Helmien ensiodottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MadR91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua jännitti vaan silloin ekassa ultrassa et onko siellä edes ketään :D Kun tosiaan ei osannut mieltää koko raskautta vielä.

Mut tsemppiä Mad tulevaan ultraan! Mä saan jännittää vielä monta viikkoa ennen kuin mitään uutta selviää.

Täällä oireita on tuo tolkuton väsymys. Se alkaa ihan yhtäkkiä ja tuntuu et simahdan just sillä hetkellä :D Mulla kyllä noita mahakipuja on mut vuotoa ei oo joten kaipa mä yritän pysyä rauhallisena. Vaikka hieman pelottaa et jos se onkin tuulimuna, kohdunulkoinen tms. Luulis kuitenkin et kipu olis sietämätöntä jos jotain vikaa on. Tuo kipu kun yhdistyy yleensä huonoon oloon, turvotukseen ja nälkään :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Freyja, sekin kyllä jännittää, että löytyykö sieltä yhtään ketään :D jos se sua yhtään lohduttaa, olin määkin plussan jälkeen siinä "monta viikkoo vielä" tilanteessa ja selvisin ;) noei... mulla oli alkuviikoilla mahakipuja niin et säikyin todella mut rv5-6 Ne loppus melkeen kokonaan :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Taitaa ilmeisen yleisiä olla mahakivut :sad001 Mullakin on "poltellut" mahaa nyt illan aikana aaltoilevasti aika paljon, tuntuu häijyltä. Ja kyllä mietityttää onko kaikki hyvin...Tosin ainakin päivällä oli testiviiva kontrollia vahvempi, pitihän se nyt testata heti kun juhannuksenvietolta kotiin pääsi :grin Olen päättänyt etten stressaa meneekö kaikki hyvin ja onkohan tuolla ketään koska se ei auta yhtään mitään, mutta enhän mä vaan osaa olla stressaamatta... Ei se elosta nauttiminen käy ihan niin helpolla.

Täällä odotellaan ensimmäistä nyyttiä <3 Ikää mulla 34, itse asiassa 35 tulee täyteen ennen helmikuuta... Joten kovin montaa vuotta enää ei olisi ollut aikaa plussata, luojan kiitos viimein näkyi se 2 viivaa tikussa :) Nyt jännittää jaksaako kyytiläinen pysyä kyydissä...

Ensimmäistä vauvaa odotellaan täälläkin! Ikää 39v, joten oli jo aikakin. Yritystä takana melkein kaksi vuotta, ajattelin jo, ettei tästä mitään tulekaan. Vatsanpuruja ja menkkamaisia kipuja ollut parin viikon ajan, arveluttaa, kuuluuko ne asiaan...? Mutta ei kai voi kuin toivoa parasta.

Tämä lapsi on kyllä todellinen rukousvastaus ja ihme! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Vauvako ja Susumu, mulla niin samat fiilikset. Ikää jo 36 ja ekaa odotellaan/toivotaan hartaasti! Nyt vaanjännittää hirveesti viikon päästä oleva varhaisultra. Tervetuloa joukkoon! :)

Minä kin täällä ensi odottaja :happy093
Eka raskaus päätty km (v.5-6) ja sillon oli kauhsti kaikkia oireita (väsymys, rinnat kipeet ja turvonnu, jatkuva nälkä)
Nyt uuden raskauden myötä nyt viikoilla 5+5 ei toistasks mitään sen suurempia oireita. Ala vatsaa jomotta sillon tällön ja tosi turvonnu olo.. eka varhais ultra tasan viikon pääsä 1.7 :) Kamala pelko jatkuvasti että onko kaikli hyvin kun eka rakaus meni kesken.. nyt kun kaks viivaa ilmesty tikulle nii sitä iloitsi todella paljon mutta en haluu iloita vielä liikaa ennen kun oon käyny ekassa ultrassa ja tiedän varmasti että siellä on jotain eloa :)

Nanna88, niin samoja fiiliksiä sunkin kans ja mulla varhaisultra päivää myöhemmin eli 2.7. Elämäni ensimmäinen plussa tuli reilu vuosi sitten, mutta mulla kurjat kokemukset ekasta varhaisultrasta... eli kkm/tuulimuna oli tuomio. Siksikin niin kovasti jännittää. Mutta toivottavasti saadaan kaikki hyviä uutisia!

Kiva kun lisää ensiodottajia tullut mukaan :)

Täälläkin tosiaan pelonsekaiset fiilikset kun taustalla se keskenmeno rv12+. Toivoisin kuitenkin et kaikki olis paremmin kuin viime kerralla. Pähkäilen tässä että riittääkö mulle yksi ultra ennen nt-ultraa :D Jos olis rahaa niin hankkisin varmaan kotiin ultralaitteen :D

Huomenna pitäis uskaltaa soittaa neuvolaan :) Viikkoja siis nyt tasan 5+0 ja hirveä turvotus päällä ja mahakipuja sen myötä :( Kunpa helpottais piakkoin!

Freyja, me ollaanki sit melkein samoilla viikoilla! (mulla 4+6 nyt)
Ja onpa tosiaan kiva, että meitä ensiodottajia on näin monta! :)

Sent from my GT-I8160 using Vau Foorumi mobile app

Täälläkin yksi ensimmäistään odottava, ikää 21. Plussaaminen oli kummallinen kokemus. Olen tehnyt kymmeniä raskaustestejä peläten raskautta, hyvin epäsäännöllinen kierto. Kummastelin hieman liian pitkään jatkuneita menkkamaisia kipuja ja hain kauppareissulla apteekista vielä apteekin raskaustestin. Ensin kävi niinkuin yleensäkin, viiva ilmestyi hyvin selkeästi testialueelle muttei muualle. En ottanut aikaa ja huokaisin jo "helpotuksesta" ja pettymyksestä. Lapsi ei tässä tilanteessa suunniteltu mutta ehdottomasti toivottu. Sitten hetken päästä ilmestyi toinenkin viiva, jota tuijottelin kädet täristen epäuskoisena. Haaleahko viiva, kuitenkin selkeästi näkyvissä. Laitoin kuvan lähimmälle ystävälleni ja kysyin että onko tämä nyt se kuuluisa haamu ja sain vastauksen että kyllä tuo on jo ihan todellinen viiva eikä haamu.. Viime viikon maanantaina siis plussa. No eikun takaisin apteekkiin pyörällä kun ei uskaltanut autoa ajaa. :D CB digital ja "raskaana 2-3". Tänään tein uuden CB ja sanoi edelleen "raskaana 2-3" joten viimeviikolla toivottavasti siis ollut kaksi viikkoa hedelmöityksestä ja tällä viikolla 3.. Ensi viikolla teen vielä yhden CB testin joka toivottavasti näyttää "3+" tuolloin.

Ensimmäinen neuvola 17.7 VASTA. Tuonne on ikuisuus! Välillä olen aivan huolesta sekaisin, onko siellä oikeasti joku, onko se oikeassa paikassa, onko sillä kaikki hyvin? Kamalan kiukkuinenkin olen lapsen isälle tämän ahistuksen takia. Meillä onneksi ultraavat tuolla ekalla neuvolakäynnillä. Harkinnassa ultra yksityisellä mutta olen kesälomalla vielä tämän ja ensiviikon, niin en haluaisi lomaani pilata mikäli sielä ei kaikki olekaan niinkuin pitää.. Toisaalta loman jälkeen enää 2vk neuvolaan.

Tuntuu typerältä uskoa tikkuun.. :dontknow

Täälläkin ilmoittautuu yksi ensiodottaja! (6+3 tänään) Laskettu aika 15.2.15. Eilen oltiin kattomassa että nyytti on siellä ja vieläkin oikeassa paikassa, pikku itkuhan multa silloin tuli :') Voi vaan nostaa hattua meiän neuvolalle kun siellä saa käydä 1-2 krt varhaisultrassa kattomassa että kaikki on ok jos haluaa.

Multa tuntuu vieläkin niin epärealistiselta että oon raskaana, ei oo paljo oireitakaan vielä. Ehkä se joku päivä iskee "in my face" totuus että todellakin odotan lasta. <3

Ootteko jo kertoneet kellekkään teidän raskaudesta vai milloin meinaatte kertoa?:) Täällä otetaan päivä kerralla ja jos nyytti pysyy mukana, niin meinattiin kertoa ns. "oikean ultran jälkeen" (viikon 11-12 jälkeen??) Mutta on kyl vaikeeta olla sanomatta kellekkään ku haluais vaan huutaa että "oon raskaana" :smiley-bounce015

Mä kerroin muutamalle eli mummolleni, parhaalle ystävälleni, miehen vanhemmille ja töissä parille työkaverille. Muuten ajattelin et pidän suuni kiinni jos vaan kykenen :D Äidilleni jos kerron niin se kuuluttaa sen kaikille...

Viimeksi tosiaan kerroin heti ja sit lopulta selvisi nt-ultrassa et oli mennyt kesken. Oli jotenkin raskasta kertoa keskenmenosta kaikille. Nyt siis vähän varovaisemmin liikenteessä.

Toivon hartaasti et pääsisin neuvolassa ultraan ennen tuota nt-ultraa. Vaikka luulen että yksityiselle pitää mennä. Tulis jo klo 12 niin vois neuvolaan soitella!

Täällä myös odotellaan ensimmäistä helmeä :Heartpink Tänään soitto neuvolaan varmisti raskausviikot 4+4 ja eka ultra 24.7. La onnin päivänä 28.2 :) En tiiä miten pysyn nahoissani tuonne asti. Tuntuu niin epätodelliselta kun ei tiedä onko siellä ketään. Parhaalle ystävälle kerroin heti plussattuani mutta muille aiotaan kertoa vasta tuon ultran jälkeen kun tietää onko siellä tosiaan joku :)

Mulla kävi kyllä todella hyvä tuuri että tulin uudetaan raskaaks heti km jälkeen kun alko uus kierto.. Se tuntu aluks todella oudolt että onko se oikeesti mahdollista ja näin "helppoa" olin ite odotanu että siinä saattaa mennä jopa puol vuotta ennen kun uudestaan tärpää.. Ei sitä oikeen voi muuta miettii kun vaan tätä uutta raskauta ja kaikkee tulevaa.. Olin eilen töissä ja mun pomo sano mulle eilen että " sä et voi käsittää kuinka ilonen ja onnlinen mä oon sun puolesta" se lämmitti ja helpotti mun mieltä todella paljon ja se höpötteli kaikkia vauva juttuja mun kaa koko työvuoron.. Mun mieletä se on hyvä kertoo muutamalle hyvälle ystävälle asista eikä jäädä yksin asioita pohdiskelemaan..

Minäki kerroin tänään sit toiselle hyvälle ystävälle, kun just aloin miettiä että en haluais jäädä yksin (tai siis kaksin) surkuttelemaan. Tekis kyllä mieli kertoa kaikille, mut jos malttas nyt sinne ekaan ultraan :D jos siellä ei vaikka ookkaan ketään.

Ihanaa kun täällä ainakin voi puhua toisille että on raskaana, että pikku salaisuus vielä pysyisi salaisuutena :D
Onko teillä muuten ollu paljo/vähän oireita vielä? Täälläpäin ei oo vielä *koputtaa puuta* ollu paljo oireita ollenkaan; väsymystä ja rinnat isontuneet ;)

Tsemppiä kaikille!

Tissit on ollu kipeet ja isontuneet, iltapäivällä iskee väsymys ja alamahassa/selässä kauheita kipuja, vähä niinku ois kovat menkkakivut. Ja sitten on ollu joka päivä hikka, en tiijä voiko se kuulua tähän :D

Takaisin