytyy vaan pyytää sitä jos ei muutoin terkkari "hoksaa" mutta uskoisin sen kuuluvan kyllä protokollaan kaikkialla.
Täällä lumityöt jää onneksi miehen kontolle.  Pääosan pihasta ja ajotiestä hoitaa naapurin isäntä traktorilla ja mies sitten viimeistelee loput vähät.  Onneksi.  Tosin viime kerralla sitten loppuraskaudesta heiluin kyllä ahkerasti kolan kanssa pihalla kun olo oli tukala ja yritin saada fyysisellä rasituksella synnytystä käynnistymään X)  Ei onnistunut, lapsi tuli sitten omalla ajallaan...
Kannattaa muuten noissa tarvikkeissa katella käytettyjä myös, siinä säästää pitkän pennin!  Monesti ei juurikaan käytössä ole tuote pilaantunut ja jää sitten rahaa vaikka mihin muuhun kivaan.  Mua vähän harmittaa että nyt jää se pesänrakennusvaihe pois kun on kaikki jo valmiina <:)  Sisarusrattaat on ainoa hankittava asia.

Hello!!

Just tulin neuvolalääkäristä, ja kaikki ok. Hemoglobiini oli noussu (ekalla kertaa vaan 107, pikkusen lisäs tätä muutenkin karseeta väsymystä), onneks paino ei ollu noussu ku 200g! Täällä kans kuunnellaan sydänäänet ekaa kertaa lukuunottamatta.

Ei kans tarvi paljo muuta ostaa kun kaksostenrattaat, nekin saan onneks kaverilta halvalla. Ja tietty vaatteita jos tää toinen on poika. Ja vaikka ois tyttökin ni kai sitä lopupvaiheessa pari uutta vaattetta tulee kuitenki ostettua! Nyt en viä osta mitään!! Ja sitten ehkä tarvii toisen syöttuolin, mut siihen on aikaa ennen kun sitä tarvii, ja sen saan kaverilta ilmaseks. Hii, ihanaa kun tän uuden vaatteet saa pihalle kuivuun, saa vaavi heti hyvät tuoksut!! :)

Tulis jo kevät.....!!!

Liityinpä sitten minäkin viimein tänne turinakerhoon. Kuukauden verran olen käynyt lueskelemassa teidän juttuja ja nyt kun oma odotus on siinä vaiheessa että riskialttein aika on ohi, uskaltaudun minäkin kirjoitteleen ajatuksia tänne. Näkökulma ja tilanne on varmaan vähän eri kuin suurimmalla osalla teistä.
Eli, olen kohta 38-vee esikoista odotteleva nainen lapin läänistä. La on 15.8. eli taitaa tänään tulla just rv 13 täyteen. Tunnen itseni aika ikälopuksi teidän nuorempien seurassa!

Neuvolassa, lääkärissä ja np-ultrassa on käyty ja kaikki näyttää olevan oikein hyvin. Kuvittelin ekaa kertaa neuvolaan soittaessani että kuulun johonkin riskiryhmään ja että minua tullaan seuraamaan tarkemmin kuin muita ikäni puolesta, mutta toistaiseksi kaikki on menny normaalin kuvion mukaan. Neuvolatädin mukaa 40-vee alkaa olemaan jo riskisynnyttäjä...
Itse ole voinut koko alkuraskauden todella hyvin, ei pahoinvointia, ei pahemmin väsymystä, mutta migreeni/raju päänsärky on varjostanut viimeisiä viikkoja. Olenkin joutunut kaksi kertaa päivystykseen tiputukseen ja olen vetäny viimeisen kolmen viikon aikana niin paljon panacodeja että välillä pelkäsin että olen tappanu sen kummitus-Kutvosen tuolla masussa. Onneksi viime viikkoisessa np-ultrassa sydän sykki ja jalat ja kädet heilui todella hienosti emoticon
Nyt on sitten kolmas migreenitön päivä ja toivon koko sydämmestäni että ne ovat myös taakse jäänyttä elämää. Olen makoillut viime päivät n. 30min/pvä fakiirimatolla, joten lieneekö siinä syy olon helpottumiselle.

Itsellä on koko ajan ollut tosi epätodellinen olo tämän raskauden suhteen. Missään nimessä vauva ei ole vahinko, mutta ilmoitteli olemassa olostaan todella yllätyksenä ja ihan luomuna. Koska mulla ei ole ollut mitään pahoinvointeja ym. oireita, meinasin käydä vielä päivää ennen ekaa lääkäriä (rv 10) ostamassa apteekista varmuuden vuoksi raskaustestin jotta voisin perua ajan...emoticon
No onneksi en hakenu. Kummitus-Kutvonen osoittautui ihan oikeaksi pieneksi ihmisen aluksi joka kovasti heilutteli jalkojaan!
Viime viikkoisen ultran jälkeen olen pikkuhiljaa alkanut itsekin uskomaan että vauva siellä masussa kasvaa ja olenkin jo kertonut työkavereille iloisia uutisia. Ette usko miten kovasti he yllättyivät ja jopa ilon kyyneleitä nähtiin...
Nyt sitten onkin hauska nähdä miten pitkään pystyn tekemään töitä kun maha alkaa kasvamaan, työni on ihan puhdasta seisomatyötä.
Iloista ja aurinkoista kevään alkua ja odotusta kaikille!

Tervetuloa kaikki!!!! ihana ku masujoukko kasvaa! emoticon

Oon käynyt kurkkimassa miltei joka päivä tekstejä, muttei ole tullut mitään kirjoitettavaa mieleen. Niin kun ei ole nyttekään..

Hyviä vointeja kaikille!!!

miten mulla on semmonen kuva ettei tommosia piikkimatto sydeemäjä sais käyttää raskaus aikana? emoticon 

Täällä paha olo on vähän helpottunu, ei joka päivä pyöri mahassa. eilen oli hyvä päivä ja tänään ollu kohtalaisen hyvä päivä. huonolla syönnillä tänään vaan ollu. 

Heipsan!

Yllätin itsenikin viikonloppuna kun jaksoin olla baarissa kolmeen asti aamulla. Meillä oli kaveripariskunnan valmistujaiset ja jostain kumman syystä mulle lankesi kuskin pesti. Himassa oltiin joskus neljän aikaan aamulla. Kieltämättä hieman jo väsytti siihen aikaan ja heti kun sänkyyn pääsi niin uni tuli nopsaan.
Kaiken juhlinnan seurauksena oonkin nyt sitten kipeenä. Mulla on kuumetta... ekaa kertaa varmaan kymmeneen vuoteen. Sit kävin tänään työterveyslääkärillä ja se herttainen vanha lääkäri rouva lätkäs mulle viikon saikkua! Olin kyllä vähän ihmeissäni kun ei tää mun flunssa nyt niin paha oo, mutta en valita emoticon

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Siala: lääkäri ehdotti mulle päänsärkyyn akupunktiota, mutta kun tällä paikkakunnalla ei sellaista missään saa, keksin kokeilla piikkimattoa. Tottakai yritin ensin tutkia kaikki mahdolliset tutkimukset ja keskustelut ym. mutta missään sitä ei oikein suoraan kielletty. Ilmankaan ei nyt oikein uskalla olla kun tämä olo on niin paljon parempi.
Normaalistihan aloittelijat saavat makoilla matolla aluksi vain n. 10-15min ja sen jälkeen lisätä aikaa pikkuhiljaa, mutta mulle toi matto on vanha juttu eikä vielä ainakaan ole ollut mitään negatiivisiä oireita.
Kyllä minä ainakin ennemmin kokeilen näitä luonnonmukaisia keinoja kuin että syön valtavat määrät panacodeja tms. joiden vaikutus on vain n. 2-3 h. Vaikka kuinka olisivat vauvalle vaarattomia...

aah, ok.
minäkin sitten uskalsin sitä kokeilla kun tosiaan pää ollu kipeenä useamman viikon. kylläkin vain 5 minuutilla. ei tosiaan kiinnostais niitä lääkkeitä ruveta syömään mahottomasti. 

Tuota akupunktiota ehdotti yksi tuttu lääkäri mutta menen torstaina (en saanut aikaa aiemmin..) neuvolalääkärille jutteleen tästä migreenistä. Voin laittaa sitten tänne "virallisen kanna" asiaan, vaikka mielipiteitähän on yhtä monta kuin lääkäriäkin...

Varmaan turvallisinta onkin aloittaa ihan 5min ja lisätä aikaa omien tuntemusten mukaan. Jaksuja!

Moi!

Täällä ollaan edelleen pahoinvoinnin kourassa...alkaa todenteolla kyllästyttämään tää kotona kykkiminen kun ei viiti julkisille paikoille lähteä yrjöilemään.
Hirmuset päänsäryt on myös alkaneet..ei kiva...

Mut jotain ihanaakin, sain eilen koidopplerilla sydänäänet kuulumaan. Maailman ihanin ääni emoticon

Nukkumisen kanssa ongelmia, kun oon aina ollut mahallaan nukkuja ja nyt on ruvennut ahdistamaan mahallaan nukkuminen. Onko muilla tällästä?

Itku on herkässä..kaikki vauva ja vaippamainokset saa kyyneltulvan aukeamaan..raskauden ihanuuksia!

Njoo, palaan ahkerammin kirjoittelemaan ja kommentoimaan kun nää olot vähän helpottaa...

Niin ne vaan viikot lisääntyy...

terhituuli: Mulla kanssa nukkumisongelmaa kun ei mieleistä asentoa löydy niin millään.  Sen verran toi kohtu tosiaan jo painaa ettei pysty mahallaan makaamaan :(  Ylipäätään jos on mahaa vasten jotain, se tuntuu kurjalta.  Ekassa raskaudessa mulla jäi mahallaan nukkuminen jo alkumetreillä - sillon oli tissit niin sairaan kipeet että ne rajotti ennen mahaa.  Kaipa tässä taas jonkun asennon saa löydettyä, mutta toistaseks menee yöt heräillen ja pyörien.
Päänsärky päivittäisenä kaverina täälläkin :(  Ja tosiaan ainoa mikä auttaa on Panacod ja kun sitä ei tosiaan saisi käyttää kuin satunnaisesti.  Huomiselle mulla on onneks hieroja varattuna, jos se sitten auttais.  Sais ainakin noita jännitystiloja pois - eihän se noihin progesteronisärkyihin tietenkään auta.

Takaisin