Helmikuiset höpinät

Mä en oo pystynyt nukkumaan mahallaan enää moneen kuukauteen... aika alussa jo rupes tuntumaan inhottavalta. Oon käynyt tähän asti kuntosalilla circuitissa kerran viikossa, mutta eilen kävin kyllä viimeistä kertaa. Ärsyttää kun niin paljon on jo liikkeitä, joita ei enää pysty/ halua tehdä; vatsallaan tehtäviä liikkeitä ja vatsarutistuksia yms. Mieluummin käyn uimassa kerran viikossa...

En mä tosiaankaan aio ostaa kaikkea vauvantarvikkeita uutena. On vaan ihanaa katsella kaupasta niitä tavaroita ja vaatteita, mutta tosi kalliitahan ne on. Paljon on, josta voi säästää kun haluaa. :)

Huomenna neuvola ja 14. viikkoa tulee täyteen, joten ruetaan laskemaan jo 15. viikolle päiviä. Vatsa vaan kasvaa, ei pysty asiaa enää piilossa pitämään. Mutta en haluaiskaan. emoticon
 
Moikka

maanantaina kävin tosessa neuvolakäynnillä. verenpaine oli hyvä vaikka luulin et olis kohollaan ko tuota ihanaa salmiakkia on tullu syötyä. hemoglobiniarvotkin oli hyvät vaikka oli laskenut pikkasen 135stä 122, mut kuulemma pieni notkahdus on hyväkin asia kuulostaa oudolta,mut kait niitä pitää uskoa et osaavat asiansa. sit otettiin verikoe testejä kuppa/hiv ja joku kolmaskin ja sit veriryhmä jutut.
Ja sit kuuneltiin sydänäänet jotka kuuluikin heti ko laite laitettiin kohdunpäälle mut sit pikkuveitikka rupes leikkiin hippaa täti ei saanut kiinni anturillaan,mut kerkesin kuulla ne tiheät sydänlyönnit (155).

Täällä kans on vähän ongelmia löytää hyvä nukkuma asentoa. pyjaman oon vaihtanut paituliin meinas housut ruveta ahdistaan.

Liikkeitä en ole vielä tuntenut kait.Odotan kyl sitä tosi paljon, tosin niitten pitää olla tosi selkeät ennenkö uskon et ne tosiaan on pikkuisen aiheutamia emoticon

Kaikkea hyvää teille kaikille.
 
Nytpäs kirjoitan taas pitkästä aikaa :) Meillä on niin kovin vilkas asukas vatsassa että ihan ihmetyttää. Liikettä on alkanut tuntua ja roimasti. En ehkä odotakaan enää niin innolla vatsan kasvamista, kun tuntuu että tämä vekara taitaa saada multa kylkiluut murskaks kunhan vielä vahvistuu, iik!
Eilen mieheni kuunteli pikkuisen elämöintiä vatsan läpi ja siellä jyskytettiin olan takaa mieheni päätä vasten. Esikoinen taas oli semmosta laatua että aina vaihto paikkaa kun mieheni paino päänsä vatsalle. Neuvolassakin kun täti tunnusteli niin karkuun mentiin. Tästä toisesta lapsesta taitaa tulla aika mahdoton veijari.
 
Noniin, pääsinpä mäkin vihdoin kirjottelemaan tänne! Kun ei ole ollut konetta käytössä, eikä puhelimella pystynyt kirjoittamaan...
Täällä mennään aika samoilla linjoilla, iltaisin huono olo ja usein särkee päätä, ja jos on liian pitkään syömättä niin tulee huono olo. Nyt on myös alkanut esiintyä pientä kipua alavatsassa ja lantiossa. Lisäksi ummettaa ja vähän turvottaa...
Ihanaa, että jotkut ovat tunteneet liikkeitä jo! Itestä tuntuu kyllä hassulta, että miten näin moni voi tunteä liikkeet jo rv 12-14 :D itsekin olen ehkä mahdollisesti tuntenut todella kevyitä töytäisyjä, joita ei tosin voi vauvan liikkeiksi vannoa :D
 
Täältä kans pikaiset kuulumiset. Pikkusen on tullut virtaa lisää ja pahoinvointi on pikkusen helpottanut. Sunnuntaina olen viimeksi oksutellut. Oikeastaan nykyään tulee huono olo ainoastaan vapapäivinä, kun rentoudun oikein kunnolla. Sitten taas työpäivinä, kun on niin skarppina, niin on hyvä olo.

Me käytiin tänään kontrolliultrassa. Miehellä on perinnöllinen aivovamma ja sitä ne nyt meidän pieneltä myös ultrasta hakevat. Vielä aivot näyttivät aivan normaaleilta, mutta taas reilun kahden viikon päästä mennään uudestaan katsomaan tilannetta. Hyvä vaan, kun pitävät noin hyvää huolta. Itseäni ei tuo aivovamma pelota ollenkaan, olen hyvin positiivisella mielellä.

Minut oli laitettu myös erityisseurantaan äitipolille tuon painon ja kilpirauhasen vajaatoiminnan takia sekä aivovamma mahdollisuuden takia. Sinne tuli ensimmäinen aika toukokuulle. Sitä odotellessa.

Sitten yksi kysymys, mikä vaivaa mieltäni. Mitä mieltä olette seksilelujen käytöstä raskauden aikana? Olen kuullut monenlaista mielipidettä, enkä ole ikinä tätä neuvolasta muistanut kysyä. Uskaltaako pientä klitoriskiihotinta tai vibraattoria huoletta käyttää? Tähän asti olen itse surruutellut tavalliseen tahtiin, koska se ei ole tuntunut epämiellyttävältä :D
 

Tänään 14 viikkoa täynnä ja neuvolassa käyty. Sydänäänet kuului selvästi.  emoticon


Mä olen silloin tällöin käyttänyt seksileluja, luin netistä että pitäisi olla turvallista. Neuvolasta en ole edes tajunnut kysyä.
 
Pari päivää sitten kirjotinkin, että jostain onnistuin saamaan kuumeen itselleni. No nyt kuume on onneksi ohi ja vuotava nenäkin alkaa tyrehtymään. Jatkuva yskä piinaa edelleen. Löytyiskö keltään pirkkaniksiä yksän poistoon?
 Oon ainoastaan uskaltanut litkiä teetä hunajalla mut se ei saa muuta aikaan kun jatkuvan vessarumban.
 
Huomenta!!

Nyt mittasin mahan ympärysmitan navan kohdalta, ja teen saman sit viimesenä illalla, niin näkee paljonko toi pötsi oikein turpoo päivän aikana!! Onneks ei mitkään vaatteet viä kiristä eikä purista, ehtii niitä mammisvaatteita sitten myöhemminkin käytteleen! Onneks niitä ei tarvi ostaa, kun edelliset on tallessa ja lisääkin oon saanu kavereilta.

Ihan kun edellisessä raskaudessa oisin jostain lukenu, et tekojortikan käyttö ainakaan loppuvaiheessa ei ois suositeltavaa, mut joku klitorishärpytin on ihan ok. Enkä siis oo yhtään varma.

Meillä muuten näyttäs olevan yhtä usein neuvolakäyntejä myös uudelleensynnyttäjille, eli seuraava ois si vajaan viiden viikon päästä.

Oon kans välillä ollu tuntevinani jotain liikkeitä, mut luultavasti vaan kuvittelen ja ne onkin oikeesti jotain ilmaa vaan!! Vähän noi rautanapit laittaa aineenvaihduntaa liikenteeseen :)
 
Mulla on semmonen käsitys noista seksileluista että jos ei jotain terveydellistä syytä ole (esim. ennenaikaisen synnytyksen riski, lapsivettä tihkuu tms) niin voi vapaasti käyttää kaikkea mikä hyvältä tuntuu.
Ai että tää päivä on alkanu huonosti...  Ylipäätään mä oon alkanu heräilemään öisin.  Useimmiten saan unen päästä kiinni heti uudestaan mutta nytkin heräsin miehen herätessä töihin 5.30 ja ei tahtonu uni tulla.  Sitten just kun oon saanu unen päästä kiinni niin puoli seittemän jälkeen soi puhelin...  Eikä siinä kaikki, mukula päättää herätä heti seittemän jälkeen vaikka normaalisti siis nukkuu päälle kaheksaan.  Just.  Ja nyt se sitten on harvinaisen pahalla päällä (niin kuin äitinsäkin...).  Jotenkin kaiken kruunas koiran ulkoilutus tuolla 25 asteen pakkasessa...  Voi morjens!  No, kai tää tästä...  Jotenkin oon jo valmiiks stressaantunu kun meillä on 1-vuotissynttärit viikonloppuna = majotettavana hössöttäviä sukulaisia joiden takia nukkumajärjestelytkin menee uusiks = loppuviikosta ei sitten nukuta sitäkään vähää + anoppi kuitenkin taas pyrkii huushollaamaan MUN kämppääni...  No ehkä mä yritän ajatella positiivisesti ja kun tiedän että maanantaina se sakki täältä myös häipyy, JES!
No joo, anteeksi purkaus :D  Jotenkin vaan toivoisi että nyt saisi edes nukuttua kunnolla, pahoinvointi on vähentyny huomattavasti mutta tulee kyllä voimakkaasti esiin väsyneenä...
Mulla on tosiaan seuraava neuvola vasta raskauden puolivälin jälkeen.  Pönttöä.  Muksulla on kyllä neuvola ens viikolla, ehkä siinä samassa vois kuunnella tulevaakin.
---------------------------------------------------------
edit.  Heh, nyt mua jo huvittaa tää mun äksyily <:)  Mä en oo tosiaan aamuihminen, anteeks kaikille :D
 
Kuudes migreenitön päivä!
Kävin sit tänään neuvolalääkärillä jutteleen tuosta mun migreenistä. Täytyy kyllä sanoa että iso kivi tippui sydämmeltä ja meidän keskustelu oli todella antoisa.
Lyhyesti viesti oli että "jotta vauva voisi hyvin, täytyy äidinkin voida" ja jos noi minun migreenikohtaukset palaa ja taas pitkittyy, lääkkeet kyllä löytyy. Sain jopa luvan käyttää ääri tapauksessa mun täsmälääkettä joka kuulemma luokitellaan niihin eniten tutkittuihin ja vähiten vaarallisiin. Ensisijaiset lääkitykset ovat kuitenkin kaikki luonnolliset keinot (rentoutumisharjoitukset ja piikkimatto) ja ne panacodit. Piikkimattoa saa siis ainakin minun lääkärin mukaan ihan huoletta käyttää, jos siitä vain on tuntunut olevan apua.
Nyt sitten laitan kädet syvälle ristiin ja toivon koko sydämmestäni että migreeni on taakse jäänyttä elämää, ainakin tän raskauden ajan.
Muuten täälläkin on masu alkanut pikkuhiljaa kasvamaan. Täytyy varmaan mennä kohta ostaan henkselit että toppahousut pysyis edes jotenkin päällä kun vetska ei kohta mene kiinni...emoticon
 
Hei!

Ensimmäistä kertaa tänne vasta kirjoittelen, vaikka foorumia olen seuraillut enemmän tai vähemmän aktiivisesti jo vuodenvaihteesta asti. Jotenki koko raskaus on tuntunu ihan epätodelliselta tähän asti, nyt vasta uskaltaa asiasta puhua muittenkin ku invain miehen ja kaikkein läheisimpien ihmisten kanssa.

Ollaan pian 25-vuotias aviopari ja tammikuusa 2010 jätin pillerit sillä toiveella, että "lapsi saa tulla jos on tullakseen". No, menkkojahan ei sitte alkanu kuulua millään eikä teroluteista ja primoluteistakaan ollu apua. Alkusyksyllä todettiin pco-tyyppiset munasarjat ja ovuloimattomuus (ilman ylipainoa, aknea ym.), loppuvuodesta piti jo päästä tarkempiin lapsettomuustutkimuksiin ja vuodenvaihteen jälkeen hoitoihin. Nettiä hätäpäissäni selaillessani löysin juttua vhh-dieetistä, jota kokeilin sitte syksyllä 4kk ajan. Kuinkas ollakaan, tein joulukuusa todellisena yllätyksenä positiivisen raskaustestin. Parisa varhaisultrasa käytiin ku ei millään uskottu todeksi. Tällä viikolla oli np-ultra, josa kaikki oli oikein hyvin ja laskettua aikaaki aikaistettiin viikolla eli menossa nyt jo 15. viikko. Vähitellen alkaa suurimmat pelot väistyä ja uskaltaa jo iloita raskaana olemisesta sekä siitä ajatuksesta, että meille tulee vauva. emoticon
 
Heh, oli sitten mahan ympärysmitassa navan kohdalla aamu- ja iltamittauksessa 4 cm eroo!! Miten ni turpoo ja paisuu päivän mittaan...

Ihanaa kun on viikonloppu, huomenna ei tarvi lähtee mihkä aamusta (vaikka kuitenkin kukun taas viiden aikaan).
 
Tsidii täältäkin taas...

YOHANNA: *repesin* tekojortikka ja klitorishärpytin...pienestä on taas mun höröilyt kiinni...

eikai nuissa mitää pahaa oo,jos tuntuu että oksettaa/alkaa kipuilla niin sitte lopettaa.sama juttu kaikkien muidenkin juttujen kans kuten ton piikkimaton.itelläni on shiatsu-hieroja ja sain luvan käyttää sitä ellei tunnu pahalta.metsästän harrastuksena joten juoksentelen metsässä ahkerasti syksyisin ja näin kevään korvilla(nyt en kyl mee ku on lunta 5m!) ja pelailen iltaisin ahkerasti tuolla xboxin kinectillä,eli hypin,pompin ja heilun...kaikki on ok neuvolan mukaan.on vaan lopetettava jos alkaa tuntua pahalta jossai vaiheessa.kerran/pari on joutunu nouseen lattialta kun oon konttaillu tän esikoisen kans ja riehunut kun on masuun sattunu/tullu häjy olo.sit hetki lepoo että olo menee ohitte ja vähän rauhallisemmin siitä eteenpäin vähän aikaa,muuten ei kyl oo tullu mitää...

Sit niitä ihania uutisia emoticon  Olin tänään np-ultrassa ja siirtypä sitten LA ja olipa sitten turha enää näi isolta möhköltä mittailla np:tä...Elikkäs LA on nyt 8.8...epäilen kyllä että tän kans käy niinku esikoisenkin,eli syntyy jo heinäkuulla...niinku kätilö sano:"pitäskö tähä äitiyskorttii merkitä että normaali pikaraskaus ja synnytys aina n.viikolla 38+..."...elikkäs jos MOON viitsisi päivittää ton mun LA:n...aijuu,pieni suuri Tähtönen nukku koko toimituksen ajan ja käänteli vaan kylkee niinku laiskiainen ice agessa emoticon  tällä siis eteenpäin...nyt on siis 14+4 rv ja pitääpi tuo tickerikin päivittää... emoticon
 
Täällä vietetään siivouspäivää. Jotenkin tuo ihana auringon paiste saa minuun lisää energiaa, ja sitten kun se vielä samalla paljastaa kaikki pölyiset paikat... =)

Hyvää viikonloppua kaikille odottajille!

emoticon
 
Moi kaikille!

Harmittaa kun ei ehdi millään lukea tätä palstaa tarpeeksi saatikka kirjoitella jotain... Lomalla olin vielä ihan ajantasalla, mutta töihin kun taas menin niin huomaa, ettei jaksa töiden jälkeen eväänsä liikauttaa.. Ja mulla tulee koneella jostain syystä huono olo..

Meilläkin oli tuo ultra ja siellä se vilkkaasti liikkui ja heilutteli! Uskomaton kokemus! Laskettu aika pysyi samana koska oli vain 4 päivää isompi, pitää kuulemma olla 7 päivää että siirretään.

Meilläkin muutto tulossa ja tuo 4-vuotias tytärpuoli pitää kiireisenä! Iltapahoinvointi vaan rajoittaa leikkejä ja kaikkea!

Mulla tuo turvotus on mitalla ollut jopa 6cm isompi illallla kuin aamulla.. Jäätävää..

Mutta iloista odotusta kaikille ja yritän pysyä teidän mukana täällä palstalla! Josko se väsymyskin vähän helpottaisi ajan myötä..
 
Mää kans mittailin tuossa yks päivä masun ympärystä ja eroa iltaan oli mullakin se 6cm, tuntuu hirveän paljolta. Mulla on kans ruennu maha menemään tosi kovaksi iltaa kohden, jotenki tuntuu, että sillon ku pikkunen ois aktiivisimmillaan, niin sitten se kovettuu ja välillä sitte taas pehmenee. Jännä tunne.

Pitäs ottaa uus masu kuva, sais taas kattella aikasempia, että miten se paisuu ja pullistuu.
 
Hei vaan kaikille!

Nyt vihdoin on olo sellainen, että jaksaa teidän juttuja lukea ja jopa kommentoida enemmänkin. Meille toista odotellaan syntyväksi 24.8., eli mennään viikolla 12+6.

Itsestäni voisin tässä sen verran kertoa, että olen mieheni kanssa naimisissa, asumme omakotitalossa Lappeenrannassa ja meillä on ylihuomenna 1-v. tyttö. Ikää löytyy itseltäni 21 ja mieheltä 20.

Minulla 1. neuvola oli rv8+6 ja melko turha, kun kaikki perusasiat oli tiedossa. Ultra oli rv11+2 eli parisen viikkoa sitten, ja oli ihanaa nähdä pieni pyöriäinen mahassa, jotenkin uskoo paremmin, että se on sittenkin totta. Torstaina olisi sitten iltapäivällä neuvolalääkäri ja pääsee ensimmäistä kertaa kuulemaan pienen sydämen. Pelottaa kuitenkin, että paino on päässyt laskemaan liikaa ja joudun tiputukseen tai muuten sairaalaan tarkkailuun.

Raskauspahoinvoinnista tosiaan siis kärsin taas ihan kunnolla. Ekassa raskaudessa pahoinvointi kesti rv 5-35 ja tässä raskaudessa alkoi myös viikolla 5, tosin huomattavasti lievempänä. Minulla on etova olo 24/7, oksentelen kuitenkin vain muutaman kerran viikossa. En tosin ole joulun jälkeen syönyt kunnollista ruokaa. Nyt on kuitenkin huonoa oloa selätetty sen verran, että voi olla pystyasennossa suurimman osan päivää.

Kyllä sitä on tässä mietitty miehen kanssa usempaan otteeseen, että miksi edes halusimme toisen lapsen. Tuntuu, että kuolema korjaa jo ennen lapsen syntymää.  Väsyttää ihan koko ajan. (Osittain tähän vaikuttaa myös se, että esikko heräilee pari kertaa yössä ja leikkisi mielellään).  Eilen alkoi päänsärky, joka tunnu helpottavan hetkeksikään.

Kuitenkin kaikesta huolimatta tämäkin lapsi oli todella toivottu ja pienilla tulee olemaan ikäeroa aika tarkkaan 1,5 vuotta. Kaikki on siis mennyt juuri niinkuin halusimme.


Onnea kaikille odotukseen!
 
sisita!!!!  Meillähän on esikoisilla päivä ikäeroa, meillä vuosi tulee mittariin huomenna!  Heti oli pakko käydä helmikuisista vaklaamassa ja joo, ollaanhan me jo silloin samassa ryhmässä odotettu.  Tais sulla se pahoinvointi sitten rajoittaa kirjoittelua?  Mä toisaalta olin (ja olen) siellä intoilemattomissa, meillähän porukka jakautui niihin kahteen lahkoon <:)
Mitähän muuta tänne, pahoinvointi on jeesannu tosissaan niin kuin pahin turvotuskin.  Kaksi kertaa oon käyny hierojalla ja ihan hyvin on taas mahallaan makuu onnistunut.  Tissinpeijoonit taas on alkaneet kasvaa, en tykkää ollenkaan.  Ihan jo senkin takia että mun on jo nyt vaikeeta löytää tarpeeks isoja liivejä, saati sitten kun maito taas nousee :S  Ennen ekaa raskautta oli C-kuppi, odottaessa muuttui D:ksi ja imettäessä F:ksi...  Ja D-kuppi oli imetyksen jälkeen ja nyt alkaa tursua yli :(  Ei kivaa.  Onneks eivät ole kipeet kuitenkaan, viimeksi sattui jo suihkussa käydessä se vedenpaine ja pyyhkeellä pyyhkiminen...
Mökkihöperyys iskee, niin jumalaton pakkanen ulkona ettei voi kuvitellakaan lähtevänsä ulos (siis muksun kanssa)...  Onneks huomenna pääsee töihin niin näkee muutakin kuin nää kodin seinät.
 
Moon, niinpä onkin! :) Juu rajottihan se pahoinvointi jonkun verran, kun makasin sohvalla lokakuun loppuun asti, sen jälkeen olo parani sen verran, että uskalsin liikkua ulos talosta :D Oli tosin polttarit ja Tallinnan reissu ja häät siinä välissä ja niistä jollain ihmeellä selvisin hengissä.

Tässä pahoinvoinnissa on jotain outoa nyt kyllä, koska tälläkin hetkellä syön karkkia, eilen söin pussin sipsejä. Ruokaa ei kyllä mene alas haarukallistakaan. Ja leipä tulee puolen tunnin sisällä takaisin päin. Huomenna tulee kuitenkin pelastus ja kaupungin perhetyöntekijä tulee hoitamaan esikoista aamupäiväksi ja saan nukkua.

Ja miksi teillä muilla kasvaa maha edes sen turvotuksen verran ja täällä tuntuu vaan menevän sisään päin..

Nyt pitää kuitenkin luopua tästä koneella istuskelusta ja kirjoittelusta, kun meillä uhkaa nuo viikonlopun synttärit vyöryä aika vauhdilla päälle. Jotenka siivouspuuhiin mars.
 
Heippa taas!
Mulla on ollu taas pienen aikaa hiljaiseloa, kun poikaystävällä ei vielä tietokone pelitä, eikä tää vau oo oikein tarkoitettu puhelimella surffailuun... Selailu onnistuu, mutta kirjoittamista ei voi edes harkita :D Nyt kun olen taas kotona niin voin kirjoitellakkin :)
Hommaa kyllä löytyis, mutta laiskottaa. Pitäis siivota, hevosten kaviot huoltaa loppuun ja putsata iso kasa nahkavarusteita. Niin ja harjat pitäis pestä, autotallin kevätsiivous on jossain vaiheessa edessä ja varsan koulutus, kunhan saan jostain revittyä rahaa kärryihin :D Poikaystävän luona hommaa onkin sitten vähän vähemmän. Herättyäni ruokin hevoset ja vien ne ulos jos haluan, vaikka ei ole pakko. Loppupäivä meneekin odotellessa kultaa kotiin, eli vaun keskusteluja lueskellessa :D Eilenkin kattelin masukuvia ja lueskelin synnytystarinoita, mikä taisi sitten ollakin virhe. Mä olin nimittäin ihan valmis synnyttämään vaikka heti (muka)! emoticon Joo, ehkä niitten lueskelu jää sinne kesään. Loppupäivä oli pakko lukea muitten rakenneultratuloksia. Nyt mä odottelenkin sitä ihan malttamattomana, ja vielä pitäis 6 viikkoa jaksaa... emoticon
Kaipa sitä vois ottaa itteensä niskasta kiinni ja mennä siivoomaan. :D
 
Takaisin
Top